Eli otsikon mukainen ovikello ja siihen lisänä hälytin.
Mainoksissa kehutaan että helppo asentaa, heh heh.
Toista tuntia taistelin että sain ovikellon asennettua kun suoraan sanottuna helvetin huonot ohjeet.
Kun äkkäsin että sillä pirun ovikellon kameralla piti kuvata sitä qr koodia niin homma lähti pelittämään, melkein.
No loput oli kännykän asetuksista kiinni.
Pakettitarjouksena oli sisälle asennettava hälytin, sellainen kaiuttimen näköinen laite joka pitäisi jollain ilveellä saada paritettua tuon ovikellon kanssa mutta miten.
Ohjeet loppuvat kesken enkä millään keksi mitä pitää tehdä.
Ihmettelen vain että jos näiden laitteiden asentaminen oli helppoa niin mikä on vaikea tai keskivaikea?
Olen asennellut kiinalaisia kameroita, releitä, astianpesukoneita, yms. eikä mikään ole ollut näin vaikeaa kuin tämän laitteen helppo asennus.
Mutta jos joku tietää miten tuon sisähälyttimen saa paritettua niin otan vinkkejä vastaan, insinöörit kun ei ole osanneet tehdä ohjeita.
Ps. laitevalikoimassa ei ole tuota summeria eikä muu laite asennuksena onnistunut.
Airam smart home
16
282
Vastaukset
- Anonyymi
"Mainoksissa kehutaan että helppo asentaa, heh heh."
Niin olettavat sinunkin olevan normi-älyinen, mutta ei mitään hätää varmaan naapurisi voi jotenkin auttaa sinua.- Anonyymi
Etpä ole kirjoituksesta päätellen tutustunut kyseisiin laitteisiin.
Kuten kirjoitin niin erinlaisia härpäkkeitä olen liittänyt nettiin mutta nämä erikseen kehutut helpot laitteet ovat kaikkea muuta kuin helppoja.
Loin jopa ovikelloa varten iot verkon jonne on turvallista liittää kamerat yms. laitteet, nämä mesh verkot ovat siinä mielessä käteviä että tällainen tunari osaa niitäkin käyttää.
Veikaan että tietokonetta olen käyttänyt paljon ennekuin olet itse syntynyt.
- Anonyymi
Ilmeisesti se sisähälytin pitää parittaa joko suoraan sen ovikellon kans tai kodin wifi-verkkoon. Oletan, että ensin mainittu vaihtoehto on tässä se oikea.
Samalla sovelluksella se otetaan hallintaan kuin ovikellokin.
Hälyttimeen virrat päälle.
Sovellus luurista auki
Katso et kaikki Bluetoothit, Sijainnit ja Wifit on luurissa päällä.
Etsi/lisää sisähälytin sovelluksen avulla.
Toimi sovelluksen esittämien ohjeiden mukaisesti.- Anonyymi
Siinäpä se, paikannukset bluetooth on päällä, ovikello on liitetty wifi verkkoon ja toimii joten myös sovellutus toimii kännykässä.
Kaikki tähän saakka on noin tunnin taistelun jälkeen, aika olisi lyhyempi jos olisi ohjeissa tai sovellutuksessa kerrottu tarkemmin ettei olisi tarvinnut kokeile opi leikkiin ryhtyä.
Mutta tuo sisähälytin, sovellutuksessa ei löydy laitevalikomasta koko hälytintä, kun yritän lisätä muu laite niin ei onnistu.
Sama kun olen miettinyt millä konstilla saan paritettua ovikelloon, mitään ohjetta ei tuohon ole.
Eli nyt pitää ilmeisesti aloittaa uusi kokeile opi leikki ja käydä joka ikinen asetus läpi ovikellon äpissä ja toivoa että joku auttaa.
Kuten mainitsin että esimerkiksi kiinalaisen wifi releen asennus oli moninkerroin helpompaa, myös kiinalainen valvontakameran asennus onnistui kun seurasi ohjeita.
