Vuorenmaa aikoo jatkaa valtuuston kokousten heikkotasoista kuvaamista.

Anonyymi-ap

Juttelin juuri valtuuston puheenjohtajan Heino Vuorenmaan kanssa valtuuston kokousten kuvaamisesta. Kaupunki aikoo jatkaa kokousten kuvaamista kaupungin toimesta erittäin surkealla kameralla tarkoituksellisesti.
Vuorenmaa vetoaa, että hallituksen lokakuun kokouksessa on tehty päätös laittaa valtuustoaloite asiasta valmisteluun kaupunginhallitukselle ja aloitteet pitää käsitellä maaliskuun loppuun mennessä. Ja sehän on enemmän kuin varmaa, että sitä ei käsitellä ennen kuin maaliskuun lopussa, kun tuntee hallituksen puheenjohtajan.
Veli Lesell hoiti kokousten kuvaamisen laadukkaasti ja asiantuntijan ottein. Kuvaaminen oli ensiluokkaista ja äänet kuuluivat hyvin. Sitten vain ilman mitään päätöstä, kokouksia alettiin kuvaamaan kaupungin toimesta erittäin surkeilla välnellä. Pyhäjokiseutukin tästä antoi kunnon korvapuustin Haapavedelle.
Pyysin aikanaan kaupungilta useita kertoja asiakirjapyyntöä, että kuka on päättänyt tai kenen toimesta oli päätetty kuvausten iirtämnen kaupungin suoritettaviksi. Kun asiakirjapyyntöihin en saanut vastausta koskaan, niin menin kaupungintalolle ja kysyin asiasta useita kertoja Jussilalta ja Pirkkalaiselta. Lopulta Jussila totesi, että valtuuston puheenjohtaja Heino Vuorenmaa vastaa valtuuston kokousten järjestelyistä ja hän on näin päättänyt.
Kun keskustelin Vuorenmaan kanssa silloin ja ihmettelin, että kukaha o päätöksen takana, kun asiakirjapyyntöhin ei vastata. Vuorenmaakin ihmetteli ja tuumasi, että pitääpä alkaa ottamaan selvää. Siinä vaiheessa kerroin Vuoremaalle, että kaupunginjohtaja oli juuri kertonut, että hän, Vuornmaa itse, on päätöksen takana. Eli pokkana yritti luikerrella vastuustaan. Kun totesin Vuorenmaalle, miten hän puhui itsensä pussiin ja jäi kiinni rysän päältä, niin Vuorenmaa totesi vain, että hän ei muistanut, kun kysymys tuli niin äkkiä. Äkkiä? Ja vasta oli Heino muuttanut kuvaukset pois Leselliltä.
Keskusta haluaa tahallisesti kuvausten laadun nän surkeaksi kuin se nyt on, koska keskusta Vuorenmaan johdolla ei halua, että kuntalaiset ja media haluavat seurata kokouksia. Ja se onnistuu, kun kuvaus on niin surkeaa, että kuva ei kunnolla näy ja puheista ei saa mitään selvää.
Viimeistä kokousta ei laitettu näkyviin jälkitallenteena. Siinä sama syy. Keskusta estää kaikin keinoin kuntalaisten osallistumisen kokousten seurantaan. Vuorenmaa voisi milloin tahansa antaa Veli Lesellin jatkaa kuvaamista ilman erillistä päätöstä, mutta Vuorenmaa ei halua niin tapahtuvan.
Keskusta on kaikkea muuta kuin kuntalaisten asialla.

65

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä vaan että muutettiin, isot säästöt siitä saadaan kaupungille. Katsojiakin niin vähän, muutamia hulluja näyttää olevan. Ei käytännön merkitystä

• Anonyymi

Juttelin Pyhäjokiseutu lehden naistoimittajan kanssa joka itse totesi olevansa erittäin läheisissä ja hyvissä väleissä no jätän sanomatta enempää mutta jää nähtäväksi mitä ne Pyhäjoella tuumivat kun tuo vaalityö alkaa todenteolla

• Anonyymi

Tuhansia katsojia silloin, kun tallenteet oli pysyviä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttelin Pyhäjokiseutu lehden naistoimittajan kanssa joka itse totesi olevansa erittäin läheisissä ja hyvissä väleissä no jätän sanomatta enempää mutta jää nähtäväksi mitä ne Pyhäjoella tuumivat kun tuo vaalityö alkaa todenteolla

Mitä se Pyhäjoki nyt tähän asiaan kuuluu.

• Anonyymi

Keput pettää aina!!!!!

• Anonyymi

Ei sitå yhden narsistin pelleshowta jaksa kukaan katsoa. Meininki on kuin huonossa kesäteatterissa. Itseään kehuu ja haukkuu henkilökohtaisesti kaikki muut, jotka on erimieltä. Myötähäpeää ja inhoa aiheuttaa tämä huomiohakuinen esitys.

Se piirihallitukseen valitun puheenjohtajan lukunäytös olisi myös saanut jäädä näkemättä suurelta yleisöltä. Onneksi ei ole tallennetta siitå kokouksesta. Voittiko hän jonkun paperiltalukukilpailun, millä perusteella persut valitsi piirihallitukseen? Piirihallitukseen riittää persuilla, että kykenee lukemaan melkein ymmärrettävästi paperilta. Kirjoittaa ei tarvi osata. Agressiivinen käytös nuorisoa kohtaan luetaan kuulemma myös eduksi.

• Anonyymi

Eiköhän jokainen päätä itse haluaako katsoa vai ei. Mahdollisuus kuuluukin niille ketkä haluavat katsoa. Sinä voit jättää katsomatta, kun itse istut siellä valtuustossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän jokainen päätä itse haluaako katsoa vai ei. Mahdollisuus kuuluukin niille ketkä haluavat katsoa. Sinä voit jättää katsomatta, kun itse istut siellä valtuustossa.

En muuten istu. Olen tavallinen kuntalainen ilman jäsenkirjoja, mutta läpeensä kyllästynyt tähän kalliiseen persupelleilyyn.

• Anonyymi

Sitähän se kepuheinon politiikka on!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antillahan on aitiopaikka eestä katottuna vasemmalla ja takkaa katottuna oikialla mutta me jotka ei olla valttuustoon asti päässeet niin haluttas nähä mitä sielä touhuttaan

• Anonyymi

Jokos se paperiklappusten takana piilotteleva haamukirjoittaja on selvinnyt?

• Anonyymi

Just tämä. Ilman omahyväistä pelleä katsoisin. En viitsi katsoa mistään välineestä sitä meuhkaamista.

• Anonyymi

Mikään ei pysy enää salassa, kun Revolla on vaalikiima. Osta Repo oma videointi Lesellilta, koska sinä itse haluat olla se tähti, jota kuvataan. Jos me halutaan tietoja mitä kunnassa tapahtuu, niin sehän on helppoa, kun seuraa sinun somereittejä eri alustoilla tai käy lukemassa kokouspöytäkirjat tai lukee paikallista mediaa. Kyllähän sinä kuntalaiset pidät ajantasalla halutaan tai ei. Isäs jakeli ennen niitä ajatuksiaan jokaiseen postilaatikkoon, mutta sinulla on helpommat kanavat ja osaat niitä todella käyttää.

Miksi haluat luoda kuntalaisiin AHDISTUSTA? Pyydän, että keppuroi siinä halukkaiden kanssa, mutta älä pakota meitä muita siihen. Tämä yhteiskunta on tarpeeksi haastava paikka elää arkea nykyisen hallituksen vuoksi. Anna ARMOA!

Hyökkää vain kimppuuni, mutta eikö se ollut niin, että Suomessa on jokaisella sananvapaus(?)

• Anonyymi

Miksi pitäs pysyä salassa? Eikö se avoimuus ole kaupungin teemassa mukana? Vai onko se vain sitä kepun sananhelinää ilman tarkoitusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäs pysyä salassa? Eikö se avoimuus ole kaupungin teemassa mukana? Vai onko se vain sitä kepun sananhelinää ilman tarkoitusta?

