Stana! Prkle!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010872831.html
"Ainakin kaksi perussuomalaisten kansanedustajaa on osallistumassa kansallismielisten ja äärioikeistolaisten 612-soihtukulkueeseen itsenäisyyspäivänä."
Mikä on, ettei kansallismieliset saa juhlia soihtukulkueessa itsenäisyyspäivää? Missä vaiheessa kansallismielisyydestä tuli negatiivinen asia?
Eikö Suomessa saa olla kansallismielinen!
6
205
Vastaukset 6
- Anonyymi
Saahan kommunistitkin (eli äärivasemmistolaiset) olla kommunisteja?
- Anonyymi
Pääministeri Orpo on liian lepsu ja lähentelee vihervasemmistoa. Jos Orpo olisi ´mies´, niin hän olisi sanonut, pulinat pois, Suomessa on kokoontumis- ja sananvapaus, se koskee myös kansanedustajia.
- Anonyymi
Sanavapaus ei vapauta vastuusta ja sananvapaus kuuluu myös niille, jotka ei kannata epäonnistuneen maalarin saksasta tuotuja arvoja.
Poliitikoilla ei ole virassa ollessaan omia mielipiteitä vaan äänestäjiensä mielipiteitä, joita näiden kuuluu ajaa. - Anonyymi
Tottakai persut saavat osallistua. Ei sitä kukaan voi kieltää. Eri asia on, miltä se näyttää poliittisesti, ja siitä tässä Orpolla oli kysymys.
On kaksi eri asiaa olla "kansallismielinen" ja olla äärioikeistolainen.
Tuohon kulkueeseen on aiempina vuosina liittynyt poliisin kieltämän Pohjoismaisen vastarintaliikkeen jäseniä. Luulen että juuri he olivat niitä, jotka kulkivat vihreissä univormuissa ja heiluttaen hakaristiä muistuttavaa lippua. Ihan oikeita hakaristejäkin siellä on toki nähty.
On varsin todennäköistä, että näiden kiellettyjen liikkeiden jäseniä on jälleen siellä marssimassa. Persuedustajat saavat toki olla heidän seurassaan, mutta miltä se näyttää niiden persujen silmissä, jotka eivät kannata väkivaltaista kansallissosialistista vallankumousta? Puhumattakaan muiden hallituspuolueiden silmissä.
Minä tavallisena kaduntallaajana naureskelin näille tyypeille heitä katsoessani, mutta kyllähän poliisilla täytyy olla ollut syyt kieltämiseen. Ehkä heillä oli aseet mukana?
- Anonyymi
Suomen arvot eivät perustu saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen arvoihin.
- Anonyymi
Saa sitä olla vaikka minkä mielinen kunhan sitä ei pakota muille ja hyväksyy muiden erimieltä olemisen provosoitumatta. Jos joku on erimieltä niin annan vapaasti olla mielipiteitä kun maailmaan mahtuu. Itse en pidä Suomea enää itsenäisenä, niin ei ole mitään syytä olematonta juhliakaan. Soihtukulkueessa on kyse mielenilmauksesta enemmän kuin mistään juhlimisesta nimitettiin sitä sitten miksi tahansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 52880
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik30525Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 72441
- 33425
- 37416