Vieläkö jaksatte

Anonyymi-ap

panostaa jouluun kaikilla herkuilla; koristeilla, leipomisilla, lahjoilla, joulukorteilla jne., jne…..?

44

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lastemme lähdettyä kirjoitusten jälkeen opiskelemaan, emme ole viettäneet kotijouluja.
      Pyhät ovat kuluneet aina jossakin valmiissa ympäristössä.
      Urheiluopistoilla, kotimaan ja Viron kylpylöissä, Keski-Euroopan kaupungeissa.

• Anonyymi

Aika monet joulut oltu ulkomailla, kun lapset oli vielä kotona.

Eikä olla muutenkaan kovin jouluihmisiä, jouluruokaa syö kerran, kortteja ei ole koskaan lähetetty, taitaapi olla aika kuollut tapa.

Lahjoja ostettiin lasten ollessa kotosalla, ei enää.
      Ehkä kunnon kalapöytä laitetaan.

• Anonyymi

En vietä joulua.

=DW=

• Kun lapset olivat kotona laitettiin joulua enemmän. Nykyisin mennään hyvin maltillisilla perinteillä. Kinkku on vaihtunut kinkkusiivuihin joita saa cittarista edustajalta varattua jouluksi. Snopin ohjeella lanttulaatikkoa# muutama juustopala. Aattoaamuna perinteisesti riisipuuro. Muutama torttu valmiista taikinalevystä. Ei muita leivonnaisia. Suklasta pari rasiaa. Joululimppu. Kaikenkaikkiaan mässäily vaihtunut vuosi vuodelta enemmän hengenravintoon ja joulurauhaan.

• Snopi=anoppi😁

• Lisään vielä että joulukorttien lähettäminen on lutistunut ihan muutamaan ksukaisrmpaan ystävään/ sukulaiseen.

• Siili4 kirjoitti:

Lisään vielä että joulukorttien lähettäminen on lutistunut ihan muutamaan ksukaisrmpaan ystävään/ sukulaiseen.

Siis kaukaisempaan.

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Siis kaukaisempaan.

Olisi varmaan syytä tarkastaa viesti ennen lähetystä, ettei tarvitsisi joka viestiä jälkikäteen erikseen korjailla⚠️

• Anonyymi kirjoitti:

Olisi varmaan syytä tarkastaa viesti ennen lähetystä, ettei tarvitsisi joka viestiä jälkikäteen erikseen korjailla⚠️

No varmaan olisi😆.

• Lisään vielä että aattona meille tulee pari sinkkua nuorta miestä syömään jouluruoan. Muutoin aatto rauhoitetaan aaton tunnelmaan jossa on perinteet ja rauha. Toiset perheelliset tervetuloa sitten joulupäivänä. Ja tästä pidän itsekkäästi kiinni. Ennen vanhaan kun olin lapsi joulun aikaan ei tullut kuuloonkaan että olisi menty kyläilemään kuin vasta Tapaninpäivänä. Ei edes kavereille.

• Anonyymi

Olen kyllästynyt laatikoihin, mutta otan lusikallisen jokaista kun pikkujouluissa on jouluruokaa. Otan holittoman glögin ja tortun jos tarjotaan. Kinkun teen itse, 5-6 kg, sitä tarjoan jouluaaton riisipuuroaamiaisella perheelle ja loput syön itse. Kraavaan kokonaisen ison lohen, siitä saa lapset ottaa perheisiinsä joulupäivälliselle. Teen tiikeri- ja taatelikakun, jää kahvipullaksi vielä itselle.
      Älähän nyt DW ettei joulusta vielä saa puhua. Tänään ekat glögi- ja kahvi-pikkujoulut lauluineen, viikolla puurojuhlapikkujoulut. Jonkun ajan päästä kahdet ravintolaruoka-pikkujoulut puheineen ja pönötyksineen. Ja sitten tulee se aaton perheen puuro-kinkkujoulu.
      Sitten vietän joulua yksin, mutten totisesti yksinäisenä.

• Anonyymi

?

Käsittääkseni ilmoitin vain, en vietä joulua. Mulle se ja sama, mitä muut tekee.

