Ollaan montaa mieltä vaikka aina jaksetaan muistuttaa, 10 mikrogrammaa päivässä pitää riisitaudin loitolla teoriassa, nykyinen suositus on liian vähäinen.
Käytän 100, 50 kiloisen tulisi käyttää 50 mikrogrammaa päivässä jne.. harva meistä on sairastanut riisitautia. D-vitamiinista ei ole haittaa etenkään vanhuksille.
Kun syö terveellisesti ei varmaan tarvitse muita lisä-vitamiineja.
Terve keho, terveet mielipiteet.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010826024.html
Käytätkö tarpeellisen määrän D-vitamiineja
88
510
Vastaukset
Mittautin syksyllä -D-vit -pitoisuuden. Se oli matala, 34,8. Normaali viitearbon alaraja 50. Söin 50 mikrogrammaa 3 kuukautta ja mittautin uudelleen. Arvo oli noussut yli 70mikrog.
Pudotin annoksen suositeltuun 10 mikrogrammaan. Mittautan pitoisuuden keväällä ja katson riittääkö tuo annos. Tarvittaessa nostan annosta.
Muita vitamiineja en syö purkista.- Anonyymi
Mittautin vuosia sitten, kun oli työpaikkaterveyshuollossa tilapäinen tarjoushinta. silloin söin 10 microgrammaa, arvo oli yli 80.
Pari vuotta sitten lähipiirissä oleva profiisori kehotti nostamaan 20:een ´kun olet jo noin vanha´. Noudatin ohjetta. Muita lisäravinteita en syö, kalaa 3xvko.Kansallinen suositus yli 75-vuotiaille onkin 20 mikrogrammaa ympäri vuoden.
Ravitsemusterapeutti suositteli mittauttamaan pitoisuuden ja syömään sen mukaan. Kaikille ei riitä sama annos pitämään pitoisuutta viitealueella. Hyvinvointikeskuksissa eivät kai kirjoita lähetettä tutkimukseen vaan se pitäämostaa ja maksaa itse .
- Anonyymi
Muun tuore- ja sekaravinnon ohella käytän maitoa viikoittain noin 10 litraa joten, tölkin tuoteselosteen mukaan, tulee sitä kautta D-vitskua noin 100 mikrogrammaa = 14 / vrk.
- Anonyymi
Oletko nainen? Heidän ei pitäisi vanhetessaan juoda maitoa enää ollenkaan. Käypi syränpumpun päälle, uutisoitiin männäviikolla.
- Anonyymi
Joo.
Mulla ihosairaus, jonka takia pitää vältellä auringossa oleskelua. En juo maitoa. Kalasta pidän, ei sitä nyt valtavia määriä voi syödä. Lisäks kala kallistakin.
Eli pillereitä popsinut jo vuosikymmenet. Jouduin taannoin sairaalaan ja tietenkin jäi pillerit himaan. Sitten aikansa kun tekivät tutkimuksiaan, alkoivat jakaa myös vitamiini pillereitä. Sairaalan sapuskoilla tuli vajetta vitamiini osastoon.
Aamuin illoin napsin calkichew tapetin. Ihan rutiinia. Mä en syö karkkia, siinä samalla tulee niinkuin sekin korjattua. Pillerit hyvän makuisia ja useampaa makuakin on.
D-vitskut on nyt pop, sauhutaan joka paikassa. Kyllä ihan syystäkin, suomessa kun on toi talvi. Mutta varmastikin vitamiini kauppiaat hieroo käsiään yhteen tyytyväisinä. Homma kuitenkin mennyt yli, varmasti monet syö nappeja ihan turhaan. Kovin vaarallista se ei lie, oma asiansa, mihin kukakin rahansa laittaa.
=DW=- Anonyymi
Totta; pillerikauppa on karannut aivan käsistä, meno on järjetöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta; pillerikauppa on karannut aivan käsistä, meno on järjetöntä.
Vähä kerrot mutta näin se vaan on.
- Anonyymi
Unohtui.
Mitä tekemistä aloituksella on perussuomalaisten kanssa?
=DW=Kalkkilisän syönnistäkin on ristiriitaisia tutkimustuloksia vaikutuksesta sydän- ja verisuonitautien ilmaantuvuuteen.
Käypä hoito
Kalsiumin saannin vaikutus sydän- ja verisuonitautien ilmaantuvuuteen- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Kalkkilisän syönnistäkin on ristiriitaisia tutkimustuloksia vaikutuksesta sydän- ja verisuonitautien ilmaantuvuuteen.
Käypä hoito
Kalsiumin saannin vaikutus sydän- ja verisuonitautien ilmaantuvuuteenJoopa.
Onhan noita tavallisia vitamiini pillereitä joka maito kaupassa. Niitä popsinkin ennen, kuin lekuri alkoi puhumaan osteoporoosista.
Ikä tuo vaivoja jokaiselle. Helppoa kun pillereillä selviää.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Joopa.
Onhan noita tavallisia vitamiini pillereitä joka maito kaupassa. Niitä popsinkin ennen, kuin lekuri alkoi puhumaan osteoporoosista.
=DW=Kaikkiin vaivoihin ei ole pillereitä mitä popsia. Joskus tarvitaan puukkoakin ja se on epämiellyttävämpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa.
=DW=Itse haen lisäravinteeni muualta kuin maitokaupasta. Maitokauppias ei näet ole asiantuntija kuin maidon myynnissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse haen lisäravinteeni muualta kuin maitokaupasta. Maitokauppias ei näet ole asiantuntija kuin maidon myynnissä.
Niin kai.
- Anonyymi
Tätäkään ei voi yleistää mitenkään. Yleensä ruuasta saa tarvittavan määrän D vitamiinia
En ole koskaan tarvinnut tablettien muodossa lisukkeita. Siksi toiseksi D vitamiini on rasvaliukoista , siinäkin omat ongelmat jos menee liialliseksi .
Joten tavallisesti lääkäri kirjoittaa reseptin jos on vajausta jostain vitamiinista .
Ilman todettua vajausta en koskaan alkaisi syömään jotain vitamiinia .Kannattaisi perehtyä d-vitamiinien käypähoitosuosituksiin. Minulle lääkäri on puuttunut jollain tapaa kalkin ja d-vitamiinin saantiin vain syöpähoitojen yhteydessä. Kyllä muutoin on saanut operoida d-vitamiinin suhteen ihan ite.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Kannattaisi perehtyä d-vitamiinien käypähoitosuosituksiin. Minulle lääkäri on puuttunut jollain tapaa kalkin ja d-vitamiinin saantiin vain syöpähoitojen yhteydessä. Kyllä muutoin on saanut operoida d-vitamiinin suhteen ihan ite.
ei kannata
yritys lukea jostain terveystuotteiden käypähoitoja
on pystyyn kuollut jo sen takia että
ihmiset ovat eri painoisia eli 50 - 150 kiloisia
joten he tarvitsevat aivan eri määrät d-vitamiinia
siili on pertikin mies ja haluaa esiintyä mielellään, molemmat haluavat lässyttää kovasti - Anonyymi
en ole koskaan tarvinnut neuvojasi enkä kysy lääkäriltä = sairauksen hoitajalta
terveysasioista Anonyymi kirjoitti:
ei kannata
yritys lukea jostain terveystuotteiden käypähoitoja
on pystyyn kuollut jo sen takia että
ihmiset ovat eri painoisia eli 50 - 150 kiloisia
joten he tarvitsevat aivan eri määrät d-vitamiinia
siili on pertikin mies ja haluaa esiintyä mielellään, molemmat haluavat lässyttää kovastiLueppa uuvelleen käypähoidot ja ajatuksen kanssa niin ehkä ymmärrät mitä siellä sanotaan ja myös minun kirjoitukseni mitä minä sanon
Minä olen kyllä nainen ja jos esiintyminen tarkoittaa keskusteluun tarkoitetulla palstalla kirjoittamista niin juuuuuh!- Anonyymi
Ei jestas. Milloin se sun lääkäri on määrännyt sulle D-vitamiinitason näytteenoton labraan? Vastaus: ei milloinkaan.
Aivan yleisesti suomalaisten D-vitskutasot ovat alhaiset, joten et saa tarvitsemaasi määrää ruuastasi. Ihan jo senkin takia, että hyyyvin harva syö sillä tavalla oikein, että saisi kaikki ravinteet ruuastaan.
- Anonyymi
Sen mitä ihmiset laittavat vuosittain terveyskaupan tuotteisiin luulemalla että terveyttä ostetaan jotenkin. Se raha ylittää oikeiden lääkkeiden kulut vuosittain mitä lääkäri määrää. Ja silti sanotaan ettei rahat riitä. Kaikenmaailman ravintolisiä syödään vaikka keho ei niitä edes tarvitse, seurauksena että kilpirauhanen alkaa elämään omalla tavallaan , maksa arvot nousee jne mutta en yleistä sanon vaan että näin on on monella
Sitten on kuitenkin mentävä hakemaan apua lääkäriltä , kun alkaa oireilemaan .
Sillä se mitä keho ei tarvitse se ei voi hyödyntää liioin , siis mihin se silloin ottaa tiensä.
Joten terveyttä kovasti ostetaan vaikka ei aina edes tiedetä tarvitseeko sitä ainetta ollenkaan , vaan sanotaan että se on hyvää joko Luostolla kai verisuonille jne .- Anonyymi
turhaan filosofoit ja kaiken lisäksi puhut pskaa
lääkäreillä ei ole elämäntapaopoetusta eikä terveysopetusta
opiskellessa
lääkäri on fysiologian ja niihin liittyvien sairauksien tuntia
sinun kaltaisiasi on vain huijattu kun terveysaseman nimi on oikeasti sairastupa
jne - Anonyymi
Ei tässä aloituksessa ole kyse kuin D-vitamiinista. Kyllä jokainen tietää,
että monipuolisesta ruuasta saa lähes kaiken, mutta riittävästi D-vitamiinia siitä ei saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
että monipuolisesta ruuasta saa lähes kaiken, mutta riittävästi D-vitamiinia siitä ei saa.Juuri noin se on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
turhaan filosofoit ja kaiken lisäksi puhut pskaa
lääkäreillä ei ole elämäntapaopoetusta eikä terveysopetusta
opiskellessa
lääkäri on fysiologian ja niihin liittyvien sairauksien tuntia
sinun kaltaisiasi on vain huijattu kun terveysaseman nimi on oikeasti sairastupa
jneTyöni kautta tiedän , joten sinä saat ihan vaan rauhassa uskoa omaan itseesi , ei ole minulta pois .
- Anonyymi
Lääkäri määrää lääkkeitä, ei ravintolisiä, joita kannattaisi sinunkin alkaa kokeilemaan. Kommenttisi kuulostaa vähän siltä, että ravinteissa on vajausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
että monipuolisesta ruuasta saa lähes kaiken, mutta riittävästi D-vitamiinia siitä ei saa.Kyllä ainakin minun ruuastakin saa riittävästi ei ole ollut koskaan vajausta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri määrää lääkkeitä, ei ravintolisiä, joita kannattaisi sinunkin alkaa kokeilemaan. Kommenttisi kuulostaa vähän siltä, että ravinteissa on vajausta.
Usko vaan niihin jos haluat minä en usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko vaan niihin jos haluat minä en usko.
Pakko uskoa, kun porskutan aina vain ilman suurempia vaivoja, vikoja, sairauksia. Uskomattomuus ja tiedon puute ovat jokaisen oma moka, jotta pysy terveenä. Hah.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin minun ruuastakin saa riittävästi ei ole ollut koskaan vajausta
Mistä sinä sen tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
että monipuolisesta ruuasta saa lähes kaiken, mutta riittävästi D-vitamiinia siitä ei saa.Tuo on valeuutinen, eli -väite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on valeuutinen, eli -väite.
Useimmiten.
- Anonyymi
Hyvä aloituksen aihe, kiitos Pertikki ! Ohjeet muuttuvat, kun asioita tutkitaan.
Monikaan ei edes tiedä mikä hänen D-vitamiiniarvonsa on.
Ruuasta sitä ei tarpeeksi saa, mutta auringossa kesällä D-vitamiinia
saa vähän enemmän.
Söin ennen vain talvisin 10 mikrogrammaa D-vitamiinia ja kun se ensimmäisen kerran mitattiin arvo oli liian alhainen.
Sen jälkeen olen syönyt ympäri vuoden 20 mikrogrammaa,
koska en auringossa paljoakaan pysty oleskelemaan.
Arvo on nyt tyydyttävä, mutta ilmeisesti olisi syytä vähän enemmänkin syödä.
Olipa hyvä, että aihe tuli esille. Linkin mukaan lääkäri itse ottaa
50 mikrogrammaa vrk:ssa. "Yliannostuksen" vaarat ovat teoreettiset.- Anonyymi
seuraan enään liikunta kyvyttömän pertikin ja hänen miehensä siilin
terveys ohjeita näin minustakin tulee saman lainen kokemusasian tuntia Anonyymi kirjoitti:
terveys ohjeita näin minustakin tulee saman lainen kokemusasian tuntiaÄsken kuntopyörällä puolituntia liikuntaa, jonakin päivänä lisään soutulaitteella toisen puolituntia, mikä sun liikunta määräsi kun näyt tietävän mun päivä ohjelman.
Terveelliset elämän tavat, etenkin tuo ruokapuoli sen takia tuli totuus eteen on minun ongelma, huomaako missään jos ei popsi D-vitamiinia ?, talvella tulee käytettyä.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
En neuvo ketään.
mitä sä täällä neuvot olemaan neuvomatta
Anonyymi kirjoitti:
terveys ohjeita näin minustakin tulee saman lainen kokemusasian tuntiaMiehensä Siilin?
Jos minua tarkoitat niin olen kyllä nainen ja naimisissa.Palstalla saa kertoa mielipiteensä, tähän ikään mennessä on ymmärrystä hoitaa itse tarpeensa, onko sinua joku patistanut.
- Anonyymi
Päivitä lääkityksesi 16:56.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä sä täällä neuvot olemaan neuvomatta
Onko sinun 16:09 pakko näyttää pöpiytesi kirjoittamalla tänne ?
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Palstalla saa kertoa mielipiteensä, tähän ikään mennessä on ymmärrystä hoitaa itse tarpeensa, onko sinua joku patistanut.
itse tarpeensa, onko
pertsikki väittää tekevänsä itse tarpeensa mutta alleen Anonyymi kirjoitti:
itse tarpeensa, onko
pertsikki väittää tekevänsä itse tarpeensa mutta alleenEn maininnut wc-käyntejä, käytätkö D-vitamineeja siitä oli kyse.
Anonyymi kirjoitti:
terveys ohjeita näin minustakin tulee saman lainen kokemusasian tuntiaKoetko ohjaukseksi tai neujonnaksi jos joku täällä kirjoittaa viitteineen omista kokemuksistaan? Millä valtuuksilla koet voivasi rajoittaa täällä toisten kirjoittajien kirjoituksia?
Anonyymi kirjoitti:
terveys ohjeita näin minustakin tulee saman lainen kokemusasian tuntiaVoisit pysyä siellä omassa blogissasi ja tukeutua palstaan laihdutuksessasi kuten sinua joku täällä neuvoi.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Voisit pysyä siellä omassa blogissasi ja tukeutua palstaan laihdutuksessasi kuten sinua joku täällä neuvoi.
"Millä valtuuksilla koet voivasi rajoittaa täällä toisten kirjoittajien kirjoituksia?"
Anonyymi kirjoitti:
"Millä valtuuksilla koet voivasi rajoittaa täällä toisten kirjoittajien kirjoituksia?"
Niin? Oliko jotain asiaakin kopsun lisäksi?
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Niin? Oliko jotain asiaakin kopsun lisäksi?
Ai rautalankaa kaipaat?
Ok eli noudata omaa ohjettasi. Ymmärsitkö nyt? Anonyymi kirjoitti:
Ai rautalankaa kaipaat?
Ok eli noudata omaa ohjettasi. Ymmärsitkö nyt?No höpö höpö. Tässä tapauksessa ei voi sanoa noin.
- Anonyymi
Jos et voi pyöräillä eteenpäin käytä kuntopyörää paikallaan
Matti Nykänen- Anonyymi
Alkoholistin totuutta ja filosofiaa.
- Anonyymi
Pillerit hyödyttää vain ja ainoastaan pillerikauppiasta.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
D-vitamiini on eri asia. Itse olen sen juuri tänä syksynä kokeellisesti itselleni todistanut.
Onhan D-vitamiiniäkin pillereinä.
Anonyymi kirjoitti:
Onhan D-vitamiiniäkin pillereinä.
Ni vastasinkin tuolle joka väitti että pillerit hyödyntää vain ja ainoastaan pillerikauppiaita. Kyllä d-vitamiinipilleri on minua hyödyntänyt😁.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Ni vastasinkin tuolle joka väitti että pillerit hyödyntää vain ja ainoastaan pillerikauppiaita. Kyllä d-vitamiinipilleri on minua hyödyntänyt😁.
Eikö muka saa tarpeeksi muute kuin syömällä pillereitä?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö muka saa tarpeeksi muute kuin syömällä pillereitä?
Minä en saanut vaikka omasta mielestäni syön suht terveellisesti. Aurinkoa paljaalle iholle kesällä välttelen enkä juo (d-vitminoitua) maitoakaan. Joku toinen voi saada.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Minä en saanut vaikka omasta mielestäni syön suht terveellisesti. Aurinkoa paljaalle iholle kesällä välttelen enkä juo (d-vitminoitua) maitoakaan. Joku toinen voi saada.
eilen en tiennyt mitä vitamini on mutta täään jo neuvon asiasta vaimoni pertin kanssa
- Anonyymi
Kauppiaskin saa toki hyötyä, mutta kaikista eniten hyötyä siitä olisi tälle sairaalle kansalle, jolla on isompi vitamiinien tarve kuin se ymmärtääkään. Ts. mitä ko. asia kertoo kansasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppiaskin saa toki hyötyä, mutta kaikista eniten hyötyä siitä olisi tälle sairaalle kansalle, jolla on isompi vitamiinien tarve kuin se ymmärtääkään. Ts. mitä ko. asia kertoo kansasta.
Kansan puolesta väität tietäväsi sen asiat, eli mutuilet lahjakkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansan puolesta väität tietäväsi sen asiat, eli mutuilet lahjakkaasti.
Se, että sinä et tiedä, ei tarkoita, että minä esitän musta tuntuu -juttuja. Tutki sinä(kin) tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että sinä et tiedä, ei tarkoita, että minä esitän musta tuntuu -juttuja. Tutki sinä(kin) tarkemmin.
Selelvä pyy!
- Anonyymi
Aloittaja väittää ettei d-vitamiinista olisi haittaa, kyllä juuri oli lehdissä tietoa kuinka esim. maksavaurioita tulee liiasta d-vitamiinista. Ihminen ei tarvitse vitamiinipillereitä, se on aivan selvää, niissä on aina se riski erilaisilla elinvaurioille, luonnollisesta ravinnosta riskit on oleellisesti pienempiä. Pillerit ei korvaa oikeaa ruokaa, eikä täydennä, turhaa rahanmenoa.
- Anonyymi
painut nyt hlvettiin täältä puhumasta vai oli lehdessä pskajuttuja ja kirjoittelet niitä tänne
äläkä viitsi puhua paskaa kun et tiedä mutta noudata hiljaa
sotket todennäköisesesti vitamiinilajit hlvetin lässyttäkä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
painut nyt hlvettiin täältä puhumasta vai oli lehdessä pskajuttuja ja kirjoittelet niitä tänne
äläkä viitsi puhua paskaa kun et tiedä mutta noudata hiljaa
sotket todennäköisesesti vitamiinilajit hlvetin lässyttäkäH-sta sin p-ska!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
H-sta sin p-ska!
et tiedä mitään vitamiineista joten pidä kuule turpa tukossa
lue lehdestäpskaa mutta älä levitä täällä
noudata omia höpöjäsi hiljaisuudessa
d-vitamiinilla ei ole toksista ylärajaa järkevissä määrissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et tiedä mitään vitamiineista joten pidä kuule turpa tukossa
lue lehdestäpskaa mutta älä levitä täällä
noudata omia höpöjäsi hiljaisuudessa
d-vitamiinilla ei ole toksista ylärajaa järkevissä määrissäÄlä levitä väärää tietoa täällä, se on c-vitamiini joka liukenee ilman suurempiä riskejä pois, mutta d-vitamiinin kanssa ei ole leikkimistä, se voi aiheuttaa vakavia munuais-, ja maksaongelmia, riippuen hieman siitä, kuinka herkkä kukin on aineelle.
