Uusia tuttavuuksia täältä ihan hyvän mielen jutusteluun? :)

Anonyymi-ap

Heips, onkos muita joilla elämässä kyllä ihmisiä ja töitä jne mutta se joku yksinäisyys kaivaa sisällä ja kaipaisi samanhenkisiä ihmisiä jutustelemaan välillä. Ja jakamaan ajatuksia ihan mistä vaan. 😊 Löytyisipä muutamia kivoja ihmisiä tai edes yksikin. Hyvää itsenäisyyspäivää joka tapauksessa kaikille olipa missä elämäntilanteessa hyvänsä. 🤍💙🇫🇮🇫🇮 Kuulumisiin!

49

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No onpas hiljaista, harmi ettei ihmiset innostu lähtemään edes juttusille ja siis saa olla töissä, tai ei töissä, sairaana, eronnut tai muuten vaan yksin omasta halustaan, mitä vaan kaikki ovat ihan yhtä tervetulleita kyllä juttelemaan. Sitä en usko etteikö yksinäisiä olisi miksi ei voisi yhdistää voimia ja vähentää yksinäistä tunnetta.😊💫💫😊

• Anonyymi

Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle 💙

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle 💙

Kiitos paljon 🙏🏻, ja kuin myös sinulle mitä parhainta itsenäisyyspäivää myös! 💙🤍 -Ap

• Anonyymi

Hyvää itsenäisyyspäivää! Itse vietän omassa yksinäisyydessäni itsenäisyyspäivää kuin monet muutkin päivät. Radio toki auki! Iltalenkki ja sauna ehkä vielä.

• Anonyymi

Kiitos ja samoin hyvää itsenäisyyspäivää sinullekin ja kuulostaa oikein hyvältä tuo iltalenkki kun ihmisillä jo aika paljon jouluvaloja niin ihan kauniita osa ainakin katsella jos ei liikaa. 😅✨✨✨Ja siihen päälle sauna niin jo vain rentouttaa ja tuo hyvän olon ja nukuttaa ensi yönä. Ulkoilu luonnossa tai muutenkin tekee kyllä aina hyvää, ikinä se ei voi huonontaa oloa. :)

• Anonyymi

Ja aamukahvi ärrällä piristi kyllä sen hetken vähäsen.

• Anonyymi

Ja vaikka myyjän näkeminen ja muutaman sanasen vaihto on kyllä myös hyväksi ja kahvi piristi varmasti heräämään taas tähän päivään. 😊😊

• Anonyymi

Ja hei tänne voitais myös jaella hyviä tai hyväksi havaittuja vinkkejä yksinäisyyden estoon tai kokemiseen josko ihmisillä on sellaisia mielessä. Oisi kiva kuulla mitä ihmiset tekevät yksinään tai jos kokee olevansa yksinäinen. -Ap

• Anonyymi

Tekee varmaan sitä samaa kuin muutkin mutta yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekee varmaan sitä samaa kuin muutkin mutta yksin.

No totta kai samoja asioita osittain mutta mitkä jutut ehkä voi lievittää yksinäistä mieltä ja sitä tunnetta. Sitä yritin tarkoittaa ja hakea mutta edellinen varmaan halusi näpäyttää ja tahallaan ymmärtää väärin. Mutta hyvää yötä ja rauhallista unta ihan kaikille olipa yksin, tai yhdessä, kokipa olevansa yksinäinen tai ei. Nukkukaa hyvin! 💫✨✨🙏🏻- Ap

• Anonyymi

Olen viihtynyt yksin itseni kanssa, teen kotitöitä, treenaan,kävelen luonnossa, luen, pidän yhteyttä tuttaviin, tapaan pari kertaa ystäviä kuukaudessa ja se riittää syksyllä ja talvella, kesällä on ahdistavampaa nyt kun on sinkku niin silloin haluisi jonkun ystävän tavata vaikka pari kolme kertaa viikossa😄mutta kaikilla on kiireitä ja tekemistä riittävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen viihtynyt yksin itseni kanssa, teen kotitöitä, treenaan,kävelen luonnossa, luen, pidän yhteyttä tuttaviin, tapaan pari kertaa ystäviä kuukaudessa ja se riittää syksyllä ja talvella, kesällä on ahdistavampaa nyt kun on sinkku niin silloin haluisi jonkun ystävän tavata vaikka pari kolme kertaa viikossa😄mutta kaikilla on kiireitä ja tekemistä riittävästi.

Myöhäistä iltaa vielä, täällä peiton alla unta odottelen ja huomasin etten ole hoksannut sinun viestiä täältä välistä. Pahoittelut, ei yhtään tarkoituksellista. Oli jotenkin hyvän mielen viesti näin yötä vasten ja jotenkin kuulostaa hyvin samalta kuin minulla että kesällä nyt kun on sinkkuna niin se tuntuu yksinäisemmältä ehkä kuin talven aika vaikka toki juhlapyhät on aina vähän vaikeita olipa mikä vuodenaika tahansa.

Luonnossa kävely tai pyöräily, oleminen yli päänsä on ihan parasta kyllä ja jos vielä kuulee linnunlaulua jne niin se tuo aina jotain pientäkin lohtua vaikka ois millainen mieli. Nyt ei toki paljon linnut laula mutta voi siellä jotain kuulla, tietyt linnut pysyy onneksi läpi vuoden Suomessa. ☺️😊

Kivasti kuitenkin tapaat ystäviä, ja pidätte säännöllisesti yhteyttä, se tuo tiettyä turvaa elämään ja kokee ettei ole täysin yksin. Mut joo tosi tuttu tunne ollut eron jälkeen tuo että kaikilla on melkein aina kiire ja tekemistä liikaakin etenkin perheellisillä. Ihana kun kirjoitit, piristit mun iltaa. 🤎 Lämpöistä joulun odotusta ja iloa sinulle ja hyvää tulevaa yötä, kauniita unia! ✨✨🌛 Siellä on muuten hieno kuu taivaalla ollut illan, täysi kuu lähestyy taas ja valoisat kuutamot jos vaan olis selkeää. 👍🏻🙏🏻