Nykyisin jouluaika miellyttävää aikaa. Ei lahjojen hankkimista, ei korttien kirjoittelua, etenkään ei automaratooneja sukulaisiin, ei kiirettä, ei stressiä. Lisäks tieten säästyy rahaakin.

Perinteisiä jouluruokia en fanita. Sellaista pula-ajan pöperöä puurot ja laatikot. Mutta joulun alla saa kaupasta kaloja hyvin ja rosollia. Pidän juuressalaatista,se on snadisti työlästä tehdä ite. Mutta tollasta rosolli tyyppistä juttua teen ympäri vuoden. Sekaan jotain omenaa, majoa, pähkinää, savukalaa....

Juu, jos pakastimessa tilaa, kinkut varsin sopuhintaisia tammikuussa.

Jos siis joku haluaa stressata, käyttää aikaa ja rahaa joulutuubaan, oma ongelmansa. Meitsi ottaa lunkisti, lepäilee ja nimenomaan nauttii rauhasta. Ja ehkä tulee nautittua konjakistakin. :D

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

?

Käsittääkseni ilmoitin vain, en vietä joulua. Mulle se ja sama, mitä muut tekee.

Nykyisin jouluaika miellyttävää aikaa. Ei lahjojen hankkimista, ei korttien kirjoittelua, etenkään ei automaratooneja sukulaisiin, ei kiirettä, ei stressiä. Lisäks tieten säästyy rahaakin.

Perinteisiä jouluruokia en fanita. Sellaista pula-ajan pöperöä puurot ja laatikot. Mutta joulun alla saa kaupasta kaloja hyvin ja rosollia. Pidän juuressalaatista,se on snadisti työlästä tehdä ite. Mutta tollasta rosolli tyyppistä juttua teen ympäri vuoden. Sekaan jotain omenaa, majoa, pähkinää, savukalaa....

Jos siis joku haluaa stressata, käyttää aikaa ja rahaa joulutuubaan, oma ongelmansa. Meitsi ottaa lunkisti, lepäilee ja nimenomaan nauttii rauhasta. Ja ehkä tulee nautittua konjakistakin. :D

=DW=

Sorry, voitko kuvitella? Tarkistin mitä kirjoitit ja olin lukenut aamulla sinun kirjoittaneen: " Ei vielä joulua". Voi hyvät hykkyrät minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

?

=DW=

Samoin minulla, kun lapset ovat aikuisia ja kaikilla omat perheet niin ei ole enää heidän vuokseen laitettava joulua
        Muistan sen aikaiset joulut miten stressattu olin aina , kaki valmistelut joulusta ja töissäkin oli oltava . Usein olin onnellisin kun joulu oli ohitse.
        Siis en ole mikään traditioiden ihminen vaan rakastan vapautta se kun olisin mukana joukkohysteriassa. Ja kysymykset tutuilta kaupassa ” no oletkos jo tehnyt joulun ” ihan kuten se olisi joku pakollinen tehtävä , siinä on oikein säännötkin Keittiön verhot on oltava jouluaiheiset ja tonttuja on oltava siellä sun täällä . Punaisia pöytäliinoja ja kuusi koristeineen .
        Joten kukin tavallaan vaan ei pitäisi mennä arvostelemaan niitä jotka eivät kertakaikkiaan
        Vietä joulua.
        Ainoa toiveeni olisi ystävä jolla olisi samat aatteet kun itselläni, vaan kun kaikilla ystävillä on se jouluhysteria päällä jo marraskuun alusta asti.ja sitten se tärkein lapset eivät edes tiedä miksi joulua vietetään , luulevat että siksi että annetaan lahjoja , niistä pitkissä listoista olevista toivomuksista saavat aina jonkun lahjan .
        Lapsena oli joulun merkitys minulle sitä että äiti ei ollut töissä .muuta en odotellut, sainhan toki sen tavallisen lahjan joka vuosi, pyjaman Pienenä sekin oli joillain nallekuvioilla, isompana raitoja tai ruutuja . Joulua viettäkööt he joille se on tärkeä asia, ei siinä sen kummempaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin minulla, kun lapset ovat aikuisia ja kaikilla omat perheet niin ei ole enää heidän vuokseen laitettava joulua
        Muistan sen aikaiset joulut miten stressattu olin aina , kaki valmistelut joulusta ja töissäkin oli oltava . Usein olin onnellisin kun joulu oli ohitse.
        Siis en ole mikään traditioiden ihminen vaan rakastan vapautta se kun olisin mukana joukkohysteriassa. Ja kysymykset tutuilta kaupassa ” no oletkos jo tehnyt joulun ” ihan kuten se olisi joku pakollinen tehtävä , siinä on oikein säännötkin Keittiön verhot on oltava jouluaiheiset ja tonttuja on oltava siellä sun täällä . Punaisia pöytäliinoja ja kuusi koristeineen .
        Joten kukin tavallaan vaan ei pitäisi mennä arvostelemaan niitä jotka eivät kertakaikkiaan
        Vietä joulua.
        Ainoa toiveeni olisi ystävä jolla olisi samat aatteet kun itselläni, vaan kun kaikilla ystävillä on se jouluhysteria päällä jo marraskuun alusta asti.ja sitten se tärkein lapset eivät edes tiedä miksi joulua vietetään , luulevat että siksi että annetaan lahjoja , niistä pitkissä listoista olevista toivomuksista saavat aina jonkun lahjan .
        Lapsena oli joulun merkitys minulle sitä että äiti ei ollut töissä .muuta en odotellut, sainhan toki sen tavallisen lahjan joka vuosi, pyjaman Pienenä sekin oli joillain nallekuvioilla, isompana raitoja tai ruutuja . Joulua viettäkööt he joille se on tärkeä asia, ei siinä sen kummempaa.

Oi. Minäkin vaihdoin lasten ollessa vielä pieniä jouluverhot ja laitoin joululiinoja ja tonttuja sinne tänne. Nykyisin verhot saa olla aina ne mitkä muulloinkin. Ehkä jonkun jouluisen joululiinan laitan ruokapöytään ja koristeen laitan esille joulukukkien ja kynttilälyhtyjen lisäksi. Muovikuusi perinteisine koristeinaan.

Ihana muisto lapsuudesta tuo joululahjapyjama, meillä myös. Oli kiva pukeutua uutukaiseen pyjamaan aattoiltana joulutunnelmassa.

• Siili4 kirjoitti:

Oi. Minäkin vaihdoin lasten ollessa vielä pieniä jouluverhot ja laitoin joululiinoja ja tonttuja sinne tänne. Nykyisin verhot saa olla aina ne mitkä muulloinkin. Ehkä jonkun jouluisen joululiinan laitan ruokapöytään ja koristeen laitan esille joulukukkien ja kynttilälyhtyjen lisäksi. Muovikuusi perinteisine koristeinaan.

Ihana muisto lapsuudesta tuo joululahjapyjama, meillä myös. Oli kiva pukeutua uutukaiseen pyjamaan aattoiltana joulutunnelmassa.

Lisään vielä että nykyisin joulut ovat siinäkin mielessä erilaisia kun ei ole enää ketään vanhempia/isovanhempia kenen luona vierailla joulun pyhinä. Aattoaamun/iltapäivän käynti hautausmaalla viemässä kynttilöitä haudoille korvaavat ne käynnit.

• Anonyymi

Joka toinen vuosi olen tehnyt laatikot ja kakut lapsen perheelle ja heillä viettänyt aattoillan. Joka toinen joulu teen jotain muuta itsekseni. Tänä vuonna on vuorossa joulu yksin ja lähdenkin viettämään laivajoulua jos ei viimehetken esteitä tule. Luultavasti tämä on samalla viimeinen laivajoulu. Ikäkin (69v) jo asettaa rajoituksia tämän mummon menoihin kun yksin reissaa.

