Psykiatria leimaa

Anonyymi-ap

Psykiatria leimaa. Ja kun usein sivullisten tietoon menee arkaluonteisia asioita, he ovat ymmärtämättömiä, mutta leima on valmis.

12

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki sivulliset näkee sen sairaudentunnottomuuden ihan päällepäin, ei sitä kenenkään tarvitse erikseen vuotaa.

• Anonyymi

Psyyken sairaus usein näkyy päälle päin, varsinkin, jos sairaus on huonolla hoidolla tai hyvin vaikea. Muuta tietoa ei tarvita. Voi se leimata niin kuin sekin, jos on jalka poikki.

Se ei siis ole psykiatria, joka leimaa vaan itse sairaus. Sille ei voi mitään, jatka sinä omaa elämääsi sellaisena kuin olet, leimoilla tai ilman.

• Anonyymi

Psyykkinen sairaus näkyy harvemmin päälle päin, se on usein vain sairastavan ihmisen oma luulo, että muut muka näkisivät sen jotenkin.
      Silloin, jos on rankka lääkitys, se saattaa näkyä, koska ihminen on silloin aika apaattinen, ilmeetön, hidas liikkeissään, ym.
      Se leima on enemmänkin sairaalla itsellään, ei ulkopuoliset leimaa, kun eivät sitä sairautta näe. Sairaalla voi olla heikko itsetunto, juurikin sairauden takia, silloin ei oikein tahdo hyväksyä itseään, ja saattaa luulla, ettei muutkaan hyväksy.

Ja miten sivulliset saisi tietää mitään sairaus-/terveystietoja, arkaluontoisia asioita, kun käy vaikka psykiatrilla tai hoitajalla ?
      Sitä Vastaamo murtoa, ja joitain yksittäisiä vääriä tietojen katselua jonkun henkilökuntaan kuuluvan taholta lukuun ottamatta tiedot eivät sivullisten tietoon mene.
      Kovin moni tuolla kylillä ja kaupungilla ei oikeasti voi tietää, että sinä tai minä, tai kuka tahansa, saatamme olla mt-ongelmaisia, jos emme sitä itse kerro ihmisille.

Mistäkö tätä tekstiä kehittelen ? Ihan siitä, kun olen ollut pahasti sairas psyykkisesti takavuosina, ja tiedän ihan omasta kokemuksesta kaikki ne luulot ja leimatuksi tulemisen tunteet omasta muistista. Kun kaikki oli pahimmillaan, ajattelin juuri noin, että kaikki muka tietävät ja kaikki muka näkevät.
      Kuntoutuessani pystyin näkemään asioita vähän useammalta eri suunnalta, se avarsi monia asioita, ettei kaikki ollutkaan ollut niin kuin olin luullut, ja itselleni uskotellut.

• Anonyymi

Se on ihme sentään että samat tarinat kuulee jokaiselta joka ei tunnusta sairausttaan vaikka jokaisella on sama sairaus . Itse kuvittelevat että he ovat ainoat maailmassa joille kuka laitetaan leima . Kunhan kuuntelisivat Psykiatria ja näkisivät oman tilansa niin paranisivat , vaan kun ollaan niin olevinaan oikeassa niin sairaus vaan pahenee.

• Anonyymi

Ei psykiatri leimaa ketään ainoastaa tekee työtään että saisi potilaat taas hyvään kuntoon. Ja eivät liioin huutele toisen sairaudesta kellekkään , ehkä lähi omaiselle että hekin ymmärtävät että ihminen on sairas. Itse leimaat itseäsi ja kuvittelet omat ajatuksesi toisten päähän. Psykiatri ei ajattele kuten sinä ajattelet ja näet asiat.
      Olet sairas ja sinua autetaan ja käännät sen leimaamiseksi ,
      Yleensä sinun sairautta kärsivät ihmiset ovat hyvin luulosairaita epäilevät kaikke ja pitävät itseään jopa niin tärkeänä henkilönä että joku ihminen muka oikein leimaa sinua aika itsekeskeistä puppua sinänsä . Psykiatri ehkä sanoo sinulle kuten asiat ovat sairautesi kanssa se ei ole leimaamista mitenkään vaan ihan vaan tosi asioita . Ja sitten usein sairaat myöskin kieltävät etteivät muka ole sairaita. Ei psykiatrille pääse terveet ihmiset ainoastaan juuri ne jotka tarvitsevat apua . Joten lopeta tuollaiset luulot ajoissa ne tekee vaan sairaudestasi vaikeamman. Muista ettet ole ainut sairautesi kanssa on monia muitakin , ja ne jotka ymmärtävät hoidon tarkoituksen tulevat myös terveeksi .
      Luulotautiset eivät tervehdy .

• Anonyymi

Kyllä psykiatrille on päätynyt psyykisesti terveitäkin ihmisiä.Somattisineen oireineen laitettaan toisinaan psykiatriaan ilman tarkempia tutkimuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä psykiatrille on päätynyt psyykisesti terveitäkin ihmisiä.Somattisineen oireineen laitettaan toisinaan psykiatriaan ilman tarkempia tutkimuksia.

Kyllä siellä ihan kiitettävästi tutkitaan. En voi syyttää lääkäriä ollenkaan siitä, että jos joku psykoosi piirteisen persoonallisuuden omaava ihminen kokoajan väittää että hänen jatkuva valittaminen ja hassut ajatuskuviot johtuu kroonisesta väsymysorieyhtymästä, haluaa ensin lääkitä sen psykoosipiirteisen persoonallisuuden sieltä kuntoon, että pääsee käsiksi siihen väsymysoireyhtymään.

• Anonyymi

Tuo sinun kirjoituksesi paljastaa sen mikä diagnoosi sinulla on . Siis ei niitä leimoja anna muut kun sinä itse kun luulottelet . Asia on niin että tarvitset hoitoa koska sinulla on sairaus , siis sinä et ole sairautesi joten lopeta tuollainen panettelu ihmisistä jotak ainoastaan auttavat sairauksissa .

• Anonyymi

Nyt onkin kyse psykiatrrissta, ei kenestäkään yksittäisestä psykiatrista. Lue tarkemmin teksti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt onkin kyse psykiatrrissta, ei kenestäkään yksittäisestä psykiatrista. Lue tarkemmin teksti.

Siis psykiatriasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin, nyt on kyse sairaudentunnottomuduesta. Siihen ei mitään psykiatreja tai tieteenaloja tarvita. Jostkut ihmiset osaa kyllä syyttää omista ongelmistaan muita ilmankin psykiatriaakin.

Eikä se pelkkä tekstin suoltaminen siinä auta mitään, jos ei itse ymmärrä mitään koko konseptista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin, nyt on kyse sairaudentunnottomuduesta. Siihen ei mitään psykiatreja tai tieteenaloja tarvita. Jostkut ihmiset osaa kyllä syyttää omista ongelmistaan muita ilmankin psykiatriaakin.

Eikä se pelkkä tekstin suoltaminen siinä auta mitään, jos ei itse ymmärrä mitään koko konseptista.

Ihmisestä itsestään se kaikki lähtee, sekä sairastuminen, että myös mahdollinen toipuminen/parantuminen.
        Jotkut tilanteet saattavat ajaa ihmisen siihen pisteeseen, että hän sairastuu, mutta silloinkin hän sairastuu ihan itse, sitä ei tee kukaan ulkopuolinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      138
      4330
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      334
      2169
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2044
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1871
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1790
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1770
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      479
      1604
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1429
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      476
      1330
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1316
    Aihe