Lastulevy lipaston maalaus?

Surf

Onnistuuko lastulevylipaston maalaaminen mitenkään? Lipasto on sopivan kokoinen ja mallinen mutta väri on mielestäni karmea. Uuteen lipastoon ei ole varaa investoida.

Millainen maali kävisi? onnistuisiko spraymaalilla?

2

1767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen tehnyt.

kunnon pesu esim. maalarin pesulla (nihkeallä pyyhkien). huuhtelu nihkeällä. kuivaus, (tässä välissä vaikka kittaus tikkurilan lakkakitillä jos tarpeen) hionta #320 hiomapaperilla tms. pölynpoisto nihkeällä rätillä. Kuivalle pinnalle tikkurilan OTEX A-tyypin otepohjamaalilla pohjamaalaus purkin ohjeiden mukaan ja pintaan EMPIRE pintamaalia halutulla sävyllä (ei missään nimessä mitään vesiliukoista paskaa tähän) 2-3 kertaan välillä siklillä liipaten (tulee sileämpi pinta)

Suosittelen huopatelaa. Tulee tosin REILUSTI kalliimmaksi kuin uuden tekeminen joten ei kannata. kokeile vetää sitä sräytä puhdistetulle ja kevyesti hiotulle pinnalle. kai siitäkin jotain tulee. tarvii ilman pohjamaalia vain sellaiset 10-12 kerrosta että peittää (ohjeiden mukaisia ohuita kerroksia)

• Sitten

Jos tarvitsee kitata, niin Oiva-kitti on hyvää. Hionta 180 paperilla. Pölyjen pyyhintä nihkeällä rätillä.
        Pohjamaalaus, ei kuitenkaan aivan välttämätön. Pintamaaliksi käy myöskin vesiliukoiset maalit, esim. Helmi-kalustemaali on helppoa maalattavaa. Kuivuu nopeasti eikä haise.
        Empire on hyvää maalia, se levittyy tasaisemmin, kuin vesiohenteiset maalit, mutta kestää kauemman kuivua ja on voimakkaan hajuinen. Lisäksi työvälineiden pesu on hankalempaa, kuin vesiohenteisilla maaleilla maalatessa.
        Pintamaalia kahdesta kolmeen kerrosta. Maalauskertojen välillä välihionta esim. hiomatyynyllä. Myös aiemmin mainittu sikli on hyvä konsti. Tosin, jos lipastossa on kaarevia pintoja, niitä on hankalampi siklillä raaputtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe