Hikikomori

Näin dokumentin Japanilaisista ihmisistä jotka eristäytyvät kerrostaloasuntoonsa eivätkä ikinä poistu sieltä. Hyvin mielenkiintoinen idea, enpä tiedä toimiiko miten hyvin kerrostalossa tosin. Löytyykö suomesta alan harrastajia?

Olen nyt ollut pari päivää yksin, tosin olen päivisin jutellut muiden ihmisten kanssa, olen siis nähnyt toisia ihmisiä. Mutta yksin ollessani ajatukseni ovat selkeitä, mikään ei keskeytä ajatteluani yksin ollessani. Ja jotenkin muutaman päivän kuluessa puhuminen ihmisille, omien asioideni kertominen muille, alkaa tuntumaan hyvin turhalta. Se on jotenkin ilman tarkoitusta. Eristäytyminen muista tuntuisi mielenkiintoiselta idealta, en sitten tiedä vuosia jatkuessaan millaista se olisi.

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi sä haluat noin?
      Mikset halua olla ihmisten kanssa?
      Sentään juttelet ja näet muita mutta uskoisin että et tarkoituksellisesti vaan sattumalta kun poistut kotoa. Itse kyllä myös viihdyn hyvinkin yksin mutta kyllä mä kaipaan ihmiskontaktia silti.

• En pidä ihmisistä.
        Kuitenkin joudun tapaamaan joka päivä useitakin ihmisiä, 2-4 useimpina päivinä, mutta joskus voi olla jopa 6 eri henkilöä päivässä. Olen tosi kyllästynyt niihin, en meinaa enää sietää niitä. Joskus tulevaisuudessa varmasti eristäydyn, kunhan elämäntilanteeni on erillainen. Huomaan jo nyt että yritän vältellä useimpia ihmisiä, kymmenestä ihmisestä yksi on mukava jonka kanssa voin jutella helposti, ne muut ovat vaikeita ja ikäviä ihmisiä eikä päiväni yhtään siitä parane jos niitten kanssa keskustelen.

Miksi kaipaat ihmiskontaktia?

kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/hikikomori/
        Tuolta löysinkin tietoa hikikomoreista, joten en tarvitse enempää tietoa, mutta kokemuksista olisin kiinnostunut kuulemaan kyllä, ja käytännön asioista, miten pystyy välttelemään ihmisiä tehokkaasti...

• Anonyymi

Oon ollut pisimmillään 4 kk kotoa poistumatta, lukuun ottamatta roskien viemistä kerran viikossa. Meni myös vuosia, etten puhunut kasvotusten kenenkään kanssa. Tervehdin toki naapureita, jos satuin näkemään. Tänäkään vuonna en ole tavannut ketään muuta kuin lääkärin kerran. Pelotti hirveästi mennä sinne lääkärille, ihmettelen että kykenin menemään. Lääkäri oli aivan ihana ja muistin taas, miten kivojakin ihmisiä on olemassa. En silti usko, että haluan enää ihmissuhteita tässä elämässä.

• Tuo on aika hyvin, hoidat varmaan netin kautta kaikki asiat mitä tarvitsee hoitaa? Ruoka tuodaan kaupasta oven taakse, "wolt" tai mitä niitä onkaan.

Itse en ikinä menisi lääkärille!.. No, paitsi hammaslääkärille jos on pakko, minusta se ei ole varsinainen lääkäri, kun tekee ihan oikeaa käytännön työtä. En hetkeäkään usko että tapaamasi lääkäri on mukava ihminen, se vaan osaa esiintyä sellaisena kun sitä työkseen tekee.

Itse en vaan pidä ihmisistä ihmeemmin. Kuitenkin puhun helposti vaikka ihan tuntemattomien ihmisten kanssa, monesti juttelen puolisen tuntia tai enemmän juuri sattumalta tapaamani ihmisen kanssa.

• Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

Tuo on aika hyvin, hoidat varmaan netin kautta kaikki asiat mitä tarvitsee hoitaa? Ruoka tuodaan kaupasta oven taakse, "wolt" tai mitä niitä onkaan.

Itse en ikinä menisi lääkärille!.. No, paitsi hammaslääkärille jos on pakko, minusta se ei ole varsinainen lääkäri, kun tekee ihan oikeaa käytännön työtä. En hetkeäkään usko että tapaamasi lääkäri on mukava ihminen, se vaan osaa esiintyä sellaisena kun sitä työkseen tekee.

Itse en vaan pidä ihmisistä ihmeemmin. Kuitenkin puhun helposti vaikka ihan tuntemattomien ihmisten kanssa, monesti juttelen puolisen tuntia tai enemmän juuri sattumalta tapaamani ihmisen kanssa.

Pienellä tipillä pizza kuski tunkee sen lätyn vaikka postiluukusta, mutta onko se oikeasti sitä elämää mitä tarvitset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      141
      1193
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1081
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      966
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe