Hienosti luettu Tuntematonta Sotilasta. Kiitos MetsaMan.
Kiitos!
Hienosti luettu Tuntematonta Sotilasta. Kiitos MetsaMan.
18
471
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olisin tykännyt enemmän ilman Savon murretta. Kyllähän ihmisen puheesta aksentti kuuluu läpi, ei siihen tarvitse kirjoitettua tekstiä lähteä lennosta viäntämään. Savolaisena sanon tämän.
Mutta muuten kiva juttu, että hänkin oli mukana, ja hyvinhän se meni. Osa lukijoista oli ykköset yllä, osa todella arkisissa vaatteissa, suurin osa siltä väliltä. Tajusivatkohan jotkut ammattilaiset, että tilaisuus myös streamataan, vai oliko se heille vain mukavuuskysymys olla niinkin arkisesti?
Mutta upea oli kokemuksena seurata ja kuunnella! - Anonyymi
Nykyajan meininkiä. Kun ei oikealla työllä ole leipäänsä peräkamaripoika tienannut niin kaikenlaisella hömpällä rahulia tekee. On näitä ollut iät ja ajat. Sitten on lopuksi tervattu ja höyhenis pöllyytetty.
- Anonyymi
Jopas oli saamattoman nahjuksen kommentti.
- Anonyymi
Juu ei ollut kontenttia ei yökkäämistä ei pierua yms mutta eiköhän vielä sitäkin saada kun listoja ja lattiaa aletaan laittamaan tapetointikin meni ilman suurta draamaa joten pakko tulla se loppuhuipennus
- Anonyymi
Juupa juu
- Anonyymi
Tohtori ja kirjailija Panu Rajala jyrähtää blogissaan
>Yksi karmea moka luennassa oli: joku veteli romaanin kertojankin osuudet savon murteelle. Kuulosti kamalalta, piti sulkea vastaanotin. Ei saisi mielistellä mitään kansanryhmää! Länsisuomalainen Linna oli hyvin tarkka murteita annostellessaan, ja nehän vielä tarkistettiin ennen kirjan painamista kielentutkijan Veikko Ruoppilan toimesta. Ja sitten 70 vuotta myöhemmin joku savolainen älypää alkaa omin lupinsa parannella teosta!- Anonyymi
Sehän olikin ideana, että kaikista kansanryhmistä on osallistujia ei tainnut Rajala saada kutsua siitäkö lienee herne nenässä.
- Anonyymi
Metsäman oli kyllä auttamattomasti metsässä murteen tulkintoineen.
Lukea paarusti kertojan osuuksia Onton murteella mutta oli täysin tööt yrittäessään tulkita murteella kirjoitettua tekstiä.
Oppimaton on oppimaton, kuunnelkaa luku 10 alku.- Anonyymi
Olet vaan puhtaasti kateellinen ja mitä oppimiseen tulee niin juurihan tuossa valaisit omaasi.
- Anonyymi
Yllättävän hyvin se meni, lennosta vaikeaa kenelle tahansa.
Mutta kieltämättä järjestäjätaho olisi voinut jättää pyytämättä lukemaan savoksi. En kuitenkaan syyttäisi siitä Mania, koska hänellä on varmaan ollut aika korkea kynnys alkaa järjestäjätahoa neuvomaan tai ehdottelemaan muuta. Kun on jossakin roolissa pyydetty, niin on pyydetty, ja niin teki.
- Anonyymi
- Anonyymi
Kyllä Mestari vei teoksen uuteen kukoistukseen, versus tylsää entistä tulkintaa.
- Anonyymi
Huono esitys. Lukekoon ensi vuonna kosulalaisen menestyskirjailijan Kosula-eepoksen alkulukuja. Ensimmäisessä luvussa pölynimurikauppias herää erään Kosulan peräkorven töllin peräkamarissa ja nostelee määrätietoiseti housujaan kuitenkaan tietämättä että legenda on saanut alkunsa.
- Anonyymi
Vuoden kulttuuriteko
- Anonyymi
Ei Savon murre ole tuollaista! Osan sanoista jätti kääntämättä savon murteelle, esin mie sanat jne.
Minusta yllättävän huonosti luki. Kahden murteen sekasotkua. Parempi olisi ollut Savon murre jättää pois! - Anonyymi
Hyvin meni
- Anonyymi
Oli siellä aika paljon parempiakin suorituksia. Montakin.
- Anonyymi
Mestari oli kankea. Kauhusta kankea. Todella heikkolaatuinen ja ei edes amatööritasoinen esitys. EI JATKOON. 0/5
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631083Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734