Flopiksi jäänyt bZ4X on Subarun kanssa suunniteltu yhteistyöauto. Tulevat uudet Toyota sähköautot ovat muiden valmistajien tekemiä. Pikkukatumaasturi on Suzukin suunnittelema ja valmistetaan Intiassa, myös sen Toyota-versio. Isommat sedan-sähköautot on suunniteltu Kiinassa BYD:n toimesta.
Uskomatonta että hybriditekniikkaa valmistava suuri autotehdas ei osaa tehdä itse uusia sähköautomalleja! Vai eikö ole enää varaa?
Toyota ei osaakaan tehdä itse uusia sähköautomalleja
10
120
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköauto on helpoin valmistaa versus polttomoottori tai hybridi.
Sähkömoottori ja akku. Toyota valmisti jo 1970 sähkötrukkeja.
Mutta koska hybridi nyt myy, ei liene tarvis sähköautoille? Kyse on koko ajan siitä, mistä tienaa parhaiten.
Tojo taisi arvata oikein taas, että tulee stoppi ja alennusmyynti sähkö "vehkeille"?- Anonyymi
Taitaa sähkötrukin tekeminen olla hieman simppelimpää kuin nykyaikaisen sähköauton, muutenhan Toyotakin olisi niitä tehnyt kun on niitä luvannut jo kauan sitten?
- Anonyymi
Ja VW vaihtaa kiinalaiseen platformiin kun eivät saksassa pysty.
- Anonyymi
Ei vaihda mihinkään Euroopassa. Kiinalaiset haluaa halvempia autoja, joten halvempaa arkkitehtuuria halutaan käyttää niillä markkinoilla. Toyota teettää tulevat sähköautonsa Kiinan kotikarkkinoille kokonaan BYD:llä eli sillä valmistajalla jonka sähköauto jäi tuoreessa TM:n vertailussa viimeiseksi.
- Anonyymi
Kiinassa Bz4X maksaa 25000 $ ja ei silti kukaan sitä osta!
- Anonyymi
Se on siellä kallis ja huono.
- Anonyymi
Toyota ei mene kaupaksi ja se on vaikea paikka Toyotan suunnittelijat raapii persuksiaan ahkerasti.
https://moottori.fi/uutinen/toyota-lupaa-jopa-ostaa-vialliset-bz4x-takaisin-yhdysvalloissa-ei-koske-suomea/
Suomi on kultainen kusettajanparatiisi Toyotan toiminnalle.
https://tekniikanmaailma.fi/yllatys-toyotan-bz4x-sahkoauton-ostaneille-pikalatauksen-voi-tehda-vain-kaksi-kertaa-vuorokaudessa-olisimme-kertoneet-jos-olisimme-tienneet-maahantuoja-sanoo/ - Anonyymi
Toyota myy bZ4X autoa 25 000 4 hinnalla kiinassa.
Tappiota jokainen auto tuottaa Toyotalle.
Siinä on siis Toyotan todellinen arvo.
Ei kannata hankkia Toyotaa se muuttuu arvottomaksi todella nopeasti.
Tämä koskee myös hybridimalleja.- Anonyymi
kantsii ostaa BYD arvo säilyy!
- Anonyymi
Volkkarilla on sama tilanne kiinassa. Vollkarin uudet kiinan sähköautomallit on kiinalaisen firman tekeleitä eikä niidne rakenne edes perustu volkkarin MEB rakenteeseen.
Kiinassa sähköautojen hintataso on pudonnut ja muiden maiden merkkien on todella vaikea kilpailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583939- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162073- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141887Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3561480Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581187