Joulukortit ym. muistamiset

Anonyymi-ap

Minulla on pienellä eläkkeellä oleva tuttava, jota olen vuosien varrella muistanut monin tavoin merkkipäivinä ja jouluna. En ole koskaan saanut häneltä joulukortteja. En ole niitä kaivannutkaan, mutta mieltäni on jäänyt vaivaamaan kun hän on pari kertaa puhunut siitä, miten mukava hänestä on kirjoittaa joulukortteja ja lähettää niitä. Minua ei haittaa vaikka en koskaan saisi häneltä joulukorttia tai mitään muutakaan, mutta tuollaiset puheet tuntuvat oudolta.

Näin joulun alla mieleeni tuli pariin kertaan ajatus, että voisin ostaa hänelle jouluruokia. Kysyin häneltä, sopiiko tämä. Hän sanoikin että hän on laskeskellut että pärjää ilman. Häkellyin niin tuosta vastauksesta, että kysyin haluaisiko hän jotain muuta joululahjaksi. Hän jäi miettimään asiaa ja lupasin soittaa hänelle ensi viikolla.

Yöllä tuo asia pyöri mielessäni ja minua alkoi harmittaa. Olisi ollut helppo viedä kassillinen jotakin jouluruokia, hänen toiveidensa mukaisia. En tietenkään ala mitään suuria toiveita täyttämään, koska olen itsekin pienituloinen ihminen ja töitäkin minulla on vain silloin tällöin.

Tuosta joulukorttiasiasta ajattelin hänelle mainita. Jos vaikka saisin tietää mitä hän sillä tarkoittaa. Ehkä hän ei ole tarkoittanut mitään vaan on ajattelemattomuuksissaan puhunut. Mutta tulee mieleen, että minä en hänelle merkitse edes yhden joulukortin vertaa, vaikka olen vuosien varrella nähnyt paljon vaivaa hänen ilahduttamisekseen. Todennäköisesti jossain vaiheessa tämän kukkaron nyörit sulkeutuvat...

2

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jospa hän lähettelee niitä joulukortteja sellaisille jotka asuvat kauempana eikä ole heidän kanssaan juurikaan muuten tekemisissä. Sinua hän näkee useammin ja ei ole nähnyt tarpeelliseksi korttia lähettää kun ne joulun toivotukset voi tavatessa esittää kasvotusten.
      En minäkään koskaan kortteja laita sellaisille joita nään usein kasvokkain , laitan vain sellaisille jotka asuvat kauempana muilla paikkakunnilla.

• Anonyymi

Ehkäpä. Hän ei odotellutkaan ensi viikkoon, jolloin olin luvannut soittaa, vaan soitti itse tänään. Hänellä olisi ollut aika hintava toivomus, jota en nyt kuitenkaan alkanut toteuttaa. Katsoin verkkokaupoista hänelle kyseistä tuotetta, mutta hänen mielestään se oli liian halpa! Yritin äsken vielä soittaa hänelle, mutta puhelin oli varattu. Hän mainitsi jonkun tuttavansa, joka ehkä voisi hänelle tuon toivomuksen toteuttaa. Saas nähdä. Toistaiseksi jäi vielä mainitsematta tuo joulukorttiasia, kun oli niin kiireisiä asioita hänellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5187
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      71
      2964
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      289
      1480
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      72
      1153
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      78
      1126
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1114
    7. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1085
    8. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      129
      1072
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171