Perintäyhtiö lähestyy tällaisella. Mistä mahtaa olla kysymys?
Olen ollut ulosotossa vuodesta 2019 eikä uutta velkaa ole otettu tuon vuoden jälkeen.
saantitodistuskirje
35
682
Vastaukset
- Anonyymi
Postissa olisi noudettavissa, mutta on liian kaukana minulle. Kymmenien (n. 80km) kilometrien matka on mahdoton paikkakunnalla jossa ei kulje mikään julkinen liikenne. Taksillako pitäisi noutaa köyhän vanhuksen?
En omista henkilötodistustakaan enää, koska on mennyt vanhaksi jo muutama vuosi sitten. En pääse uusimaan, en valokuvaan enkä poliisilaitokselle em. syistä.- Anonyymi
Miten ylipäätään hoidat asioitasi jos henkilötodistustakaan ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ylipäätään hoidat asioitasi jos henkilötodistustakaan ole?
En ole tarvinnut vuosiin. Eikä ole passiakaan. Kelakortti on riittänyt ja vanha ajokortti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tarvinnut vuosiin. Eikä ole passiakaan. Kelakortti on riittänyt ja vanha ajokortti.
En ole tavannut edes ihmisiä kuuteen vuoteen, muita kuin kaupanmyyjää :) Hyvin on mennyt aika, nopeaan.
- Anonyymi
Ei kannata reagoida ja hätäillä. Jos on tärkeää niin kyllä haastemies lopulta tulee käymään kotona.
Unhoda koko juttu- Anonyymi
Joo, varmaan viisainta näin.
Tuli mieleen, voisiko olla joku varattomuusajan passiiviperintäjuttu? Olin pari vuotta varaton uo:n todistuksella, nyt tosin olen taas maksanut kuten alussakin maksoin. En paljon pysty, mutta jotain hiluja kuitenkin. Kaikki velat on kuitenkin käyneet käräjäoikeuden käsittelyn ja siirretty ulosoton toimiin siis jo 2019. Siksikin tämä tuntuu oudolta.
- Anonyymi
Mitäs jos kyseessä onkin ilmoitus, että velkasi on tullut maksetuksi ja perintä loppuu?
- Anonyymi
Mikseivät lähetä ulosoton kautta tiedotteita? Sillä laillahan ne kaikki perintäyhtiöt toimivat, nytkin viime vuonna jotkut vaihtoivat omistajaa ja nimeä, mutteivat ilmoittaneet mitään velalliselle. Ulosoton sivuilta sitten hoksasin että sama summa, mutta eri firma.
En muutenkaan tajua tällaista postituskäytäntöä ja kirjattuna vielä. Mikseivät lähesty puhelimella tai sähköpostilla, ulosottajan kautta tai vaikka haastemiehen. Mutta ei, pittää joulun alla pakkasessa juoksuttaa vanhaa ja sairasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikseivät lähetä ulosoton kautta tiedotteita? Sillä laillahan ne kaikki perintäyhtiöt toimivat, nytkin viime vuonna jotkut vaihtoivat omistajaa ja nimeä, mutteivat ilmoittaneet mitään velalliselle. Ulosoton sivuilta sitten hoksasin että sama summa, mutta eri firma.
En muutenkaan tajua tällaista postituskäytäntöä ja kirjattuna vielä. Mikseivät lähesty puhelimella tai sähköpostilla, ulosottajan kautta tai vaikka haastemiehen. Mutta ei, pittää joulun alla pakkasessa juoksuttaa vanhaa ja sairasta.Ja se pääasia, olen virallisesti esteellinen noutamaan koska en omista voimassaolevaa henkilötodistusta. Se vaaditaan noutoon ja kuittaukseen. Valtakirjaa en voi kenellekään antaa, koska en tunne ketään. Tai kukaan ei tunne edes minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se pääasia, olen virallisesti esteellinen noutamaan koska en omista voimassaolevaa henkilötodistusta. Se vaaditaan noutoon ja kuittaukseen. Valtakirjaa en voi kenellekään antaa, koska en tunne ketään. Tai kukaan ei tunne edes minua.
Vielä ihmettelen, että lähetys on postiennakolla. Eli siis vastaanottaja maksaa. Täh!
Toinen kumma juttu on se, että netin omapostin lähetyskirje pitää olla mukana hakiessa. Siis miten tieto siirtyy sellaisella, jolla ei ole mobiilipuhelinta älytoiminnoilla eikä ole tulostuslaitetta? Pitääkö ottaa tietokone kyytiin, jos jostain peukalokyydin saisi sinne isolle kirkolle. Ei taida monikansallinen perintäyhtiö tajuta syrjäisen Suomen asukin elämästä tuon taivaallista. Ei, pilkkaavat sumeilematta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ihmettelen, että lähetys on postiennakolla. Eli siis vastaanottaja maksaa. Täh!
Toinen kumma juttu on se, että netin omapostin lähetyskirje pitää olla mukana hakiessa. Siis miten tieto siirtyy sellaisella, jolla ei ole mobiilipuhelinta älytoiminnoilla eikä ole tulostuslaitetta? Pitääkö ottaa tietokone kyytiin, jos jostain peukalokyydin saisi sinne isolle kirkolle. Ei taida monikansallinen perintäyhtiö tajuta syrjäisen Suomen asukin elämästä tuon taivaallista. Ei, pilkkaavat sumeilematta.Mitä sekoilet? Aloituksessa puhuit saantitodistuskirjeestä, nyt postiennakosta. Oletko kaikista muistakin asioistasi yhtä ulalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sekoilet? Aloituksessa puhuit saantitodistuskirjeestä, nyt postiennakosta. Oletko kaikista muistakin asioistasi yhtä ulalla?
En. Saantitodistuskirje perintäyhtiöstä noudetaan postitoimipaikasta ja sen vastaanotto on postiennakkomaksulla. Vähän sama kuin olisin tilannut jotain ja saadakseni paketin, maksaisin sen lähetyksen vastaan otettaessa. Mutta miksi perintä lähettää tällä tavoin jotain kirjettä velalliselle? Eihän haastekaan maksa mitään. Onkohan tämä huijaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Saantitodistuskirje perintäyhtiöstä noudetaan postitoimipaikasta ja sen vastaanotto on postiennakkomaksulla. Vähän sama kuin olisin tilannut jotain ja saadakseni paketin, maksaisin sen lähetyksen vastaan otettaessa. Mutta miksi perintä lähettää tällä tavoin jotain kirjettä velalliselle? Eihän haastekaan maksa mitään. Onkohan tämä huijaus.
"vastaanotto on postiennakkomaksulla."
Kuulostaa jo joltain huijaukselta, rahat menee nigeriaan ja saat kuoressa paskakikkareen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vastaanotto on postiennakkomaksulla."
Kuulostaa jo joltain huijaukselta, rahat menee nigeriaan ja saat kuoressa paskakikkareen.Juuri näin. Saantitodistuskirjeen maksaa lähettäjä. Ei se ole mikään postiennakkolähetys.
- Anonyymi
Olet saanut miljoonaperinnön, siitä ilmoitetaan myös saantitodistuksella
- Anonyymi
Jokainenhan tietää että perintätoimistoilta ei koskaan tule mitään hyvää.Paras asiointitapa heidän kirjeilleen on uuninlämmitys.Niiden tulo loppuu tapauksesta riippuen 15v,20v tai 25v kuluttua velan kirjaantumispäivästä.Se kannattaa odottaa.Verenimijät saa kyllä ravintoa seinähulluilta hölmöiltä.
- Anonyymi
Olisko ihan mahdoton ajatus kysyä tuosta saantitodistuksesta sieltä perintäyhtiöstä? Kai siinä kirjeessä oli yhteystiedot, esimerkiksi puhelinnumero.
Itse sinakin ensin kysyisin lisätietoja sieltä. Ja tuo postiennakkomaksu tuntuu tosi oudolta, sen ainakin selvittäisin.- Anonyymi
Ööö..no miten se noi tiedot saa kun ei pääse lunastamaan...HALOOOOO
- Anonyymi
Saantitodistus voi olla haaste, perintö, avioero-asia, riita-asia, velka-asia tms. Joka tapauksessa joku taho haluaa tavoittaa tälöä tavoin kun ei ole saanut vastaanottajaa kiinni muulla tavoim ja kokee asian tarkeäksi. Joku asia on siis kesken tai selvittämistä vailla.
Saantitodistuksen lähettäjä on joutunut maksamaan siitä postipalvelumaksun. Jossain oli hinta 16 euroa plus kirjemaksu, voi olla nyt muukin.. Sen voi joskus joutua lunastamaan postiennakolla. Tämän pitäisi olla mainittu kirjeessä. Jos saantitodistusta einouda se palautuu lähettäjlle. Mutta asia saattaa ja sitten jatkua edelleen ja yleensä jatkuukin kun haastemies ottaa yhteyttä tms.- Anonyymi
"Mutta asia saattaa ja sitten jatkua edelleen ja yleensä jatkuukin kun haastemies ottaa yhteyttä tms."
Eli aloittajan ei tarvitse tehdä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta asia saattaa ja sitten jatkua edelleen ja yleensä jatkuukin kun haastemies ottaa yhteyttä tms."
Eli aloittajan ei tarvitse tehdä mitään.No ei, jos on valmiiksi varaton reppana.
Mutta kaikissa asioissa, joissa takana on joku yksityinen taho (velkoja, riita-asia...) tällaiset kulut voi kasata vastapuolelle maksettavaksi. Saantitodistuskirje on alle parikymppiä. Haastemies jo vajaan satasen. - Anonyymi
Ok-perintä kyseessä, näin lukee postin ilmoituksessa. Huomasin netin keskusteluissa, että on ollut esille viime aikoina huijausten yhteydessäkin. Hmm.
Yleensä perintäfirmat ovat soittaneet tai lähettäneet viestiä jos jotain kysellä haluavat. Mutta tosiaan, viimeksi vuonna 2019. Asiat hoidan ulosottajan kanssa, koska mitään uutta velkaa ei ole otettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei, jos on valmiiksi varaton reppana.
Mutta kaikissa asioissa, joissa takana on joku yksityinen taho (velkoja, riita-asia...) tällaiset kulut voi kasata vastapuolelle maksettavaksi. Saantitodistuskirje on alle parikymppiä. Haastemies jo vajaan satasen.Eikös tuollainen ole jo velallisen kiusaamista. Varsinkin kun kyseessä on varaton tai hyvin vähävarainen vanhuuseläkeläinen syrjäseudulta. Minulle 16 euroa on viikon ruokaraha. Satanen jo koko kuun.
Terv. ap rollamummeli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuollainen ole jo velallisen kiusaamista. Varsinkin kun kyseessä on varaton tai hyvin vähävarainen vanhuuseläkeläinen syrjäseudulta. Minulle 16 euroa on viikon ruokaraha. Satanen jo koko kuun.
Terv. ap rollamummeliSaisivat maksaa häirinnästä. Sydäntautinen kovistellaan ja pelotetaan hautaan. Kuka sitten enää perii lantin latia.
- Anonyymi
Vaikka itse saantitodistusta ei voi hakea postista nt, niin jollain tavallahan on tullut tietom että on OK-perinnästä kyse. Joten sinne kannattaa soittaa. Yhteystiedot saa vaikka googlella, ellei niitä ennestän ole. Jollain laitteellahan aloittaja tännekin on pystynyt kirjoittamaan.
Tämä sille älypäälle joka irvaii, ettei aloittaja tiedä minne voi soittaa lisätietoja saaakseen- Anonyymi
"...niin jollain tavallahan on tullut tietom että on OK-perinnästä kyse"
No niinhän tuo jo sanoi, postilta tullut ilmoitus (tekstari?) että ok-perintä
"Ok-perintä kyseessä, näin lukee postin ilmoituksessa"
- Anonyymi
Kylöä juu, mitta kun tuolle yhdelle ihmettelijälle/kommentoijslle se ei ole mennyt kaaliin.
Miksi siis aloittaja ei ota yhteyttä OK-perintään ja kysy mistä tässä tapauksessa nyt on kysymys. Pakkohan heidän on sanoa mitä tuo postissa nyt makaava kirje sisältää ja mitä sille voisi tehdä kun ei pysty saamaan sitä sieltä itselleen. Yms. - Anonyymi
Käsittääkseni on niin että josperintäyhtiö lähestyy niin kyse on jostain velka-asiasta. Sen aloittajakin uskoakseni tietää. Joskus on niin, että vaikka velka on jo ulostssa niin petintäyhtiö "lähestyy" kirjeellä silti, eli ehdottaa maksuohjelmaa tms. Joskus ns. uusiakseen velan, joskus kun muuta ulosottoa on maksettu pois ja olettaa olevan nyt maksuvaraa paremmin. Jos velka on esimerkiksi passiivisena tai jopa vedetty pois ulosotosta.
Luulen, että kyseinen OK-perintä on kyllä ensin yrittänyt ottaa yhteyttä tämän asian tiimoilta, mutta ei ole saanut aloittajaa kiinni tai aloittaja ei ole reagoinut mitenkään. Nyt sitten ovat laittaneet tätä kautta tiedoksi. Tuskin ihan suoralta kädeltä ovat maksulliseen postin palveluun laittaeet.- Anonyymi
Tämähän taitaa ollakin uusi perintäkeino, jossa velallista kyykytetään. Jos vanhoista ja uo:ssa olevista veloista aletaan uusintakierrokset maksullisella ilmoituksella postiennakolla tai jopa haastemiehen välityksellä, kuulostaa pahalta. Helposti velallisen niskaan pasahtaa uusi velkasatanen ja sen korot yms yms. ja haa, taas on saatu lisäkupattavaa.
Ei. Ei tällainen vetele. - Anonyymi
Eikö nuo norjalaiset koronkiskurit saa (osaa) käyttää reaaliaikaista tulorekisteriä? Sieltähän varat ja tulot löytyy helposti, kuten myös verohallinnon positiivisesta luottotietorekisteristä.
- Anonyymi
Miksei tämä perintäyhtiö käytä ulosottajaa näissä muutoksissa, niinhän muutkin toimivat. Itselläni on ollut passiiviperinnässä velkaa, joka on sitten uo:n ilmoituksella muutettu taas aktiiviseksi. Ja päinvastoin. Tulot ovat olleet samat. Tätäkin käytäntöä ihmettelin mm. tämän vuoden alussa, kun varattomuustodistus äkisti peruttiin uuden ulosottajan toimesta ja uo-mittaus aloitettiin uudelleen. Samoilla tuloilla.
Olen vanhuuseläkeläinen, jonka vuositulo on niin pieni että veroprosentti on nolla. Kansaneläke + pieni työeläke, asumistuki ja toisinaan Kelan ttt. Tulot alle tuhat euroa per kuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän taitaa ollakin uusi perintäkeino, jossa velallista kyykytetään. Jos vanhoista ja uo:ssa olevista veloista aletaan uusintakierrokset maksullisella ilmoituksella postiennakolla tai jopa haastemiehen välityksellä, kuulostaa pahalta. Helposti velallisen niskaan pasahtaa uusi velkasatanen ja sen korot yms yms. ja haa, taas on saatu lisäkupattavaa.
Ei. Ei tällainen vetele."Helposti velallisen niskaan pasahtaa uusi velkasatanen ja sen korot"
Nykyään velalla on maksimit mihin asti saa kuluja periä.
- Anonyymi
Kyllä minulle on tullut samasta velasta, joka on jo ulosotossa kirje myös perintäyhtiöltä. Täytyy olla tarkkana, ettei vaan ala makselemaan mitään enne kuin on tarkistanut asian.
Minulle kävi niin, että jo ulosotossa olevasta velasta tuli perintäyhtiöstä kirje jossa lasku ja ehdotus maksusuunnitelmaan siitä. Koska tiesin jo olevan ulosotossa menin sen sivulle ja siellä ko. velan määrä oli pienempi kuin tässä laskussa. Soitin perintätoimistoon. Minun tuurillani oli hiukan huonoa Suomea puhuva henkilö. Mutta sain selvitetyyä, että koska juuri samaan aikaan kun kirje oli lähtenyt niin uo oli jo lyhentänyt tätä velkaa muutamalla kympillä. Siksi summa oli laskussa isompi. Kysyin, että JOS olisin maksaut velan tällä laskulla olisinko maksanut liikaa. Henkilö sanoi että ei, he olisivat ottanert sen oikean, eli pienemmän summan kuin laskussa oli.
En tiedä kuinka olisi käyyt. En tee mitään maksusuunnitelmia enkä maksa kuin ulosoton kautta jo ulosotossa olevia velkoja. Ja seuraan ulosoton sivuja.- Anonyymi
Tuliko sinullekin perintäkirje postitoimipaikkaan maksullisena postiennakkona?
Itse ihmettelen tätä tapaa, jossa jo vanha saatava kierrätetään uudelleen ja aiheutetaan velalliselle hankalia tilanteita tarkistaa saldoja.
Itse käytän verottajan positiivista luottorekisteriä kun tarkistan alkuperäistä velkaa ja sen myöntäjää. Siinä rekisterissä ei ole uo:n eikä perinnän kuluja, vain alkuperäinen luotonantaja nimellä ja velan määrä. Sitten vertaan niitä tietoja uo:n tietoihin. Salapoliisityötä on ja monen mutkan kautta summat muuttuneet. Ihan varma en ole siitäkään, että maksanko jo toista kierrosta samaa summaa. Ei sitä tiedä varmaan ulosottajakaan.
- Anonyymi
Mi ulle tuli perintätoimistosta normsalina kirjeenä tuo ko ulosotossa oleba lasku.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2796182Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651989- 1801770
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141205Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181601103Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288952RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49951