Ulosotto + elatusmaksut päälle

Anonyymi-ap

Nettopalkka 1200-1500/kk ulosoton jälkeen, josta vielä pitäisi 550€/kk maksaa elatusmaksuja sekä oma vuokra, työmatkat ja eläminen. Lastenvalvojan akka väitti että ulosotto vähentää ulosmitattavaa summaa elatusmaksujen verran, mutta paskanmarjat vähentänyt mitään, vaan päinvastoin lähti vielä suojaosuudet lapsistakin.. ja kun elatustuet alkoi heti mennä ulosoton kautta maksuun koska ei ole oikeasti varaa maksaa, ei UO suostu alentamaan, syy: elatusmaksut perinnässä heillä. Eli siis nyt muut ulosotto velat muhivat pelkkää korkoa, koska elatusmaksut ulosmitataan aina ensin, ja UO ns. pilkkoo muihin velkoihin pikku summia, jotka ei kata edes korkoja. Jos siis maksaisin itse ulosmittauksen jälkeen elatusmaksut exän tilille, olenko oikeutettu mihinkään kelan tukeen? Kelan laskureiden mukaan en edes toimeentulotukeen(laskee nettotuloina). Onko kohtalon tovereita?

2

394

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paskamainen tilanne, eivät ikävä kyllä hyväksy elareita menoiksi toimeentulotuessa. Ei auta kuin elää köyhästi, et sitten mainitse paljonko jää kk vuokrien ym jälkeen? Ainoita ratkaisuja on muuttaa halvempaan, lopettaa työt ja siirtyä yhteiskunnan elätiksi..tai etsiä suurempi palkkainen työ.

Ps. elarivelka vanhenee 5 vuodessa... jos se nyt mitenkään lohduttaa , tuskin kun on muutakin velkaa:P

• Anonyymi

Sanoppa muuta, sama tilanne ollut päällä jo vuodesta 2019, että on tullut elettyä todella köyhästi jo aika tovi. Käteen jää vaihtelevasti 50-150€ ruokiin/kk. Eikä sitä voi kyllä pienenmpäänkään muuttaa, jos meinaan lapsiani vielä saada mahtumaan yökylään viikonloppuisin ja asunto on muutenkin jo helsingin kaupungin halvimmasta päästä, tosin vuokrakin nousee taas nousee vuoden alussa. Kyllä se taitaa olla vaan niin että loparit ja avustuksille ja odottelemaan velkojen vanhentumisia. Ei paljoa motivoi käydä 40h/vko kokopäivätöissä, kun työttömänä jää enemmän käteen. On kyllä suomen lainsäädännöissä jotai vialla, kun tälläisessä tilanteessa on parempi laittaa työrukkaset naulaan ja elää tuilla, vaikkakin itse olen kyllä velkoihini syypää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      190
      1643
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1382
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      919
    5. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      15
      905
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      43
      821
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      114
      670
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      666
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      651
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      597
    Aihe