Olen ensimmäistä kertaa lähdössä Romaniaan parin viikon päästä. Kellään tietoa esim Venus kylän hintatasosta. Mitä maksaa ruoka, olut, viini ja tupakka. Millaisella budjetilla sinne kannattaa lähteä viikoksi?
Hintataso Romaniassa
7
4330
Vastaukset
- venus
Paikalliset viinit ja oluet ovat edullisia. Kaupasta viinipullon saa parilla eurolla, tuoppi ravintolassa maksaa vajaan euron. Ulkonasyönti on myös melko edullista, paikasta riippuen 3-6 euroa/annos. Satasella pärjää viikon, kahdella sadalla eurolla saat koko suvulle tuliaiset :)
- MaikkiX
Ei ole vaikeata löytää ruokapaikkaa tai ostoskeskusta, jossa hinnat kuitenkaan eivät ole mitään hillittömän halpoja. Ne voivat ainakin tavaroitten osalta (vaatteet, kosmetiikka) olla jopa sika-kalliita. Muutoinkin suunnaton vaihtelu hinnoissa (ihan samantyyppisissäkin paikoissa) on leimallista. Esim. vaikka se tyyppiesimerkki iso olut voi maksaa vierekkäisissä, samantasoisen oloisissa paikoissa vaikka 15000 leitä tai sitten 70000 leitä (eli 0,50 - 2,10 e).
Satasen budjetti viikoksi kuullostaa minusta vähän alimitoitetulta tästä syystä.
Toki Visa-automaatteja löytyy sujuvasti eli käteistä kyllä saa lisää tarpeen tullen.- Bulgariaan?
Hei te jotka olette ollut sekä Bulgariassa ja Romaniassa, onko suunnilleen sama hintataso ?
tieto kertoisi paljon minulle, koska olen ollut Bulgariassa pari kertaa ja menen nyt ekan kerran Romaniaan.
- Ensimmäistä kertaa lähtevä
Iso kiitos molemmille vastaajille =) Pitääpä sitten varata matkakassaa mukaan ainakin sen pari sataa euroa, ettei lopu kesken matkan =)
- Kohta menossa
Kaikki tänä vuonna Romaniassa käyneet kertokaas pärjääkö miten hyvin esim tuolla 200 eurolla viikkoa? Monet kertoneet, että sillä elää hyvin viikon ja ostaa vielä niitä tuliaisiakin, mutta onko asia todella näin.
- maija
parilla sataa elänyt! Matkassa äiti ja lapset 11v. ja 9v. Kulutimme yhteensä yli 800 e/ viikko. Kallein ostokseni oli kengät 30 e. Vaatteita ja muuta tavaraa ostettiin jonkusen verran. Bussi ei kulkenut vielä alkukesästä Mamaista joten matkat tehtiin taksilla. Eli pikku jutuista kyllä kertyy.
- Kati
maija kirjoitti:
parilla sataa elänyt! Matkassa äiti ja lapset 11v. ja 9v. Kulutimme yhteensä yli 800 e/ viikko. Kallein ostokseni oli kengät 30 e. Vaatteita ja muuta tavaraa ostettiin jonkusen verran. Bussi ei kulkenut vielä alkukesästä Mamaista joten matkat tehtiin taksilla. Eli pikku jutuista kyllä kertyy.
Meiltä meni isä, äti, 9v ja 11v melkein 700 euroa ja osa siitä tuhlattiin Vantaan lentokentällä. Syötiin joka päivä 2 lämmintä ruokaa ravintoloissa juomineen ja vaatteita ja kenkiä tuli myös ostettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904