Sovin jodelin kautta sokkona hamppari treffit eiliselle ja ehkä semisti meni pasmat sekaisin. Jäin tuijottamaan kun toppatakin alta paljastuukin rintava rintakehä ja poolopaidan sivuista paistaa ne siivekkeet. Eikä hän sitä kummeksinut, ehkä hieman vaivaantui ja huokasi syvään, kysyi useampaan kertaan että jos jokin häiritsee niin sanoa. Siis no, miten tuon nyt siinä sanot! Mukava mies kaiken kaikkiaan ja hyvin maanläheinen ja ajatteleva. Ilman tätä erikoisuuttakin olisin hänen mukaansa lähtenyt. Sänkyyn päädyttiin totta kai, mutta ne rinnat? Ne pyörivät mielessäni koko tuon pitkän kävelymatkan ja ovat edelleen ja ne olivat ehkä jopa täydellisimmät ja kiinteimmät mitä olen koskaan nähnyt, saati päässyt koskemaan. Ja hän tykkäsi kovasti kun niillä leikin pitkin yötä. Näin omat ajatukseni lyhykäisyydessään. En syytä tähän kysellyt, mutta hän sanoi niiden olleen jo jonkun vuoden. Hänen salaisuutensa. Tämä ilmestys oli joka tapauksessa kaikin puolin niin outo, että jäin miettimään mikä tuon voi aiheuttaa ja miten yleistä tuo on? Vai onko miehet hoidattaneet sen pois? Peli hänellä toimi ja kesti loistavasti ja ehkä hieman töksäyttäen tylysti kysyin jossain kohtaa onko menossa sukupuolenvaihdokseen, mutta siitäkään ei ole kuulema kysymys. Ei syytä tähän kasvuun kertonut ja pakkohan se oli vielä aamulla liivien kokokin tiedustella ja mistä oli ne hankkinut ja miten ja vastaus oli niin Savolainen kuin olla ja voi. Itse hankkinut ja liikeestä. Mutta olen ihan haltioissani. Ja laitoinkin hänelle jo viestiä miten haluan uudestaan nähdä. Mutta silti. Onko teille tullut vastaan, hoidattanut mies pois, tullut jostain lääkkeestä, tai jotain? Minusta tuo oli kiva lisä ja ensimmäisen kerran olin kiinnostunut jostain tietystä yksityiskohdasta miehessä ja tämä tässä ehkä nyt vaivaa eniten kun tissithän ne ln minullakin. Enkä koe kateutta vaan hämmennystä ja iloa. Yritä nyt sanoiksi saada.
Tapasin miehen jolla gynecomastia ja täydellisen muotoiset ja kiinteät rinnat
8
238
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkin masennus/mieliala lääkkeet aiheuttavat tuota ja siihen ymmärtääkseni on jokin toinen lääke, jota määrätään jos miehillä tätä esiintyy. Minulla on tullut vastaan useampi kumppani, joilla on siis ollut eri tasoisia rintojen kehityksiä. Harva nainen niitä miesten nännejä tutkii ja moni mies on näistä asioista hiljaa. Yhdellä oli hyvinkin kehittyneet rinnat ja hänellä oli juuri mielialalääkitys käytössä. Totesi vaan että kun ei seiso, saa niistä edes jotain. Ja lääkitys oli sen kyvynkin vienyt. Se suhde jatkui lähinnä kaverillisena, jos sinäkään
- Anonyymi
Minulla oli siinä 16-20 vuotiaana käytössä masennuslääkkeet ja tuon muutaman vuoden aikana rinnat kasvoivat b-dd. Silloin tuo tuntui ihan mukavalta ja ihan harmitti kun läke vaihdettiin. Mutta silloin oli enemmän tukiryhmiä ja kyllä niissä useammalla miehellä rintojen kasvu paistoi paidan läpi. Eikä heillä ylimääräistä painoa ollut. Osa lääkkeistä taas lihottaa ihan hulluna ja se on ihan arpapeliä mitä hyötyä tai haittaa niistä saa. Joku saattoi laukaista paniikkihäiriön ihan yllättäen, joku sai ajatukset niin seis ettei tiennyt mikä päivä on. Etenkin ne annosten sahaamiset ja vaihdot oli ihan berberistä. Monihan hoidattaa ne pois, mutta osaa ne ei haittaa. Ja kuten kaveri sen sanoi, seisokin hävittyä ne herkät nännit on ainoa ilo omassa kehossa.
- Anonyymi
Minulla oli nuorempana eri lääkitykset ja totta kai siinä murrosiän aikaan. Se sotki kropan ja siihen aikaan ne oli aika myrkkyjä verrattuna nykyisiin, eikä oireita otettu edes vakavasti jos jotain haittoja tuli. Hyöty oli suurempi, kuulema. Niitä potilaskertomuksia on ollut 25 vuotta myöhemmin aika ikävä lukea. Mutta olen siis 45 vuotias mies ja minulla on rinnat kokoa 85B ja käytän liivejä. Työkavereille liivit menee selkäkipujen verukkeella ja luulevat minulla olevan isot rintalihakset, lasten äidille se oli alkuun pieni shokki. Mutta onni sitten ilolla vastaan. Lapset kyllä kyseli, mutta tietävät asian ja ovat asian kanssa ok. Monelle naiselle tämä ei ollut ok. Ja omat ei todellakaan kiinteät ole. Perus tissit, niin sanotusti
- Anonyymi
Jos mies on muuten mukava ja haluaa tutustua niin älä anna tuollaisen pienen asian ainakaan estää. Olen syönyt yli 20 vuotta erilaisia lääkkeitä milloin mihinkin ja meidän sukupolvi on näissä varmasti uraa uurtavin kokekaniinina. Eniten minua harmittaa lääkäreiden ja terapeuttien antama leima, etenkin se masennus. Syytä ei onettu vakavasti sillon 20 vuotta sitten ja moni leimasi häiriintyneeksi. Sitten kun kuvitteli lääkkeiden tuovan avun, saikin paniikkokohtauksia ja priapismi oli vahvasti läsnä. Miehillä tarkoittaa kestoerektiota, naisen kohdalla, no.. kivuliasta klitorista, mikä on jatkuvasti kiihottunut. Mieslääkäri jopa kysyi (koska olin sinkku) että eikö tuo ole hyvä juttu ja koska masennus diagnoosina niin haenko kosketuksia valittamalla asiasta. Kuitenkin siinä hän oli samaa mieltä että kaltaiseni hullu tarvitsi huolettoman ehköisyn ja gyne aika järjestyi viereisestä huoneesta saman tien. Ja avasi vielä ovenkin. Silloin tuli kokeiltua molempiin päihin kaikki mahdollinen ja mieleen on jäänyt etenkin nuvaring, joka sai hermot kiristymään sekunnissa ja siitä laukesi taas paniikkikohtaus. Töissä asia sivuutettiin jälleen. Sitten oli kuparikierrukkaa ja sehän vain vuosi ja vuosi ja ja hemoklobini putosi. Sitten sain hormonikierulan ja sehän sotki taas kaiken. Nuorempana söin jotain sen aikaisia mielialalääkkeitä, joka sai ihan jo veden kertymään elimistöön ja se paino nousi kuin raketti. Joka aamu kiristi ja tuntui epömukavalta. Vuosien mittaan sain lopulta apua ongelmiini ja painokin otettiin vakavasti ja kyllähän se putosi lopulta kun lääkkeitä vaihdettiin. Ja pelköstään kasvoista hävisi se pöhötys pois ja ei tutut olleet tuntea sen jälkeen. Tuo kierukka teki sitten saman painon nousun, mutta eri tavalla. Ei ollut sellainen jatkuva turvonnut olo. Mutta noin kilosta kahteen kuukaudessa siitä tuli, eikä ollut mitään väliä miten söi tai oli syömättä. Mutta yhdessä tuon aikaisen zolon kanssa se vaikutus oli ennemmin femiininen, se paino kertyi sen mahan ja ahterin sijaan reisiin ja rintoihin. Ja rinnat olivat todella hellät. Ja tästäkin kun huolestuin ja arvauskeskukseen aikaa soitin, ensimmöinen kysymys oli että olenko raskaana ja minun olisi pitänyt tehdä raskaustesti.. ja minulle kerrottiin miten se pitää tehdä, vaikka ei olisi ollut miehen kanssa missään tekemisissä. Tietääkseni kukaan synnynnäinen mies ei kierukkaa käytä, mutta tuo nykyinen psykologi totesikin että lääkkeiden yhteisvaikutuksia on miltei mahdoton tutkia. Ja haitat tulevat yleensä yllättäen esille ja yleensä annosta nostettaessa tai jonkin muuttuessa. Mutta minulla nämä lääkkeet ovat aiheuttaneet rintojen yllättävän kasvun kolmekymppisenä. Ensimmäiset vihjeet tulivat kahden viikon jälkeen arkuudessa ja kuukauden kohdalla nännien värin tajusin muuttuneen laikukkaaksi ja muutenkin nännin koko oli isompi. Koko kasvoi puolessa vuodessa kaksi kuppia ja samalla nännipiha tummui ja en tiedä paljonko olisi kasvanut. Lääkärit sanoivat johtuvan painonnoususta, mutta en montaa naista tiedä joilla puolet painosta menee rintoihin. Lääkkeen vaihdon jälkeen kosketusarkuus hävisi. Mutta rintojen ja nännien koko jäi. Vaaleni tosin. Mutta ei näitä haittoja oteta vakavasti. Koekaniineja ollaan. Ja ilmoittele miten miehen kanssa lähtee menemään.
Jos mies au naturel tuuppaa naista joka käyttää vaginallista estrogeeni-geeliä niin se naishormoni imeytyy miehen peitseen. Estrogeeni-geeliä (Estradiol E2) määrätään usein wanhille naisille joilla vaihdevuodet ovat jo takana, mutta myöskin useiden kliinisten indikaatioden (luulo- ja tunneperäiset vaivat, siis) takia joillekin vielä hedelmällisessä iässä olevilla naisille.
Miehen peitsen altistuminen estrogeenille (voi) aiheuttaa miehessä feminisoivia muutoksia kuten miesrintojen kasvua, läskin kertyminen myös takapuoleen ja reisiin sekä seksuaalisen halun ja kyvyn heikentymistä. Kondomi suojaa tätäkin varaa vastaan.
Lähde: Emättimen estrogeenivoiteen imeytyminen yhdynnän aikana: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18251358/
Vagifem vaginamyrkky: https://www.novomedlink.com/hormone-replacement-therapy/home.html/- Anonyymi
Ex tyttöystävä käytti jotain tällaista vaihdevuosiin päälle nelikymppisenä, mutta minulla gynecomastia diagnosoitiin jo nuorena, siinä jossain yläasteen loppupuolella. Ei tuolla vagifemilla ollut kyllä vaikutusta minulla suuntaan tai toiseen, enkä kyllä sen haitoista edes tiennyt miehille ennen kuin nyt. Lyhyesti se kohtaaminen näiden koulutervehdenhoitajan ja koululääkärin kanssa meni silloin että hieman on pojassa pyöreyttä, joo, nännit turvoksissa, joo ja vetää sisäänpäin. Siinä vaiheessa papereista todettiin että poika, joo, mites ne kivekset? Ja kyseltiin tuleeko siemenneste tai erektio normaalisti. Sitten todettiin ettei minulla siitä aiheudu kosmeettisia haittoja pyöreyteni vuoksi kuitenkaan. Ja syylliseksi nimettiin ne rauhoittavat lääkkeet, mitä silloin söin ala-asteen lopulta lähtien. Ja oma äiti kun niihin lääkkeisiin vielä uskoi, en silloin uskaltanut kapinoida häntä vastaan. Sen aikaiset muistikuvat on aika heikot ja omat lääkkeet teki elämästä aika tasapaksua. Siinä ei tunteita ollut suuntaan tai toiseen. Mutta pahimmat päähänpistot kyllä loppuivat. Tuossa joku niistä papereista kirjoittikin, mutta minä en ole saanut mistään sen aikaisia papereita vaikka olen puoli Suomea soittanut läpi. Ovat todenneet vastauksessaan ettei niitä ole. Jotain nuorelle miehelle tuosta kuitenkin jäi mielen päälle ja tein melkoisen muutoksen kuntoilun suhteen ja taisin aloittaa samana päivänä lenkkeilyn kun tuon tissinkasvun sain kuulla ivailevaan sävyyn. Lääkkeistä luovuin omilta vanhemmilta salaa, mutta vaikka muuten olen tätä nykyä hyvässä kunnossa, lenkkeilen ja käyn salilla ja sopusuhtaisissa mitoissa, se pienikin tauko ja muutaman kilon painonnousu näkyy heti ja ensimmäisenä alkaa rinta hytkymään juostessa. Työkavereiden ivailuja on saanut vuosikaudet kuunnella ja siellä on ehdotettu syiksi anabolisista steroideista aina alkoholismiin ja eväiden syömistä muoviastioista. Ja meni jopa niin pitkälle se alkoholi keskustelu että kyselivät olenko oikeasti kykenevä hoitamaan työvuorojen ulkopuolella päivystystä, vai onko se alkoholi isokin ongelma. Isoin ongelma tuossa oli työpaikan luottamusmies, jota tämä asia pukuhuoneilla eniten vaivasi. Ja hän oli toimittanut ihan valokopioita alkoholin haitoista, joissa parissa mainittiin hormoni muutokset pitkäaikaisessa käytössä. Mutta alkoholia kun en käytä juurikaan. Se on muutama kerta vuoteen ja silloinkin vähän. Useampi nainen on kyllä rintoihin huomiota kiinnittänyt ja aikoinaan yksi sanoikin ettei voi tapailla minua, koska rintani olivat häntä suuremmat. Ja se sattui ja todella syvälle. Silloin vielä jonkin verran oli ylipainoa, mutta siitä karaistuneena ne loputkin hävisivät ja nopeasti pois. Nykyisellä tyttöystävällä ei itsellään mitkään mahti rinnat ole, mutta hän taas näkee rintavuuteni toisin. En tiedä mitä sanoisivat työpaikan pukuhuoneessa, jos kaiken tietäisivät. Mutta hän haluaa minun sovittavan toisinaan vaatteitaan, alusvaatteita myöten. Näin hän näkee miltä ne näyttävät oikeasti päällä. Eikä tämä itse asiassa haittaa minua yhtään, vaan on ollut toisaalta ihan mukava kurkistus hänen ajatusmaailmaan ja samalla saanut tietää minkä kokoisia vaatteita hänelle voi ostaa lahjaksi. Ja mitä rintojen kokoon tulee, omani ovat nykyään siinä A ja B välillä. Mutta jos paino nousee yhtään, eron huomaa heti ja ensimmäisenä. Eroon näistä ei pääse ilman leikkausta, enkä vapaaehtoisesti leikkaukseen ole menossa. Eikä sitä vaihtoehtoa ainakaan minulle ole otettu puheeksi, paitsi siinä muodossa ettei tätä nähdä ulkonäkö haittana. Kahdesti on kyhmyn vuoksi ottaneet ultran, koska rauhaskudosta rinnoissa on. Mutta lausunto ollut sama kuin monella naisella. Eikä ole johtanut toimenpiteisiin. Rintasyövän riskiä sanoi lääkäri samaksi mitä nuorilla naisilla. Mutta isoin ongelma nämä näyttävät olevan muile. Etenkin miehille. Ja nuorena kehtasi uimahallissa joku vanhempi mies sanoa päin naamaa miten alkaa seisomaan kun on pojalla niin terhakkaat tissit. Ja ylipainoiselle pojalle se oli viimeinen asia, mikä sai varaamaan ajan kouluterveyteen ja vielä vapaaehtoisesti. Ja se on oikeastaan ainoa isoja tunteita herättänyt asia, minkä tuolta ajalta muistan. Ja siitäkin kiusattiin, syyttä. Isoin kiusaamisen aihe olla se lääkäri-hoitaja pari ja se kun jonotin sinne pääsyä samaan aikaan ison tyttölauman kanssa. Ja tietenkin se kiusaamisen aihe oli miten olen väärässä paikassa tai olenko joku tyttö. Muutamassa edellisessä suhteessa tämä pieni erikoisuus on ymmärretty täysin, mutta ei kaikissa. Ja voin kyllä omasta ikäpolvesta (-81) sanoa, että tämä on lähes kaikilla, tai ainakin tuntemillani, jotka niitä lääkkeitä silloin käyttivät, syystä tai toisesta. Nykyään puhutaan ADHD:sta. Silloin rauhoittavista, masennuksesta ja ongelmalapsista. Vilkasta ei käyttänyt kuin oma mummo. Asennemuutos tämäkin. Mutta kuten tuossa oli myös mainittu niin ollaan ihmiskoe omalla tavallaan. Ja varmasti minunkin kohdallani patologi selaa papereita hetken ja miettii mikä poikkeama tämä mahtaa olla.
