Ulosotto + elatusmaksut päälle

Anonyymi-ap

Nettopalkka 1200-1500/kk ulosoton jälkeen, josta vielä pitäisi 550€/kk maksaa elatusmaksuja sekä oma vuokra, työmatkat ja eläminen. Lastenvalvojan akka väitti että ulosotto vähentää ulosmitattavaa summaa elatusmaksujen verran, mutta paskanmarjat vähentänyt mitään, vaan päinvastoin lähti vielä suojaosuudet lapsistakin.. ja kun elatustuet alkoi heti mennä ulosoton kautta maksuun koska ei ole oikeasti varaa maksaa, ei UO suostu alentamaan, syy: elatusmaksut perinnässä heillä. Eli siis nyt muut ulosotto velat muhivat pelkkää korkoa, koska elatusmaksut ulosmitataan aina ensin, ja UO ns. pilkkoo muihin velkoihin pikku summia, jotka ei kata edes korkoja. Jos siis maksaisin itse ulosmittauksen jälkeen elatusmaksut exän tilille, olenko oikeutettu mihinkään kelan tukeen? Kelan laskureiden mukaan en edes toimeentulotukeen(laskee nettotuloina). Onko kohtalon tovereita?

2

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paskamainen tilanne, eivät ikävä kyllä hyväksy elareita menoiksi toimeentulotuessa. Ei auta kuin elää köyhästi, et sitten mainitse paljonko jää kk vuokrien ym jälkeen? Ainoita ratkaisuja on muuttaa halvempaan, lopettaa työt ja siirtyä yhteiskunnan elätiksi..tai etsiä suurempi palkkainen työ.

Ps. elarivelka vanhenee 5 vuodessa... jos se nyt mitenkään lohduttaa , tuskin kun on muutakin velkaa:P

• Anonyymi

Sanoppa muuta, sama tilanne ollut päällä jo vuodesta 2019, että on tullut elettyä todella köyhästi jo aika tovi. Käteen jää vaihtelevasti 50-150€ ruokiin/kk. Eikä sitä voi kyllä pienenmpäänkään muuttaa, jos meinaan lapsiani vielä saada mahtumaan yökylään viikonloppuisin ja asunto on muutenkin jo helsingin kaupungin halvimmasta päästä, tosin vuokrakin nousee taas nousee vuoden alussa. Kyllä se taitaa olla vaan niin että loparit ja avustuksille ja odottelemaan velkojen vanhentumisia. Ei paljoa motivoi käydä 40h/vko kokopäivätöissä, kun työttömänä jää enemmän käteen. On kyllä suomen lainsäädännöissä jotai vialla, kun tälläisessä tilanteessa on parempi laittaa työrukkaset naulaan ja elää tuilla, vaikkakin itse olen kyllä velkoihini syypää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1631
    2. 210
      1507
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      979
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      55
      809
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      48
      752
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    Aihe