• Anonyymi

Se kuulostaa kivalta tuo laiva joulu , ei ole koskaan tullut ajatelleeksikaan että sellaisiakin jouluja on olemassa .
        Niin että itsekkin varmaan tekisin niin vaan on niin pitkä matka edes laivasatamaan että tulisi kalliiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kuulostaa kivalta tuo laiva joulu , ei ole koskaan tullut ajatelleeksikaan että sellaisiakin jouluja on olemassa .
        Niin että itsekkin varmaan tekisin niin vaan on niin pitkä matka edes laivasatamaan että tulisi kalliiksi

Minä lähden sinne laivalle matkatoimiston järjestämälle reissulle, aattona aamupäivällä lähtö kotikaupungistani matkatoimiston bussilla Turkuun josta laiva lähtee Tallinnaan, takaisin Tallinnasta laiva lähtee tapaninpäivänä ja kotiinkuljetus Turusta kotikaupunkiin. Bussimatka kestää useita tunteja, mutta mikäpä on ammattilaisen kyydissä istua ja rentoutua. Matkan hinta riippuu ihan siitä mitä ruokailuja varaa etukäteen, itse otin vain aaton illallisen ja tapaninpäivän aamiaisen, muut ruokailut syön muualla kuin buffetissa kun en jaksa niin paljoa kuitenkaan joka päivä syödä. Vastaavalla joulumatkalla olen ollut aiemminkin, viimeksi 2016

Anonyymi
        2024-11-25 13:19:51

• Anonyymi kirjoitti:

Johonkin Lappiin olisi myös joskus kiva mennä joulua viettämään jos terveys riittää. Pari kolme yötä, siinä se. Joulurauhaa ja valmis joulu.

• Anonyymi

Vielä jaksetaan, minäkin " surautan töihin" joka arkiaamu.Tykkään/ nautin.

• Anonyymi

Minä en ole koskaan töitä tehnytkään!

• Anonyymi

Kannattaa Joulua vähän juhlia, onhan se taitekohta vuodesta, että voi katsoa tulevaa valoon päin.
      Normi juolutavat kinkuineen ,kuusineen ,(jo valmiiksi katsottu omalta puolelta).
      Korttejakin lähetän, joille ennenkin. Se joukko vähenee, kun tuoni vie tuonpuoleiseen, eikä uusia tule..
      En pidä ollenkaan pahana, että talvenpimeyden keskellä on piristystä,
      K kotton

• Kyllä. Joulu on valon ja perinteiden juhla.

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Kyllä. Joulu on valon ja perinteiden juhla.

Joulua viettää jokatapauksessa, miksi sitä ei yrittäisi viettää miellyttävästi.
        Sanotaan, että joulu turhaa hömpötystä, mikä täällä maailmassa lopulta tärkeää.
        Ollaan hyvällätuulella ja toivotetaan naapurille hyvää joulua, eikai siinä mitään huonoa ole.
        K kotton

• Anonyymi kirjoitti:

Ollaan hyvällätuulella ja toivotetaan naapurille hyvää joulua, eikai siinä mitään huonoa ole.
        K kotton

Niin voisi ajatella. Kuitenkin osa ihmisistä ei vietä joulua uskonnollisen vakaumuksensa pohjalta.

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Niin voisi ajatella. Kuitenkin osa ihmisistä ei vietä joulua uskonnollisen vakaumuksensa pohjalta.

No, en minäkään ole venäläistä Pakkasukkoa milloinkaan juhlinut.

• Anonyymi kirjoitti:

No, en minäkään ole venäläistä Pakkasukkoa milloinkaan juhlinut.

No eiku tarkoitin että vuoksi eikä pohjalta....

• Anonyymi kirjoitti:

K kotton

Näyttää siltä että kaikki eivät vietä joulua lainkaan syystä tai toisesta. . Siis elävät kuten normistikin. Ei lahjoja, ei joulukoristeita ei joulukortteja, ruokia tms. Mutta se lienee heidän valintansa. Joten eivät ota hyvänjoulun toivotuksia vastaan saatikka toivota sitä muille.

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Näyttää siltä että kaikki eivät vietä joulua lainkaan syystä tai toisesta. . Siis elävät kuten normistikin. Ei lahjoja, ei joulukoristeita ei joulukortteja, ruokia tms. Mutta se lienee heidän valintansa. Joten eivät ota hyvänjoulun toivotuksia vastaan saatikka toivota sitä muille.

Väärin.

Muutama kortti vielä tulee, itse en oli pariinkymmeneen vuoteen niitä laitellut. Aikanaan lajittelin sähköisiä joulukortteja, se siis jäänyt myös.