Hallituksen kokoukset ovat salassapidettäviä valmistelevia kokouksia, mitä tämä jpersujuoru"änmä" julistaa asiasta irroitettuna julkisuuteen keskeneräisistä asioista. Hankala muiden hallitustenjäsenten näihin vastata vaitiolovelvoitettuna. Koita siinä tehdä sitten hallitustyöskentelyö, kun yhden tavoitteena on vain kosto ja kuntalaisten elämän vaikeuttaminen. Kallis hullu ristiretkellään. Tämä on kyllä kaiken huippu tämä väitös, että hyvät virkamiehet jättävät haapaveden kepun takia! Totuus on, että yhden kuormittavan hullun takia haapevedellä on niin huono maine, ettei kukaan järkevä tänne hae edes töihin virkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallituksen kokoukset ovat salassapidettäviä valmistelevia kokouksia, mitä tämä jpersujuoru"änmä" julistaa asiasta irroitettuna julkisuuteen keskeneräisistä asioista. Hankala muiden hallitustenjäsenten näihin vastata vaitiolovelvoitettuna. Koita siinä tehdä sitten hallitustyöskentelyö, kun yhden tavoitteena on vain kosto ja kuntalaisten elämän vaikeuttaminen. Kallis hullu ristiretkellään. Tämä on kyllä kaiken huippu tämä väitös, että hyvät virkamiehet jättävät haapaveden kepun takia! Totuus on, että yhden kuormittavan hullun takia haapevedellä on niin huono maine, ettei kukaan järkevä tänne hae edes töihin virkoihin.

Asioilla on tapana järjestyä eikä yhtäkään ääntä ole vielä annettu.
        Saduissakin ne lohikäärmeen tahi sillan alla asustelevan mörön kanssa taistelevat saavat aina sen prinsessan ja puoli valtakuntaa.
        Tämä onkin kiintoisa kysymys että mitähän "nykyajan ritarille" tarjottaisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No johan vitsin murjasit. Jos viittaat siihen Ollilan lausumaan hyvävelivirkajärjestelyyn, niin se ei ole salassapidettävä asia. Salassako saa tehdä mitä hullutuksia tahansa? Saa esittää vaikka lakeja rikkovia juttuja ja niistä pitäisi vaieta. Tyypillistä kepua. Mitä kostoa on kertoa asiat niin kuin ne ovat? Teillä kepuilla on vain tarkoitus kääntää asiat päälaelleen ja johtaa keskustelu sivuraiteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän vaikuttaa ihan siltä että persut ovat kykenemättömiä hallitustyöskentelyyn?
        Olisi mielenkiintoista tietää mitä asioita hallituksen käsittelyyn ei tuoda kun persujuoruajan tietovuodot toimivat kuin ehkäisyväline...

• Anonyymi

Tässä tuli kaikille tiedoksi, millaista kepulointi, valehtelu ja vääristely voi olla yksinkertaisemmassakin asiassa!

• Anonyymi

Ja heti ärähtää keskusta. Hih hih! Miksi kaikki muut puolueet kannattavat kokousten videointia ja taltiointia paitsi keskusta? Syy on helppo kertoa. Koska muiden puolueiden edustajat tuovat kokouksessa asioita esille ja omaavat mielipiteitä. Keskustalla vain yhden melipiteellä on väliä ja muita ei suvaita. Tämä näkyy kokouksissa ja siksi niitä ei haluta katsottavan. Näin Pyhäjokiseutulehden toimittaja Heli Nurkkala kirjoittaa:

"Sitten kun striimaus ei toimi, on ihan sama roikkuuko "linjojen" päässä tai katsooko koko lähetystä. Ikävä kyllä, näin on käynyt Haapaveden valtuustokokousten livelähetysten.

Eihän se mikään salaisuus ole, että kaupunki osti aiemmin striimauksen ulkopuoliselta yritykseltä, joka hoiti homman loistokkaasti. Jo muutaman kuukauden tilanne on ollut se, että kokouksia on voinut seurata kaupungin oman Youtube-kanavan kautta. Ikävä kyllä, ne kerrat, kun olen livekokousta seurannut muutos on ollut melkoinen.

Kaupungin nettisivulla luvataan, että kokouksen livetaltionti on katsottavissa 13 vuorokauden ajan netistä. Marraskuun kokouksen livetaltiointia en ole onnistunut löytämään, olen siitä pariin kertaan kaupungille ollut yhteydessä.