Toivootaan, että ensi kesänä meilläkin vois olla sellaista jotain positiivista kiirettä taas ja vaikka uusia ihmisiä elämässä. :) -Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myöhäistä iltaa vielä, täällä peiton alla unta odottelen ja huomasin etten ole hoksannut sinun viestiä täältä välistä. Pahoittelut, ei yhtään tarkoituksellista. Oli jotenkin hyvän mielen viesti näin yötä vasten ja jotenkin kuulostaa hyvin samalta kuin minulla että kesällä nyt kun on sinkkuna niin se tuntuu yksinäisemmältä ehkä kuin talven aika vaikka toki juhlapyhät on aina vähän vaikeita olipa mikä vuodenaika tahansa.

Luonnossa kävely tai pyöräily, oleminen yli päänsä on ihan parasta kyllä ja jos vielä kuulee linnunlaulua jne niin se tuo aina jotain pientäkin lohtua vaikka ois millainen mieli. Nyt ei toki paljon linnut laula mutta voi siellä jotain kuulla, tietyt linnut pysyy onneksi läpi vuoden Suomessa. ☺️😊

Kivasti kuitenkin tapaat ystäviä, ja pidätte säännöllisesti yhteyttä, se tuo tiettyä turvaa elämään ja kokee ettei ole täysin yksin. Mut joo tosi tuttu tunne ollut eron jälkeen tuo että kaikilla on melkein aina kiire ja tekemistä liikaakin etenkin perheellisillä. Ihana kun kirjoitit, piristit mun iltaa. 🤎 Lämpöistä joulun odotusta ja iloa sinulle ja hyvää tulevaa yötä, kauniita unia! ✨✨🌛 Siellä on muuten hieno kuu taivaalla ollut illan, täysi kuu lähestyy taas ja valoisat kuutamot jos vaan olis selkeää. 👍🏻🙏🏻

Toivootaan, että ensi kesänä meilläkin vois olla sellaista jotain positiivista kiirettä taas ja vaikka uusia ihmisiä elämässä. :) -Ap

Niin ja vielä se että itsekin olen onneksi oppinut olemaan jo ennen eroa hyvin yksin ja itse asiassa tarvinkin välillä omaa aikaa ja ihan yksin oloa. Mutta ei liikaa tietty. -Ap

• Anonyymi

Ikä ja naama suojaa toisten lähestymisiltä, tansseissakin saan istua ihan rauhassa seinäruusuna. Monet on sanoneet että pitää itse hakea, mutta niin epätoivoinen en ole jos minua ei uskalla miehet hakea. Paikkakunnan päivätansseissakin lähes aina samat naamat ja huvittavinta on se että jos joku mies sattuukin hakemaan niin eipä hae toista kertaa jos en tartu kyytitarjoukseen.
      Kaupan kassa ja lapsen perhe on joiden kanssa normiviikkona tekemisissä.
      Aikaani vietän käsitöiden sekä lukemisen parissa ja kävelylenkeillä. Muutaman kerran vuodessa teen jonkin pienen 1-3 päivän pyrähdyksen jonnekin, joko risteilylle tai hotelliin jossa tansseja.
      Ainut hyvä ystävä asuu satojen kilometrien päässä, mutta yhteyttä pidetään viikottain ja joskus tavataankin jossain, viimeksi risteilyllä. Kaverit niin hajallaan ja heillä omat menonsa että heidänkin kanssaan yhteydenpito typistyy lähinnä facebookkiin.
      Työelämästä jäi vain pari kaveria jotka facebookissa kavereina. Työkaverit oli aina senverran nuorempia että olivat vain työkavereita.
      Kokeilin eläkeläisjärjestöäkin kun eläkkeelle jäin, mutta eipä sielläkään kukaan uskaltanut seuraani istua kun piiri pieni pyörii eikä edes tervehdykseen vastattu joten reilun vuoden jälkeen jätin sikseen. En tuntenut olevani tervetullut joten ei tupata kun ei tykätä. Väkisin en itseäni kenenkään seuraan tyrkytä.

• Anonyymi

Heippa sinä, ja mukavaa lauantaita! 🩶😊 Onneksi sinulla on kuitenkin luottoihmisiä joiden kanssa pidät yhteyttä ihan säännöllisesti ja näette myös. Muutamistakin ihmisistä kannattaa kuitenkin olla onnellinen. Sekin on parempi kuin ei mitään. Ja tosi hienosti jaksat yksinkin harrastaa ja ulkoilma, ja olet löytänyt asioita joita tykkäät tehdä. Olisipa itsekin tavallaan noin innostuva ja positiivinen yksin ollessaan mutta ehkäpä luen useamman kerran sun juttuja ja koitan ottaa opikseni niistä. Ja esimerkkiä. ☺️☺️

Ja tuttu sanonta lapsuudesta jo tuo jäänyt mieleen ettei tupata jos ei tykätä, ja niinhän se on kaikkia ei voi miellyttää eikä kaikkien kanssa ehkä vaan synny jostain syystä mitään yhteyttä ja silloin on parempi antaa vaan olla ja olla niiden ihmisten kanssa joiden kanssa kuitenkin asiat sujuu. Vaikutat tosi hyvältä ja myös mukavalta, reippaalla, tekevältä ihmiseltä. Sinusta saisi moni hyvän kaverin tai ystävän, heidän menetyksensä. Minulle kyllä kelpaisi paremmin kuin hyvin. Kaikkea hyvää joulun odotukseen ja tähän iltaan yli päänsä sinulle ja kiva kun kirjoitit. 💫💫 -Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heippa sinä, ja mukavaa lauantaita! 🩶😊 Onneksi sinulla on kuitenkin luottoihmisiä joiden kanssa pidät yhteyttä ihan säännöllisesti ja näette myös. Muutamistakin ihmisistä kannattaa kuitenkin olla onnellinen. Sekin on parempi kuin ei mitään. Ja tosi hienosti jaksat yksinkin harrastaa ja ulkoilma, ja olet löytänyt asioita joita tykkäät tehdä. Olisipa itsekin tavallaan noin innostuva ja positiivinen yksin ollessaan mutta ehkäpä luen useamman kerran sun juttuja ja koitan ottaa opikseni niistä. Ja esimerkkiä. ☺️☺️