Jos joku toivottaa joulut, vastaan samoin. Sellaista peruskohteliaisuutta. Samaten tulee tehtyä satunnaisessa tilaisuuksissa, vaikka nyt taksikuskille, kaupan myyjälle jne

Joulun seutuvilla luppoaikaa, tulee soiteltua tutuille. Niissä yhteyksissä tapana lopuks toivottaa joulutkin. Lisäks joulu puolipakollinen puheenaihe. Small talkkia. Heh, eilen terkkarissa juteltiin hoitsun kans lipeäkalaa.

En vietä itse joulua, en usko joulupukkiin en jeesukseen, tehkööt, mitä haluavat.

Mä toivottelen hyvät talvipäivän seisaukset usein niihin aikoihin. Lisäks muutamille laitan tekstarit, Sitäkään en muuten vietä, mutta se on sentään totta.

Niettä hyvää tulevaa talvipäivän seisausta sinnekin !

=DW=

• Anonyymi kirjoitti:

Väärin.

Muutama kortti vielä tulee, itse en oli pariinkymmeneen vuoteen niitä laitellut. Aikanaan lajittelin sähköisiä joulukortteja, se siis jäänyt myös.

Jos joku toivottaa joulut, vastaan samoin. Sellaista peruskohteliaisuutta. Samaten tulee tehtyä satunnaisessa tilaisuuksissa, vaikka nyt taksikuskille, kaupan myyjälle jne

Joulun seutuvilla luppoaikaa, tulee soiteltua tutuille. Niissä yhteyksissä tapana lopuks toivottaa joulutkin. Lisäks joulu puolipakollinen puheenaihe. Small talkkia. Heh, eilen terkkarissa juteltiin hoitsun kans lipeäkalaa.

En vietä itse joulua, en usko joulupukkiin en jeesukseen, tehkööt, mitä haluavat.

Mä toivottelen hyvät talvipäivän seisaukset usein niihin aikoihin. Lisäks muutamille laitan tekstarit, Sitäkään en muuten vietä, mutta se on sentään totta.

Niettä hyvää tulevaa talvipäivän seisausta sinnekin !

=DW=

No emmää ny just sinusta kirjoittanutkaa mutta hyvä ku selvensit omaa osuuttas😊.

Tuttavapiirissäki on aika lähelläki jehovantodistaja ja mikäli olen oikein ymmärtäny he ei vietä joulua eikä juuri synttäreitäkää. Mut kukin tekee kuten arvoilleen sopii

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Joulu on pilattu kaupallisuudella. En vietä sen vuoksi enää.

• Anonyymi kirjoitti:

Joulu on pilattu kaupallisuudella. En vietä sen vuoksi enää.

Jokainenhan saa rakentaa joulunsa sellaiseksi kun haluaa.

• Anonyymi
        Siili4 kirjoitti:

Jokainenhan saa rakentaa joulunsa sellaiseksi kun haluaa.

No, onhan se mukava käydä kirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut.
        On ollut tapana käydä eri seurakuntien kirkossa eri vuosina. Muuten kirkossakäyminen vähäistä.
        Ne on ennen osanneet tedä kauniita rakennuksia.
        Kunhan joulukuu kääntyy, laittelen pihalle jouluvalot, ja pitää vanhempien haudalle kynttilät viedä, nekin on led -kynttilät, samat paristot kestää pari vuotta, kun hakee keväällä pois.
        K kotton

• Anonyymi kirjoitti:

No, onhan se mukava käydä kirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut.
        On ollut tapana käydä eri seurakuntien kirkossa eri vuosina. Muuten kirkossakäyminen vähäistä.
        Ne on ennen osanneet tedä kauniita rakennuksia.
        Kunhan joulukuu kääntyy, laittelen pihalle jouluvalot, ja pitää vanhempien haudalle kynttilät viedä, nekin on led -kynttilät, samat paristot kestää pari vuotta, kun hakee keväällä pois.
        K kotton

Minä käyn myös kuuntelemassa kauneimmat joululaulut ja yleensä myös joulupäivän aamuna joulukirkossa. Enpä juuri muutoin. Häissä rippijuhlissa tai hautajaisissa.

