Ulosotto + elatusmaksut päälle

Anonyymi-ap

Nettopalkka 1200-1500/kk ulosoton jälkeen, josta vielä pitäisi 550€/kk maksaa elatusmaksuja sekä oma vuokra, työmatkat ja eläminen. Lastenvalvojan akka väitti että ulosotto vähentää ulosmitattavaa summaa elatusmaksujen verran, mutta paskanmarjat vähentänyt mitään, vaan päinvastoin lähti vielä suojaosuudet lapsistakin.. ja kun elatustuet alkoi heti mennä ulosoton kautta maksuun koska ei ole oikeasti varaa maksaa, ei UO suostu alentamaan, syy: elatusmaksut perinnässä heillä. Eli siis nyt muut ulosotto velat muhivat pelkkää korkoa, koska elatusmaksut ulosmitataan aina ensin, ja UO ns. pilkkoo muihin velkoihin pikku summia, jotka ei kata edes korkoja. Jos siis maksaisin itse ulosmittauksen jälkeen elatusmaksut exän tilille, olenko oikeutettu mihinkään kelan tukeen? Kelan laskureiden mukaan en edes toimeentulotukeen(laskee nettotuloina). Onko kohtalon tovereita?

2

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paskamainen tilanne, eivät ikävä kyllä hyväksy elareita menoiksi toimeentulotuessa. Ei auta kuin elää köyhästi, et sitten mainitse paljonko jää kk vuokrien ym jälkeen? Ainoita ratkaisuja on muuttaa halvempaan, lopettaa työt ja siirtyä yhteiskunnan elätiksi..tai etsiä suurempi palkkainen työ.

Ps. elarivelka vanhenee 5 vuodessa... jos se nyt mitenkään lohduttaa , tuskin kun on muutakin velkaa:P

• Anonyymi

Sanoppa muuta, sama tilanne ollut päällä jo vuodesta 2019, että on tullut elettyä todella köyhästi jo aika tovi. Käteen jää vaihtelevasti 50-150€ ruokiin/kk. Eikä sitä voi kyllä pienenmpäänkään muuttaa, jos meinaan lapsiani vielä saada mahtumaan yökylään viikonloppuisin ja asunto on muutenkin jo helsingin kaupungin halvimmasta päästä, tosin vuokrakin nousee taas nousee vuoden alussa. Kyllä se taitaa olla vaan niin että loparit ja avustuksille ja odottelemaan velkojen vanhentumisia. Ei paljoa motivoi käydä 40h/vko kokopäivätöissä, kun työttömänä jää enemmän käteen. On kyllä suomen lainsäädännöissä jotai vialla, kun tälläisessä tilanteessa on parempi laittaa työrukkaset naulaan ja elää tuilla, vaikkakin itse olen kyllä velkoihini syypää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe