Hyvää itsenäisyyspäivää!
Kaksi kynttilää ikkunalle
56
341
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvää itsenäisyyspäivää.
=DW= - Anonyymi
Hyvää itsenäisyyspäivää, en laita "eläviä"kynttilöitä ikkunaa koristamaan, vaan nuo paristokäyttöiset vitivalkoiset.
Minulla on kaksi sinivalkoista led- pytäkynttilää ikkunalla. Aitoja kynttilöitä poltan vain haudalla.
Siili4 kirjoitti:
Minulla on kaksi sinivalkoista led- pytäkynttilää ikkunalla. Aitoja kynttilöitä poltan vain haudalla.
Siis pöytäkynttilää😊.
Tänä vuonna jotenkin tuntuu itsenäisyyspäivä aiempaa merkityksellisemmältä.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Led ei ole kynttilä vaan lamppu.
Anonyymi kirjoitti:
Led ei ole kynttilä vaan lamppu.
Minä kait juuri tilasin verkosta itselleni 32cm korkean led-KYNTTILÄN.
Mutta saahan niitä lampuiksiiin kutsua jos niin välttämättä haluaa😁.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Minä kait juuri tilasin verkosta itselleni 32cm korkean led-KYNTTILÄN.
Mutta saahan niitä lampuiksiiin kutsua jos niin välttämättä haluaa😁.Kynttilä palaa ilman sähköä, ledi EI. Verkosta saa ihan mitä vaan ja voi tulla huijatuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kynttilä palaa ilman sähköä, ledi EI. Verkosta saa ihan mitä vaan ja voi tulla huijatuksi.
Patterilla kait minun ledini palaa vai sanotaanko sitäki sähköksi? En polta oikeita kynttilöitä ollenkaa sisällä$ haudalla öljykynttilöitä ja ulkokäyttöön tarkoitettuja led-hautakynttilöitä.
Noin isoa led-kynttilää minkä tilasin ei löytynyt kivijalkakaupoista joten tilasin luotettavasta verkkokaupasta. Isossa lyhdyssä pieni kynttilä ei näytä miltään.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Patterilla kait minun ledini palaa vai sanotaanko sitäki sähköksi? En polta oikeita kynttilöitä ollenkaa sisällä$ haudalla öljykynttilöitä ja ulkokäyttöön tarkoitettuja led-hautakynttilöitä.
Noin isoa led-kynttilää minkä tilasin ei löytynyt kivijalkakaupoista joten tilasin luotettavasta verkkokaupasta. Isossa lyhdyssä pieni kynttilä ei näytä miltään.Siitä patterista saa sähköä joka sytyttää sen sähkölampun jota lediksi sanotaan.
Anonyymi kirjoitti:
Siitä patterista saa sähköä joka sytyttää sen sähkölampun jota lediksi sanotaan.
Juu mutta jos jostain syystä huushollista menee sähköt led-kynttilä.pattereineen valaisee.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Juu mutta jos jostain syystä huushollista menee sähköt led-kynttilä.pattereineen valaisee.
Kyllä olet ymmärtänyt aivan oikein mutta vain siihen asti kun sähkö loppuu patterista niin pimeys vallitsee. Oikean kynttilän tuli vielä palaa ja valaisee.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olet ymmärtänyt aivan oikein mutta vain siihen asti kun sähkö loppuu patterista niin pimeys vallitsee. Oikean kynttilän tuli vielä palaa ja valaisee.
Pattereita pitää olla aina varalla lisää.
Ei steariinikynttiläkään ikuisuuksia kestä.- AnonyymiUUSI
Siili4 kirjoitti:
Pattereita pitää olla aina varalla lisää.
Ei steariinikynttiläkään ikuisuuksia kestä.Laita kenialainen norsunrasvakynttilä niin riittää. Netistä.
Anonyymi kirjoitti:
Laita kenialainen norsunrasvakynttilä niin riittää. Netistä.
En polta sisällä kynttilöitä joissa on oikea liekki.
- AnonyymiUUSI
Siili4 kirjoitti:
En polta sisällä kynttilöitä joissa on oikea liekki.
Eihän ne sitten ole kynttilöitä van lamppuja
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sitten ole kynttilöitä van lamppuja
Van vai von🤣.
Kynttilänimikkeisiä ledejä minä olen kyllä ostanut. Mutta saathan sinä sanoa niitä miksi haluat.
- Anonyymi
En laita minkäänlaisia kynttilöitä ikkunalle. Pöydällä palaa usein iso pöytökynttilä ja ulkona lyhdyssä palavat niinkuin muulloinkin.
Upea yhdistelmä luontoa ja musiikkia
Jean Sibelius - Finlandia (ONEVIOLIN cover)
https://www.youtube.com/watch?v=ipZcIlgRIbM- Anonyymi
Wauh, hieno, kiitos.
- Anonyymi
Mulla marshalli tuolla pihalla pöydällä :)
Skånepåg- Anonyymi
Marschalli ...
- Anonyymi
Kynttelikkö ja vähän valaistusta pihalla, ei mitään lisää eiliseen ollut.
Mutta olihan "nuorennusleikkaus" tapahtunut linnanjuhlissa.
Ja musiikki, omia lemppari artisteja kappaleineen.Mietin myös.....
Linnanjuhlien tunnelma oli muuttunut. Jotenkin rennompi mutta tuli mieleen että oliko jo liiankin rento? Normibiletystä isommalla porukalla?Siili4 kirjoitti:
Mietin myös.....
Linnanjuhlien tunnelma oli muuttunut. Jotenkin rennompi mutta tuli mieleen että oliko jo liiankin rento? Normibiletystä isommalla porukalla?Ja minun mielestäni Iineksen puku ei ollut erityisen juhlava.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Mietin myös.....
Linnanjuhlien tunnelma oli muuttunut. Jotenkin rennompi mutta tuli mieleen että oliko jo liiankin rento? Normibiletystä isommalla porukalla?Lienee maku/mielipide - asioita.
Valaistus tunnelmallisempi, leveä hymy pressaparilla kättelyssä.
Voisi kuvitella, että 😊 tarttuu, ja tuo rentoutta. Anonyymi kirjoitti:
Lienee maku/mielipide - asioita.
Valaistus tunnelmallisempi, leveä hymy pressaparilla kättelyssä.
Voisi kuvitella, että 😊 tarttuu, ja tuo rentoutta.Makuasioitapa hyvinhi. Uusi pressa uudet kujeet. Kai siihenkin ehtii tässä iässä vielä tottua että arvokasta pönötystä ei tule enää televisiostakaan😆.
Siili4 kirjoitti:
Makuasioitapa hyvinhi. Uusi pressa uudet kujeet. Kai siihenkin ehtii tässä iässä vielä tottua että arvokasta pönötystä ei tule enää televisiostakaan😆.
Lisään vielä et ei kukaan jaksa hymyillä koko aikaa kätellessään kaikki nuo vieraat kramppaahan siinämposkilihakset vaikka ois kuinka pyrukalustoa mitä esitellä 😁. Ja en lähtisi myöskään hykyilemään jos se ei ole itselle luontaista. Irvistykseksi menisi.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Mietin myös.....
Linnanjuhlien tunnelma oli muuttunut. Jotenkin rennompi mutta tuli mieleen että oliko jo liiankin rento? Normibiletystä isommalla porukalla?Luojalle kiitos, että pönötysajat ja -juhlat ovat aikansa eläneitä ja kuvasta poistuneita. Miksi ihmeessä pitäisi pönöttää? Rouva presidentin puku oli yksinkertaisen tyylikäs, hänelle sopiva ja hienosta kankaasta.
Anonyymi kirjoitti:
Luojalle kiitos, että pönötysajat ja -juhlat ovat aikansa eläneitä ja kuvasta poistuneita. Miksi ihmeessä pitäisi pönöttää? Rouva presidentin puku oli yksinkertaisen tyylikäs, hänelle sopiva ja hienosta kankaasta.
No tuo in sun mielipide😁.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
No tuo in sun mielipide😁.
Kyllä, aivan "in" ikiomani. Pönötyksestä saa paiseita eivätkä kaikki ladyt tahdo pukeutua pitsiin, sifonkiin ja kaikenkarvaisiin hörhellyksiin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, aivan "in" ikiomani. Pönötyksestä saa paiseita eivätkä kaikki ladyt tahdo pukeutua pitsiin, sifonkiin ja kaikenkarvaisiin hörhellyksiin.
Jokaisella oma mielipiteensä.
- Anonyymi
Musiikkivalinnat kamalia ja vieraat outoja.
Ihan lähipubimeininkiä.Olikos se et kolmasosa vieraista oli ensikertalaisia. Kiva et uusia kutsutaan.
Harvemmin kuitenkaan esim. Saulin ja Jennin kättelyissä kerrottiin ketkä ovat heidän ystäviään tai lähipiiriään, onkos se oleellista?
Ehkä valtakunnalliseen arvokkaaseen juhlaan pikkasen liian rento tunnelma. Voihan olla että ensikertalaiset järjestäjät halusivat uudistaa mutta menikö ihan nappiin, makuasia.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Olikos se et kolmasosa vieraista oli ensikertalaisia. Kiva et uusia kutsutaan.
Harvemmin kuitenkaan esim. Saulin ja Jennin kättelyissä kerrottiin ketkä ovat heidän ystäviään tai lähipiiriään, onkos se oleellista?
Ehkä valtakunnalliseen arvokkaaseen juhlaan pikkasen liian rento tunnelma. Voihan olla että ensikertalaiset järjestäjät halusivat uudistaa mutta menikö ihan nappiin, makuasia.Niinpä on, mä tykkäsin katsoa, just se vähempi pönötys oli mieleen 😊.
Sinne tungokseen en haluaisi mukaan, eikä oo koskaan vaaraa/mahdollisuutta ollut tai tullutkaan 💙🤍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä on, mä tykkäsin katsoa, just se vähempi pönötys oli mieleen 😊.
Sinne tungokseen en haluaisi mukaan, eikä oo koskaan vaaraa/mahdollisuutta ollut tai tullutkaan 💙🤍Vielä, onkohan joskus esittely ollut vähemmällä infolla.
Nythän lähes kaikki tulivat esiteltyä. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä on, mä tykkäsin katsoa, just se vähempi pönötys oli mieleen 😊.
Sinne tungokseen en haluaisi mukaan, eikä oo koskaan vaaraa/mahdollisuutta ollut tai tullutkaan 💙🤍No ei mullakaa ole vaaraa sinne joutua mut silti katson mielellään ainakin sen kättelykierroksen esittelyineen. Pääsee näkemään Suomen eliitin ja muutoin ansioituneey😊. Ja tietysti pukuloiston.
Minä tykkään katsia kerran vuodessa arvokasta pönötystä😊.Anonyymi kirjoitti:
Vielä, onkohan joskus esittely ollut vähemmällä infolla.
Nythän lähes kaikki tulivat esiteltyä.Aika vauhtia piti toimittajilla.
- Anonyymi
EI KIITOS
Stubbilla kiire Pariisiin missä Trump ja muu arvo vaikuttajat osallistuvat korjatun Note-Damen katedraalin avajaisseremonioihin.
Stubb pitää itseään kokoaan isomman valtion päämiehenä.Aika paljon presidentti on matkustellut lyhyessä ajassa.Tiedä häntä onko kaikki tilaisuudet tarpeellisia.
Siili4 kirjoitti:
Aika paljon presidentti on matkustellut lyhyessä ajassa.Tiedä häntä onko kaikki tilaisuudet tarpeellisia.
On muuten aina menossa, liekkö rauhaton ettei malta paikallaan olla, Kiinalaiset tokaisivat Stubin reissun jälkeen, ei meitä tarvii tulla neuvomaan.
Pertikki kirjoitti:
On muuten aina menossa, liekkö rauhaton ettei malta paikallaan olla, Kiinalaiset tokaisivat Stubin reissun jälkeen, ei meitä tarvii tulla neuvomaan.
Niin tai käyttääkö hyväksi mahdollisuuden matkustella ja edustaa nyt kun se on hänelle mahdollista. Liekö minkälaisia ohjeistuksia matkustamisbudjetista presidentille ja avecillekin. Tarviiko Suomen presidentin osallistua paikan päällä kaikkeen?
- Anonyymi
Matkustelu ja verkostojen ylläpitäminen kuulunee hänen työnsä kuvaan. Matkustelleet ovat kaikki edellisetkin pressat, vai jäivätkö heidän reissunsa jostain syystä väliin kadeparoilta.
Anonyymi kirjoitti:
Matkustelu ja verkostojen ylläpitäminen kuulunee hänen työnsä kuvaan. Matkustelleet ovat kaikki edellisetkin pressat, vai jäivätkö heidän reissunsa jostain syystä väliin kadeparoilta.
Ai vedit kateuskortin esille? Liian yksinkertaista. Minua kiinnostaa tietää paljonko presidentin matkoihin menee rahaa vuositasolla. Presidenttihän ei matkusta yksin. Onko matkoihin säädetty joku budjetti ja valvooko sitä joku?
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Ai vedit kateuskortin esille? Liian yksinkertaista. Minua kiinnostaa tietää paljonko presidentin matkoihin menee rahaa vuositasolla. Presidenttihän ei matkusta yksin. Onko matkoihin säädetty joku budjetti ja valvooko sitä joku?
Rouva oli känyt Ukrainassa, en tiedä kenen kanssa, sitä kysyttiin ennen kättelyä lyhyessä haastattelussa.
Kiinnitti huomion vähän hakusessa oleva Suomenkielentaitonsa.
Varmaan ymmärtää, ja selvän sai, olikohan myös, että puhuvat keskenään englantia.
- Anonyymi
En äänestänyt Stubbia.
Kuitenkin pidin linnan juhlien tunnelmasta.
Eikö se ole hyvä pitää Suomea esillä, ja uutena pressana "esittäytyä" .