Niin no nämä osramin härpäkkeet ovat myös kiinalaisia mutta olsihan se osrami voinut laatia ohjeet vähän selvemmiksi.
Mutta edelleen eikö kukaan ole oikeasti parittanut näitä kahta laitetta, motonetissa myydään alehinnalla juuri nyt näitä.
Itsellä ei ole ikää kuin vajaa 60 mutta miettikää miksi vanhemmat ihmiset eivät halua käyttää tietoteknisiä laitteita, tai oikeastaan jo 50v karttavat näitä tietoteknisiä laitteita.
On myös havaittu että moni nuorikaan ei osaa käyttää kun eivät ymmärrä sanastoa ja termejä joita ohjeet vilisevät ja kun ohjeissa oletetaan liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se, paikannukset bluetooth on päällä, ovikello on liitetty wifi verkkoon ja toimii joten myös sovellutus toimii kännykässä.
Kaikki tähän saakka on noin tunnin taistelun jälkeen, aika olisi lyhyempi jos olisi ohjeissa tai sovellutuksessa kerrottu tarkemmin ettei olisi tarvinnut kokeile opi leikkiin ryhtyä.
Mutta tuo sisähälytin, sovellutuksessa ei löydy laitevalikomasta koko hälytintä, kun yritän lisätä muu laite niin ei onnistu.
Sama kun olen miettinyt millä konstilla saan paritettua ovikelloon, mitään ohjetta ei tuohon ole.
Eli nyt pitää ilmeisesti aloittaa uusi kokeile opi leikki ja käydä joka ikinen asetus läpi ovikellon äpissä ja toivoa että joku auttaa.
Kuten mainitsin että esimerkiksi kiinalaisen wifi releen asennus oli moninkerroin helpompaa, myös kiinalainen valvontakameran asennus onnistui kun seurasi ohjeita.
Niin no nämä osramin härpäkkeet ovat myös kiinalaisia mutta olsihan se osrami voinut laatia ohjeet vähän selvemmiksi.
Mutta edelleen eikö kukaan ole oikeasti parittanut näitä kahta laitetta, motonetissa myydään alehinnalla juuri nyt näitä.
Itsellä ei ole ikää kuin vajaa 60 mutta miettikää miksi vanhemmat ihmiset eivät halua käyttää tietoteknisiä laitteita, tai oikeastaan jo 50v karttavat näitä tietoteknisiä laitteita.
On myös havaittu että moni nuorikaan ei osaa käyttää kun eivät ymmärrä sanastoa ja termejä joita ohjeet vilisevät ja kun ohjeissa oletetaan liikaa.Siitä sisähälyttimestä pitää laittaa paritustila päälle. Siinä on varmasti siihen liittyvä painike. Kun painiketta on pidetty pohjassa, kuuluu yleensä jokin merkkiääni siitä hälyttimestä.
Sitten sillä puhelimen sovelluksella lisäät uuden laitteen.
Kerro, miten kävi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä sisähälyttimestä pitää laittaa paritustila päälle. Siinä on varmasti siihen liittyvä painike. Kun painiketta on pidetty pohjassa, kuuluu yleensä jokin merkkiääni siitä hälyttimestä.
Sitten sillä puhelimen sovelluksella lisäät uuden laitteen.
Kerro, miten kävi.Sisälaitteessa on vain yksi painike (reset).
Kun pitää pohjassa 5sekunttia niin vilkuttaa muutaman kerran merkkivaloa ja sitten valo alkaa palamaan jatkuvasti.
Olen yrittänyt ovikellon äpistä etsiä jotakin kohtaa josta saisi paritettua mutta tuloksetta.
Kun laittaa äpin etsimään laitteita niin ei löydä, ei vaikka painelen sitä reset nappulaa, irrotan sen usb latusrista (toimii vain kun on liitrttynä laturiin) ja kokeillut uudelleen.
Uskokaa, olen tosiaan kokeillut kaikki tavanomaiset keinot, en ole ensimmäistä kertaa parittamassa laitteita.