Kokousta en voinut suorana seurata ja muistiinpanoja tehdä, koska olin samaan aikaan toisella juttukeikalla. Sen ehdin nähdä, että livelähetys kyllä toimi.

En nyt purnaa pahat mielessä. Lähtökohtahan on se, että valtuuston kokoukset ovat julkisia, joten niitä voi tosiaan seurata ihan kokouspaikalla. Poikkeuksena se, jos kokouksessa käsitellään asiaa, joka on laissa säädetty salassa pidettäväksi tai käsiteltävä asia on jonkin muun painavan syyn takia pidettävä salassa. Nämäkään seikat eivät ovia kokonaan sulje, sillä valtuustosali ovet aukeavat jälleen salassa pidettävien päätösten jälkeen.

Voi vedota Kuntaliittoonkin, joka linjaa, että valtuuston kokousten sähköiseen seuraamiseen on varattava mahdollisuus. Vaikka eurot ovat kortilla, miettikääpä muutkin kunnat striimausta. Ja jos striimausta käytetään, niin siihenkin kannattaa satsata, että se vastaa tarkoitustaan."

Hyää mainetta kepulaisittain taas Haapavedelle

• Anonyymi

tähän väliin ei tule majoneesia vaan se kohtaus Tuntemattomasta sotilaasta kun annosviinat siis leikatut konjakit ja kiljut juonut Rokka toteaa" älä sinä ......ota enää kun et"....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja heti ärähtää keskusta. Hih hih! Miksi kaikki muut puolueet kannattavat kokousten videointia ja taltiointia paitsi keskusta? Syy on helppo kertoa. Koska muiden puolueiden edustajat tuovat kokouksessa asioita esille ja omaavat mielipiteitä. Keskustalla vain yhden melipiteellä on väliä ja muita ei suvaita. Tämä näkyy kokouksissa ja siksi niitä ei haluta katsottavan. Näin Pyhäjokiseutulehden toimittaja Heli Nurkkala kirjoittaa:

"Sitten kun striimaus ei toimi, on ihan sama roikkuuko "linjojen" päässä tai katsooko koko lähetystä. Ikävä kyllä, näin on käynyt Haapaveden valtuustokokousten livelähetysten.

Eihän se mikään salaisuus ole, että kaupunki osti aiemmin striimauksen ulkopuoliselta yritykseltä, joka hoiti homman loistokkaasti. Jo muutaman kuukauden tilanne on ollut se, että kokouksia on voinut seurata kaupungin oman Youtube-kanavan kautta. Ikävä kyllä, ne kerrat, kun olen livekokousta seurannut muutos on ollut melkoinen.

Kaupungin nettisivulla luvataan, että kokouksen livetaltionti on katsottavissa 13 vuorokauden ajan netistä. Marraskuun kokouksen livetaltiointia en ole onnistunut löytämään, olen siitä pariin kertaan kaupungille ollut yhteydessä.

Kokousta en voinut suorana seurata ja muistiinpanoja tehdä, koska olin samaan aikaan toisella juttukeikalla. Sen ehdin nähdä, että livelähetys kyllä toimi.

En nyt purnaa pahat mielessä. Lähtökohtahan on se, että valtuuston kokoukset ovat julkisia, joten niitä voi tosiaan seurata ihan kokouspaikalla. Poikkeuksena se, jos kokouksessa käsitellään asiaa, joka on laissa säädetty salassa pidettäväksi tai käsiteltävä asia on jonkin muun painavan syyn takia pidettävä salassa. Nämäkään seikat eivät ovia kokonaan sulje, sillä valtuustosali ovet aukeavat jälleen salassa pidettävien päätösten jälkeen.

Voi vedota Kuntaliittoonkin, joka linjaa, että valtuuston kokousten sähköiseen seuraamiseen on varattava mahdollisuus. Vaikka eurot ovat kortilla, miettikääpä muutkin kunnat striimausta. Ja jos striimausta käytetään, niin siihenkin kannattaa satsata, että se vastaa tarkoitustaan."

