Lumeen juuttunutta autoa pitää NOSTAA eikä vain työntää.

Anonyymi-ap

Kokeilkaapa vaikka itse kuinka paljon auttaa, jos saatte porukalla kohotettua auton koria pari kolme senttiä. Joskus voi riittää, että nostetaan vain yhdestä pyöränkaaresta yhdellä kädellä. Tuleehan tuossa samalla auttajille lisää pitoa kengänpohjiin, kun saa lisää painoa.

9

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksi hyvä tapa on varsinkin porukalla (jos on) keinuttaa autoa niin että se ei ole niin paljon alustastaan kiinni lumessa.

• Anonyymi

Ohoh.
        Takavetoisella farmarilla mäkisessä maastossa liikkumisetsa on toiset kokemukset.
        Jos on matkustajia ne siirretätään takaluukkuun tai pidetään talvisin paria hiekkasäkkiä painona.
        Ja ihan sama auttaa neliveto avolavassa, eikä se pahenna vaikka siellä sedanin takaloosterissa istuisi se painavin.
        Painoa perään ja hyvin mennään, terveiset tkäpyöriempäällä ei auta tippaakaan.

On hulluutta ajaa auto sellaiseen hankeen että se jää pohjasta kiinni, siihen ei auta kuin lapio tai tarktori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohoh.
        Takavetoisella farmarilla mäkisessä maastossa liikkumisetsa on toiset kokemukset.
        Jos on matkustajia ne siirretätään takaluukkuun tai pidetään talvisin paria hiekkasäkkiä painona.
        Ja ihan sama auttaa neliveto avolavassa, eikä se pahenna vaikka siellä sedanin takaloosterissa istuisi se painavin.
        Painoa perään ja hyvin mennään, terveiset tkäpyöriempäällä ei auta tippaakaan.

On hulluutta ajaa auto sellaiseen hankeen että se jää pohjasta kiinni, siihen ei auta kuin lapio tai tarktori.

Auton joka on ajettu hankeen voi saada irti jos on tarpeeksi riuskaa porukkaa.

• Anonyymi

Auto voi olla aika nolon näköinen kun sitä nostelee lokasuojan reunasta, eli ihan ei kaikkia ohjeita kannata toteuttaa. Nostosta on apua vain jos auton pohja on lumen kannatuksella ja renkaat eivät saa otetta. Kannattaa kokeilla ennemmin lisätä painoa, että vetävät pyörät saa pitoa. Paras on kuitenkin hinaus.

• Anonyymi

Jos lisäät painoa, pohja painuu entistä kovemmin maata tai lunta vasten. Painoa ei tule pyörille lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lisäät painoa, pohja painuu entistä kovemmin maata tai lunta vasten. Painoa ei tule pyörille lisää.

No tuo asia on tietenkin selvää kaikille. Höhlä. Jos se auto makaa mahastaan kiinni lumessa tai maassa, niin ei se sieltä ihan pienellä nostolla ylös tule muutenkaan.

• Anonyymi

En löydä yhtäläisyyttä ketjun otikkoon, "renkaat ja vanteet".

• Anonyymi

Paras keino saada auto liikkeelle on se, että työnnetään sivusuuntaan auton etu-ja takaoven välistä.

Tällöin koko voima jakaantuu tasaisesti etu- ja taka-akselille ja suunta on sellainen mihin suuntaan auto ei ole jumissa.

• Anonyymi

Hauska.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1419
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1215
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      201
      1199
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      999
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      910
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe