Suomalainen sairaudenhoitojärjestelmä

Anonyymi-ap

Possondeerus:

"vittu olen tehnyt suht. virheettömän työuran 46 vuotiaaksi, jolloin jäin reuman takia eläkkeelle"

-Et ole mitenkään voinut päästä reuman vuoksi sairaseläkkeelle 18 vuotta sitten, kun olet edelleen omasta mielestäsi työkykyinen ja hyväkuntoinen. Päästäsi sinä olet JOUTUNUT sairaseläkkeelle ja työurasi on kaikkea muuta kuin virheetön.

-Hermosi ei kestänyt sitä ettet oppinut mitään etkä osannut mitään ja siitä tuli aina töissä riitaa, mitä hanttihommia ikinä sitten teitkään tai helppoheikkinä myit jotakin saippuaa ja vessapaperia.

Possondeerus:

"ja sinä pellenaama kerrot että lonkkani ei ole paikallaan, ihan oikeasti hullu sinä olet"

-Hulluutta ei määritellä siten että arvioin lonkkasi olevan paikoiltaan, koska se on paikoiltaan ja pahasti. En ole nähnyt ikinä noin kieroa rankaa ja noin montaa asentovirhettä.

Korkkiruuvissakin on vähemmän mutkia. Sen näki jo niistä "Amerikan" kuvistasi, että onpahan ukko itsensä mutkalle syönyt, juonut ja maleksinut, mutta ne onnettomuuspaikan kuvat oli jotakin kammottavaa.

Olet korjannut ihan itse asentovirheen asentovirheellä ja sitten sen asentovirheen olet korvannut kahdella asentovirheellä. Hyvin yleistä ihmiselle joka ei mene hoitoon jäsenkorjaajalle, vaan menee lääkäriin.

Länsimainen lääketiede on täysin kädetön näissä kansanvaivoissa ja koko Suomesta löytyy vain muutamia kansanparantajia, jotka tietää syyt ja seuraukset, sekä hoidon siihen.

Lääkärit ja fyssarit ei näistä tiedä eikä välitä ja pahimmillaan he tekevät näitä selkärangan nikamien jäykistämisiä kirurgisesti täysin turhaan, joilla on kaikenlaisia todella ikäviä seurauksia.

Siltä kirurgin puukolta, kivuilta, tulehduksilta ja vaivoilta kun olisi välttynyt yksinkertaisesti vain käymällä jäsenkorjaajalla, joka tietää mitä tekee. Mutta ei. Jukuri on jukuri.

Suomessa ei ole terveydenhuoltoa, vaan sairaudenhoitoa. Suomessa ei hoideta sairauden syitä, vaan seurauksia.

Nykyään vielä kun yksityiset sairaalat ovat valtion kukkarolla, niin miksi he hoitaisi potilaat terveiksi, kun se raha heille tulee sairaista potilaista?

Sairastumisen riskiä sentään yrittää valtiovalta vähentää jakamalla ohjeita terveeseen elämään, painonhallintaan, ruokavalioon ja liikuntaan.

Ne ohjeet kaikuu suurimmalle osalle kuuroille korville, mutta Possondeerukselta ne menee kokonaan ohi ja vaikuttaa siltä että Possondeerusta kammoksuttaa ajatus parantumisesta, tai edes olon helpottamisesta.

Niinkuin eräs kansanparantaja sanoi, moni suomalainen rakastuu vaivoihinsa, eikä halua niistä luopua koska ne ovat suurin osa heidän elämää ja tärkein pitkäaikainen puheenaiheensa.

Samainen kansanparantaja sanoi parantaneensa monet vaivaiset pysyvästi, mutta osa heistä säikähti tilannetta jossa he eivät enää ole vaivaisia ja halusivat vaivat takaisin lopettamalla ohjeiden noudattamisen ja nostelemalla tahallaan raskaita esineitä väärässä asennossa.

Heiltä vietiin siis heidän elämä ja identiteetti, joka oli rakentunut sen sairauden ympärille ja he halusivat sen takaisin. Näin se on Possollakin. On ihanaa olla sairaseläkkeellä laiskottelemassa ja se on kokonaan ihanan reuman ansiota.

Koetan ihan hyvää hyvyyttäni opastaa sinua käymään vaikkapa tuolla Janne Kiviojalla. On 100% varmaa että jos ei hän sinusta tervettä tee, niin vaivoistasi lähtee suurin osa pois.

Olisin varmuudella ollut sairaseläkkeellä jopa jo kolmevitosena minäkin, jos olisin tyytynyt siihen mitä lääkärit sanoo.

2010

6

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täytyy sen verran tarkentaa että nyt ei puhuta vain lonkasta, vaan koko lantiosta.

Janne kertoi minulle aikoinaan että lantiossa on 11 paikkaa jotka voi olla pois paikoiltaan ja minulla oli 9 / 11 pois paikoiltaan.

Kertaan vielä että kun nousin pöydältä kolmen vartin käsittelyn ja akupunktion jälkeen, kivut oli poissa, olin viisi senttiä pidempi kuin tullessani ja jalkani olivat saman mittaiset, kun tullessa niissä oli 4-5 sentin pituusero.

Se oli sellainen teko johon yksikään lääkäri tai professori olisi koskaan pystynyt.

2010

• Anonyymi

Minusta sinä olet varsin surkea ukko, laitat kyseenalaiseksi kaikki asiantuntemukset, luuletko että alansa asiantuntijat eivät osaa asiaansa, ennenkin eläkepaperit on kädessä, se vaatii mittavan kuntoutuksen, olen selvästi sinua paremmassa kunnossa, selvästi, lantio juttusi on huuhaata, amerikka kuvassa istun aidalla, ja olen silloinkin ollut varsin hyvässä kunnossa, vaikka samana vuonna sain pysyvän eläkkeen, sitä ennen oli kolme vuotta kuntoutustuella, eli siis kela ja vakuutusyhtiö lähetti erikoislääkäriltä toiselle sekä mittava joukko erilaisia kuntoutustoimia, sitten kun ne kaikki oli koottu yhteen, homma oli selvä...

Minun sairauteni haittaa vain kipujen kautta nukkumista, se on olla hyvin rajoitettua tunti kaksi yössä, joka aamu ruodon oikaisu, aikaa mene kiputilanteessa puolesta tunnista kahteen tuntiin, minulla on erittäin tarkka jumppa ohjelma, pääosin liikunnaksi riittää hyötyliikunta, tänäänkin käytiin dösällä stokkalla, jouluostoksilla, vaimoni tykkäsi kovasti stokkan jouluikkunasta, piti ihan ottaa pari valokuvaa, omalla autolla keskustaan on järjetön mennä, tai ainakin saatanan kallista, kun asuin aikaisemmin pääkäupunki seudulla ajoin auton parkkiin sinne makasiinelle, mutta niitäkään ei enää ole, sillä oli kohtuu hintainen parkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta sinä olet varsin surkea ukko, laitat kyseenalaiseksi kaikki asiantuntemukset, luuletko että alansa asiantuntijat eivät osaa asiaansa, ennenkin eläkepaperit on kädessä, se vaatii mittavan kuntoutuksen, olen selvästi sinua paremmassa kunnossa, selvästi, lantio juttusi on huuhaata, amerikka kuvassa istun aidalla, ja olen silloinkin ollut varsin hyvässä kunnossa, vaikka samana vuonna sain pysyvän eläkkeen, sitä ennen oli kolme vuotta kuntoutustuella, eli siis kela ja vakuutusyhtiö lähetti erikoislääkäriltä toiselle sekä mittava joukko erilaisia kuntoutustoimia, sitten kun ne kaikki oli koottu yhteen, homma oli selvä...

Minun sairauteni haittaa vain kipujen kautta nukkumista, se on olla hyvin rajoitettua tunti kaksi yössä, joka aamu ruodon oikaisu, aikaa mene kiputilanteessa puolesta tunnista kahteen tuntiin, minulla on erittäin tarkka jumppa ohjelma, pääosin liikunnaksi riittää hyötyliikunta, tänäänkin käytiin dösällä stokkalla, jouluostoksilla, vaimoni tykkäsi kovasti stokkan jouluikkunasta, piti ihan ottaa pari valokuvaa, omalla autolla keskustaan on järjetön mennä, tai ainakin saatanan kallista, kun asuin aikaisemmin pääkäupunki seudulla ajoin auton parkkiin sinne makasiinelle, mutta niitäkään ei enää ole, sillä oli kohtuu hintainen parkki.