• Anonyymi

Kyllä ja kyllä. Tosin joulukortteja en enää lähetä mutta muutoin kyllä jo alkaa joulumieli olla.

Joulukoristeita on jo kotona, ledikynttilöitä lyhdyissä, valoverhot ja vähän jo joululiinojakin pöydillä. Leipomukset ja muu sellainen sitten joulukuussa.

AIkuiset lapset kaikki ovat tulossa meille joulunviettoon, joten on todella kivaa laitta heille jo niin monena vuosikymmenenä tutuiksi tullutta jouluruokaa ja pitää perinteitä yllä.

Lahjoista olemme luopuneet jo vuosia sitten ja keskitymme yhdessäolemiseen ja hyvään ruokaan.

• Anonyymi

Ei se ehkä niiinkään jaksamisesta ole kiinni kuin halusta ja tahdosta. Leipomiset ovat jääneet jo yli kymmenen vuoden taa enkä korttejakaan lähetä kuin pari. Kalat ja kinkut on hoitanut jälkeläinen jo vuosia ja viime jouluna tein vain imelletyn pottulootan, kun sitä toivottiin.

• Anonyymi

Eihän tässä ijässä ennää jaksa mitään ylimääräistä. Kauppa reissuki ottaa koville vaikka kaupan 200 metrin päässä. Huh...

• Anonyymi

Joulu on ja menee samanlailla kuin ARKIPÄIVÄ yleensä
      kuin kaikki muutki arkipäivät ,

ei valmistauduta jouluun
      eletään vain ihan samoin ja vietetään arkea jolunaki
      kunin kaikkina muinaki normmalina arkipäivinä,

joulu vouhotus on menneisyyttä

nyt eletään elämän loppvaihetta,
      enään ei ole juhlimiseen aihetta.

• Anonyymi

Tietenkin jaksan vielä tekokuusen laittaa ja vähän koristeluja pimeimmän vuodenajan piristykseksi. Tosi ankeeta jos ei mitään vaivaa jaksaisi nähdä. Kaupasta kakki ruuat valmiina tai puolivalmiina uuniin tuupattavaksi. Kinkkukin ostetaan valmiina.

Helpoksi on mennyt enkä ole vielä ajatellut luopuvani ihan kokonaan joulusta eläen sen ihan tavallisen arjen mukaan mutta voihan sellainenkin halu joskus tulla. Jaksan nauttia joulumusiikistakin vielä. Sellaisena kevenettynä, minimaalisena varsinkin kaupallisuuden suhteen ja stressittömänä versiona joulu onkin ollut ihan parasta.

• Anonyymi

Tytär tulee perheineen. Siivooja aatonaattona 3 tunniksi. Kaikki ruoat tilattu ammattilaiselta, joka kattaa pöydän valmiiksi, 20min ennen vieraiden saapumista. Kaikki yhteensä noin 600€, yhtåån lahjaa ei osteta.

• Anonyymi

Ei jaksa enää bräidätä tuota samaa.🏝️

• Anonyymi

Kyllä jaksaa! Lapsenlapsen kanssa askartelimme joulukortit ja sunnuntaina, kun on ensimmäinen adventti, niin herään ihanaan kinkun tuoksuun aamulla ja iltapäivällä kaksi lapsenlasta tulee koristelemaan piparit.
      Ensi viikolla haen lapseni kanssa kuusen, jonka lapsenlapseni koristelevat.
      Parvekkeen olen laittanut joulukuntoon lokakuussa.
      Jouluaattona kokoonnumme yhden lapseni kotiin jouluaterialle ja lahjojenjakoon. Muuten olen yksin joulun ja nautin kaikesta jouluun liittyvästä, kuten olen koko ikäni nauttinut.
      Joulu on mun juttu tunnelmineen, tuoksuineen, joululauluineen, kirkkoineen ja nykyisin yksin jouluun hiljentyen.

• Anonyymi

jaksaaaaaaaaaaaaaaaaaa hyviiiiiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6174
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3202
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2496
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2138
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      353
      1779
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1656
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1410
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      224
      1394
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1342
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      29
      1312
    Aihe