Hyää mainetta kepulaisittain taas Haapavedelle

Itse katsoin juuri äsken YouTubesta edellisen kokouksen. Miksi täällä valheellisesti kerrotaan, ettei tallenne olisi siellä katsottavissa?

Jos tunnet jääneesi jostain paitsi, niin menepä Kaupungin sivujen kautta katsomaan se tallenne. Löytyy ainakin Ajankohtaista sivulta kesäkuun tiedotteen alta. En jaksa sinulle hakea suoraa linkkiä, koska olen väsynyt tähän tämän H24-sivuston apeuttavaan ilmapiiriin.

• Anonyymi

Kyllä on Revolle henkilökohtaisesti tärkeä asia, kun pitää Vuorenmaata Itsenäisyyspäivänä häiritä. Itse en olisi kehdannut!

• Anonyymi

Itsenäisyys mahdollistaa sananvapauden. Keskusta haluaa sitä rajoittaa.

• Anonyymi

saahan tällä tempulla nyt tuota 612 juhlapuhujan tapaista huomiota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saahan tällä tempulla nyt tuota 612 juhlapuhujan tapaista huomiota

Nimenomaa. Saa huomiota ja varmistaakseen sen, jakaa tiedon useammalla saitilla.. jälleen kerran.

• Anonyymi

Ei persut jätä maalittamista edes itsenäisyyspäivänä. Kuvastaa hyvin narsistin arvomaailmaa.

• Anonyymi

Hyvin yksinäisen narskun.
        Ei mikään ihme kun arvomaailma on mikä on.
        Räyhää ja riitaa kaikkialla..

• Anonyymi

Miksi Vuorenmaa tekee näin? Puhutaan siitä avoimuudesta. Tätäkö se on keskustan mielestä? Salataan.

• Anonyymi

Tämä on sitä tyypillistä kepulointia!

• Anonyymi

Repo/ persut siis haluaa avointa politiikka ja kepulaiset sulkee ovet ja sammuttaa valot eli äänestän siis Revon porukkaa kun veronmaksajana haluan tietää mihin ne verorahat pannaan

• Anonyymi

Paskan jauhaminen on avointa politiikkaa. Suolen täydeltä.

• Anonyymi

Vuorenmaa,Ollila,Repo kaikki pois päättämästä!!!

• Anonyymi

Puhut asiaa!!!

• Anonyymi

Repo ainut kuka tekee jotakin. Kyllä sieltä saisi moni muu lähteä.

• Anonyymi

Pian sieltä lähtee kaikki automatik. Uudet valitaan keväällä ja taltioinnit ja kaikki on uutta.

• Anonyymi

Kyllä! Juuri näin

• Anonyymi

kuinka paljon maksaa yksi kuvaus paikallistv:n kautta ? 500 euroa? 1000 euroa? 2000 euroa?

• Anonyymi

Höpsistä, ei kuvaaminen ihmeitä maksa, mutta avoimen tiedottamisen ja rehellisyyen nimissä on välttämätöntä meidän maksajien tietää, missä mennään ja mitä touhutaan!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä, ei kuvaaminen ihmeitä maksa, mutta avoimen tiedottamisen ja rehellisyyen nimissä on välttämätöntä meidän maksajien tietää, missä mennään ja mitä touhutaan!?

Kun keskusta päättää on rehellisyys kaukana ja tietysti se avoimuus. Eikö keskusta halua, että me saataisiin itse nähdä sen Repon huonoa käytöstä ja tehdä omat johtopäätökset? Jos se kerran niin huonoa on, niin keskustahan sen näyttämisestä hyötyy. Vai onko kuitenki niin että se ei olekkaan semmosta kun väitetään? Helpompi on estää kuvaaminen ja lehdissä haukkua Repoa ja antaa mielikuvien vaikuttaa sen sijaan että saisimme itse nähdä ja todeta miten on. Siltä tämä vaikuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun keskusta päättää on rehellisyys kaukana ja tietysti se avoimuus. Eikö keskusta halua, että me saataisiin itse nähdä sen Repon huonoa käytöstä ja tehdä omat johtopäätökset? Jos se kerran niin huonoa on, niin keskustahan sen näyttämisestä hyötyy. Vai onko kuitenki niin että se ei olekkaan semmosta kun väitetään? Helpompi on estää kuvaaminen ja lehdissä haukkua Repoa ja antaa mielikuvien vaikuttaa sen sijaan että saisimme itse nähdä ja todeta miten on. Siltä tämä vaikuttaa.

En tiennyt että yhteisillä verorahoilla olisi tarkoitus edistää Revon poliittista uraa

• Anonyymi

Oliko peräti 6000e... joskus muuan vuosi sitten hinta....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko peräti 6000e... joskus muuan vuosi sitten hinta....

Siis yhdestä kokoustallenteestako?

• Anonyymi

Obauttiarallaa 600e

• Anonyymi

Siinä on hyvä säästökohde kaupungille, pois kaikki turhat kulut. Maksakoot persut itse jos haluavat itseään mainostavan mitä turhempien asioiden tähden jotta pääsevät esille.

• Anonyymi

selevittäkääpä hinta! jos ei oo kallis niin jatkoon. muuten voi lopettaa pelleilyn.

• Anonyymi

Niin ja samalla kaikkien valitusten hintalappu julkiseksi.

• Anonyymi

Joo ne pitäs nuo valitusten hintalaput olla avoimesti julkisia. Miksi niitä pitää salata? Onko persuilla jotakin salattavaa paljonko valitukset maksaa kun niistä eivät puhu mitään. Olisiko niillä säästyneillä rahoilla säilynyt kaupungilta vaikkapa muutama työpaikka? Ei valitukset ilmaisia ole!

• Anonyymi

Kuule ei ne valitukset maksa juuri mitään. Kaupunki ei edes tutki niitä valituksia. Muutamalla rivillä kuittaavat. Hallinto oikeus ei maksa juuri mitään. Hävinnyt osapuoli joutuu maksamaan 260 euron maksun ja se on siinä. Nuo maksamiset on taas sitä kepu propakandaa kun ei muuta pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule ei ne valitukset maksa juuri mitään. Kaupunki ei edes tutki niitä valituksia. Muutamalla rivillä kuittaavat. Hallinto oikeus ei maksa juuri mitään. Hävinnyt osapuoli joutuu maksamaan 260 euron maksun ja se on siinä. Nuo maksamiset on taas sitä kepu propakandaa kun ei muuta pysty.

Persujen näkemys on siis se että kaupungin työtunnit eivät maksa juuri mitään?
        Kyllä se summa/ valitus on ihan aikuisten oikeasti suurempi kuin tuo 260 Euroa.

Suuri kysymys kuuluukin että montako työtuntia ja muita hallinnollisia kuluja yksi valitus maksaa?
        Valitushan käsitellään kokouksessa?
        Tiettävästi niiden kokousten koollekutsuminen käsiteltävien asioiden koostaminen mitään ilmaishupia ole?
        Montako valitusta vaalikauden aikana on jo käsitelty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas yhden persun tyypillinen yksinkertainen näkemys

• Anonyymi

Tottakai ne pitäisi saada julkiseksi. Juuri kaupunki joutui kepujen toilailujen takia maksamaan Revolle ja vielä oikeuskulut päälle. Syyllinen tähän oli kylläkin kepun osaamaton "koneisto" eikä repo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai ne pitäisi saada julkiseksi. Juuri kaupunki joutui kepujen toilailujen takia maksamaan Revolle ja vielä oikeuskulut päälle. Syyllinen tähän oli kylläkin kepun osaamaton "koneisto" eikä repo

Niin että mitä se kaupunki joutui maksamaan täsmentäisitkö asiaa ja summat kun oikeuskulungeista puhut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos isot hankkeet viivästyy valitusten vuoksi, niin maksaa paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on juuri näin. Tekisivät asiat kunnolla ja oikein. Sekö taas on väärässsä, joka on oikeassa? Ihmeellinen katsantokanta. Kertoo osaamattomuudesta.

• Anonyymi

"..Kuule ei ne valitukset maksa juuri mitään. "

Siltäkö tuntuu. Mitäs ajattelet jos jokin tuottava kohde siirtyy muutamalla vuodella eteenpäin. Paljonko jää tuloja saamatta.