- Anonyymi
Hei. Tässä on keskiviikosta asti vietetty käytännössä kaikki vapaa-aika yhdessä ja kiitoksia kaikille kokemuksista. Näytin tämän keskustelun hänelle sykkeiden ollessa 300 ja jalkojen vapisten. Naurahti ja sanoi miten on aina tiennyt ettei niitä haittoja silloin ole todesta otettu. Muutama yö mennyt valvoessa putkeen asioista keskustellen ja kuten moni kertoi, hänelläkin ollut lääkitys lapsena ja sanoi ettei ole se helpoin lapsi ollut. Ehdot saanut kolmannesta luokasta lähtien vuosittain ja kahdesti jäänyt luokalleen. Isoin muutos elämässä ollut nuo lääkkeet ja paino räjähtänyt käsiin niiden myötä. Ei häntä näistä lapsuuden kuvista samaksi ihmiseksi edes uskoisi. Rinnat jääneet kaiken jälkeen. Ei tiennyt missä vaiheessa ne edes on mukaan tulleet, mutta painoa pudottaessa kotoa lähdön jälkeen tajunnut että hetkinen. Mutta näkö oli mennyt lääkkeiden myötä nopeasti ja käynyt senkin vasta muutama vuosi sitten korjauttamassa. Onhan tässä kaikkea ajateltavaa. Isoin yllätys oli siemennesteen luovutus, johon ei ollut esteenä kouluaikainen menestys. Senkin oli tehnyt hetken mielijohteesta kun halunnut tietää onko niissä elämää. Ja hyvin oli ollut. Ei muistanut montako käyntiä mutta kyllä tämäkin nauratti että minkälainen yllätys tämä kaveri on. Mutta silti tämä tyyppi on vaan niin oma lukunsa. Mutta ei ole naisille kelvannut ja rinnat olleet yksi syy. Niin tuota sanoi varmaan jonkun aivovamman saanut silloin kun uskaltaa puhua. Mutta tätäkään ei ole muut ilmeisesti hyvällä katsoneet. Minusta tämä taas on aarre kun vertaa aikaisempiin suhteisiin. Ei tätä tämän hetken tunnetta vaan osaa oikein kuvailla, vaikka melkoista vuoristorataa on menty ja kyyneliltä ei ole vältytty kumpikaan. Enkä todellakaan olisi kuvitellut keskustelevani näin nopeasti ja syvältä. Ehdottomasti jatkossa. Enkä päästä pois jos ei halua. Kiitos kaikille!
- AnonyymiUUSI
Hyvä kuulla miten kipinä on syttynyt. Minullakin historiaa rauhoittavista siitä murrosiästä varhais akuisuuteen ja minulla ne lääkkeet sotkivat kuukautiskierrosta pitäen kaiken ja mitään ei otettu tosissaan. Ja jotenkin se viallisen leima istui syvässä. Alun perin masennusepäilyn vuoksi ne määrättiin, mutta kukaan ei edes koulukiusaamista ottanut vakavasti, vaikka näytin tekstiviesteistä pitäen kakki kirjeet opinto-ohjaajille. Kiusaajat taas väittivät minun olevan ongelma ja väitteet tekstiviestien väärennyksestä menivät läpi ilman vastaväitteitä. Olin häirikkö koulun silmissä ja kotona uskottiin näitä amattilaisia. Silloin ei esimerkiksi kuraattoria ollut vaan opinto-ohjaaja oli meillä se joka asioita selvitti. Kavereita ei ollut ollenkaan kun kukaan ei seuraa halunnut ja asioista ei saanut puhuttua lenellekään tai kysyttyä. Ei edes näiltä ammattilaisilta. Jos jostain halusit tietää, se oli myös ongelma. Luotto heihin hävisi silloin. Helpointa oli olla omissa maaimoissaan. Eli epänormaali. Omaksi onneksi se mustiin pukeutuneen pienen tytön musiikkimaku ja vielä epänormaalimpi kiinnostus autojen maalauksesta ja rakennuksesta herätti huomiota ja isoin tuki tulikin pojasta, joka uskalsi omin sanoin henkensä uhalla minua lähestyä koulupäivän jälkeen, kun olin juuri saapunutta levyä kuuntelemassa. Seurannut pitkään ja koonnut rohkeutensa sille keväiselle päivälle. Ojensi kirjeen olan yli ja käden tervehdyksen merkiksi. Totta kai luulin jälleen uudeksi kiusanteoksi, mutta kirjeen sisältö osoitti toista. Vaikka sen aikainen lääkitys aiheutti enemmän epävarmuutta ja itkin aivan kaikesta, ja välillä ilman selitystä ja halusin vaan paeta maan alle kaikkia ja kaikkea. Silti hän halusi tutustua. Ja siinä kuunteluhuoneessa hän seisoi edelleen selkäni takana kun kyyneleet alkoivat virrata aivan solkenaan. Sitä ihanan sekavaa tunnetta en unohda koskaan ja kuulema olin naurahtaen todennut että vieläkö hän siinä seisoo. Levyn kuuntelu jäi toiseen kertaan, mutta siinä tuli antauduttua tälle pojalle koko sielullaan saman tien. Eikä vanhempia edes kiinnostanut kun 14 vuotias ilmoitti viestillä silloin menevänsä käymään kaverilla. Tuli vaan takaisin pidä hauskaa ja tarvitseeko rahaa. Nykyään kun kuuntelee nuorten ongelmia, näen aika paljon samaa. Mutta eniten on jäänyt vaivaamaan miten edelleen uskotaan sen purkin auttavaan voimaan. Tuolla pojalla oli aivan samalla tavalla ja vielä samat lääkkeet ja psykologi myös Se oli ensimmäinen kosketus siihen todellisuuteen. Hänellä ne haitat olivat samalla hyvin erikoisia ja intiimejä, esimerkiksi ettei seiso tai halua ja ne rintojen kehitys. Ei sitä täysin edes tajunnut tai osannut kumpikaan heti yhdistää lääkkeisiin. Eikä niistä sen ikäiset edes vapaaehtoisesti puhu kenellekään ulkopuoliselle, saati uskalla kysyä tai ylipäätään tunne vielä itseään siinä iässä kun kaikki muuttuu kropassa ja päässä päivittäin. Ja totta kai kun kaksi sen ikäistä sen sielujen yhteyden sai auki, se vaan muutti elämän niin totaalisesti niistä lääkkeistä huolimatta. Ja siitä se todellisuus alkoi aukeamaan. Jossain vaiheessa niitä jätettiin pois ilman lupaa, mutta ne vieroitusoireet olivat ihan kamalia ja annokset oli aika korkeita. Jostain se keksittiin että niitä pystyi puolittamaan ja silleen niistä päästiin eroon huomaamatta. Mutta sen leiman kun oli saanut masennuksesta, siihen vetosivat vielä ammattikoulussakin ja huomionhakuisuuteen, etenkin kun oli tyttö. Me ollaan edelleen yhdessä ja mies on isoimmaksi haitaksi sanonut lihaskrampit, jotka ilmenivät lääkkeiden mukana. Ja huimaus ylös noustessa. Hänellä ne teinirinnat hävisivät hiljalleen, kun lääke lopetettiin. Minulla pahimmat menkkakivut hävisivät nopeasti lääkkeen poisjäännin jälkeen, mutta kierto oli pitkään mitä sattuu. Eikä pillereiden vaihto auttanut ja siinäkin oli gynellä sellainen harhaluulo että se on yleisin ja paras. Siinä epäiltiin kilpirauhastakin välillä, mutta mihinkään tutkimuksiin ei taas haluttu ohjata. Sekin sivuutettiin olan kohautuksella. Lopulta kun jätin myös pillerit pois, kroppa löysi sen tasapainon. Ja siihenkin meni melkein vuosi. Olihan se melkoista tutkimusmatkaa silloin. Ja vähän ihmettelen miten helposti nykyään niitä lääkkeitä määrätään vaivaan kuin vaivaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185573- 162975
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6232127Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1451974Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421375Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077