Turun Rannikkopatteristo

Ninni 2/05

Moi,

Mulla on äijä lähössä rannikolle armeijaan. Kellään kokemuksia paikasta? Missä sijaitsee,miten lomia ym...? Muitten äijiä/muita sinne lähtijöitä?

12

3691

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kati

Varo vaan, siinä ihan vieressä on ilotalo, joka tarjoaa palveluksiaan varusmiehille. Itse annoin kenkää omalle poikaystävälle, kun se jäi kiinni niistä puuhista. Se on yleistä armeijassa. Ja ne oikeasti runkkaa porukalla siellä, se on ällöttävää...

• Make

Niin katin viestissä jäi epäselväksi,että missä se ilotalo on? tuskin jokaisella rannikkolinnakkeella...;)

• Mun mies on kans menossa sinne...Iltalomille siellä ei kuulemma pääse. Ja ekat 3 päivää vietetään jossain kallion sisällä.
      Valaiskaapa muakin, muilla tiedoilla. Ilotalot ei hirveesti kyllä kiinnosta...

• BeenThere,DoneThat

Gyltööseenkö menossa? mun ex oli siellä, pääsi joka toinen viikonloppu lomille, paitsi sillon ku niillä oli joku leiri ja se oli 5vkoa kiinni. Ei iltalomia, mut toisaalta siellä pääsee "helpommalla" ku esim. Niinisalos tai Säkyläs ku ei oo niin paljoa metsässä rämpimistä. Et vois sanoa että miehes kannalta ihan kiva paikka, sun kannaltas ei, ku Säkylästä pääsee viikonloppulomille useammin ja on iltalomiaki.

Toi ilotalo juttu tais olla ihan vitsi vaan? mun kuuleman mukaan ne jätkät hoitelee itsensä ihan vaan videoitten välityksellä.. ;)

• nanna

myös paikan koska olen siellä käynyt ja asunutkin samassa saaressa..
        Gyltössä on kuulemma hometta, joten senpuoleen ei välttämättä paras mahdollinen paikka. Ilotaloja ei tosiaankaan ole, joten siitä ei pelkoa! Videoiden kanssa varmaan helpottavat oloaan mutta se kai on ihan ok..
        Lomista ym. en tiedä mutta tosiaan noita iltavapaita ei ole ja bussilla pitää kulkea sinne.
        Siinäpä vähäsen..

• Mikey
        nanna kirjoitti:

myös paikan koska olen siellä käynyt ja asunutkin samassa saaressa..
        Gyltössä on kuulemma hometta, joten senpuoleen ei välttämättä paras mahdollinen paikka. Ilotaloja ei tosiaankaan ole, joten siitä ei pelkoa! Videoiden kanssa varmaan helpottavat oloaan mutta se kai on ihan ok..
        Lomista ym. en tiedä mutta tosiaan noita iltavapaita ei ole ja bussilla pitää kulkea sinne.
        Siinäpä vähäsen..

Osaatteko sanoa millainen politiikka siellä on urheiluvapaiden suhteen? Saako helpolla vai onko myös kiven sisässä?

• skärgårdsvägen

Gyltö sijaitsee Korppoon vieressä, joka sijaitsee nauvon vieressä, joka sijaitsee paraisten vieressä jne...
        Kallion sisään on louhittu luola, jossa on tuvat, henkilökunnan työhuoneita, ruokala, jne.
        Lisäksi kalliolinnakkeen sisältä pääsee yhdelle tykeistä, joka on linnakkeen päällä. Ikkunoita ei ole, mutta ulkomaailmaan pääsee tutustumaan usein leirien ja sulkeisten muodossa. Ei siis tarvitse pelätä, että siellä linnakkeessa joutuisi paljon aikaansa viettämään.
        Ulkona on sotilaskoti, kuntotalo ja esikunta rakennukset. Kuntotaloa käytetään ahkertasti oppituntien pitämiseen.
        Gyltön linnakkeella harjoitetaan ahkerasti siivouspalvelua. Ilma kyllä muuttuu nopeasti pölyiseksi, jos lattioita ei mopata muutamia kymmeniä kertoja päivässä.
        Gyltön saarelta ja myös Korppoosta löytyy runsaasti metsää, jossa suoritetaan erilaisia taistelu-, marssi- ja majoitusharjoituksia. Myös ampurata ja esterata löytyy linnakkeen läheisyydestä.
        Alokasaikana ensimmäiset pari viikkoa vietetään linnakkeella, joten lomille ei muutamaan viikkoon pääse. Jos harrastaa tosissaan jotain urheilua, niin linnakkeen päällikön kanssa voi neuvotella mahdollisista vapaista esimerkiksi urheilukilpailuja varten. Linnakkeella on myös omat jääkiekkoharjoitukset, joten tähän on mahdollista päästä mukaan jos pelaa kyseistä lajia. => pääsee Paraisten jäähallille jonain iltana pelaamaan henkilökunnan kanssa.
        Iltavapaita ei ole kuin erikoistapauksessa. Omana aikana sellainen tapahtui kerran, kun pääsimme Turkuun seuraamaan TPSin peliä...Toki linja-autolle oli palattava 23:00 aikoihin.
        Suosittelen käyttämään ilmaista linja-autokuljetusta, sillä linja-autolla on etuoikeus autolautoille. Myös lautat odottavat linja-autoa, mutta henkilöautoilla kulkevien on otettava huomioon lauttojen kulkuajat.
        180vrk palvelevia Gyltössä omana aikana oli 4 ja loput olivat 270 tai 365vrk. 2-4 ihmistä pääsee Pansioon ja 1-2 muualle. Gyltööseen tulee myös upinniemestä AUK-koulutukseen porukkaa. RUK-koulutus tapahtuu muualla.
        Itse pidin Gyltöstä. Kovasta kurista ja rääkistä jota siellä harjoitettiin. Nautin kun hampaat irvessä rämmittiin helteessä jumppakuutiot ja telttavarusteet selässä. Ihanaaaaa!!!

• Pete
        skärgårdsvägen kirjoitti:

Gyltö sijaitsee Korppoon vieressä, joka sijaitsee nauvon vieressä, joka sijaitsee paraisten vieressä jne...
        Kallion sisään on louhittu luola, jossa on tuvat, henkilökunnan työhuoneita, ruokala, jne.
        Lisäksi kalliolinnakkeen sisältä pääsee yhdelle tykeistä, joka on linnakkeen päällä. Ikkunoita ei ole, mutta ulkomaailmaan pääsee tutustumaan usein leirien ja sulkeisten muodossa. Ei siis tarvitse pelätä, että siellä linnakkeessa joutuisi paljon aikaansa viettämään.
        Ulkona on sotilaskoti, kuntotalo ja esikunta rakennukset. Kuntotaloa käytetään ahkertasti oppituntien pitämiseen.
        Gyltön linnakkeella harjoitetaan ahkerasti siivouspalvelua. Ilma kyllä muuttuu nopeasti pölyiseksi, jos lattioita ei mopata muutamia kymmeniä kertoja päivässä.
        Gyltön saarelta ja myös Korppoosta löytyy runsaasti metsää, jossa suoritetaan erilaisia taistelu-, marssi- ja majoitusharjoituksia. Myös ampurata ja esterata löytyy linnakkeen läheisyydestä.
        Alokasaikana ensimmäiset pari viikkoa vietetään linnakkeella, joten lomille ei muutamaan viikkoon pääse. Jos harrastaa tosissaan jotain urheilua, niin linnakkeen päällikön kanssa voi neuvotella mahdollisista vapaista esimerkiksi urheilukilpailuja varten. Linnakkeella on myös omat jääkiekkoharjoitukset, joten tähän on mahdollista päästä mukaan jos pelaa kyseistä lajia. => pääsee Paraisten jäähallille jonain iltana pelaamaan henkilökunnan kanssa.
        Iltavapaita ei ole kuin erikoistapauksessa. Omana aikana sellainen tapahtui kerran, kun pääsimme Turkuun seuraamaan TPSin peliä...Toki linja-autolle oli palattava 23:00 aikoihin.
        Suosittelen käyttämään ilmaista linja-autokuljetusta, sillä linja-autolla on etuoikeus autolautoille. Myös lautat odottavat linja-autoa, mutta henkilöautoilla kulkevien on otettava huomioon lauttojen kulkuajat.
        180vrk palvelevia Gyltössä omana aikana oli 4 ja loput olivat 270 tai 365vrk. 2-4 ihmistä pääsee Pansioon ja 1-2 muualle. Gyltööseen tulee myös upinniemestä AUK-koulutukseen porukkaa. RUK-koulutus tapahtuu muualla.
        Itse pidin Gyltöstä. Kovasta kurista ja rääkistä jota siellä harjoitettiin. Nautin kun hampaat irvessä rämmittiin helteessä jumppakuutiot ja telttavarusteet selässä. Ihanaaaaa!!!

Miksi Gyltössä vain muutamat ovat 180vrk ja enemmistö enemmän? Mihin perustuu tälläinen ajattelumalli?

• päivystäjä2

sotilaspoliiseja...ne pamputtaa ja huutaa!

• Janne

..mulla lukee papereissa rannikkopatteristo ja paikkana minne menen pansio?olenko siis pansiossa vai menenkö gyltööseen?

• juu

Jos lukee Pansioon mene Pansioon jossa sijaitsee Turun sotasatama.

• << Säkki >>

Costa del Gyltö on paratiisi palvella, sieltä pääsee hyväl tuurilla mevaamaan/lepäämään Öröseen! Itse muistelen lämmöl tota inttiaikaa kyseisis paikois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79