JOS valitus on aiheeton, niin pitäisi panna valittaja maksamaan. Oman näkemyksen mukaan vuosittain menetetty paljon, paljonko on sitten ihan toinen juttu. Vaikka yhden, siis vain yhden tuulimyllyn verotuottoa jos ajattelee niin se on vuositasolla noin 30 000€. Montako on siirtynyt valitusten takia eteenpäin. Puhutaan isoista summista.

Toinen asia on lisäksi se, että valituksiin vastaaminen vie koko hallinto ja virkakoneistolta suunnattomasti aikaa. Sekö ei maksa.

• Anonyymi

Yritystuet ne vasta onkin kaivoon heitettyä rahaa!

Mitä yrittäjiä ne on, jotka yhteiskunta elättää?
        Suurimpia sosiaaliturvan nauttijoita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritystuet ne vasta onkin kaivoon heitettyä rahaa!

Mitä yrittäjiä ne on, jotka yhteiskunta elättää?
        Suurimpia sosiaaliturvan nauttijoita!

Oishan se hyvä jos saatas vielä viies tori nuilla valittamisseen menevillä rahhoilla. Suurissa metropoleissa ku on oma aukio jokkaista tärkiää miestä varte niinku meillä joulupukkia.

• Anonyymi

Vahvasti vaikuttaa siltä että tällä persupolitiikalla ei ole antaa sitä työtä ja toimeentuloa.
        Työttömän on hyvä muistaa se että ilman virkamiesten apuja uusia työpaikkoja ei paikkakunnalle synny.
        Persupolitiikka on pysykää peruspäivärahalla kun me valitamme

• Anonyymi

Porkkola se jaksaa itkeä täällä. Miksi tämä sinua vaivaa, kun et edes asu täällä. Onko sinulla perikunnan maita, joille odotat ropeleita ja itket, kun ei raha ala juoksemaan?

• Anonyymi

Yritetäänpä huomenna tiistaina taasen seurata sitä vaikeasti löydettävää ja katsottavaa kepujen sensuroimaan pyrkivää mielenkiintoista valtuuston kokousta, joka alkaa jo klo 13.00! Sinne saa mennä peräpenkeille myös paikan päälle Reijo Vaaran saliin, joka on paras ja varmin keino nähdä ja kuulla!

• Anonyymi

Maksaako persut kenties rokulipäivän kulungit näille peräpenkkiläisille ?

• Anonyymi

Linkki löytyy Kaupungin sivuilta Ajankohtaista sivulta..

Itse ajattelin katsoa suoraa lähetystä ihan sillä silmällä, että moittiiko kukaan valtuutettu päätöksentekoa ja sen virheellisyyttä paikan päällä missään kohtaa.

Myöhemmin seuraan kokouspöytäkirjaa, että tuleeko jälkikäteen eriäviä mielipiteitä.

Ja vielä tämänkin jälkeen seuraan, että valittaako joku päätöksenteosta oikeusasteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkki löytyy Kaupungin sivuilta Ajankohtaista sivulta..

Itse ajattelin katsoa suoraa lähetystä ihan sillä silmällä, että moittiiko kukaan valtuutettu päätöksentekoa ja sen virheellisyyttä paikan päällä missään kohtaa.

Myöhemmin seuraan kokouspöytäkirjaa, että tuleeko jälkikäteen eriäviä mielipiteitä.

Ja vielä tämänkin jälkeen seuraan, että valittaako joku päätöksenteosta oikeusasteisiin.

Näitähän nyt seurataan suurella mielenkiinnolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksaako persut kenties rokulipäivän kulungit näille peräpenkkiläisille ?

Persuista taitaa suurin osa olla työttömiä tai muuten vaan sairaus eläkkeellä niin niillä on aikaa käydä kokouksia katsomassa sama milloin ne on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      58
      6632
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      347
      5711
    3. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      171
      5345
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      146
      5113
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      20
      4360
    6. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      46
      3045
    7. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      20
      2846
    8. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      28
      2657
    9. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2628
    10. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      79
      2286
    Aihe