Sitä työnnetään ihan Kolalla taivaalle...
https://www.karjalainen.fi/paikalliset/8099777
On valofoobikoilla ollut uneton yö... 😂
Valoa ei ole liikaa...
50
333
Vastaukset
- Anonyymi
Kansalaisten valot on valosaastetta, taiteilijan valot on valotaidetta.
- Anonyymi
Sumutusvalot ovat kauniita eikä niitä koskaan ole liikaa.
- Anonyymi
Ja joka (vi..n) ikkunalla ja räystäillä ja portinpielissä ja pihan risuissa on jokapojan ja -tytön "valotaidetta".
Kola on osoittanut, että valotaide voi olla upeaa, mutta nämä pihakötöstykset eivät ole taidetta. Ne ovat silkkaa paskaa.
Tunnen myötähäpeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja joka (vi..n) ikkunalla ja räystäillä ja portinpielissä ja pihan risuissa on jokapojan ja -tytön "valotaidetta".
Kola on osoittanut, että valotaide voi olla upeaa, mutta nämä pihakötöstykset eivät ole taidetta. Ne ovat silkkaa paskaa.
Tunnen myötähäpeää.Sinäkö olet pätevä määrittelemään taiteen? Jos tekijä sanoo teoksensa olevan taidetta nin sitähän se sitten on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö olet pätevä määrittelemään taiteen? Jos tekijä sanoo teoksensa olevan taidetta nin sitähän se sitten on.
Juu olen. Ihan varmasti riittävän pätevä. Minä tiedän myös sen, kuinka se määritellään useissa aihetta käsittelevissä opuksissa, enkä pidä siitä liirumlaarumista tippaakaan.
- Anonyymi
Ota huomioon edes hiukan sää- ja ilmasto-olot : liiallinen keinotekoinen valosaaste sekoittaa hormonitoimintaa.
- Anonyymi
No nyt alan ymmärtää näitä sv-pellejä.
- Anonyymi
Oi, no sehän selittääkin nuo sinun juttusi... Oletko kokeillut koskaan silmälappuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi, no sehän selittääkin nuo sinun juttusi... Oletko kokeillut koskaan silmälappuja?
"...liiallinen keinotekoinen valosaaste.."
Kerrot vain reilusti mikä noista kolmesta sanasta aiheutti sinulle ymmärtämisvaikeuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...liiallinen keinotekoinen valosaaste.."
Kerrot vain reilusti mikä noista kolmesta sanasta aiheutti sinulle ymmärtämisvaikeuksia.Ei mikään.
Onkos sinulla jokin rajoite ettet ymmärrä silmälappujen käyttöä?
Niiden avulla voit suojautua 'liialliselta keinotekoiselta valosaasteelta'.
Vai meneekö liian vaikeaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään.
Onkos sinulla jokin rajoite ettet ymmärrä silmälappujen käyttöä?
Niiden avulla voit suojautua 'liialliselta keinotekoiselta valosaasteelta'.
Vai meneekö liian vaikeaksi?Valolla on sokaiseva vaikutus - myös kesällä.Miksi pitää yrittää matkia aurinkoa kun ei siinä kuitenkaan onnistu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valolla on sokaiseva vaikutus - myös kesällä.Miksi pitää yrittää matkia aurinkoa kun ei siinä kuitenkaan onnistu ?
Miten valokammoiset pärjäävät kesällä? Nyt mennään kaamosta, kyllä valoa saa olla, ei sitä liikaa voi pimeässä talvessa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten valokammoiset pärjäävät kesällä? Nyt mennään kaamosta, kyllä valoa saa olla, ei sitä liikaa voi pimeässä talvessa olla.
Vaihdatko lyhyille valoille toisen auton kohdatessasi? Vai onko tässäkin joku sana jota et ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdatko lyhyille valoille toisen auton kohdatessasi? Vai onko tässäkin joku sana jota et ymmärrä?