Kun sinun on vaikea ymmärtää mistä tässä on kyseessä kerron se jälleen kerran, minulla on vaikea hoitoinen srreuma, jota on hoidettu pääosin lääkkeillä jotka sotkevat omaa elimistön aineenvaihduntaa, eli erilaiset kortisoli yhdistelmä, ne auttavat kipuihin aika hyvin, koska pysäyttävät tulehdusreaktion kokonaan, sydämeen on tullut ongelmia, sen takia että syystä tai toisesta valtimoihin tulee spasmeja, jotka aiheuttavat rintakipua, tämä on yleinen ongelma reumasairauksissa, ja kun spasmien takia on verenkierto vaikeutunut, sydän on reagoinut niihin kasvattamalla siltasuonia valtimosta toiseen kaksitoista kappaletta, tämä takaa verenkierron jollekin tasolla, mutta jos spasmi pääsee pahaksi se aiheuttaa rintakipua.

Thaimaassa ei kiinnitetty riittävästi huomiota noiden spasmien hoitamiseen, niitä olisi pitänyt hoitaa tehokkaammin, mutta siellä ei osaaminen riittänyt, lääkkeet oli periaatteessa täysin oikeita, mutta määrä oli riittämätön, joten annostusta nostettiin huomattavasti.

Nyt on spasmit hävinneet, mutta selkäkivut vaivaavat vielä joskus paljon, siihen kehitetty erittäin kallis hoito, mikrobipohjainen, joka poistaa kivut 95% potilailta, tämä maksaa vuodessa vajaa 70.000 euroa, kokeineen... siitä on mennyt lausunto kelalla joka on yleensä sen kustantanut... tällaisissa tapauksissa, jos tuo tulehdusreaktio saadaan rauhoittumaan, se todennäköisesti auttaa kaikkeen muuhunkin..

Tämä on se syy miksi pysyn kävelemään viidenteen kerrokseen koska sydämen verenkierto tulee kahta kautta suoraan valtimoista ja siltasuonien kautta, ja vaikka olisi rytmihäiriö tai spasmi se ei vaikuta sydämen tai keuhkojen hapensaantiin mitään...

Kardiologi kertoi että nuo siltasuonet on aikayleisiä yksi ja kaksi, mutta kaksitoista, hänellä ei ole koskaan vastaan tullut, se kertoo että sydämessä on ollut pikkuhiljaa pahaneva hapenpuute, ja sydän on korvannut paineenalenemisen näillä silloilla.

Sinänsä hoito ei poikkea sepelvaltimotukoksesta mitenkään, ongelma on tarkalleen sama mutta kyse ei ole tukoksesta, tai on hapenpuutteen aiheuttaa sepelvaltimon spasmi.

Tämä asia on hyvin tarkasti selvitetty. Tuo lääke todennäköisesti estää Thaimaan matkailun kokonaan, koska kela kustantaa vain kuukauden lääkkeet kerralla, ja thaimaassa joutuisin maksamaan lääkkeen kokonaan itse, eikä minun eläke riitä siihen, lääkkeen lisenssi menee kahdeksan vuoden kuluttua vanhaksi, joten hinta ei putoa vielä vuosiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sinun on vaikea ymmärtää mistä tässä on kyseessä kerron se jälleen kerran, minulla on vaikea hoitoinen srreuma, jota on hoidettu pääosin lääkkeillä jotka sotkevat omaa elimistön aineenvaihduntaa, eli erilaiset kortisoli yhdistelmä, ne auttavat kipuihin aika hyvin, koska pysäyttävät tulehdusreaktion kokonaan, sydämeen on tullut ongelmia, sen takia että syystä tai toisesta valtimoihin tulee spasmeja, jotka aiheuttavat rintakipua, tämä on yleinen ongelma reumasairauksissa, ja kun spasmien takia on verenkierto vaikeutunut, sydän on reagoinut niihin kasvattamalla siltasuonia valtimosta toiseen kaksitoista kappaletta, tämä takaa verenkierron jollekin tasolla, mutta jos spasmi pääsee pahaksi se aiheuttaa rintakipua.

Thaimaassa ei kiinnitetty riittävästi huomiota noiden spasmien hoitamiseen, niitä olisi pitänyt hoitaa tehokkaammin, mutta siellä ei osaaminen riittänyt, lääkkeet oli periaatteessa täysin oikeita, mutta määrä oli riittämätön, joten annostusta nostettiin huomattavasti.

Nyt on spasmit hävinneet, mutta selkäkivut vaivaavat vielä joskus paljon, siihen kehitetty erittäin kallis hoito, mikrobipohjainen, joka poistaa kivut 95% potilailta, tämä maksaa vuodessa vajaa 70.000 euroa, kokeineen... siitä on mennyt lausunto kelalla joka on yleensä sen kustantanut... tällaisissa tapauksissa, jos tuo tulehdusreaktio saadaan rauhoittumaan, se todennäköisesti auttaa kaikkeen muuhunkin..

Tämä on se syy miksi pysyn kävelemään viidenteen kerrokseen koska sydämen verenkierto tulee kahta kautta suoraan valtimoista ja siltasuonien kautta, ja vaikka olisi rytmihäiriö tai spasmi se ei vaikuta sydämen tai keuhkojen hapensaantiin mitään...

Kardiologi kertoi että nuo siltasuonet on aikayleisiä yksi ja kaksi, mutta kaksitoista, hänellä ei ole koskaan vastaan tullut, se kertoo että sydämessä on ollut pikkuhiljaa pahaneva hapenpuute, ja sydän on korvannut paineenalenemisen näillä silloilla.

Sinänsä hoito ei poikkea sepelvaltimotukoksesta mitenkään, ongelma on tarkalleen sama mutta kyse ei ole tukoksesta, tai on hapenpuutteen aiheuttaa sepelvaltimon spasmi.

Tämä asia on hyvin tarkasti selvitetty. Tuo lääke todennäköisesti estää Thaimaan matkailun kokonaan, koska kela kustantaa vain kuukauden lääkkeet kerralla, ja thaimaassa joutuisin maksamaan lääkkeen kokonaan itse, eikä minun eläke riitä siihen, lääkkeen lisenssi menee kahdeksan vuoden kuluttua vanhaksi, joten hinta ei putoa vielä vuosiin.

Olet sinä erikoinen, jos sydänlääkärikään ei ole huonompaa nähnyt!
        Noh, eipä tarvitse raatoa kuskata yhteiskunnan piikkiin tänne sinkkiarkussa poltettavaksi, ei kun mikrobeja peräsuoleen Suomessa, ja aikanaan krematorioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli viisas päätös tulla Suomeen, sillä Thaimaassa tarvitaan riittävä vakuutus jotta edes pääsee tutkimuksiin. Heidän osaamisestaan se ei ole kiinni, sillä siellä käydään ihan samanlaiset lääkikset kuin meilläkin ja he käyvät ne usein Sveitsissä tai USA:ssa.
        Mutta et sinä mitään menetä jos otat Kympin neuvosta vaarin ja käyt laitattamassa palikat paikalleen neuvotussa paikassa, eikä maksa juuri mitään. Sen verran tiedän minäkin että reuma ja asentovirheet on lähtöisin tulehduksesta ja ne myös ylläpitää tulehdusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli viisas päätös tulla Suomeen, sillä Thaimaassa tarvitaan riittävä vakuutus jotta edes pääsee tutkimuksiin. Heidän osaamisestaan se ei ole kiinni, sillä siellä käydään ihan samanlaiset lääkikset kuin meilläkin ja he käyvät ne usein Sveitsissä tai USA:ssa.
        Mutta et sinä mitään menetä jos otat Kympin neuvosta vaarin ja käyt laitattamassa palikat paikalleen neuvotussa paikassa, eikä maksa juuri mitään. Sen verran tiedän minäkin että reuma ja asentovirheet on lähtöisin tulehduksesta ja ne myös ylläpitää tulehdusta.

No niin kelan päätös on plakkarissa, kuukauden lääkkeet 4.5 euroa voimassa vuoden, sitten kolmen kuukauden lääkkeet 4.5 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      448
      2767
    2. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      183
      2539
    3. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      398
      2376
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      512
      2101
    5. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      99
      1989
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1534
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      238
      1200
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1157
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      932
    10. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      32
      928
    Aihe