Pesukonetta tuossa käytin ja tuli outo haju kylppäriin.
Mistä johtuu?
Väärin kytketty vai mitä?
En muistanut koska tuon koneen hommasin.
Hokasin, että katson vanhat viestini.
Löytyi vuosiluku ja päivämäärä.
Järkytyin kun tajusin että en ole kertaakaan pessyt konetta.
Olen täysin unohtanut tuon operaation
Nyt etikkaa koneeseen ja 95 astetta.
Ja huuhtelu päälle.
Kuinkas kävi?
Haju lähti kun pesin uuden satsin.
Huoltohommia riittää.
Kuivausrumpu, varsi-imuri.
Huoltohommia kotona
37
206
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Voi pyhä yksinkertaisuus.
- AnonyymiUUSI
Pysyykö lingotessa paikoillaan, ettei lähde reissun päälle? Pitää olla asennettu vaateriin!
Koneen asensi ammattimies.
Pysyy hyvin paikoillaan. Vika ei ollut koneessa.
Kone oli likainen ja minä syyllinen.
Koneessa ei ole nukkasihtiä.
Senkin nyt muistin kun sitä etsin.
- AnonyymiUUSI
Muista myös
Lattiakaivot ja liesituuletin. Ne tahtoo unohtua helposti.
=DW=Lattiakaivossa on jokin ihme härpäke.
Se piti nostaa pois ja osata laittaa takaisin oikein.
- AnonyymiUUSI
Älä mene ulos kuutamolla.
- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Katselen kuuta parvekkeelta
Nakkaa siinä samoilla tähyilyillä pikkarisi viihen pesukoneeseen.
- AnonyymiUUSI
sähköjohto väärin päin
likavesi meni verkkoon - AnonyymiUUSI
Tarkkana saa olla. Just oli jossain rotta tullut asuntoon WC- pytyn kautta ja purrut asukasta nenään. Sen jälkeen ei vähän aikaan haista yhtään mitään. D
- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Korona-taudin aikana hajuaisti katosi.
En edes ihanan kahvin tuoksua tuntenut.Mitäs kun korona piikitettiin? Miten on vaikuttanut oloon?
Ennakoiva tekstin syöttö tarjosi äsken aivan kamalaa sanaa tuohon piikit.. en ole ikinä käyttänyt. Tätä ollut enenkin, ihan sopimattomia sanoja tulee. Pitää tarkistaa aina. Ihan kuin näppäimistöön olisi ohjelmoitu pahoja sanoja tai se ohjautuu pahuuden tekoälyn halun mukaan. Anonyymi kirjoitti:
Mitäs kun korona piikitettiin? Miten on vaikuttanut oloon?
Ennakoiva tekstin syöttö tarjosi äsken aivan kamalaa sanaa tuohon piikit.. en ole ikinä käyttänyt. Tätä ollut enenkin, ihan sopimattomia sanoja tulee. Pitää tarkistaa aina. Ihan kuin näppäimistöön olisi ohjelmoitu pahoja sanoja tai se ohjautuu pahuuden tekoälyn halun mukaan." Mitäs kun korona piikitettiin"
Mitä tämä tarkoittaa?
- AnonyymiUUSI
Varsi-imuria ei kannata keittää 95 asteen etikkavedessä.
- AnonyymiUUSI
Omakotitalossa riittää huoltoa, lumenluontia enemmän kuin parvekkeella ja muuta mukavaa pitkin vuotta.
Siellä sitä työtä riittää.
Katselin sitä touhua sivullisena 11 vuotta, entisessä asuinpaikassani.
Raskasta hommaa.
Ei olisi minusta omakotitalo asujaksi.
- AnonyymiUUSI
Ite pesen pyykkini käsin, pesukone olisi turhaa rahanmenoa, jos konetta tarvin, on ilmainen kone kellarin pesuhuoneessa.
Käsin peset lakanat, tyynyliinat, pyyheliinat?
Kone on ilmainen, eikä kelpaa.
Olen mykistynyt.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Käsin peset lakanat, tyynyliinat, pyyheliinat?
Kone on ilmainen, eikä kelpaa.
Olen mykistynyt.Ei lakanat, pyyheliinat mene likaisiksi, jos et niitä likaa, menetkö likaisella naamalla nukkumaan, tai etkö pese käsiäsi ennen kuivaamista? Olen mykistynyt!
Anonyymi kirjoitti:
Ei lakanat, pyyheliinat mene likaisiksi, jos et niitä likaa, menetkö likaisella naamalla nukkumaan, tai etkö pese käsiäsi ennen kuivaamista? Olen mykistynyt!
Turhaan sitten lakanoita ja tyynyliinoja vaihtelen kahden viikon välein.