En oo kiinnittänyt huomioo matkusteluunsa, niin että osaisin verrata aiempiin.Tuli vaan mieleen kun Suomessa sakset heiluu koskeeko leikkaukset myös pressan ja seurueensa "esittäytymismatkoja". Matkoja varmaan riittää ilman esittäytymismatkojakin. Siis tähdellisiä.
Minä katsoin linnan juhlista vain kättelyosuuden , jatkot jätin väliin.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Tuli vaan mieleen kun Suomessa sakset heiluu koskeeko leikkaukset myös pressan ja seurueensa "esittäytymismatkoja". Matkoja varmaan riittää ilman esittäytymismatkojakin. Siis tähdellisiä.
Minä katsoin linnan juhlista vain kättelyosuuden , jatkot jätin väliin.Tässä maailmantilanteessa on erittäin tärkeää uuden presidentin"esittäytyä" maailman vaikuttajien kesken ja Suomen presidentti Alexander Stubb oli kutsuttu Notre Damin avajaistilaisuuteen.
Kerroppas varsin kuinka monella kutsutulla valtiovierailulla hän on tähän mennessä käynyt presidenttinä. Onko niistä yksikään ollut liikaa?. Anonyymi kirjoitti:
Tässä maailmantilanteessa on erittäin tärkeää uuden presidentin"esittäytyä" maailman vaikuttajien kesken ja Suomen presidentti Alexander Stubb oli kutsuttu Notre Damin avajaistilaisuuteen.
Kerroppas varsin kuinka monella kutsutulla valtiovierailulla hän on tähän mennessä käynyt presidenttinä. Onko niistä yksikään ollut liikaa?.Kerropas sinä jos olet tietoinen mikä on presidentin ja seurueensa matkustusbudjetti per vuosi ja kuka sen maksaa. Ymmärrän että pitää ns verkostoitua mutta onko kaikki kissanristiäisettarpeellisia ja välttämättömiä? Eikö vähempikin suhaaminen maailmalla riittäisi?
Siili4 kirjoitti:
Kerropas sinä jos olet tietoinen mikä on presidentin ja seurueensa matkustusbudjetti per vuosi ja kuka sen maksaa. Ymmärrän että pitää ns verkostoitua mutta onko kaikki kissanristiäisettarpeellisia ja välttämättömiä? Eikö vähempikin suhaaminen maailmalla riittäisi?
4.10. 6:30 Ilta-Sanomat
TASAVALLAN presidentti Alexander Stubb on maaliskuun alusta lähtien lentänyt ulkomaille 19 kertaa. 21 reissua reilussa seitsemässä kuukaudessa.Siili4 kirjoitti:
TASAVALLAN presidentti Alexander Stubb on maaliskuun alusta lähtien lentänyt ulkomaille 19 kertaa. 21 reissua reilussa seitsemässä kuukaudessa.Maakuntamatkailu varmaan sitten lisääntyy kun vaalit lähestyvät taas vai kuinka?
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
TASAVALLAN presidentti Alexander Stubb on maaliskuun alusta lähtien lentänyt ulkomaille 19 kertaa. 21 reissua reilussa seitsemässä kuukaudessa.Joka ikinen matka on ollut työmatka,paitsi olympialaiset Pariisissa. Varmasti myös useimmissa niistä matkoista on ollut joko valtionvarainministeri, ulkoministeri tai pääministeri myös mukana.
Hyvä että hän on kiinnostunut ja jaksaa vielä kaiken ohessa olla puhelinkokouksissa muiden valtioiden presidenttien kanssa, sekä vastaanottaa suurlähettiläitä/muita ulkomaan vieraita myös Suomessa.
En kadehdi yhtään hänen työmääräänsä. Anonyymi kirjoitti:
Joka ikinen matka on ollut työmatka,paitsi olympialaiset Pariisissa. Varmasti myös useimmissa niistä matkoista on ollut joko valtionvarainministeri, ulkoministeri tai pääministeri myös mukana.
Hyvä että hän on kiinnostunut ja jaksaa vielä kaiken ohessa olla puhelinkokouksissa muiden valtioiden presidenttien kanssa, sekä vastaanottaa suurlähettiläitä/muita ulkomaan vieraita myös Suomessa.
En kadehdi yhtään hänen työmääräänsä."Varmasti myös useimmissa niistä matkoista on ollut joko valtionvarainministeri, ulkoministeri tai pääministeri myös mukana."
No ei kai nyt useimmissa ainakaan. Eikös ministereillä ja pääministerillä ole ihan omat reissut. Ei kai koko lössi samassa?
- AnonyymiUUSI
Tää taitaa ollakkin joku siili kanava , antaa olla..
No miten vaan haluat " kanavan" nähdä.
Aikas hiljainen on tämä 60+.
Millaisen "kanavan" haluaisit olevan?
Eikös s24:n kehittämistiimi toivo juuri ehdotuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423