En vaihda, autoni hoitaa sen tarvittaessa automaattisesti. Mutta miten auton kaukovalot liittyy pimeän ajan koristevaloihin, joista tässä nyt oli kyse? Et kai nyt ylireagoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesällä luonnonvaloa on tasaisesti (ellei nyt joku aurinkoon katsele). Talven pimeällä pistemäinen valo voi sokaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vaihda, autoni hoitaa sen tarvittaessa automaattisesti. Mutta miten auton kaukovalot liittyy pimeän ajan koristevaloihin, joista tässä nyt oli kyse? Et kai nyt ylireagoi?
Eihän sulla oo autoa. Se harmaa rotisko kerrostalon parkilla on naapurisi kottero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sulla oo autoa. Se harmaa rotisko kerrostalon parkilla on naapurisi kottero.
Jaa, aina sitä uutta kuulee...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesällä luonnonvaloa on tasaisesti (ellei nyt joku aurinkoon katsele). Talven pimeällä pistemäinen valo voi sokaista.
Niin - vaikka lasersäde....jotkut lelut ovat vaarallisia.Onneksi jotain valvontaa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin - vaikka lasersäde....jotkut lelut ovat vaarallisia.Onneksi jotain valvontaa on.
Voisiko hallitus kieltää auringonpaisteen ja kuunvalon, silloin olisi hyvä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan sen automaatin voi kytkeä pois päältä. Silloin valo riittäisi, vai...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko hallitus kieltää auringonpaisteen ja kuunvalon, silloin olisi hyvä olla.
Johan ne säätiedotuksessa kehottaa pysymään sisätiloissa huonojen säiden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valofoobikolta loppui sanavarasto...😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valofoobikolta loppui sanavarasto...😂😂😂
Minusta myös hämärästä ja pimeydestä olisi hyvä oppia nauttimaan.Kaikki ei kaipaa kirkasvalohoitoa.Vireyttä voi pitää yllä myös muilla keinoilla - kuten sopivalla ravitsemuksella.Ei aurinkoa voi pakottaa loistamaan keskellä nk.talviaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta myös hämärästä ja pimeydestä olisi hyvä oppia nauttimaan.Kaikki ei kaipaa kirkasvalohoitoa.Vireyttä voi pitää yllä myös muilla keinoilla - kuten sopivalla ravitsemuksella.Ei aurinkoa voi pakottaa loistamaan keskellä nk.talviaikaa.
Juuri sitä varten on kirkasvalolamput ja pimeänajanvalot ja sumuvalot keksitty! 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sitä varten on kirkasvalolamput ja pimeänajanvalot ja sumuvalot keksitty! 😁
Niille on omat käyttökohteet ja -tarkoitukset. Lue käyttöohjeet niin tiedät. Kaikkea voi käyttää väärin jos ymmärrys ei riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille on omat käyttökohteet ja -tarkoitukset. Lue käyttöohjeet niin tiedät. Kaikkea voi käyttää väärin jos ymmärrys ei riitä.
Tuo 'ymmärrys' ja 'micrasta wiperiksi' ovat olleet parhaimpia selityksiä sumuvalopelleilylle. Unohtamatta toki sitä: ...minä kyllä käytän nyt jatkossa muti-muti-muti... ja kyllä-minä-nyt-muti-muti-muti...
Kyseessä on heillä siis älyn loppuminen ja uhmakkuus. Vrt. uhmaikä, tosin yleensä vain lapsosilla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 'ymmärrys' ja 'micrasta wiperiksi' ovat olleet parhaimpia selityksiä sumuvalopelleilylle. Unohtamatta toki sitä: ...minä kyllä käytän nyt jatkossa muti-muti-muti... ja kyllä-minä-nyt-muti-muti-muti...
Kyseessä on heillä siis älyn loppuminen ja uhmakkuus. Vrt. uhmaikä, tosin yleensä vain lapsosilla...Uhmaiäksi voi helposti käsittää myös tuon raivon jolla suhtaudut (sumu)valoihin...😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valofobiasi vaati kyllä jo hoitoa... 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökötä sinä pimeässä, mene komeroon vaikka ja sammuta kaikki valot, varmuuden vuoksi virrat pois pääkatkaisimesta. Me kyllä poltamme valoja pimeän ajan piristykseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valofobiasi vaati kyllä jo hoitoa... 🤣
Entä tuo lapsenomainen hymiöitten käyttösi? Lapsettaako vai jäitkö vain tuolle tasolle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä tuo lapsenomainen hymiöitten käyttösi? Lapsettaako vai jäitkö vain tuolle tasolle?
Ei ole minun vikani jos sinun vanhassa koneessasi ei ole hymiöitä taikka et osaa käyttää niitä, kuten et ilmeisesti sumuvalojakaan... 😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minun vikani jos sinun vanhassa koneessasi ei ole hymiöitä taikka et osaa käyttää niitä, kuten et ilmeisesti sumuvalojakaan... 😂🤣😂
"Etusumuvaloja ja takasumuvaloja saa käyttää vain sumun tai rankan vesi- ja lumisateen aikana.”
En löytänyt mainintaa itsetunnon kohottamisesta tai kiusanteosta. Nähtävästi haluaisit lisätä nuo lakitekstiin. Odottelenko uutta lakia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etusumuvaloja ja takasumuvaloja saa käyttää vain sumun tai rankan vesi- ja lumisateen aikana.”
En löytänyt mainintaa itsetunnon kohottamisesta tai kiusanteosta. Nähtävästi haluaisit lisätä nuo lakitekstiin. Odottelenko uutta lakia?Se tuleekin lasten oikeuksien sopimukseen ja koskee vain leikkiautoja leikittäessä sisätiloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt mainintaa itsetunnon kohottamisesta tai kiusanteosta. Nähtävästi haluaisit lisätä nuo lakitekstiin. Odottelenko uutta lakia?En ymmärrä sinua.
Eikö ole jokaisen oma valinta polttaa omia valojaan jos haluaa, olipa nämä sumu- taikka parvekevaloja?
Ne valot ovat väline tuottaa valoa pimeyteen.
Sinulla on myös oikeus olla katsomatta valoja jos et halua niitä katsoa.
Sinullakin on siihen oiva väline, silmäluomet.
Kun pistät silmäluomet kiinni, niin kas! Eipä näy enää valoja!
Eikö olekin ihmeeeeeeellistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä sinua.
Eikö ole jokaisen oma valinta polttaa omia valojaan jos haluaa, olipa nämä sumu- taikka parvekevaloja?
Ne valot ovat väline tuottaa valoa pimeyteen.
Sinulla on myös oikeus olla katsomatta valoja jos et halua niitä katsoa.
Sinullakin on siihen oiva väline, silmäluomet.
Kun pistät silmäluomet kiinni, niin kas! Eipä näy enää valoja!
Eikö olekin ihmeeeeeeellistä?Et ymmärrä minua??? Kyllä tämä on ihan sieltä tieliikennelaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä minua??? Kyllä tämä on ihan sieltä tieliikennelaista.
Ajeletko liikenteessä lakikirjan kanssa ja etsit vastaantulijoiden virheitä?
Eikö rasita moinen kyttääminen ja muiden tekemisten arvosteleminen?
keskittyisit omaan ajamiseesi enemmän ja aja vaikka kokonaan ilman valoja jos ne sinua niin haittaavat... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajeletko liikenteessä lakikirjan kanssa ja etsit vastaantulijoiden virheitä?
Eikö rasita moinen kyttääminen ja muiden tekemisten arvosteleminen?
keskittyisit omaan ajamiseesi enemmän ja aja vaikka kokonaan ilman valoja jos ne sinua niin haittaavat...En ajele ja ei haittaa. Tosin mitä minä sinulle vastailen koska sinähän tiedät oikeat vastaukset jo ennen kuin niihin vastataan. Jos ei vastaukset siis kiinnosta niin miksi edes täällä olet vänkäämässä? Siis sinä.
Ethän piittaa laeista tai toisten mielipiteistä. Olet vain kehittymätön minä-minä änkyrä. Siis sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ajele ja ei haittaa. Tosin mitä minä sinulle vastailen koska sinähän tiedät oikeat vastaukset jo ennen kuin niihin vastataan. Jos ei vastaukset siis kiinnosta niin miksi edes täällä olet vänkäämässä? Siis sinä.
Ethän piittaa laeista tai toisten mielipiteistä. Olet vain kehittymätön minä-minä änkyrä. Siis sinä.😂😂😂 Oletpa hauska tyyppi! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ajele ja ei haittaa. Tosin mitä minä sinulle vastailen koska sinähän tiedät oikeat vastaukset jo ennen kuin niihin vastataan. Jos ei vastaukset siis kiinnosta niin miksi edes täällä olet vänkäämässä? Siis sinä.
Ethän piittaa laeista tai toisten mielipiteistä. Olet vain kehittymätön minä-minä änkyrä. Siis sinä.Vastailetpa silti... Oletkos itse kovinkin kehittynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂😂😂 Oletpa hauska tyyppi! 🤣🤣🤣
Ennemminkin säälittävä tyyppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastailetpa silti... Oletkos itse kovinkin kehittynyt?
No sinusta paöjon kehittyneempi tosin siihen nyt ei paljoa tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinusta paöjon kehittyneempi tosin siihen nyt ei paljoa tarvita.
Varmasti olet "paöjon kehittyneempi", sehän näkyy jo tekstistäsi... 😂🤣
Rauhoitu nyt edes sen verran että sormet osuu näppäimille, vai onko vika kirjoitustaidossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt mainintaa itsetunnon kohottamisesta tai kiusanteosta. Nähtävästi haluaisit lisätä nuo lakitekstiin. Odottelenko uutta lakia?Onhan se toki yksi elämän ohjenuora tuokin, ettei koske mihinkään auton valokatkaisimiin ettei vaan riko lakia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olet "paöjon kehittyneempi", sehän näkyy jo tekstistäsi... 😂🤣
Rauhoitu nyt edes sen verran että sormet osuu näppäimille, vai onko vika kirjoitustaidossa?Tarkistin vain että onko vikasi näössä vai älyssä. Älyssä on eli vaikeampi tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkistin vain että onko vikasi näössä vai älyssä. Älyssä on eli vaikeampi tapaus.
Tuon tekstin tarkistit ennen lähettämistä, moneenko kertaan...? 🤣
Perfektionisti saa niin helposti sieluunsa mustelmia...😂
- Anonyymi
Sitä se vi***pään elämä on. Kotona kyylätään naapureita ja liikenteessä muita autoilijoita.
- Anonyymi
On se outoa miten joitakin voi kiinnostaa niin kovin millaisia valoja muut polttelee. Eihän nuo terveitä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se outoa miten joitakin voi kiinnostaa niin kovin millaisia valoja muut polttelee. Eihän nuo terveitä ole.
Kun ei ole sitä omaa elämää tai sen on niin pas*** niin projisoidaan sitten oma paha olo muihin.
- Anonyymi
Valokauhua ei koskaan ole liikaa... 🤣😂👌
- AnonyymiUUSI
Naurettava väite5, että nyt on liikaa led ym valoja ja valo on muka saastetta. Meillä on täällä pohjolassa LIIAN PIMEÄÄ, niin että masentaa.
Mitä enemmän valoja, sitä paremmin voin ja samaa mieltä ovat kaikki joiden kanssa olen keskustellut.
Kaupungit säästävät valoissa jopa niin että kaduilla ja suojateillä on vaarallista liikkua.
Myöskin autoillessani kotikaupungissani pimeän aikaan on ollut läheltäpiti-tilanteita kun säkkipimeästä on suojatielle loikannut täysin yllättäen musta hahmo mustasta taustasta. Ennen oli turvallisempaa. Em uskalla liikkua enää jalan. Epämääräiset jengitkin ovat päässeet yllättämään pelottavasti pimeydestä, käsilaukkunikin on yritetty riistää, enkä huomannut ennakkoon lähestyvää vaaraa, vaikka olen yrittänyt olla tarkkana jos joudun lpakosta iikkumaan pimeällä.
Kaikki mahdollinen valo on tervetullutta näin pimeässä maassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882871Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991666Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845