Ja tuttu sanonta lapsuudesta jo tuo jäänyt mieleen ettei tupata jos ei tykätä, ja niinhän se on kaikkia ei voi miellyttää eikä kaikkien kanssa ehkä vaan synny jostain syystä mitään yhteyttä ja silloin on parempi antaa vaan olla ja olla niiden ihmisten kanssa joiden kanssa kuitenkin asiat sujuu. Vaikutat tosi hyvältä ja myös mukavalta, reippaalla, tekevältä ihmiseltä. Sinusta saisi moni hyvän kaverin tai ystävän, heidän menetyksensä. Minulle kyllä kelpaisi paremmin kuin hyvin. Kaikkea hyvää joulun odotukseen ja tähän iltaan yli päänsä sinulle ja kiva kun kirjoitit. 💫💫 -Ap

Ja ulkoilma😅😅siis jaksat ulkoilla...vitsit tää ennakoiva syöttö tekee aina omia temppujaan 🙄🫣😄😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ulkoilma😅😅siis jaksat ulkoilla...vitsit tää ennakoiva syöttö tekee aina omia temppujaan 🙄🫣😄😄

Ja vielä se että ei luovuteta, ei tiedä jos joku päivä tulisi uusia hyviä ihmisiä elämään ihan luontevasti, ei tyrkyttäen todellakaan vaan jos on tullakseen niin tulee. Toivon sitä meille molemmille uuden vuoden toiveena vaikka. 🤎💫💫🤎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ihan joka päivä enää lenkillä käy kun ihan tarpeekseni jo tähän ikääni sateessakin talsinut ja pyöräillytkin, mutta korvaan sitten sisäliikunnalla. Hommasin pari vuotta sitten crosstrainerin jolla poljen silloin kun säät on surkeat ulkoliikuntaan :) Täytyy kyitenkin edes yrittää pitää kuntoa yllä ettei ihan sinne sohvan pohjalle joudu kun muuten olen saanut olla terveenä.
        Nyt odotan joulua ja tänä vuonna vietän sen eri tunnelmissa risteilyllä. Kerran aiemminkin olen yksin ollut siellä ja tykkäsin siitä rauhallisuudesta mikä oli. Toivottavasti on nytkin.
        Hyvää joulun odotusta myös sinulle -Ap

t.
        Anonyymi
        2024-12-07 11:52:36

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ihan joka päivä enää lenkillä käy kun ihan tarpeekseni jo tähän ikääni sateessakin talsinut ja pyöräillytkin, mutta korvaan sitten sisäliikunnalla. Hommasin pari vuotta sitten crosstrainerin jolla poljen silloin kun säät on surkeat ulkoliikuntaan :) Täytyy kyitenkin edes yrittää pitää kuntoa yllä ettei ihan sinne sohvan pohjalle joudu kun muuten olen saanut olla terveenä.
        Nyt odotan joulua ja tänä vuonna vietän sen eri tunnelmissa risteilyllä. Kerran aiemminkin olen yksin ollut siellä ja tykkäsin siitä rauhallisuudesta mikä oli. Toivottavasti on nytkin.
        Hyvää joulun odotusta myös sinulle -Ap

t.
        Anonyymi

Kiitos paljon, minäkin olen yrittänyt ulkoilla luonnossa mutta välillä se yksin lähtö vaan ei niin huvita kun ennen eroa on pitkäänkin ulkoillut yhdessä toisen kanssa. Mutta hyvää se vain tekee käydä ja itsekin sitten kotona sisällä jotain pientä jumppaa jos ei ulos lähde. Että tosiaan ei jäisi sohvalle ja siinä ei ainakaan mieli piristy. Toki välillä se on ihan paras paikka maailmassa. 😄😄 Ja saakin olla.

No sinulla on mitä odottaa jouluksi kun lähdet risteilemään ja siellä ei kuitenkaan ole ihan yksin vaikka varmaan sopivan rauhallista ettei liikaa porukkaa. Toivottavasti tulee oikein hyvä ja mukava joulu siellä laivalla. Ja löytäisit vaikka sopivaa juttuseuraakin. Hyvää sunnuntain jatkoa jonnekin päin Suomea! ❄️❄️✨✨-Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ukonilma. Yhtään kunnon ukonilmaa kesällä 2024 ei meidän taivaanalla ollut. Tää Väkinäisten kylä on sillai erikoinen - maadoittunut tai jotaa ettei ukkosista ole ikuna olt haittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ukonilma. Yhtään kunnon ukonilmaa kesällä 2024 ei meidän taivaanalla ollut. Tää Väkinäisten kylä on sillai erikoinen - maadoittunut tai jotaa ettei ukkosista ole ikuna olt haittaa.

