Oma periaate on se, että pyrin välttämään tarpeetonta auttamista, jotta ratkojan omalle oivallukselle jäisi tilaa, vaikka auttaisikin. Päätin, etten palkintoristikoissa julkisesti auta, jos aukot ovat isoja. En ala ratkomaan ristikkoa toisten puolesta. Privaatisti voi joskus kimpparatkoa ristikoita kanssani.
Lähden auttamisessani aina siitä, että kysyjät eivät pyri menemään siitä, mistä aita on matalin. Jos joku haluaisi käyttää minua laiskuuttaan hyväksi, en sellaista henkilöä haluaisi auttaa ollenkaan.
Kun pyrkii auttamisessa jättämään tilaa, voi auttaa liiankin vähän. Auttaminen on myös aina juuri kysyjä huomioiden, ei yleisesti. Jos jollekin annettu vinkki ei toiselle riitä, voi kysyä samastakin vihjeestä uudestaan.
Josku tulee kiusallinen tilanne. Auttamisessa tarkoitus ei ole ketään nolata eikä mollata.
"19. iso SLainaa10.12.2024 klo 11:33
Edelleen lyö tyhjää tuo kiistelty. Minulle siihen tuli maja. MIstä ihmeen majasta on kiistelty? Havumajasta, savimajasta, matalasta majasta? Stormkärs Maja tai Anna-Maja Henriksson?
20. YlläpitoLainaa10.12.2024 klo 11:38
Laudatur puuttuu isolta Ässältäkin.
21. JaskaLainaa10.12.2024 klo 14:00
iso S lienee raittiusmiehiä..."
Miten tilanteessa antaa vinkin toista nolaamatta? Pari heikkoa vinkkiä on annettu. Ns. rautalankaa voisi vääntää. Jos vääntäisi rautalankaa, sekin voisi tuntua epäkohteliaalta.
On helppo paukutella ratkaisusanoja, sillä silloin ei tarvitse miettiä, miten juuri sopivasti, toisen ratkontakykyä aliarvioiomatta ja kohteliaasti auttaisi eteenpäin. Aina ei voi onnistua.
Auttamisen vaikeudesta
34
524
Vastaukset
- Anonyymi
Olemme taas siirtyneet aamunavausaikaan. Miksi Tapio ei koskaan avaa auttamispakkoaan? Miksi on autettava ja samalla tuotava itseään esiin narsistisella tavalla?
Minusta itsestäni on kiva saada ristikko kokonaan oikein ratkottua ja myös ymmärrettyä. Jos haluan toisilta ratkojilta apua, haluan sitä vain sen verran kuin oikeasti tarvitsen. Kyllä minäkin välillä pieniä apuja joskus tarvitsen, mutta kysyn yleensä asioista privaatisti.
Toimin muita kohtaan vastavuoroisesti toimia samaan tapaan. Julkisesti autan palkintoristikoissa vain kohtuuden rajoissa. Mikä on kohtuus, on tietenkin epämääräinen käsite.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Haluaisin edistää terveempää auttamiskulttuuria.
Tapio on ristikkoskenen Krista Kiuru.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Haluaisin edistää terveempää auttamiskulttuuria.
"Haluaisin edistää terveempää auttamiskulttuuria."
Haluaisin, että ristikoita ratkottaisiin sillä tavalla kuin minä olen hyväksi havainnut. Olen kehityksen edelläkävijä.
- Anonyymi
Iso S:lle Ylläpidon ja Jaskan vinkit riittivät, sillää hän kertoo kohdan selvinneen.
Vinkit olivat siten juuri passelit. Juuri passeleihin vinkkeihin olisi syytä pyrkiä eikä tyrkyttää röyhkeästi ratkaisusanoja tai rautalangasta vääntämisiä. Minä en ehkä olisi osannut antaa iso S:lle juuri hänelle sopivia vinkkejä. Poistettu kommenttini oli liian paljon auttava. Plussat Ylläpidolle ja Jaskalle, respect onnistuneesta vinkkien antamisesta.
Se, mitä isp S kaipasi on eri kuin mitä vähen'mmän koviksia ratkonut tarvitsisi. Täällä on äärimmäisen vaikea antaa parasta mahdollista apua, kun esiinnytään anonyymisti eikä voi tietäää, mikä kokrmus ristikoista kysyjillä on.- Anonyymi
Kannattaa pysyä pois täältä. Täällä ladellaan ratkaisusanoja.
- Anonyymi
Kun on niin vaikea antaa vinkkejä, niin lopeta, kiitos. Lopeta myös kommentointi, arvostelu ja jatkuva kritisointi. Kun omalla foirumillasi kysyjät ovat niin tyytyväisiä, niin pysy siellä. Eihän helmiä kannata meille sioille tiputtaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on niin vaikea antaa vinkkejä, niin lopeta, kiitos. Lopeta myös kommentointi, arvostelu ja jatkuva kritisointi. Kun omalla foirumillasi kysyjät ovat niin tyytyväisiä, niin pysy siellä. Eihän helmiä kannata meille sioille tiputtaa!
Ei Tapsalla mitään auttamishaluja ole sen enempää kuin kellään muullakaan. Mitä Tapsa haluaa on että muut tekevät juuri niin kuin hän sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Tapsalla mitään auttamishaluja ole sen enempää kuin kellään muullakaan. Mitä Tapsa haluaa on että muut tekevät juuri niin kuin hän sanoo.
Se on jämpti niin! Sillä on oma sivusto, jossa tehdään just niin kuin herra määrää. Lisäksi sen pitäis saada määrätä täällä ja jopa palstalla, johon sillä on porttikielto. Aikamoinen alfauros.
Anonyymi kirjoitti:
On auttamista, jossa en ehdittomasti halua olla mukana.
Poistin sivustoltani Manta-säikeet. Niistä kaksi henkilöä oyytää aoua tavalla, jossa en halua olla mukana olkenkaan.
Joku kyselee massiivisten mäörän ratkaisusanoja. En koe mielekkääksi vain ladella massiivisen määrän ratkaisusanoja edes ristikkoon, joka ei ole palkintoristikko.
Olisin voinut yrittää auttaa katsomalla mahdolliset ratkontavihjeet ja sen jälkeen antamalla vinkkejä, joidena avulla ratkoja olisi voinut mahdollisimman paljon omaa päättelykykyään käyttäen löytää ratkaisun. Pääsääntöisesti niin ei oke toimittu vaan on ladeltu ratkaisusanoja.
Jotta ratkojana edistyy, vihjeiden logiikat olisi hyvä ymmärtää. Vain latelemalla ratkaisusanoja, ratkoja ei välttämättä ymmärrä vihjeiden ideaa. Jos auttaisin, haluaisin että myös vihjeiden ideat ymmärretään. Nyt vihjeiden logiikkoita ei kysellä eikä niitä selitetä.
Sanaris saa minun puolestani pitäö Manta-kyselyt.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
On auttamista, jossa en ehdittomasti halua olla mukana.
Poistin sivustoltani Manta-säikeet. Niistä kaksi henkilöä oyytää aoua tavalla, jossa en halua olla mukana olkenkaan.
Joku kyselee massiivisten mäörän ratkaisusanoja. En koe mielekkääksi vain ladella massiivisen määrän ratkaisusanoja edes ristikkoon, joka ei ole palkintoristikko.
Olisin voinut yrittää auttaa katsomalla mahdolliset ratkontavihjeet ja sen jälkeen antamalla vinkkejä, joidena avulla ratkoja olisi voinut mahdollisimman paljon omaa päättelykykyään käyttäen löytää ratkaisun. Pääsääntöisesti niin ei oke toimittu vaan on ladeltu ratkaisusanoja.
Jotta ratkojana edistyy, vihjeiden logiikat olisi hyvä ymmärtää. Vain latelemalla ratkaisusanoja, ratkoja ei välttämättä ymmärrä vihjeiden ideaa. Jos auttaisin, haluaisin että myös vihjeiden ideat ymmärretään. Nyt vihjeiden logiikkoita ei kysellä eikä niitä selitetä.
Sanaris saa minun puolestani pitäö Manta-kyselyt."Nyt vihjeiden logiikkoita ei kysellä eikä niitä selitetä."
Tutkin vielä asiaa. Kysellään hieman vihjeiden logiikoista ja selitetään hieman, mutta logiikkoiden ymmärtämisen käsittelyä soisi olevan enemmän.
Kokonaisuus on kuitenkin sellainen, että ei tee mieli olla mukana.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
"Nyt vihjeiden logiikkoita ei kysellä eikä niitä selitetä."
Tutkin vielä asiaa. Kysellään hieman vihjeiden logiikoista ja selitetään hieman, mutta logiikkoiden ymmärtämisen käsittelyä soisi olevan enemmän.
Kokonaisuus on kuitenkin sellainen, että ei tee mieli olla mukana.Laitoin uuden säikeen, jossa kerron, missä haluan olla mukana ja miisä en
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/mantan-mainiot-ristikot-2025/
<jos ei tule yhtään kysymystä, ei tule. Punaisesta Pelikaanista ja Iisakin Ristikousta esitetään avun pyyntöjä tavalla, jossa voin olla mukana. Jos pyydetään mielestäni liikaa apua, kieltöydyn vain auttamasta.
Haluan ihan aidosti auttaa ratkojia kehittymään ratkojina. Liikaa en halua auttaa.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
"Nyt vihjeiden logiikkoita ei kysellä eikä niitä selitetä."
Kokonaisuus on kuitenkin sellainen, että ei tee mieli olla mukana.Nauru pidentää kuulemma ikää. Kiitos! Tämä juttu nauratti minua todella. Huuhaa armollisesti luovuttaa Manta-ristikot Sanariksen palstalla selitettäväksi. "Näissä en halua olla mukana ollenkaan" sanoo henkilö, joka kaikin keinoin on pyrkinyt rikkomaan saamansa porttikiellon Sanariksen saitille!
Ratkaisujen logiikan selvittämisestäkin olen eri mieltä. Ratkojalle voi tässäkin antaa tilaa. Moni keksii logiikan saatuaan ratkaisusanan ja sekin auttaa kehittymään ratkojana. Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi. Lisäksi Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään. Pätemisen tarve taas johtaa siihen, että jos joku muu selittää jonkin ratkaisun, Huuhaa lisää siihen ihan varmasti jotain ja aivan turhaan. Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona. Anonyymi kirjoitti:
Nauru pidentää kuulemma ikää. Kiitos! Tämä juttu nauratti minua todella. Huuhaa armollisesti luovuttaa Manta-ristikot Sanariksen palstalla selitettäväksi. "Näissä en halua olla mukana ollenkaan" sanoo henkilö, joka kaikin keinoin on pyrkinyt rikkomaan saamansa porttikiellon Sanariksen saitille!
Ratkaisujen logiikan selvittämisestäkin olen eri mieltä. Ratkojalle voi tässäkin antaa tilaa. Moni keksii logiikan saatuaan ratkaisusanan ja sekin auttaa kehittymään ratkojana. Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi. Lisäksi Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään. Pätemisen tarve taas johtaa siihen, että jos joku muu selittää jonkin ratkaisun, Huuhaa lisää siihen ihan varmasti jotain ja aivan turhaan. Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona.Ratkaisuiden selitykset on tarkoitus antaa vain tarvittaessa. Antaisin ne aina spoikereilla - ei ole pakko katsoa, jos haluaa ensin itse miettiä.
"Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi"
Yritän kyllä välttää tarpeettomia selityksiä. Ja aina omilla sivuillani laitan selitykset oletuksena piiloon.
"Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään."
Eivät selitykset aina ole riittävän selkokielisiä, sen myönnän. Aina on parantamisen varaa.
"Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona"
Kyllä minä sitä pyrin välttämään. Täällä ongelmana on se, että ei voi oppia tietämään toisen osaamistasoa. Väännän rautalankaa, jos katson sen oikeasti olevan jollekulle tarpeen. En täällä voi laittas rautalankaa spoilerin taakse sellaista ajatellen, joka rautalankaa ei tarvitse.
"Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ratkaisuiden selitykset on tarkoitus antaa vain tarvittaessa. Antaisin ne aina spoikereilla - ei ole pakko katsoa, jos haluaa ensin itse miettiä.
"Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi"
Yritän kyllä välttää tarpeettomia selityksiä. Ja aina omilla sivuillani laitan selitykset oletuksena piiloon.
"Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään."
Eivät selitykset aina ole riittävän selkokielisiä, sen myönnän. Aina on parantamisen varaa.
"Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona"
Kyllä minä sitä pyrin välttämään. Täällä ongelmana on se, että ei voi oppia tietämään toisen osaamistasoa. Väännän rautalankaa, jos katson sen oikeasti olevan jollekulle tarpeen. En täällä voi laittas rautalankaa spoilerin taakse sellaista ajatellen, joka rautalankaa ei tarvitse.
"https://keskustelu.suomi24.fi/t/18749506/is-viikonloppu-21--22-12-2024#comment-132929191 katsoin tzrpeelliseksi. Joku ihmetteli "Mriesa?", mikä minusta osoitti, että purku oli välttämätöntä tässä tapauksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Nauru pidentää kuulemma ikää. Kiitos! Tämä juttu nauratti minua todella. Huuhaa armollisesti luovuttaa Manta-ristikot Sanariksen palstalla selitettäväksi. "Näissä en halua olla mukana ollenkaan" sanoo henkilö, joka kaikin keinoin on pyrkinyt rikkomaan saamansa porttikiellon Sanariksen saitille!
Ratkaisujen logiikan selvittämisestäkin olen eri mieltä. Ratkojalle voi tässäkin antaa tilaa. Moni keksii logiikan saatuaan ratkaisusanan ja sekin auttaa kehittymään ratkojana. Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi. Lisäksi Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään. Pätemisen tarve taas johtaa siihen, että jos joku muu selittää jonkin ratkaisun, Huuhaa lisää siihen ihan varmasti jotain ja aivan turhaan. Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona.Se, että vinkit ei aina riitä näkyy
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2025/?view=all#post-34244
Myöhemmin jouduin tarkentamaan, vaikka koin antaneeni juuri riittävästi apua. Aina vaan ei voi 100% onnistua
Periaate on myös se, että ensin ra'kysyjä korjaa ratkontavirheensä. Siinä vaiheessa pyrin auttamaan tosi vähän. Kyllä minä pyrin välttämään sitä, että joku kokisi, että pidän kysyjää aivottomana. Jos antaa liikaa apua, sitä ei voi perua.
Laitoin tällä kertaa pahoittelut:
"Pahoittelen, ettet heti saanut riittävästi apua. Auttamiseni ydinperiaate on se, että autan vain sen verran kuin on välttämätöntä. Pyrin kaikin tavoin välttämään liiallista auttamista ja siten ratkontanautinnon pilaamista. Joskus seurauksena on se, että apu ei ole ollut riittävää. Aina voi kysyä tarkennuksia. Joskus liitän epämääräisen vinkin lisäksi tarkennetun vinkin. Tarkennettuja vinkkejä toivon käytettävän vain, jos epämääräisempi vinkki ei riitä. "Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisujen logiikan selvittämisestäkin olen eri mieltä. Ratkojalle voi tässäkin antaa tilaa. Moni keksii logiikan saatuaan ratkaisusanan ja sekin auttaa kehittymään ratkojana. Jos saat ratkaisun ja selityksen, et ikinä opi ajattelemaan omilla aivoillasi. Lisäksi Huuhaan selitykset ovat usein sitä luokkaa, että hän tarvitsee pari kolme lisäviestiä oikoakseen ja korjatakseen omaa selitystään. Pätemisen tarve taas johtaa siihen, että jos joku muu selittää jonkin ratkaisun, Huuhaa lisää siihen ihan varmasti jotain ja aivan turhaan. Lukijaa/ratkojaa ei pidä kohdella aivottomana olentona.Olen voinut lisätä turhas, sen myö nän. Pitää miettiä tarkemmin. Mutta joskus on ollut tilanteita, joissa lisäykset eivät mirlestäni ole olleet turhia.
- Anonyymi
Julkkikset on kovempia kuin Krista Kiuru.
Lainaus: 127. Ritu 11.12.2024 klo 21:36
Onkohan Rita Behm jo mainittu? No nyt ainakin on. Linnan juhlat ja niiden jatkot taitavat olla vuoden katsotuimpia Ylen ohjelmia, joten Ritan ristikkoharrastus tavoitti melkoisen katsojamäärän.
Jatkoilla esiintymässä ollut Rita kertoi Ylen Linnan jatkot -ohjelman haastattelussa ratkovansa hirveästi ristikoita.
Haastattelu löytyy Areenasta Linnan jatkot 2024 ja Ege Zulun ja Rita Behmin yhteishaastattelu alkaa suunnilleen kohdasta 41.12 - Anonyymi
Toisaalta joku oli Nummelassa ollut näkevinään Zeppelinin, joka hitaasti kaarsi Airmotellin suuntaan, mutta kukaan frisbeegolfareista ei sitä ollut nähnyt; aurinko väreili Seisakin yllä, ja helteinen ilma lupaili ukkosta, mutta sitäkään ei tullut, vaikka sade olisi voinut raikastaa koko tienoon. Jossakin vaiheessa autoradio alkoi säristä Hanko-Mäntsälä-tien keskiviivaan osuessa. Vihdin kirkonkylällä tien yli meni kissa, jolla saattoi olla valjaat, joihin oli kiinnitetty häirintälaite. Prismassa juustot homehtuivat itsekseen hyllyyn. Parkkipaikalla kasvoi ihmeellisen korkeita voikukkia.
Pyrin siis ottamaan jokaisen ratkojan yksilönä ja pyrin tarjoamaan apua vain sen verran kuin on tarpeen. Jotta näin olisi mahdollista, spoilerit ovat välttämömiä. Miten hyvin olen onnistunut tavoitteissani, Iisakin ristikoiden säikeet ovat hyvä paikka, missä sitä voi arvioida.
Toimin "mitä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee samoin muille".
Tuon ongelma on subjektiivisuus. Autan sen mukaan miten toivoisin itseäni autettavan. Muulla tavoin en edes halua auttaa. Iisakin ristikoissa se toimii parhaiten, sillä kun ostaa Suomen vaikeimpia ristikoita sisältäviä lehtiä, niihin suhtaudutaan kunnioituksella ja apua tosiaan pyydetään vain, jos sitä todella tarvitaan. Kukaan ei halua olla vapaamatkustaja!
Periaate "mitä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee samoin muille" yksinään on sikäli huono, että sen voi tulkita jopa rikollisesti "minkä (rikos)palveluksen toisten tekevän itsellesi, tee (rikolisia palveluksia muille".- Anonyymi
"Jotta näin olisi mahdollista, spoilerit ovat välttämömiä."
Ei tuota auttamista ole mikään pakko julkisesti tehdä. Privaattiviesteillä pystyt auttamaan apua pyytänyttä niin, ettei kukaan ulkopuolinen tule vahingossa loukatuksi liiallisesta auttamisesta. Lisäksi iso plussa privoissa on siinä, ettei kukaan ulkopuolinen myöskään pääse tahallisesti häiritsemään opastusta trollailuillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jotta näin olisi mahdollista, spoilerit ovat välttämömiä."
Ei tuota auttamista ole mikään pakko julkisesti tehdä. Privaattiviesteillä pystyt auttamaan apua pyytänyttä niin, ettei kukaan ulkopuolinen tule vahingossa loukatuksi liiallisesta auttamisesta. Lisäksi iso plussa privoissa on siinä, ettei kukaan ulkopuolinen myöskään pääse tahallisesti häiritsemään opastusta trollailuillaan.Haluan pitää suurimman osan auttamisesta julkisesti. Spoilerit auttavat tehokkaasti sitä, että joku ei saa tarpeetonta apua. Mutta pyrkimys antaa apua mahdollisimman vähän, joskus johtaa siihen, että samasta kohdasta joku kysyy uudestaan. Useimmiten olen kuitenkin osannut arvioida avun tarpeen kerralla oikein.
Joskus avun saanut antaa kommentissaan tarpeettoman vinkin jollekin toiselle kertomalla turjan laveasti, mitä apua sai. Yksi auttaja käyttää omassa avussaan aina spoilereita. On tainnut joku muukin käyttää, mutta tavaksi ei monelle ole tullut. Joskus olen lusä nyt jonkun kommenttiin spoilerit. Liiallinen apu ei nykyisin ole ongelma.
Toimivuus on nykyisin mielestäni varsin hyvä.
Trollauksista ei ole muodostunut suurta ongelmaa. Niitä on viimeaikoina muutama tullut. Sivuston voi väkiaikaisesti laittaa tilaan, jossa pitää kurjautua voidakseen kommentoida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan pitää suurimman osan auttamisesta julkisesti. Spoilerit auttavat tehokkaasti sitä, että joku ei saa tarpeetonta apua. Mutta pyrkimys antaa apua mahdollisimman vähän, joskus johtaa siihen, että samasta kohdasta joku kysyy uudestaan. Useimmiten olen kuitenkin osannut arvioida avun tarpeen kerralla oikein.
Joskus avun saanut antaa kommentissaan tarpeettoman vinkin jollekin toiselle kertomalla turjan laveasti, mitä apua sai. Yksi auttaja käyttää omassa avussaan aina spoilereita. On tainnut joku muukin käyttää, mutta tavaksi ei monelle ole tullut. Joskus olen lusä nyt jonkun kommenttiin spoilerit. Liiallinen apu ei nykyisin ole ongelma.
Trollauksista ei ole muodostunut suurta ongelmaa. Niitä on viimeaikoina muutama tullut. Sivuston voi väkiaikaisesti laittaa tilaan, jossa pitää kurjautua voidakseen kommentoida.Sääliksi käy, jos pitää kurjautua! Se on lusä nyt! (Voisitko...)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääliksi käy, jos pitää kurjautua! Se on lusä nyt! (Voisitko...)
Tässä näkyy hyvin se, että Tapiolla on pakonomainen tarve olla esillä. Olisihan se ikävä auttaa privaatisti, koska silloin vain yksi ihminen näkisi kaikki nuo "kurjoitukset".
Plus, suurin osa riitelyistä jäisi pois, kun välihuutelijoihin ei tarvitsisi puuttua. Provosoituminen jankkaamiseen on niin kivaa, että parempi vaan unohtaa se yksityisesti auttaminen ja jatkaa aiemmin koetulla linjalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan pitää suurimman osan auttamisesta julkisesti. Spoilerit auttavat tehokkaasti sitä, että joku ei saa tarpeetonta apua. Mutta pyrkimys antaa apua mahdollisimman vähän, joskus johtaa siihen, että samasta kohdasta joku kysyy uudestaan. Useimmiten olen kuitenkin osannut arvioida avun tarpeen kerralla oikein.
Trollauksista ei ole muodostunut suurta ongelmaa. Niitä on viimeaikoina muutama tullut. Sivuston voi väkiaikaisesti laittaa tilaan, jossa pitää kurjautua voidakseen kommentoida."Trollauksista ei ole muodostunut suurta ongelmaa."
Niin, mutta Sanariksella on sitäkin suurempi, sinä (ja jäljittelijäsi)! Anonyymi kirjoitti:
Tässä näkyy hyvin se, että Tapiolla on pakonomainen tarve olla esillä. Olisihan se ikävä auttaa privaatisti, koska silloin vain yksi ihminen näkisi kaikki nuo "kurjoitukset".
Plus, suurin osa riitelyistä jäisi pois, kun välihuutelijoihin ei tarvitsisi puuttua. Provosoituminen jankkaamiseen on niin kivaa, että parempi vaan unohtaa se yksityisesti auttaminen ja jatkaa aiemmin koetulla linjalla.Välillä voi täällä esittää kärjistetyn väitteen,. Ehkä pitäisi esittää mielipiteet vähemmän kärjekkäästi. Varsin kärjekkäitä mielipiteitä muutkin välillä esittävät.
Mutta syynä täällä riitelyn on kyllä ensisijaisesti se, että joku tarttuu johonkin kommenttini osaan tai vain siihen. että ylipäätänsä kirjoitan. En osaa päätellä riittävän hyvin, milloin ilkeyksiin kannattaa puuttua ja milloin ei. Minua on siksi helppo kiusata ja kiusaamiseni tuntuu olevan joillekin suuri hupi.
Sivustollami ei ole mitään riitelyä, mutta sen ongelma on, että siinä ei IS:n ristikoista kysellä eikä juuri Suomen Kuvalehden ristikoistakaan. Kun ei käsitellä, on tulee tälle sivustolle kirjoitettua.
Punaisen Pelikaanin säikeeseen joskus kirjoitan jotakuta auttaakseni, mutta varsin vähän. Sen käsittelyä on sivustollani. Erittäin harvoin ole täältä saanut apua toisten auttamiseen, mutta joskus sentään.
Iisakeissa täällä ei pikku ongelmissa minua haluta auttaa, Harvoin olen apua pyytämässäkään.
- Anonyymi
Tooosi kauan kesti myös aikomuksesi olla auttamatta Mantan ristikoissa. Ihanaa, että Siru ja Sirpale saavat nyt apua foirumiltasi.
- Anonyymi
Sepä vasta koomista olisikin jos perustaisi auttamiseen keskittyvän foorumin ja sitten aktiivisesti kieltäytyisi auttamasta.
Hyvä että apua saa edes jostain, jos nousee seinä pystyyn jostakin piilokirjaimesta vai mitä niitä nyt olikaan. - Anonyymi
Kyse on siitä, että että haluaisin auttaa eri tavalla kuin mitä nyt Sanarisin foorumissa tehdään. Itse suhtaudun ei-palkintoristikkoon samalla lailla kuin palkintoristikkoon. Jos yleisellä foorumilla haluaisin apua, en sitä kerralla massivisesti olisi pyytämässä - enkä myöskään tykkää sitä kerralla niin paljon antaa kuin Siru tai Sirpale pyytävät ja yrittäisin saada heitä pohtimaan itse enemmän. Mutta jos Siru tai sirpale haluavat suuresti oikoa, kysyköön Sanarisin foorumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä, että että haluaisin auttaa eri tavalla kuin mitä nyt Sanarisin foorumissa tehdään. Itse suhtaudun ei-palkintoristikkoon samalla lailla kuin palkintoristikkoon. Jos yleisellä foorumilla haluaisin apua, en sitä kerralla massivisesti olisi pyytämässä - enkä myöskään tykkää sitä kerralla niin paljon antaa kuin Siru tai Sirpale pyytävät ja yrittäisin saada heitä pohtimaan itse enemmän. Mutta jos Siru tai sirpale haluavat suuresti oikoa, kysyköön Sanarisin foorumista.
Olet jo pitkään kuulostanut ahdistuneelta. Pitäisikö yrittää rentoutta ja tyytyä siihen, ettei maailma kohtele sinua juuri niin kuin haluaisit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jo pitkään kuulostanut ahdistuneelta. Pitäisikö yrittää rentoutta ja tyytyä siihen, ettei maailma kohtele sinua juuri niin kuin haluaisit?
Tapio on luonut ihan oman tieteen alan toisen ihmisen jeesaamisesta yhteisessä harrastuksessa. Jonkin verran siinä on vielä kasvukipuilua, mutta kun annetaan ajan kulua, niin palvelu hioutuu helpoksi ja hauskaksi.
- Anonyymi
Onko Tapio jo vaihtanut tai aikeissa vaihtaa uuteen, hauskempaan captchaan?
https://dawn.fi/uutiset/2025/01/07/doom-captcha
Tuohan jo itsessään houkuttelisi sivustolle örkin jos toisenkin pelaamaan. 🧐- Anonyymi
Minulka on captcha ver. 3.0 tilaus. Ihan toimivaksi olen kokenut. Bottien tekemiä säikeitä eikä yksittäisiä kommentteja ei ole tullut- ei ole tullut.
Välillä on joskud tullut yhteskatkoksia, jolloin kirjautuminen ei ole toiminut. Captchasta on WordPressilke räätälöity versio, joten noin vain ei Capchaa voi edes vaihtaa.
Parasta on, jos se toimii mahdollisimmsn huomaamattomasti. Ver. 2 on ärsyttävä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1072381
- 1051862
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161784Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen981427Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1881376Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41255- 64936
- 56926
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124923- 76900