KÄYTÄNNÖSSÄ se vaan MENEE NIIN että...

Uskoontullut johdatetaan Jumalan toimesta MELKEIN AINA juuri Helluntaiseurakuntaan!!!! näin se on ollut kymmenien tuhansien uskoontulleiden kohdalla!! Hellluntalaisuus SATTUU VAAN OLEMAAN se seurakunta - jossa Raamattua tulkitaan ja opetetaan OIKEIN!!!!!!!!!!!! moni niskoittelee TOTUUTTA vastaan ja menee johinkin muihin seurakuntiin jossa LIBERAALI-PRIDE-papit saarnaavat SOOBAA!!! itsekin epäilin ENNEN Helluntalaisuutta mutta EN NISKUROINUT ja tajusin etä SIELLÄ e TOTUUS ON!!

15

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jopas jotain.

Hellarit ovat erehtyneet monessakin asiassa, kuten kielilläpuhumisessa. Se ei ole mikään Hengellä täyttymisen ensimerkki, eikä sitä anneta kaikille uskoville, eikä sitä ole tarkoitettu merkiksi uskoville, eikä käytettäväksi yleiseen pulinaan jne.

Hellarit ovat erehtyneet seurakunnan johtamisessa. Vanhemmiston kuuluisi johtaa ja paimentaa seurakuntaa, mitään yhtä johtavaa pastoria ei ole Raamatussa.

Sitten on sama vika kuin kaikilla muillakin eli omaan kuppikuntaan liittäminen jäseneksi. Jäsenyys Jumalan seurakuntaan toteutuu jo siinä, kun uudestisynnytään. Ja paikallisseurakunta tarkoittaa Raamatussa koko uskovien joukkoa paikkakunnalla, eikä ainoastaan hellareita.

Siirtotodistusten ja suositusten kirjoittaminen, joka liittyy edelliseen liittämisasiaan. Raamattu nimenomaan käskee olemaan suosittelematta, eikä tunne mitään todistusten kirjoittelemistakaan. Ei edes kastetodistuksen kirjoittamista.

Näin nyt ihan aluksi.

• Anonyymi

Kyllä koira koiran tuntee.

• Anonyymi

Ei ole täysin oikeaoppista seurakuntaa mutta totta on että helluntaiseurakunta on opissa kaikista lähimpänä raamatullista seurakunta. Voi silti esim. jonkin tehtävän vuoksi Jumala ohjata mm. vapaaseurakuntaan, joka on kyllä opillisesti melkein sama kuin hellareiden tulkinnat.

• Anonyymi

Menestysteogia kukoistaa seurakunnissa.Hellarit lyö kättä paavin kanssa.vapaakirkot ovat saatananpalvojat miehittäneet.Pahalta näyttää.

• Anonyymi

Kun uskon asiat alkoivat minua kiinnostaa enenevässä määrin
      joskus 1980 -luvun lopulla, se johtui siitä, että Pyhä Henki
      veti minua Jeesuksen Kristuksen luokse.

Hän puhui minulle helluntaiseurakunnasta. Minun tulisi mennä
      sinne jättäytymään Jeesukselle Kristukselle. Tiesin sen tasan
      tarkkaan. Niin kauan kuin minä väistin helluntaiseurakunnan
      enkä mennyt sinne, vaikka Herra siitä selvästi puhui, minä tiesin,
      että en vielä ole Tiellä.

Kun ensimmäisen kerran meni helluntailaisten tilaisuuteen.
      Jeesus oli siellä ja kosketti minua ja paransi minut. Tästä huolimatta
      minä päätin väistää helluntailaiset ja helluntaiseurakunnan.
      Minusta ei siis koskaan tulisi helluntailaista enkä varmasti alkaisi
      käymään ja istumaan heidän kokouksissaan.

Vuoden 1991 alussa. Pyhä Henki ei enää pyytänyt minua menemään
      helluntaiseurakuntaan jättäytymään Jeesukselle Kristukselle. Nyt
      Hän vaati sitä minulta. Merkillistä, hyvin merkillistä, että vaikka tiesin
      Jeesuksen olevan helluntaiseurakunnassa koska Hän paransi minut
      paikallisessa helluntailaisten kokouksessa, minä kuitenkin yritin
      vielä jotenkin väistää helluntailaiset.

Kiitän tänä päivän Jumalaa siitä, että hän oli kärsivällinen ja
      armollinen, ja melkein väkisin vei minut helluntaiseurakuntaan.
      Ymmärrän myös miksi Hän vei minut juuri helluntaiseurakuntaan.
      Aloittaja on kertonut yhden syyn, mutta syitä on useita.