Minäkään en muista että olisi edes ollut kunnon sadetta viime kesänä, eikä ukkostakaan. Koko ajan vaan paistoi aurinko ☀️☀️melkein pilvettömältä taivaalta ja hellettä piisasi syyskuun lopulle saakka. Oli kyllä pitkä kesä, hellettä toukokuusta syyskuuhun. Itselle ois riittänyt vähän vähemmänkin asteita mutta hellettä rakastaville oli oikein unelma kesä kyllä. Minä nautin kun lokakuussa ilmat edes vähän raitistui. Juuri tulin ulkoilemasta ja lämmintä oli nytkin vaikka tuuli vähän viilensi ehkä ilmaa. Mut hyvää teki saada tunti raitista ilmaa. ☺️☺️-Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkään en muista että olisi edes ollut kunnon sadetta viime kesänä, eikä ukkostakaan. Koko ajan vaan paistoi aurinko ☀️☀️melkein pilvettömältä taivaalta ja hellettä piisasi syyskuun lopulle saakka. Oli kyllä pitkä kesä, hellettä toukokuusta syyskuuhun. Itselle ois riittänyt vähän vähemmänkin asteita mutta hellettä rakastaville oli oikein unelma kesä kyllä. Minä nautin kun lokakuussa ilmat edes vähän raitistui. Juuri tulin ulkoilemasta ja lämmintä oli nytkin vaikka tuuli vähän viilensi ehkä ilmaa. Mut hyvää teki saada tunti raitista ilmaa. ☺️☺️-Ap

Meillä niitä kunnon sateitakin välillä oli niin että tiet lainehti ja talossa ei aina rännitkään kerenneet vetää niin vesi tuli räystäskouruista yli. Usein tuli melkein kaatosadekuuroja vaikka ei sadetta edes ennustettu näille nurkille.

t.
        Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä niitä kunnon sateitakin välillä oli niin että tiet lainehti ja talossa ei aina rännitkään kerenneet vetää niin vesi tuli räystäskouruista yli. Usein tuli melkein kaatosadekuuroja vaikka ei sadetta edes ennustettu näille nurkille.

t.
        Anonyymi

Heipä hei täältä tauolta töistä, voi itse nautin sateista kun ropisee mukavasti ja se rauhoittaa, ja raikastaa yleensä vähän ilmaa ja se ihana tuoksu sateen jälkeen. 😊Mutta joo eri asia on sitten valtavat kaatosateet jotka ei enää niin mukavia ole josko jatkuvat pidempään ainakin. Ja mikään viemäri ei enää vedä. Mutta sellaiset rauhaisat sateet on minun mieleeni. Jännä miten Suomessa eri paikoissa on viime kesänä satanut ja esim täällä päin ei juuri ollenkaan vaikka kuinka välillä toivoin sadetta.

Mutta mukavaa keskellä viikkoa päivää ja saa nähdä sataako tänään jossain päin ja mitä sadetta taivaalta tulee sitten vettä,räntää vai lunta mutta taisi luvata aika selkeää säätä. Nauti ulkoilusta josko ulos tänään menet :). Kaikille muillekin ilon pisaroita päivään ja jotain pientäkin hyvää edes! Nyt töitä jatkamaan, tässäpä taukoilu menikin mukavasti. Muissa aatoksissa. ☺️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heipä hei täältä tauolta töistä, voi itse nautin sateista kun ropisee mukavasti ja se rauhoittaa, ja raikastaa yleensä vähän ilmaa ja se ihana tuoksu sateen jälkeen. 😊Mutta joo eri asia on sitten valtavat kaatosateet jotka ei enää niin mukavia ole josko jatkuvat pidempään ainakin. Ja mikään viemäri ei enää vedä. Mutta sellaiset rauhaisat sateet on minun mieleeni. Jännä miten Suomessa eri paikoissa on viime kesänä satanut ja esim täällä päin ei juuri ollenkaan vaikka kuinka välillä toivoin sadetta.

Mutta mukavaa keskellä viikkoa päivää ja saa nähdä sataako tänään jossain päin ja mitä sadetta taivaalta tulee sitten vettä,räntää vai lunta mutta taisi luvata aika selkeää säätä. Nauti ulkoilusta josko ulos tänään menet :). Kaikille muillekin ilon pisaroita päivään ja jotain pientäkin hyvää edes! Nyt töitä jatkamaan, tässäpä taukoilu menikin mukavasti. Muissa aatoksissa. ☺️

Ja taas unhdin loppuun -Ap :)

• Anonyymi

Heipparallaa, mitäs tänne ihmisille kuuluu näin uuden viikon onko tää nyt sitten alkua vielä? 😊 Huomaa että itsellä alkaa jo joulun aika ja uusi vuosi eli koko pyhän ajat vähän jo takaraivossa mietityttämään miten mahtaa taas mennä. Ei ole ihan helppoja olleet viime vuosina. Ennen olivat kyllä ihan parasta aikaa vuodessa melkein. Mutta elämässä sattuu ja tapahtuu ja jää ikäviä muistoja,

Mutta vielä on pari viikkoa tätä arkista aherrusta suunnilleen jäljellä eli ei ole ihan heti kuitenkaan. Olisi kiva kuulla ihmisten kuulumisia tai vaan moikkauksia ihan mitä vaan. Toiv voitte ihan ok ja olette pysyneet terveenä ja lämmin ilma on ainakin tänään ulkona ollut, melkoista vaihtelua ja ruohot taas vaan vihertää. Saapa nähdä millainen talvi tulee, jatkuuko tämä. Mukavaa iltaa kaikille ja valoa pimeään! ✨✨🩶 -Ap

• Anonyymi

Surua koko vuosi. Kuolemaa ja suhteista luopumista. Toki myös uutta jota ei nyt ihan vielä osaa arvostaa asiaan kuuluvasti. Toivoa kuitenkin on että ensi vuonna tämä uusi elämäntilanne asettuu uudeksi normaaliksi ja vanhat surut tulevat kestettävämmäksi. Hyvää joulunodotusta sinulle. Olet ilopilkku palstalla.

• Anonyymi

Myöhäistä iltaa sinullekin peiton alta kun ei vielä uni meinaa tulla päätin vastailla ja kirjoittaa. Otan osaa ja olen pahoillani kuinka raskas ja surullinen vuosi on varmasti ollut jos kuolemaa ja sen päälle suhteiden loppumista. 🥺😢 Huh mikä yhdistelmä. Mutta suru on surtava ja annettava sille aikaa, vaikka se klisee onkin niin aika onneksi muuttaa surun muotoa ettei ole enää niin musertavaa vaan sen kanssa ehkä oppii elämään ja kyllähän se jossain vaiheessa myös helpottaa. Mutta voimia ja jaksamista toivon sinulle tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystyn että jaksat. 🩶🩶

Mutta lohdullista että jotain uuttakin on jo tullut ja syntynyt ja toivon myös että ensi vuosi toisi sinulle siitä normaalia uutta elämää ja tosiaan surut olisi myös ehkä siten helpompi kestää ja kantaa. Tuo toivoa itsellekin että sitä uutta voi tulla, välillä on jo meinannut itselläkin tulla mutta aika ei ole ollut ilmeisesti vielä oikea tai muut jutut ei olleet tarkoitetut.

Ja voi kiitos, niin kauniisti sanoit minusta, tuli melkein kyynel silmään mutta hyvällä tavalla. 🙏🏻Kiitos lämpimästi ja sinulle myös kaiken keskellä rauhaisaa joulun odotusta ja päivä kerrallaan niin kuin itselläkin nykyään tapana ajatella. Ja toivon todella että ensi vuosi ei enää toisi ainakaan mitään uusia suruja vaan helpompia oloja ja aikoja pikku hiljaa sitten kun sen aika on ja surutyötä toki tekee pitkään vaikka tulisi muutakin elämään. Levollista ja hyvää yötä ja koitetaan nukkua. Minuakin alkaa pikku hiljaa väsyttämään. Aamulla ainakin väsyttää taas, se on aina varmaa. Muistan sinua! 🌛🌟🌟🩶 -Ap

• Anonyymi

Tänään pitkästä aikaa koko päivän etänä töitä ja se onkin kyllä aika mahtavaa. 😊😊 Kaikille mukavaa päivää ja torstai on toivoa täynnä, ehkä joku pieni toive joskus toteutuu taas 🤎! Voikaa hyvin ihmiset ja toverit :) - Ap

• Anonyymi

Huomenta ihmiset perjantaihin ja mukavaa päivää itse kullekin mitä teettekin mutta taas viikonloppu edessä. Viikot vierii tosi nopeasti kyllä. Vähän liiankin nopsaan. Voikaa hyvin ja kertokaa kuulumisia jos siltä tuntuu tai mitä vain juttuja. 😊🍀Ja katselkaa illemmalla taivaalle, hieno kuutamo ja tähtiä oli eilenkin illalla. Niin upean ja kauniin näköistä oli. 💫✨ Sunnuntaina ihan se täysikuu. :) -Ap

• Anonyymi

Hyvää pakkas viikonloppua kaikille, onkos siellä päin missä sinä asut lunta tällä hetkellä? Täällä ei valitettavasti ole ollenkaan nyt mutta kummasti tuli pakkasherra vierailemaan. ❄️😊🥶🥶 Tuntuu kylmältä kun ollut niin lämmintä. Just tein pikkujumppaa ja aika rento ja rauhaisa lauantai, eilen olikin asioita enemmän hoidettavana kaupungin ruuhkissa. Onneksi asuu kaukana kaupungista luonnon helmassa ja rauhassa. 🤎-Ap

• Anonyymi

Niin ja olipa outoa että tämäkin ketju oli jotakin ihmistä niin ärsyttänyt ja häirinnyt että piti tulla kirjoittelemaan asiattomuuksia ja niin, en ymmärrä ehkä tätä Suomi24 palstaa yli päänsä miksi täällä pitää olla niin paljon eri puraa ja ikäviä juttuja vaikka ei olisi kellekään mitään pahaa sanonut tai tehnyt. Mutta ehkä tänne paikkaan hakeutuu sit ihmisiä jotka purkaa pahaa oloaan tänne. Pitäähän se tietysti johonkin purkaa sen ymmärrän mutta ei ehkä ihan viattoman ketjun viesteihin. Mutta jatketaan kivoilla viesteillä ☺️🍀☺️... -Ap

• Anonyymi

Ei valitettavasti ole millään tavalla outoa. Kun vähän katsoo näit viestiketjujta vaikka muutamankin vuoden ajalta, niin huomaa, että yhdet ja samat ihmiset käy "trollaamassa" foorumia, eivätkä he anna ihmisten puhua rauhassa, juurikaan mistään mikä voisi oikeasti auttaa heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei valitettavasti ole millään tavalla outoa. Kun vähän katsoo näit viestiketjujta vaikka muutamankin vuoden ajalta, niin huomaa, että yhdet ja samat ihmiset käy "trollaamassa" foorumia, eivätkä he anna ihmisten puhua rauhassa, juurikaan mistään mikä voisi oikeasti auttaa heitä.

Hei, eipä taida tosiaan olla mitenkään kovin outoa tuo ja useat on vielä niitä ns. nimimerkillä jopa varustautuneita joiden kanssa täällä monilla kahnauksia taitaa olla. Mutta niin harmi kun se kuitenkin tuo vähän huonoa mieltä just kun itse toivoisi että tämäkin ketju pysyisi suht kivana ja hyvänä vaan, toki suruista ja murheista saa kertoa ja puhua ja elämän ikävistä puolista mutta siis tiedätte varmasti mitä nyt tarkoitan jotka tulee vaan arvostelemaan jotain ja tuomaan tahallaan huonoa mieltä. Vaikea kyllä sellaista ymmärtää varsinkin näin yksinäisyys osiossa mutta maailmaan mahtuu monenlaista ihmistä.