Eikö kukaan ole tosiaan parittanut noita keskenään?
Itse ovikello on ruuvattu jo seinään ja se toimii mutta kun en ole kasvanut kännykkä käteen kiinni niin en aina kuule kun se jossakin hälyttää, toisinaan on akkukin tyhjänä koko paivän ja illalla vasta huomaan että kas akku tyhjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisälaitteessa on vain yksi painike (reset).
Kun pitää pohjassa 5sekunttia niin vilkuttaa muutaman kerran merkkivaloa ja sitten valo alkaa palamaan jatkuvasti.
Olen yrittänyt ovikellon äpistä etsiä jotakin kohtaa josta saisi paritettua mutta tuloksetta.
Kun laittaa äpin etsimään laitteita niin ei löydä, ei vaikka painelen sitä reset nappulaa, irrotan sen usb latusrista (toimii vain kun on liitrttynä laturiin) ja kokeillut uudelleen.
Uskokaa, olen tosiaan kokeillut kaikki tavanomaiset keinot, en ole ensimmäistä kertaa parittamassa laitteita.
Itse ovikello on ruuvattu jo seinään ja se toimii mutta kun en ole kasvanut kännykkä käteen kiinni niin en aina kuule kun se jossakin hälyttää, toisinaan on akkukin tyhjänä koko paivän ja illalla vasta huomaan että kas akku tyhjä.Niin ja löysin asiakaspalveluun sähköpostin ja laitoin viestiä mutta ei ainakaan vielä ole tullut ohjeita.
Kun ei edes tiedä toimiiko tuo sisälaite. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ovikello on ruuvattu jo seinään ja se toimii mutta kun en ole kasvanut kännykkä käteen kiinni niin en aina kuule kun se jossakin hälyttää, toisinaan on akkukin tyhjänä koko paivän ja illalla vasta huomaan että kas akku tyhjä.No ompas mystistä. Onko siinä sisähälyttimessä mitään liitäntöjä kuin vain latausliitäntä? En usko et se pitäis jotenkin kaapelin avulla parittaa. Pitäisiköhän se sisähälytin viedä ovikellon lähelle ja itse ovikellolla parittaa se.
Laittaisitko vielä linkin, että minkälainen laitepaketti on kysessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ovikello on ruuvattu jo seinään ja se toimii mutta kun en ole kasvanut kännykkä käteen kiinni niin en aina kuule kun se jossakin hälyttää, toisinaan on akkukin tyhjänä koko paivän ja illalla vasta huomaan että kas akku tyhjä.Kokeilepa tätä ohjetta:ASENNUSOHJE
1. Kytke ovikellon hälytin virtalähteeseen.
2. Paina kerran hälyttimen takaosassa olevaa "RESET"-painiketta. Sininen valo alkaa vilkkumaan hälyttimen etupuolella.
3. Paina ovikellon fyysistä painiketta. Hälytin on nyt liitetty ovikelloon ja hälyttimessä palaa sininen valo.
Hälyttimen asetuksien muutokset yhdistämisen jälkeen:
1. Avaa Airam SmartHome-sovellus ja navigoi Smart ovikellon ohjauspaneeliin.
2. Paina Airam SmartHome -sovelluksessa ovikellon ohjauspaneelin oikeasta yläkulmasta'...'
3. Mene kohtaan "Hälyttimen asetukset".
4. Valitse hälyttimen tyypiksi "Langaton hälytin", valitse "Hälyttimen asetukset" ja paina "Sido".
5. Valitse soittoääni ja soittoäänen voimakkuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa tätä ohjetta:ASENNUSOHJE
2. Paina kerran hälyttimen takaosassa olevaa "RESET"-painiketta. Sininen valo alkaa vilkkumaan hälyttimen etupuolella.
3. Paina ovikellon fyysistä painiketta. Hälytin on nyt liitetty ovikelloon ja hälyttimessä palaa sininen valo.
2. Paina Airam SmartHome -sovelluksessa ovikellon ohjauspaneelin oikeasta yläkulmasta'...'
4. Valitse hälyttimen tyypiksi "Langaton hälytin", valitse "Hälyttimen asetukset" ja paina "Sido".
5. Valitse soittoääni ja soittoäänen voimakkuus.Pitääpä kokeilla.
Mistä tuollainen ohje löytyi?
Ei ainakaan pakkauksen ohjeista eikä airamin sivuilta.
Mutta testaan kun saan aamukahvin juotua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa tätä ohjetta:ASENNUSOHJE
5. Valitse soittoääni ja soittoäänen voimakkuus.No joo, oli helppo asentaa kun oli joku tieto miten se tehdään.
Kiitoksia sulle ohjeesta, laitteen maahantuoja eli Airam voisi laittaa nuo ohjeet jonnekkin näkyville.
Olisin ehkä jossain vaiheessa saattanut kokeilla tuotakin yhdistelmää.
Hämmennystä aiheutti sekin että jossakin ohjeessa puhuttiin 5 sekunnin reset napin painamisesta mutta nyt riitti 1 lyhyt painallus.
Muille tiedoksi, helppo asennuskin muuttuu vaikeaksi jos ei ole ohjeita ja joutuu arvailemaan, tässkin tapauksessa ei auttanut vaikka oli kokemusta eri laitteiden asennuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, oli helppo asentaa kun oli joku tieto miten se tehdään.
Kiitoksia sulle ohjeesta, laitteen maahantuoja eli Airam voisi laittaa nuo ohjeet jonnekkin näkyville.
Hämmennystä aiheutti sekin että jossakin ohjeessa puhuttiin 5 sekunnin reset napin painamisesta mutta nyt riitti 1 lyhyt painallus.
Muille tiedoksi, helppo asennuskin muuttuu vaikeaksi jos ei ole ohjeita ja joutuu arvailemaan, tässkin tapauksessa ei auttanut vaikka oli kokemusta eri laitteiden asennuksesta.Netistä löytyi ohjeet pdf-tiefostona. Kopsasin siitä suoraan tänne.
Hyvä, että sait toimimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo, oli helppo asentaa kun oli joku tieto miten se tehdään.
Muille tiedoksi, helppo asennuskin muuttuu vaikeaksi jos ei ole ohjeita ja joutuu arvailemaan, tässkin tapauksessa ei auttanut vaikka oli kokemusta eri laitteiden asennuksesta.Voi vi..u mikä pöljä
- Anonyymi
No niin.
Sain kommenttia Airamilta ja siinä puhuttiin että kun ottaa sen ovipuhelimen käyttöön niin sovellutuksen kohdassa jossa tulee qr koogi on oje kuvata se qr koodi.
Itsellä on näkö jonkin verran heikentynyt joten olen laittanut kännykän asetuksiisa isommat kuvakket ja fontit.
Nyt tmä sovellutus jättää ruudun ulkopuolelle jääneet osat kokonaan pois, ei voi liuttaa näkyviin.
Tämän ilmiön olen huomannut näissä halppissovellutuksiisa ja kiinan kamerasovellutuksissa mutta ei nyt tullut mieleen.
Eli jatkossa jos jollakin tulee ongelmaa niin asetuksista kännykän näyttö pienelle ja fontti pienelle niin tulee kaikki ohjeet näkyviin.
Niin ja varatkaa sitten suurennuslasi jotta näkee lukea ohjeet. - Anonyymi
Asensin juuri samanlaisen Airamin ovikellon, mutta ilman näitä kommentteja olisi käynyt samoin kuin aloittajalla. Ohjeissa selvä virhe. Airam voisi panostaa ohjeiden laatuun ja vaikkapa itse testata asentamista antamiensa ohjeiden mukaan.
- Anonyymi
Windows on pilannut avaajan ajattelutavan! Ei kaikkea kannata tehdä niin vaikeesti kuin windowsissa kaikki!
Olisit seurannut ohjetta! Mutta et!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918358
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344951- 453341
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593310- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817