Ostin uuden Solaksen 14,8*19 potkurin Bayliner 2455 veneeseen jossa on gm:n diesel. Vene kulkee lujempaa kuin entisellä 15*17 potkurilla ja mukavemmilla kierroksilla, mutta liukuunnousu on hankalaa. Voimaa kyllä riittää liukuunnousussa koska kierrokset nousevat heti yli 3000:nen, mutta aivan kuin potkuri luistaisi. Niin ja tätä luistoa ei tapahdu joka kerta vaan suunnilleen joka toinen kun kiihdyttää. Olisiko antaa kellään vinkkejä onko potkurissa vikaa vai mistä moinen johtuuu.
Solas potkuri
5
3192
Vastaukset
- Jussi
tää keskiössä oleva "kumikytkin" ois liian löysä
- vääntää raa'alla voimalla
ja potkuri luistaa, kunnes saa otteen, kun vene kiihtynyt liukunopeuteen. En veikkaisi kumikytkimen luistamista. Se kun hajoaa, niin se on kertalaakista kaputt.
Viittaan muutama rivi alempana olevaan 1952_bayliner-viestiketjuun.- Bayliner
Tulee vain mieleen, että miksi tuota luistoa ei tapahdu joka kerta? Taidan kokeilla merkata vaikka valkoisella maalilla sen potkurin keskiön niin näen jos luistoa tapahtuu. Muutenkin tuolla potkurilla ei pysty trimmata keulaa kovin ylös vaan alkaa hillitön kavitointi tai muu ilmiö joka nostaa koneen kierroksia.
Samperi olisiko Michigan ollut kuitenkin parempi ostos...
- Mile
kuulostaa siltä että potkuri vaan yksinkertaisesti "lyö tyhjää". tossa koneessa taitaa riittää vääntöä sen verran ( oliko 6.5L V-8 diesel?) että kone jaksaa ottaa heti täydet kiekat. Kokeile kiihdyttää vähän rauhallisemmin - jos pitoa löytyy kun kiihdytät ensin hitaammin liukuun ja sitten löytyy normaalisti. Täysillä kiihdyttämällä taas tekee saman, lyö tyhjää. Niin siinä ei auta kuin kasvattaa lapapintaa ( isompi DAR luku, tai isompi halkaisija). Eli vaihto isompihalkaisijaiseen, isompilapaiseen tai lisää lapoja esim. 5-lapainen kehiin. Tai teräslapaiseen cleaver-tyyppinen tai isokauhainen chopper.
Toi kuvailemasi vaikuttaa siltä että potkuri kavitoi koko pinnaltaan, ja kun vauhti ei riitä, ei potkuri saa pitoa ( lapa ei saa vettä edellisen lavan jäljiltä).- Bayliner
Tulee mieleen tuo Propulsen nelilapainen potkuri jos siitä olisi mihinkään.
Kuinkahan iso potkuri tuohon OMC:n vetolaitteeseen oikein sopii?
Mikähän potkuri on ollut vakiona kun moottorina on ollut bensakasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628