Mutta pidetään me välillä ainakin yksinäisyyttä kokevat yhtä ja tsempataan toisiamme ja annetaan vertaistukea ja empatiaa. Näin kylmällä ilmalla teetä ja sympatiaa. 🫖☕🩶 Lämpöistä iltaa ihmisille sisälle ainakin ja monilla ehkä saunailta kun lauantai niin siellä lämpenee viimeistään. -Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, eipä taida tosiaan olla mitenkään kovin outoa tuo ja useat on vielä niitä ns. nimimerkillä jopa varustautuneita joiden kanssa täällä monilla kahnauksia taitaa olla. Mutta niin harmi kun se kuitenkin tuo vähän huonoa mieltä just kun itse toivoisi että tämäkin ketju pysyisi suht kivana ja hyvänä vaan, toki suruista ja murheista saa kertoa ja puhua ja elämän ikävistä puolista mutta siis tiedätte varmasti mitä nyt tarkoitan jotka tulee vaan arvostelemaan jotain ja tuomaan tahallaan huonoa mieltä. Vaikea kyllä sellaista ymmärtää varsinkin näin yksinäisyys osiossa mutta maailmaan mahtuu monenlaista ihmistä.

Mutta pidetään me välillä ainakin yksinäisyyttä kokevat yhtä ja tsempataan toisiamme ja annetaan vertaistukea ja empatiaa. Näin kylmällä ilmalla teetä ja sympatiaa. 🫖☕🩶 Lämpöistä iltaa ihmisille sisälle ainakin ja monilla ehkä saunailta kun lauantai niin siellä lämpenee viimeistään. -Ap

Pidä toi asenne. =)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä toi asenne. =)

Minähän yritän ainakin parhaani mukaan pitää, kiitos tsempistä ja iloa joulun aikaan sinulle ! 🎄🌟♥️ -Ap

• Anonyymi

Huomenta hyvää ja kolmatta adventtia ! 🕯️🕯️🕯️Mietin juuri, että paljon tälläkin yksinäisyys palstalla on ihmisiä mutta miksi ei sit kirjoitella mitään tai haluta ns.jutella, pelätäänkö noita jotka voi arvostella vai pitäiskö jutut olla aina jotain rakkaus/seksuaalisuus sävytteisiä että ne innostaa tai jotain muuta jännempää että onko tällainen normaali jutustelu jäänyt nykymaailmassa jo pois ja kaiken jalkoihin. Tosi surullista josko niin on käynyt. Mutta aika yksipuolisesti saan täällä toivotella ja kukaan ei vastaa eikä toivota takaisin, ehkä siis lisää mun yksinäisyyttä josko näin sitten on eikä ole hyväksi. Mutta hyvä oli tarkoitus ja juurikin olla sellainen ketju mihin voisi ihan helposti matalalla kynnyksellä kirjoitella niitä näitä, jakaa myös kuulumisia, purkaa anonyymisti murheita, jakaa iloja jne mutta eipä se niin helppoa ollutkaan ja nihkeästi ihmiset näihin lähtee mukaan vaikka varmasti yksinäisiä on. Kummallista mutta ei tietenkään voi pakottaa jos ei ottanut tulta alleen. Kaikki lähtee aina omasta halusta elämässä. :)

Olin ajatellut että joulun ajan olisi voinut myös vaihtaa ajatuksia ja uutena vuonna jne kun silloin monilla vaikeaa ja haikeaa jos vaikka eronnut tai ystävät muualla niin olisi ollut edes joku paikka mihin voisi kirjoittaa. No hyvät oli aikeet mutta joku muukin täällä ihmetteli miksi ei lähdetä mukaan mihinkään mutta paljon kirjoitetaan että on yksinäisyyttä mutta en tiedä mikä estää sitten hakemasta kontaktia. Mutta ehkä tämän palstan ilkeys välillä ja ikävät ihmiset voivat pelottaa myös ihmisiä ja saada jättämään kirjoittamatta. Ja siis kun tarpeeksi anonyymisti kirjoittaa ei kukaan voi tunnistaa. Itse en ainakaan sitä pelkää.

Mutta en viitsi yksin kirjoitella josko en mitään vastakaikua saa, joskus tämmöinenkin anonyymipaikka olisi juurikin mukava ja rento väylä eikä olisi niin kuormittavaakaan tietyllä tavalla. Itse tykkäsin jo muutaman kanssa vaihtaa ajatuksia ja luulin että tämä ehkä lähtee hitaasti mutta varmasti liikkeelle ja uusiakin ihmisiä aina tulisi tai jotkut vakkarit mutta kovin on hiljainen tienoo nyt. 😅🥺 Tosi harmi kyllä. Mutta kaikille hyvää ja rauhallista sunnuntaita ja hyvä jos olette löytäneet muita juttuja ja kavereita elämään ja iltoihin jne. Se on tietysti ihan parasta. Voikaa hyvin ja iloa päiviin jostain itse kullekin ja viikon päästä jo kohta joulu koittaa taas. 🌟♥️🎄🌺 -Ap

• Anonyymi
        UUSI

Ihan hyvä pointti, olisiko maailmassa yksinäisiä ihmisiä, jos yksinäiset pitäisivät seuraa toisilleen. Toki yksinäsyys on vähän abstraktimpi käsite. Ihminen voi kokea yksinäisyyttä vaikka onkin suuren ihmsijoukon keskellä.

Joulun aika on tosiaan monille hankalaa ja jokaiselle varmaan ihan omasta syystä. Ehkä niistä vielä se yksinäisyys korostuu, kun mainoskuvastossa aina joku perhe kokoontuu kuin ihmeenkaupalla juhlapöydän ääreen.

Ja jos käännät kanavaa, niin sieltä tulee joku syyllistävä mainos, siitä, että miksi et ole luovuttanut kaikkia rahojasi jollekkin sodan ja nälänhädän runtelemalle lapselle, vaikka et ole saanut omiakaan asioitasi kuntoon.

Mutta kuten sanoit, ehkä se on se tämän palstan ilkeys, joka on ajanut yksinäiset ihmiset jonnekkin muualle, pahimmassa tapauksessa sinne omaan yksinäisyyten, eivätkä he ihan heti tänne ole ilmestymässä. Se vienee siis varmaan aika paljon aikaa, että heidät saisi taas innostumaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvä pointti, olisiko maailmassa yksinäisiä ihmisiä, jos yksinäiset pitäisivät seuraa toisilleen. Toki yksinäsyys on vähän abstraktimpi käsite. Ihminen voi kokea yksinäisyyttä vaikka onkin suuren ihmsijoukon keskellä.

Joulun aika on tosiaan monille hankalaa ja jokaiselle varmaan ihan omasta syystä. Ehkä niistä vielä se yksinäisyys korostuu, kun mainoskuvastossa aina joku perhe kokoontuu kuin ihmeenkaupalla juhlapöydän ääreen.

Ja jos käännät kanavaa, niin sieltä tulee joku syyllistävä mainos, siitä, että miksi et ole luovuttanut kaikkia rahojasi jollekkin sodan ja nälänhädän runtelemalle lapselle, vaikka et ole saanut omiakaan asioitasi kuntoon.

Mutta kuten sanoit, ehkä se on se tämän palstan ilkeys, joka on ajanut yksinäiset ihmiset jonnekkin muualle, pahimmassa tapauksessa sinne omaan yksinäisyyten, eivätkä he ihan heti tänne ole ilmestymässä. Se vienee siis varmaan aika paljon aikaa, että heidät saisi taas innostumaan.

Kiitos sinulle lämpimästi tosi viisaista ja jotenkin juuri oikeanlaisista sanoista ja ajatuksista. 🙏🫶 Tuli jotenkin juurikin niin oikeaan hetkeen. Ollut vähän ikäviä päiviä ja raskaita ja ihan loppu ja myös yksinäinen olo nostanut entisestään päätään kun on väsynyt ja mieli maassa. 😞

Mutta tässä näkee että yksikin viesti juurikin oikealla hetkellä vielä voi piristää edes vähän ja tuoda pientä ilon pisaraa iltaan. Ja näin kävi juuri kun luin tekstisi.

Niin totta tuo alku ja mietitty ihan töissä ja muidenkin ihmisten kanssa miksi yksinäiset ihmiset ei tosiaan voisi kohdata jotenkin niin ehkei olisi nykyään niin paljon sitä. Mutta toki myös seurassa ja ihmisten kanssa voi olla hyvin yksinäinen olo, eli se on monisyinen käsite ja itsekin olen kokenut joskus tuonkin tilanteen. Ainakin hetkellisesti.

Ja joulun aika josta ennen niin pidin pelottaa melkein tällä hetkellä miten menee ja miten tunnen ja jaksan ehkä. Melkein jo odotan pyhien jälkeen pe työvuoroa koska työpaikalla meillä on edes ihana ja mukava tiimi. Mutta juuri nuo mainokset joka paikassa ja ihmisten puheet ja odotukset tuovat juurikin huonoa oloa välillä ja niin itseni ajatuksia nuokin kuinka sodan ja kaikkien koettelemusten kohtaamia ihmisiä pitäisi auttaa paljon ja vaikka miten mutta välillä miettii juurikin että omatkin asiat kaipaisi vielä korjaamista ja jaksamista jne. Voi kun löytäisi tai kohtaisi sinunlaisesi ystävän tai ihmisen jonka kanssa voisi jakaa ajatuksia kun niin samaa tuntuu olevan.

Joulun pyhät ja aika on kuitenkin vain päiviä myös muiden joukossa ja joskus ne pitää yrittää ottaa vaan ilman suurempia odotuksia ja yritän itse vaan nyt takoa sitä päähäni että ne päivät menee myös ohi niin kuin kaikki muutkin päivät. Ja koittaa keksiä jotain tekemistä mikä voisi helpottaa omia tunteita. Ja sallii myös aikaa levolle ja vaikka nukkumiselle jos väsyttää.

Ymmärrän täysin ihmisten arkuuden ja pelon täällä ilkeileville ihmisille, itsekin pelkään joka kerta vähän että mitähän joku on kirjoittanut onko ihan asiallinen ja hyvä vai joku joka haluaa vaan ilkeillä ja tehdä pahaa mieltä. Mutta voi kun voisimme yhdessä yhdistää hyvät voimat niin en usko että ilkeilevät jaksaa kovin kauaa josko hyvä voittaa. 🤎🙏 Sinulle kaikkea hyvää ja rauhallista joulun aikaan ja mahdollisimman vähän huonoa oloa ja pahaa oloa. Toivon todella meille kaikille!!! Voi hyvin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sinulle lämpimästi tosi viisaista ja jotenkin juuri oikeanlaisista sanoista ja ajatuksista. 🙏🫶 Tuli jotenkin juurikin niin oikeaan hetkeen. Ollut vähän ikäviä päiviä ja raskaita ja ihan loppu ja myös yksinäinen olo nostanut entisestään päätään kun on väsynyt ja mieli maassa. 😞

Mutta tässä näkee että yksikin viesti juurikin oikealla hetkellä vielä voi piristää edes vähän ja tuoda pientä ilon pisaraa iltaan. Ja näin kävi juuri kun luin tekstisi.

Niin totta tuo alku ja mietitty ihan töissä ja muidenkin ihmisten kanssa miksi yksinäiset ihmiset ei tosiaan voisi kohdata jotenkin niin ehkei olisi nykyään niin paljon sitä. Mutta toki myös seurassa ja ihmisten kanssa voi olla hyvin yksinäinen olo, eli se on monisyinen käsite ja itsekin olen kokenut joskus tuonkin tilanteen. Ainakin hetkellisesti.

