Onko järkee vai ei?
"Alkuviikon tulvat aiheuttivat jokiin poikkeuksellisen fosforikuorman. Saaristomeren kolmen suurimman joen fosforikuorman arvioidaan olleen tiistaina jopa 38 000 kiloa. Määrä vastaa Saaristomereen laskettavia puhdistettuja vessavesiä lähes kahdeksan vuoden ajalta.... fosforikuorma oli älyttömän iso. Yhdessä päivässä kertyi noin kuusi prosenttia keskimääräisestä vuotuisesta kokonaiskuormasta.
Alkuviikon kaltaiset kuormituspiikit eivät ole täysin poikkeuksellisia. Viimeksi vastaavaa koettiin vuoden 2020 helmikuussa, jolloin kuormat olivat sitäkin suuremmat.
Puhdistetuista yhdyskuntajätevesistä aiheutuu vuosittain noin viiden tonnin fosforikuorma Saaristomereen. Jätevedenpuhdistus on tänä päivänä tehokasta, ja yhdyskuntajätevedet vain parin prosentin luokkaa fosforin kokonaiskuormituksesta”,
Saaristomeren kuormittajat
23
181
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tälläistä välinpitämättömyyttä tuetaan avokätisesti verovaroin
- Anonyymi
Mihis ne yhdyskunnan jätevesien fosforit sitte kätketään?
- Anonyymi
Puhdistetuista yhdyskuntajätevesistä aiheutuu vuosittain noin viiden tonnin fosforikuorma Saaristomereen.
Jätevedenpuhdistus on tänä päivänä tehokasta, ja yhdyskuntajätevedet vain
---parin prosentin luokkaa--- fosforin kokonaiskuormituksesta”, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdistetuista yhdyskuntajätevesistä aiheutuu vuosittain noin viiden tonnin fosforikuorma Saaristomereen.
Jätevedenpuhdistus on tänä päivänä tehokasta, ja yhdyskuntajätevedet vain
---parin prosentin luokkaa--- fosforin kokonaiskuormituksesta”,Minne se puhdistamojen erottama typpi ja fosfori lopulta päätyy? Ei ainakaan pelloille sitä kukaan huoli.
- Anonyymi
Tätä vartenhan maataloustukia maksetaan miljarditolkulla, että saadaan ylläpidettyä Itämeren sinileväkantaa.
- Anonyymi
Aivan älytön aloitus.
- Anonyymi
Hassuja väitteitä vailla mitään tutkimustuloksia.
- Anonyymi
Heh heh, avaa ne peräkammarin verhot ja lue muutakin kuin Sonta-Siionia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh, avaa ne peräkammarin verhot ja lue muutakin kuin Sonta-Siionia
Hesaria kannattaa aina lukea!
- Anonyymi
Keskustelussa pitäisi aina ottaa huomioon että luvut on arvioita. Tutkimustuloksia ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletan että kiistät tämänkin..
https://wwwi2.ymparisto.fi/i2/vesimittari/index.htmlLaita oikea linkki eikä mitään fuulaa...
- Anonyymi
Eivaan tuu selevyyttä, minne menee yhdyskunnan jätefosforit. Oletan että ne menee viherrakentamiseen eli esim. motarin varteen ja sieltä hulevesinä Itämereen , niinkuin koirien paskatkin.
- Anonyymi
Kun on jo sukupolvia on elänyt toisten tarjoamalla, on oma tiedonhankitakyky noin heikoissa kantimissa...
https://www.vesi.fi/vesitieto/yhdyskuntajatevesien-aiheuttama-vesistokuormitus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on jo sukupolvia on elänyt toisten tarjoamalla, on oma tiedonhankitakyky noin heikoissa kantimissa...
https://www.vesi.fi/vesitieto/yhdyskuntajatevesien-aiheuttama-vesistokuormitus/Oi kiitos Tiedonantaja!
- Anonyymi
Ole hyvä... ja sitten kun vielä pinnistelet ymmärtääksesi lukemasi.
- Anonyymi
Tää on tää sama viherheebo joka suoltaa paskaa ihan vihervassari-oppiensa täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.
- Anonyymi
Ja sä oot se sama ignorantti tukijussi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sä oot se sama ignorantti tukijussi
Ingorantti olet kun noin kirjoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ingorantti olet kun noin kirjoitat.
Hän on arrogantti. Jos nyt noilla sivistymättömyys sanoilla elvistellään.
- Anonyymi
Sukupolvia jatkunut vesistöjen vahingoittaminen on meille kunnia asia.
Perinteet velvoittavat.- Anonyymi
Jos kotipitäjän järvien pintaa ei peitä heinäkuussa sinilevämatto, niin kyllähän maataloustuottajat ovat epäonnistuneet hävettävällä tavalla.
- Anonyymi
Aina sama selitys kun viemärit vuotaa suoraan mereen tai järveen. Tulva, tulva, ja se ainainen tulva se on se syypää luonnon paskaamiseen. Hävetkää cititörsät!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279