Miettikääpä hyvät ihmiset muutaman vuoden aikahaarukassa tapauksia, joita on tullut sattumalta esille. Puhutaan, että lapset ja nuoret voivat huonosti. Toki näin onkin, mutta miten joku voisi ”voida hyvin”, kun päättäjien moraali on mitä on. Vakooja ja lahjottu poliisi tai vartija ovat kuitenkin yhteiskunnan kannalta ehkä pahimpia. Aina heitä kuitenkin löytyy. Mitä on tehtävissä.
Tällaisia poikia ja tyttöjä meillä on
29
263
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sinun nuorelle tai lapselle sattunut jotain erikoista pahaa. Jos aamulla ensiksi on tuollainen tunnelma? Oletko ikäisiämme? Kerro enemmän tuosta sattumasta?
Aloitus vaikutti oudolta kun itsellä ihan päinvastainen kokemus. Olin eilen uimahallissa, jossa peuhasi lapsenlapseni ja kolme muuta. Katselin heitä ilolla, onnellisina kisailivat vedessä ja minutkin houkuttelivat laskemaan putkessa ja hyppäämään laudalta veteen. Nyt tuossa nukkuvat luottavaisena kun valvottiin lähes yhteen yöllä, pelattiin korttia ja askarreltiin.
Niin että ainakin neljä perhettä lapsineen ja nuorineen ovat tasapainossa ja onnellisia. Sattui uimahallissa olevan kaksi muuta mummua lapsenlapsensa kanssa, ei näkynyt ahdistusta heissäkään.- Anonyymi
Älä moiti toisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä moiti toisia.
Ketä moitin????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä moiti toisia.
Eihän kommentissa ketään moitittu ??? Ymmärsitkö lukemasi ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kommentissa ketään moitittu ??? Ymmärsitkö lukemasi ???
Ei tällä palstalla monikaan ymmärrä lukemaansa.
- Anonyymi
Lahjottu poliisi ja vartija ei ole päättäjä.
- Anonyymi
Ei tietenkään, ei kaikessa.
- Anonyymi
Vaihdetaan persuhallitus. Moraali nousee heti.
- Anonyymi
Ei ehkä oltaisi tässä tilanteessa, jos olisi ollut persuhallitus jo pari kautta aikaisemmin.
- Anonyymi
Kokoomus on pääministerin mandaatilla, ei perussuomalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus on pääministerin mandaatilla, ei perussuomalainen.
Tämä hallitus on pelastamassa Suomea. Se tarkoittaa myös sitä, että monia ilmaisen rahan jaon perusteita on muutettava. Ja se puolestaan myös sitä, että ilmat puristetaan pois keinottelusta. Rakentaminen ja rakentamiseen liittyvien tuotteiden hinnoittelu imee valtaosan ihmisten varoista. Kilpailutuksen kautta on saatava hinnoista pois vähintään 30%. Sen jälkeen toiminta alkaa käynnistyä kuin itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä hallitus on pelastamassa Suomea. Se tarkoittaa myös sitä, että monia ilmaisen rahan jaon perusteita on muutettava. Ja se puolestaan myös sitä, että ilmat puristetaan pois keinottelusta. Rakentaminen ja rakentamiseen liittyvien tuotteiden hinnoittelu imee valtaosan ihmisten varoista. Kilpailutuksen kautta on saatava hinnoista pois vähintään 30%. Sen jälkeen toiminta alkaa käynnistyä kuin itsestään.
Vika on tuottavuudessa, innovaatioissa ja talouskasvusta, tuottavuudella saadaan kilpailu etu mutta ei lähellekään 30 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ilmaista rahaa ?
Sairasvakuutusturva esim ovat ihmiset maksaneet palkoistaan siis jos tulevat sairaaksi niin sairasvakuutusturva on käytettävissä.
Työttömyyden kanssa ihan samoin joten silloin saa työttömyys vakuutuksesta rahaa määrätyn ajan, siis itse maksanut vakuutustaan. Sitten on niitä joilla ei ole koskaan ollut mitään vakuutuksia koska eivät ole olleet työelämässä mukana , vaan keplotelleet kukin tavallaan. Joten älä puhu ilmaisista rahoista vaan katso ensin mikä on ilmaista rahaa.
Ja mitä tulee lasten hyvinvointiin niin siinäkin on monenlaisia syitä , tänään ei lasten tarvitse ottaa osaa kodin tehtäviin vaan kun tulevat koulusta niin kyselevät mitä tekisi , ja vahtaavat kännykkäänsä , vanhemmat ovat töissä että saisivat talouden toimimaan ja makselevat tarpeelliset laskunsa palkallaan .
Perjantaisin sitten vanhemmat ” rentoutuvat”:ja alkoholi on monessa perheessä mukana kuvassa. Jolloin lapsi taas on yksin omien ajatustensa kanssa .
Siis lapset kaipaavat vanhempiaan , ei juopuneita vaan vanhempia joilla on aikaa heille .
Usein hyvin pienet muutokset perheessä saavat lapset voimaan hyvin. Ja kännykkä aikaa tulisi pienentää ja sen sijalle inhimillistä kanssakäymistä perheen kesken .
Muista yhden tytön joka soitti joskus ja sanoi että ” taas ne juovat” tarkoitti vanhempiaan .
Joten hän oli aika yksin ajatustensa kanssa vaikka oli varakkaasta perheestä niin ei voinut
Hyvin
Siis rahakaan ei auta silloin kun lapsi voi huonosti nettiviha on yksi asia mistä moni nuori alkaa voimaan huonosti, kun joku nimittelee kamalilla sanoilla Ja kun katselee netissä niin ei ihme että lapset voivat huonosti kun vanhemmatkin ovat netissä usein vihaamassa puhumattakaan isovanhemmista jotka myöskin osaavat ilkeillä netissä, siis miten silloin kukaan lapsi voi voida hyvin kun näkee oman mummonsa tai vaarinsa ilveilemässä netissä alhaisella tasolla .siis syitä on monia siihen että lapset voivat huonosti . Kun näkevät digitaalisessa maailmassa kaikkea muuta kun hyvyyttä tai ymmärtämistä .
Lapset eivät ole tyhmiä mitenkään ,siksi voivat huonosti kun näkevät asioita jotka aiheuttaa heille ahdistusta .
Ennen oli lapsillakin kotona jokin tehtävä mitä heidän tuli tehdä , tänään ei oikein mitään saavat olla omillaan ajatustensa kanssa.
Siis tämä on vaan osa lapsista , on olemassa lapsia jotka saavat voida hyvin, heillä on tasapainoiset vanhemmat ja rakastavat isovanhemmat jotka todella välittävät heistä
Ja ovat mukana täysillä lastensa elämässä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika on tuottavuudessa, innovaatioissa ja talouskasvusta, tuottavuudella saadaan kilpailu etu mutta ei lähellekään 30 %.
Myös panoksen pienentäminen joltakin osin vaikuttaa tuottavuuteen. Usein kuulee julkisesta puolesta puhuttaessa sanottavan, että maksaahan se veroa. Jos on mandaattivirka, jonka tuottavuus on miinusmerkkinen, on älytöntä ottaa lainaa vaikkapa 10000 euroa/henkilö/kk ja saada sitten siitä "verotuloa" 4000 euroa/kk. Eli ainoa keino on lopettaa sellainen virka. Jos ulkolainen osaaja tienaa 400 euroa/kk ja kela maksaa hänelle lisäksi 1500 euroa/kk, mikä on se juju jolla homma heidän kohdallaan tulee kannattavaksi. ....Aivan oikein, ei millään. Sanoi Haatainen heidän työllistymisestään mitä tahansa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Myös panoksen pienentäminen joltakin osin vaikuttaa tuottavuuteen. Usein kuulee julkisesta puolesta puhuttaessa sanottavan, että maksaahan se veroa. Jos on mandaattivirka, jonka tuottavuus on miinusmerkkinen, on älytöntä ottaa lainaa vaikkapa 10000 euroa/henkilö/kk ja saada sitten siitä "verotuloa" 4000 euroa/kk. Eli ainoa keino on lopettaa sellainen virka. Jos ulkolainen osaaja tienaa 400 euroa/kk ja kela maksaa hänelle lisäksi 1500 euroa/kk, mikä on se juju jolla homma heidän kohdallaan tulee kannattavaksi. ....Aivan oikein, ei millään. Sanoi Haatainen heidän työllistymisestään mitä tahansa.
Ei lisättävää.
- Anonyymi
Vai löi mummo korttia lastenlasten kanssa aamupuolelle asti. Oliko pöydässä vielä rahaa?
Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin. - Anonyymi
Suurin osa nykyisistä nuorista käyttäytyy hyvin ja päihteiden käyttökään ei ole muotia. Kirjoitetaan vaan kaikesta myyvästä sensaatiohakuisesta.
Leirikoulusta sanoi opettaja, ettei olisi -90 luvulla lähtenyt leirikoulumatkalle. Nykyisin sen ajan menon mukaan leirikoulut olisi kielletty. Oli niin päihdepainotteista ja muutenkin railakasta.- Anonyymi
Meitsin esikoinen oli leirikoulussa luokkansa kanssa Rhodoksella asti 90-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitsin esikoinen oli leirikoulussa luokkansa kanssa Rhodoksella asti 90-luvulla.
Minä olin valvojana kahden lapseni leirikouluissa Italiassa 90-luvulla ja meno oli todellakin railakasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin valvojana kahden lapseni leirikouluissa Italiassa 90-luvulla ja meno oli todellakin railakasta.
Nii-in, 'aikuisten' valvojien. Nuorethan ovat paljon viisaampia ja fiksumpia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nii-in, 'aikuisten' valvojien. Nuorethan ovat paljon viisaampia ja fiksumpia.
Kuka on fiksu, kuka ei....
- Anonyymi
Hallitus on pahin. Se onopettanut valehtelemaan, huijaamaan ja varastamaan
toisten omaisuutta.- Anonyymi
Kurja ja valheellinen kommentti.
- Anonyymi
Aloitus outo. Käyttäkää aikaa älkää sutaisko sinne päin.
- Anonyymi
Outoja on palstalla, se on totta; natsijankutusta yms.
Minkä verran Suomi tarvitsee maahanmuuttoa vaikea määritellä, heikon syntyvyyden takia tarvitaan pakosti että huoltosuhde tulisi täytettyä, yhteiskunnalliset palvelut jäisi hoitamatta.
Jos saisimme tuottavuuden nostettua niin paljon että valtion talous olisi tasapainossa, se ei onnistu ihan muutamassa vuodessa, ehkä ensi vuosikymmenellä.
Nyky taloustilanteeseen syyllinen tämä hallitus, miinusmerkkinen talous, kasvava työttömyys järjetön yhtälö jota yritetään paikata leikkaamalla. Jos Satonen olisi onnistunut niin kuin kehui ei olisi tarvinnut rapauttaa hyvin vointi palveluja näin rumasti. Taantumassa valtion kuuluisi tukea yrityssektoria, parhaiten sitä tukisi kotimainen kulutus , sitä tämä hallitus ei osaa, eikä vientiä tukevat ministerit saa mitään aikaan, muualla euroopassa talous toimii kohtalaisesti, ei hyvin mutta kuitenkin.- Anonyymi
Eipä ole vasemmistokaan saanut asioita yhtään paremmaksi, vaikka on vuosikymmenten aikana vallassa ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole vasemmistokaan saanut asioita yhtään paremmaksi, vaikka on vuosikymmenten aikana vallassa ollut.
Yhden kauden vuoden 2003 jälkeen, sitä ennen Lipposen hallitukset, Marinin hallitus onnistui kohtuu hyvin, Vanhasen 1 hallitus onnistui hyvin. Kokoomus hallitukset surkeita.
Pertikki - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhden kauden vuoden 2003 jälkeen, sitä ennen Lipposen hallitukset, Marinin hallitus onnistui kohtuu hyvin, Vanhasen 1 hallitus onnistui hyvin. Kokoomus hallitukset surkeita.
PertikkiTyöttömyys lisääntyi Marinin ja Vanhasen hallitustenkin aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391