Ja joulun aika josta ennen niin pidin pelottaa melkein tällä hetkellä miten menee ja miten tunnen ja jaksan ehkä. Melkein jo odotan pyhien jälkeen pe työvuoroa koska työpaikalla meillä on edes ihana ja mukava tiimi. Mutta juuri nuo mainokset joka paikassa ja ihmisten puheet ja odotukset tuovat juurikin huonoa oloa välillä ja niin itseni ajatuksia nuokin kuinka sodan ja kaikkien koettelemusten kohtaamia ihmisiä pitäisi auttaa paljon ja vaikka miten mutta välillä miettii juurikin että omatkin asiat kaipaisi vielä korjaamista ja jaksamista jne. Voi kun löytäisi tai kohtaisi sinunlaisesi ystävän tai ihmisen jonka kanssa voisi jakaa ajatuksia kun niin samaa tuntuu olevan.

Joulun pyhät ja aika on kuitenkin vain päiviä myös muiden joukossa ja joskus ne pitää yrittää ottaa vaan ilman suurempia odotuksia ja yritän itse vaan nyt takoa sitä päähäni että ne päivät menee myös ohi niin kuin kaikki muutkin päivät. Ja koittaa keksiä jotain tekemistä mikä voisi helpottaa omia tunteita. Ja sallii myös aikaa levolle ja vaikka nukkumiselle jos väsyttää.

Ymmärrän täysin ihmisten arkuuden ja pelon täällä ilkeileville ihmisille, itsekin pelkään joka kerta vähän että mitähän joku on kirjoittanut onko ihan asiallinen ja hyvä vai joku joka haluaa vaan ilkeillä ja tehdä pahaa mieltä. Mutta voi kun voisimme yhdessä yhdistää hyvät voimat niin en usko että ilkeilevät jaksaa kovin kauaa josko hyvä voittaa. 🤎🙏 Sinulle kaikkea hyvää ja rauhallista joulun aikaan ja mahdollisimman vähän huonoa oloa ja pahaa oloa. Toivon todella meille kaikille!!! Voi hyvin.

Ja ennen kaikkea parempaa ja toivorikasta ensi vuotta jos ei enää täällä "kohdata" ennen sitä. 🌟🌟 -Ap tähän muistin tuonkin laittaa taas :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kaikkea hyvää myös sinne.

Sellaisen pieni sanonta tuli mieleen, mitä palomiehet ovat joskus minulle kertoneet. Toista ihmistä ei voi auttaa ellei itse ole kunnossa. Heillä se kai tarkoittaa kirjaimellisesti sitä fyysistä ja psyykksitä kuntoa mutta toimii mielestäni myös kuvannollisesti, kun puhutaan vaikka taloudellisesta asemasta.

Samalla tuli mieleen myös eräs puolituttuni, jolla oli erittäin vaikeat joulut. Hän ratkaisi ne niin, että on nyt useampana vuotena ollut tekemässä hyväntekeväisyyttä ja jakamassa ruokaa jouluruokailussa. Sanoo että nimenomaan se tekeminen auttaa auttaa siinä, ettei tule murehdittua niitä menneiden joulujen haamuja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kaikkea hyvää myös sinne.

Sellaisen pieni sanonta tuli mieleen, mitä palomiehet ovat joskus minulle kertoneet. Toista ihmistä ei voi auttaa ellei itse ole kunnossa. Heillä se kai tarkoittaa kirjaimellisesti sitä fyysistä ja psyykksitä kuntoa mutta toimii mielestäni myös kuvannollisesti, kun puhutaan vaikka taloudellisesta asemasta.

Samalla tuli mieleen myös eräs puolituttuni, jolla oli erittäin vaikeat joulut. Hän ratkaisi ne niin, että on nyt useampana vuotena ollut tekemässä hyväntekeväisyyttä ja jakamassa ruokaa jouluruokailussa. Sanoo että nimenomaan se tekeminen auttaa auttaa siinä, ettei tule murehdittua niitä menneiden joulujen haamuja.

Kiitos paljon. 🙏🏻 Niin ja toinen vähän samantyyppinen sanonta vanhan kansan varmaan on ettei sokea voi taluttaa toista sokeaa. Sekin pitää usein paikkansa mutta toki uskon että yksinäiset voi toisiaan ilahduttaa kyllä mutta eri aspekteissa hyvinkin totta.

Itselläni tämän hetkinen työ on pitkälti ihmisten auttamista elämässä eteenpäin tai yritetään ainakin kovasti onneksi tiiminä ei ihan yksin tarvi joten siitä saa kyllä hyvää mieltä ja iloa jos vähänkin aina pystyy jotain ihmistä auttamaan, kun antaa niin saa yleensä. Toki aika raskasta välillä mutta antaa paljon.

Ja olen miettinyt joskus noita hyväntekeväisyys juttuja myös että sopisi ehkä minun luonteelleni ja voisi tuoda elämään uusia tuulia ja ulottuvuuksia myös vapaalla. Ja sielläkin voi tutustua uusiin ihmisiin ainakin jonkun verran. Mutta vaikutat kyllä mukavalta ja hyvältä ihmiseltä. Ilo tietää että sellaisiakin vielä löytyy maailmasta. 😊😊 Hyvää yötä ja rauhallista unta sinulle! 💫 -Ap

• Anonyymi

Lisäisin sinun luetteloonsa Muutaman luontotärpin. No niin no: älä ikinä tapa huoneestasi löytyvää hämpsyä, hämähäkkiä.
      Se on hyödyllinen ihminen.

Tee kuin onnenpekka neuvoo; vie hänet vaikka ulkovintille tai kerrostalossa roskiskatokseen. Sieltä hän muina hämpsyinä löytää pakasteettoman tilan pysyä henkissä yli uuen vuuen.

• Anonyymi
        UUSI

Heipä hei, ihan en ymmärtänyt tätäkään hämähäkki viestiä mutta kiitos paljon neuvoista ja luontotärpeistä 😄. Metsä ja luonto on ihan parasta mutta hämähäkit ei ehkä omaan makuuni ihan niin parasta mutta hyvää tulevaa joulua sinullekin! 🎄🕯️-Ap

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1668
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1247
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1145
    7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      117
      1109
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      113
      1106
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      969
    Aihe