Minulla on pienellä eläkkeellä oleva tuttava, jota olen vuosien varrella muistanut monin tavoin merkkipäivinä ja jouluna. En ole koskaan saanut häneltä joulukortteja. En ole niitä kaivannutkaan, mutta mieltäni on jäänyt vaivaamaan kun hän on pari kertaa puhunut siitä, miten mukava hänestä on kirjoittaa joulukortteja ja lähettää niitä. Minua ei haittaa vaikka en koskaan saisi häneltä joulukorttia tai mitään muutakaan, mutta tuollaiset puheet tuntuvat oudolta.
Näin joulun alla mieleeni tuli pariin kertaan ajatus, että voisin ostaa hänelle jouluruokia. Kysyin häneltä, sopiiko tämä. Hän sanoikin että hän on laskeskellut että pärjää ilman. Häkellyin niin tuosta vastauksesta, että kysyin haluaisiko hän jotain muuta joululahjaksi. