Joulupuurot

Anonyymi-ap

Joulumarkkinoilla on myynnissä tuunattuja riisipuuroja monenlaisilla höysteillä marjoista pähkinöihin ja kinuskikastikkeeseen. Hinnat jopa yli 10 e annos. Itse tykkään tavallisesta riisiryynipuurosta luumukiisselim kanssa.

22

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puurot syön aina ainoastaan sokerilla ja voinapilla höystettyinä.

Jouluriisipuuroon lisäksi kaneli. Joulupuuroon sopii lisänä myös luumurusinakeitto.

+ Lasissa kylmää maitoa.
      Perinteisesti.

• Anonyymi

Pidän kyllä riisistä.

Mutta en fanita riisipuuroa. Mautonta mössöä, johon maku saadaan mausteista. En ole makean perään, sokeri ei innosta. Sinappia tai ketsuppia en ole kokeillut.

Just kuulin, jotkut oli udelleet tarjoiluita firman pileisiin. Catering oli pyytänyt kahdeksan euroa puurosta. Jotenkin kuulostaa ylihinnoitellulta. Olivat päätyneet hankkimaan murkinansa ja kertakäyttölautasensa jne Prismasta.

Riisi riisinä ja makiat makioina.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän kyllä riisistä.

Mutta en fanita riisipuuroa. Mautonta mössöä, johon maku saadaan mausteista. En ole makean perään, sokeri ei innosta. Sinappia tai ketsuppia en ole kokeillut.

Just kuulin, jotkut oli udelleet tarjoiluita firman pileisiin. Catering oli pyytänyt kahdeksan euroa puurosta. Jotenkin kuulostaa ylihinnoitellulta. Olivat päätyneet hankkimaan murkinansa ja kertakäyttölautasensa jne Prismasta.

=DW=

Laita vaikka chilikastiketta riisipuuroon, niin saat makua ja tulisuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita vaikka chilikastiketta riisipuuroon, niin saat makua ja tulisuutta!

Jep.

Jotain tollasta olen vähän suunnitellutkin. Mutta jo ajatuksenakim riisipuuro jotenkin etoo. Ihmetellyt, miten noin hyvästä raaka-aineesta saa noin ruman ja pahan makuisen ruuan yleensä tehtyä, kuka valopää lie keksinyt.

Eniten ihmii porkkanalaatikko. Siinä kahdesta loistavasta elintarpeesta saatu yhdistämällä ihmisravinnoksi kelpaamatonta solkkua.

Makunsa kullakin.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep.

Jotain tollasta olen vähän suunnitellutkin. Mutta jo ajatuksenakim riisipuuro jotenkin etoo. Ihmetellyt, miten noin hyvästä raaka-aineesta saa noin ruman ja pahan makuisen ruuan yleensä tehtyä, kuka valopää lie keksinyt.

Eniten ihmii porkkanalaatikko. Siinä kahdesta loistavasta elintarpeesta saatu yhdistämällä ihmisravinnoksi kelpaamatonta solkkua.

Makunsa kullakin.

=DW=

Minä osaan tehdä hyvää porkkanalaatikkoa ja muulloinkin kuin jouluns se maistuu! Katso ohjeita niin ei tule solkkua.
        Pakastan laatikot raakoina ja ne paistetaan vasta ennen ruokailua noin 1,5 tuntia uunissa. Samalla kypsyy karjalanpaisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän kyllä riisistä.

=DW=

Minä en edes käytä sokeria riisipuuron kanssa enkä ole koskaan käyttänyt . Joten oma uunissa tehty puuro on se paras minulle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep.

Makunsa kullakin.

=DW=

Kyllä minun anoppini osasi tehdä aina maukkaat laatikot joista kaikki pitivät , joten maku asia sekin. Kaikille ei sovi laatikko ruuat , sille ei voi mitäön mutta ei niitä silti tartte miksikään mössöksi haukkua sillä se joka osaan ruuanlaiton taisin saa aina täydet pisteet ruuasta kun ruuasta

• Anonyymi

Ostan itselleni Saarioisen riisipuuron (syön myös heidän ohrapuuroja), tämän puolitan kippoon ja saan itselleni kaksi eri annosta. Sokeria, voisilmää, tai sitten lisänä esim. mantelilastuja, kanelia ja luumurusinakeittoa.

• Anonyymi

Minäkin keitän riisipuuron kotona, hiljalleen hämmentäen kattilassa liedellä, mutta crock potissa tulee kyllä ihan paras, ei muuta kuin riisit ja maidot ja kermat ja vähän suolaa ja sitten hautumaan muutamaksi tunniksi. Samettimaista ja ihanaa.

Syön puuroni sokerin ja kanelin kera, perinteisesti. Maitoa loraus lautaselle ja iso lusikallinen tuoresurvottuja, kevyesti sokeroituja puolukoita.
      Pal

• Anonyymi

Teetkö riisipuuroa siinä mikä se oli se air fryerissä? Mhin sulla nuo kaikki keittimet mahtuu eikö sinulla ole riisinkeitinkin?
        Miksi laitat kermaa riisipuuroon, kyllä maito riittää. En happamalla puolukalla pilaisi riisipuuroa, varsinkin kun siinä on jo kanelia ja sokeria.

• Anonyymi

Ihan oikeastikko muutama TUNTI?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikeastikko muutama TUNTI?

Ruotsissa on sähkö halpaa ja riisiryynit kovia. Kun aamupuuro tarjotaan yleensä 7-8 aikaan, paloma herää viimeistään klo 5 aamuyöstä lataamaan kermat maidot ja riisit siihen pottiin.

• Anonyymi

Syömme päivän ensimmäisen aterian n. kl. 13:00, riisipuuro slow cookerissa ennättää hyvinjos laitan sen yhdeksän maissa aamulla kiehumaan, ensin isolla lämmöllä ja sitten puolen tunnin päästä hatumaan pienellä lämmöllä.
      Minä herään aamulla aikaisemmin kuin muut, yleensä 7:30-8:30 ja otan kupillisen maitokahvia ja pienen ruiispalan, yleensä puolikkaan, sen kanssa, mutta varsinainen ateria onkin sitten vasta pitkälti puolenpäivän jälkeen.
      Pidän makean ja happamen yhdistelmästä, laitan puolukkaa myös mannapuuroon, silloin harvoin kuin sitä teen. Mies poimii koko talveksi puolukoita tuosta läheiseltä metsäaukiolta ja minä survon ja pakastan lihapullien, silakkapihvien, puurojeni lisukkeeksi.
      Pal

• Anonyymi

Sinullahan on diabetes, joten ruokarytmin pitäisi olla säännöllinen. eikä kovin pitkät ateriavälit. Kunnollinen aamupala, monipuolinen lounas puolenpäivän maissa, välipala ja kevyt päivällinen javielä iltapala. Verensokeri pysyy tasaisena eikä ruokailu saa painottua iltaan.
        Outoa että miehesi nukkuu/ makailee yli puoleen päivään ja sinä diabeetikkona puolikkaan leipäpalan varassa odotat ruokaa iltapäivään asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullahan on diabetes, joten ruokarytmin pitäisi olla säännöllinen. eikä kovin pitkät ateriavälit. Kunnollinen aamupala, monipuolinen lounas puolenpäivän maissa, välipala ja kevyt päivällinen javielä iltapala. Verensokeri pysyy tasaisena eikä ruokailu saa painottua iltaan.
        Outoa että miehesi nukkuu/ makailee yli puoleen päivään ja sinä diabeetikkona puolikkaan leipäpalan varassa odotat ruokaa iltapäivään asti.

:)
        Ei mieheni nuku/makoile iltapäivään ja vaikka niin tekisikin, niin eikö eläkäläinen saa itse päättää vuorokaudenrytmistään? Häne ei syö mitään ainakaan kahteen tuntiin heti herättyään, juo vain kahvia.
        Minun verensokerini ovat reilassa, en millään pystyisi edes syömään noin suuria aterioita päivän mittaan, syön 4-5 kertaa, mutta miniannoksia. diabeteslääkitykseni pitää ruokahalut poissa ja etenkin laitetun ruuan haju saa minut voimaan pahoin. Painoni on jatkuvassa laskussa, vaikka lasku on nyt lähes tyyssännyt. Olen pudottanut reilut parikymmentä kiloa siitä kun aloitin diabeteslääkityksen..
        Minun tarvii varoa vain ettei verensokeri ole liian alhainen ennen nukkumaanmenoa, ettei satu että herään kuolleena....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mieheni nuku/makoile iltapäivään ja vaikka niin tekisikin, niin eikö eläkäläinen saa itse päättää vuorokaudenrytmistään? Häne ei syö mitään ainakaan kahteen tuntiin heti herättyään, juo vain kahvia.
        Minun verensokerini ovat reilassa, en millään pystyisi edes syömään noin suuria aterioita päivän mittaan, syön 4-5 kertaa, mutta miniannoksia. diabeteslääkitykseni pitää ruokahalut poissa ja etenkin laitetun ruuan haju saa minut voimaan pahoin. Painoni on jatkuvassa laskussa, vaikka lasku on nyt lähes tyyssännyt. Olen pudottanut reilut parikymmentä kiloa siitä kun aloitin diabeteslääkityksen..
        Minun tarvii varoa vain ettei verensokeri ole liian alhainen ennen nukkumaanmenoa, ettei satu että herään kuolleena....

"...ettei satu että herään kuolleena...."

Hauskasti sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhä erikoisemmaksi menee. Vähän aikaa sitten kerroit että nautit ruuan laitosta. kokeilet reseptejä ja laitat miesväkeä varten valtavia aterioit, joka päivä lisäksi ne antipasto vadit.Kuitenkin kärsit jopa ruuan hajusta jopa pahoinvoimalla. Painon ei pitäisi pudota ellei ole selvästi ylipainoinen. Proteiinia , hiilihydraattia, rasvaa ja vitamiineja ja hivenaineita pitää saada tasaisesti. puolikas keipäpala ei riitä niitä antamaan kun syöt sitten muöhemminkin päivällä tosi vähän ja pahoinvoivana muiden mässäillessä. Saisi edes ukot ite tehdä pöperöbsä eikä käyttää pahoinvoivaa sairaudesta kärsivää köksänä.

• Anonyymi

Minä teen aina riisipuuron uunissa!ei tartte sekoitella ja kun se kypsyy niin siihen tulee ihana kullan ruskea kuori ,sen kanssa luumusosetta. On todella hyvää. En välitä valmispuuroista

• Anonyymi

8-10 euron puuroannos jolumarkkinoilla on kohtuulllisen hintainen ottaen
      huomioon, että palkka- ym. kustannukset. Työ maksaa enemmän kuin riisi.

• Anonyymi

Huomen aamuksi on vielä sekahedelmäsoppaa. Otan sen koko lasikulhon ja siihen kaavin riisipuuron rippeet. Syön kuin barbaari ja kapsutan huolellisesti reunat. Muruakaan ei hukkaan. Nam.

• Anonyymi

Syöt sentään lusikalla, turha enempää lautasia lista , kulhon kaapiminen on ok!

• Anonyymi

Minä tein ekaa kertaa jouluruokia tänä jouluna ja keitin riisipuuron vahingossa rasvattomaan maitoon (laihiksella kun olen). Ei tullu niin hyvää kuin punaiseen maitoon keitetty. Toki kanelilla ja sokerilla sai peitettyä että puurosta puuttui se jokin. Ensi jouluna sitten tiedän tai kun seuraavan kerran teen. 🙂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      75
      6465
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      146
      6002
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      3836
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      123
      2301
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      42
      1509
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      413
      1415
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1245
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1074
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      134
      1020
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      56
      990
    Aihe