ENy1:iä saisi nyt suht edullisesti, sinne 33-35 k€ haarukkaan. Testejä kun lukee, pahin ongelma autossa tuntuu olevan sähkönkulutus, joka pyörii siellä 18 kW luokassa. Johtuuko tämä autossa olevasta saksalaisen Vitescon EMR3 -voimalinjasta? Sitä käyttää moni muukin autonvalmistaja ja Hyundai tilasi kahdella miljardilla sen seuraajaa EMR4:sta. Uudessa versiossa juuri häviöitä on paljon vähennetty. Pilaako saksalainen osa taas hyvän auton?
ENy1 ja Vitesco EMR3
3
205
Vastaukset
- Anonyymi
No onneksi Series 0 -autoihin tulee Hitachi Astemon voimalinja. Sähkömoottorien optimikierrosalue mm. värinöiden suhteen on 20-25 000 rpm ja Vitescon moottorit pyörivät max 14 000 tai 16 000. Hitachi Astemo pyörii 22 000 rpm.
- Anonyymi
18 kW kulutus on varsin kohtuullinen. Ei Volvojen sähköautoilla pääse edes noihin lukemiin. Asiaan tietysti vaikuttaa paljon myös se, että missä kelissä ajetaan ja millä nopeudella. Reilua satasta maantiellä, niin Honda kuluttaa 25 kW. Kohtuu lukema sekin. Huonoa autossa pikalatausnopeus, joskin suht tasainen latauskäyrä. Muilta ominaisuuksiltaan oikein hyvä auto.
- Anonyymi
kulutus tietenkin kWh/100km
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854858- 1643582
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2022043- 351871
- 281808
- 461803
- 571704
- 181631
- 191627