Pahan puhuminen

Anonyymi-ap

Minä olen ihmetellyt yhtä asiaa koko aikuisikäni: Jos jostakin ihmisestä puhutaan jotakin pahaa, niin muut ihmiset ovat heti valmiita uskomaan pahat puheet. Näin on, vaikka muut ihmiset eivät edes itse tunne pahojen puheiden kohdetta eivätkä ole koskaan vaihtaneet edes sanaakaan kyseisen ihmisen kanssa. Suurin osa ihmisistä tekee jotakin tyhmää ollessaan nuori, mutta tyhmän asian tekeminen ei tarkoita, että ihminen itse olisi tyhmä tai yksinkertainen. Nuori ihminen on usein epävarma eikä aina ole järkevä. On täysin väärin, että joku ihminen joutuu kärsimään jostakin nuorena tapahtuneesta jutusta koko aikuiselämän ajan aina eläkeikään saakka. Joku juttu voi paisua ihan kohtuuttomiin mittasuhteisiin ihmisten juorutessa sitä eteenpäin aina vuosikausien ajan, jopa vuosikymmenien ajan. Pahojen puheiden kohteena oleva ihminen saa aina kuulla olevansa simppeli tai yksinkertainen. Ihmiset puhuvat toisistaan pahaa jopa kirkoissa, seurakuntasaleissa ja sairaaloissa. Silloinkin, kun joltakin ihmiseltä on jokin läheinen kuollut tai pahojen puheiden kohde olisi vakavasti sairaana. Vakava sairaus ei aina näy päälle päin. Olen itse tällainen pahojen puheiden kohteena oleva ihminen. Minusta on tullut vakava ja varautunut, ilo on kadonnut elämästäni. Olen myös epäluuloinen, on vaikea luottaa kehenkään uuteen tapaamani ihmiseen, oli ihminen sitten kuka hyvänsä, Onneksi ihminen itse tietää, millainen itse oikeasti on. Pohdiskeleva ihminen on usein älykäs. Huumorintajukin on todiste älykkyydestä.

0

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
        Oulainen
        3
        3966
      2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
        Ikävä
        87
        2032
      3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
        Ikävä
        50
        846
      4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
        Ikävä
        47
        764
      5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
        Ikävä
        184
        728
      6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
        Sysmä
        34
        728
      7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
        Ikävä
        35
        712
      8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
        Lieksa
        119
        705
      9. 35
        664
      10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
        Maailman menoa
        127
        648
      Aihe