Martta-liittolaiset neuvovat ihan väärin.- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Martta-liittolaiset neuvovat ihan väärin.Minä pidän kyllä 3vk joskus menee 4 vk. Lakanoita on ja ne uusia hyviä. Käytän omaa konetta ja talossa on isompi mutta en käytä kun isompien peittojen pesuun. Uusia vaatteita pesen 1x talon koneella. En pese täysiä koneita omalla on 7kg kone mutta kun vesimäärät on koneissa pienet. Talon koneet eivät ole niin puhtaita että pesisin frotee pyyhkeitä niistä. Frotee on lika sieppari ja muiden huuhtelu aineista tarttuu hajua. En käytä itse huuhtelu aineita muissa kuin verhot ja sänky ja sohva peitot ja jotkut pitovaattet. Pitää myös katsoa kuka pessyt edellisen kerran.
- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
Martta-liittolaiset neuvovat ihan väärin.Petivaatteet vaihdetaan viikottain !!!
Anonyymi kirjoitti:
Petivaatteet vaihdetaan viikottain !!!
" Martat vinkkaavat
Vaihda viikon-pari välein tyynyliinat: Lakanoiden vaihtoväli voi olla pidempi."
Kyllä Martat tietävät- AnonyymiUUSI
Leskel70 kirjoitti:
" Martat vinkkaavat
Vaihda viikon-pari välein tyynyliinat: Lakanoiden vaihtoväli voi olla pidempi."
Kyllä Martat tietävätMartat aiheuttavat stressiä neuvoineen, jotka on aivan ylimitoitettuja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Martat aiheuttavat stressiä neuvoineen, jotka on aivan ylimitoitettuja.
Alushousutkin pitäisi muka vaihtaa kerran kuukaudessa.
Joku raja se on sentään oltava! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidän kyllä 3vk joskus menee 4 vk. Lakanoita on ja ne uusia hyviä. Käytän omaa konetta ja talossa on isompi mutta en käytä kun isompien peittojen pesuun. Uusia vaatteita pesen 1x talon koneella. En pese täysiä koneita omalla on 7kg kone mutta kun vesimäärät on koneissa pienet. Talon koneet eivät ole niin puhtaita että pesisin frotee pyyhkeitä niistä. Frotee on lika sieppari ja muiden huuhtelu aineista tarttuu hajua. En käytä itse huuhtelu aineita muissa kuin verhot ja sänky ja sohva peitot ja jotkut pitovaattet. Pitää myös katsoa kuka pessyt edellisen kerran.
Höpöö
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Alushousutkin pitäisi muka vaihtaa kerran kuukaudessa.
Joku raja se on sentään oltava!Tottahan vaatteita saa ja joutuu vaihtaa vaikka joka päivä, jos ei pese itseään kuin kerran vuodessa....
- AnonyymiUUSI
En ole ikinä pessyt erikseen tiski- tai pyykkikonetta eivätkä taatusti haise. Tämä joku etikkapesu ihmetyttää minua. Puhdistan kyllä säännöllisesti tiskikoneesta "lattiaosan" sihdin ja altaan sekä pyykkikoneen nukkasihdin. Muuta en tee.
Olen pessyt pesukoneen yleensä parikertaa vuodessa 90 asteessa.
Kun pesee pyykit 40 asteessa, se jättää koneeseen jotain ylimääräistä likaa.
Tiskikonetta ei ole koskaan ollut.
Pesukoneessani ei ole nukkasihtiä.
- AnonyymiUUSI
Tuo oli hyvä kuulla. Kun menee pyykkikone uusintaan tietää kysyä nukkasihdistä. Minnehän se nukka sitten menee kun se ei tartu sihtiin. Joskus siellä on irronnut nappi. Pesen lakanat pyyheliinat ja tyynyliinat 60ssä, muitakin vaatteita. Siitä varmaan johtuu ettei tule hajuja.
" Koneissa, joissa ei ole nukkasihtiä, koneen poistopumppu on tavallisesti avattavissa. Poistopumpun kautta voidaan itse poistaa ylimääräiset esineet, jotka estävät pumpun siipien pyörimisen."
Malli AEG, 3 vuotta vanha
Pesen myös lakanat, pyyheliinat 60 asteessa.
Haju sieltä tuli ja pesu auttoi.
En tiedä, miksi näin käy.
Tässä ohjetta.
Tuskin koneeni on ainoa, jota tarvitsee pestä
Etikasta on paljon hyötyä.
Silloinkin, kun peset pyykinpesupesukonettasi.
Kun puhdistat pyykinpesukonetta etikalla, laita pesuainelokeroon kolme dl etikkaa ja käynnistä ohjelma 90 asteeseen. Huomio, että pyykinpesukoneen tulee olla tyhjä. Tämä auttaa poistamaan pahaa hajua.
- AnonyymiUUSI
Hyvä kone tuo AEG.
Edellinen kone oli Hoover.
Aivan karmea heti alusta lähtien.
Ostin halvan, ei ikinä kannattaisi.
AEG oli Hooverin jälkeen unelma.
Ja on vieläkin.
Ohjelmista voi valita 3O min pikapesusta 95 asteiseen pidempään ohjelmaan.
Ja siltä väliltä.
Linkous on erinomainen.
Ilmoittaa näytössä koodilla, jos vettä ei tule koneeseen tai luukku on jäänyt tarkasti sulkematta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269