- Anonyymi
Huomautan että en anna neuvoja vitamiinien käytöstä
otan
mallia pertikistä
en neuvo vaan lausun mielipiteeni
mielipiteeni tällä kertaa d-vitamiinista pskapuheita esittävästä harhaoppimattomasta- Anonyymi
Taidat olla vähän yksinkertainen. Lausuin mielipiteeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla vähän yksinkertainen. Lausuin mielipiteeni.
Yhdyn mielipiteeseesi.
- Anonyymi
Eli neuvoja ei vitaminista tipu vaikka mitä maa nitte lette tai tiput tette lette
- Anonyymi
Hyvä neuvo on syödä monipuolisesti, pillerit on kalliita turhiksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä pilleri on syödä ja kallista on neuvot turina
en neuvo mitään vitamineista enään vaan kerron mieli piteenin pertikki oppien mukaisesti tuulesta tomutettuna - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa sitten seuraavaksi, miten "monipuolisesti" sinä syöt. Joka ikinen iikka kuvittelee syövänsä monipuolisesti, vaikkei edes tiedä, mitä se tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa sitten seuraavaksi, miten "monipuolisesti" sinä syöt. Joka ikinen iikka kuvittelee syövänsä monipuolisesti, vaikkei edes tiedä, mitä se tarkoittaa.
Syön mm. kurkkua, porkkanaa, tomaattia, omenaa, banaania ja muitakin vihanneksia, hedelmiä, erilaisia ruokia, kiinteitä sekä keittoja, sopivasti vaihdellen kaikkia näitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön mm. kurkkua, porkkanaa, tomaattia, omenaa, banaania ja muitakin vihanneksia, hedelmiä, erilaisia ruokia, kiinteitä sekä keittoja, sopivasti vaihdellen kaikkia näitä.
Missä salaatit? Kaalit? Viljatuotteet? Ruoka-sana sinällään ei kerro mistään mitään, vaan se, mitä ruokasi sisältää. Esim. kaupan valmisruoka-annokset eivät ravitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä salaatit? Kaalit? Viljatuotteet? Ruoka-sana sinällään ei kerro mistään mitään, vaan se, mitä ruokasi sisältää. Esim. kaupan valmisruoka-annokset eivät ravitse.
Salaatteja myös, punajuuri ja muitakin, kuten totesin, syön moniuolisesti, mut en samoja joka päivä. Tuo on virheellinen väite, et valmisruoka-annokset eivät ravitse, tottakai niissä on ravintoaineita, älä viitsi höpistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaatteja myös, punajuuri ja muitakin, kuten totesin, syön moniuolisesti, mut en samoja joka päivä. Tuo on virheellinen väite, et valmisruoka-annokset eivät ravitse, tottakai niissä on ravintoaineita, älä viitsi höpistä.
Itse en tunne niitä. Lue sisällykset tarkasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en tunne niitä. Lue sisällykset tarkasti.
Eli mitä tuo tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mitä tuo tarkoittaa?
Kai eineksissäkin täytyy kertoa / sanoa, mitä ne sisältävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai eineksissäkin täytyy kertoa / sanoa, mitä ne sisältävät.
Tottakai kerrotaan, entäs sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kerrotaan, entäs sitten?
Tutki tarkasti. Piste ja pamaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutki tarkasti. Piste ja pamaus.
Olen tehnyt sen jo kauan sitten. Pum!
- Anonyymi
Turhaa rahan tuhlausta koko vitamiini hössötys!
Yksi kpl pore ravintolisä - monivitamiinivalmiste riittää koko vrk.
Siis, jos eläke ei enään riittää ostaa kunnon ravintoa.
Ja, mikäli haluat jatkossa seurata perseiliöiden huijauksia niin tuolta lisä neuvoja niille :
https://youtu.be/4we0ruystXQ- Anonyymi
mene kuule preseilijä työntämäänpskaasi kotiisin ja imesitä mahan täydeltä älkä postaile
täällä kunet mitääntiedä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mene kuule preseilijä työntämäänpskaasi kotiisin ja imesitä mahan täydeltä älkä postaile
täällä kunet mitääntiedäOoksä ryypänny pääs ihan sekaisin?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711510Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231497Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851224Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1781157Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬221104Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932- 77929