Uskoon tulo ja päätöksen teko jättäytymisesta ei ole niitä kaikkein
      yksinkertaisimpia asioita. Taistelu on kova jokaisesta sielusta.
      Tämän olen omakohtaisesti saanut kokea ja uskon, että taistelu
      on meistä jokaisesta.

Minut Jeesus voitti itselleen, Kuka voittaa sinut, lukija?

https://www.jumala-kanssamme.se/439 466/439625257

Mvh J - K

• Anonyymi

Hyi saatana!

• Anonyymi

Aikaisemmin uskoontulon piti tapahtua juuri Helluntaiseurakunnassa, ei sen ulkopuolella, siis siten että oli jo ainakin joku kontakti sinne seurakuntaan (siis ennen uskoon tuloa).
      Sitten seurasi kasteelle meno, todistaminen omasta uskosta, sen jälkeen alettiin odottaa henkikastetta ja kielilläpuhumista...

• Anonyymi

Johtuisko vaikka siitä että helluntailaisuudessa usko perustuu ihmiseen itseensä eikä Jumalan palvelukseen. Helppo se on "valita" sellainen usko, kun ei tarvitse edes nöyrtyä parannukseen. Ei tarvitse tutkailla omia vikojaan. Tarvii vaan tanssia ja huudella halleluujaa muiden joukossa. Mitähän apostolit tähän sanoisi?

• Anonyymi

Sinä paljastat tekstissäsi, ettet käsitä mitään elävästä uskosta.
        Et myöskään tunne helluntaiseurakuntaa ja sen ihmisiä.
        Ja mikä pahinta; et tunnu tuntevan Jumalaakaan.
        Mistä tämä kaikki johtuu? Tiedätkö sinä sen?

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä paljastat tekstissäsi, ettet käsitä mitään elävästä uskosta.
        Et myöskään tunne helluntaiseurakuntaa ja sen ihmisiä.
        Ja mikä pahinta; et tunnu tuntevan Jumalaakaan.
        Mistä tämä kaikki johtuu? Tiedätkö sinä sen?

Mvh J - K

Älä viitsi.

• Anonyymi

Luterilaisuudessa ei tarvita parannuksen tekoa, ei tarvita etsimistä, ei tarvita kolkuttamista, ei tarvita kustannusten laskemista. Luterilaisuudessa riittää kirkon viranhaltijan toimittamat pakanalliset sakaramentit, ja niin saat pelastuksen valmiina pöytään.

• Anonyymi

"Raamattua tulkitaan oikein".
      Helluntailaisilla on nuo tulkinta-opit, kun ei suora Jumalan sana kelpaa.

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Mitä tuo tarkoittaa? 🤔
      - Kristinusko: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

- Helluntailaisuus: Täytyy olla erillinen voitelu, jotta voi ymmärtää Raamatun kirjoituksia. On vaarallista tulkita sanaa, niinkuin on kirjoitettu. Asioilla on syvempi merkitys! On ymmärrettävä, että Jumalan rakkaus on ehdollista. Ei Jumala suinkaan maailmaa rakasta, vaan vihaa! Mitä sitten tulee Jeesukseen, tuo sana "Poika" on vain kuvakieltä, sillä eihän Jumalalla ole vaimoa, joten ei voi olla poikaakaan. Kyse on paavin ja Lutherin valheista. Joka uskoo ja kuvittelee, että Jeesus olisi jotain muuta kuin hyvä esikuva (helluntai-) uskoville, jopa Jumalan Poika, ei voi pelastua. Myös sana "hukkua" tulee ymmärtää oikein: kastevetenä, johon kaikki synnit ja väärät luulot Jumalasta hukutetaan ja hyvien tekojen kautta, vain matkimalla Jeesus-esikuvaa saamme iankaikkisen elämän.

• Anonyymi

Kristinusko: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
      Luterilaisuus: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, jonka puolesta kummit ovat uskoneet, ja jonka päähän on pappi valuttnut vettä, ei hukkuisi.

• Aloitus oli varmaan trolli.

Kukaan täysijärkinen ei kirjoittaisi SOOBAA.

• Anonyymi

🔴Evankelis-luterilainen Lähetyshiippakunta on nuori kirkko, ollut toiminnassa vasta 11 vuotta. Jäsenmäärä on tässä ajassa kasvanut nollasta 2600 :an. Hang-around-jäseniä on vähintään toinen mokoma. Tee perässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4256
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2469
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1617
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1177
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      912
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      105
      874
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      873
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe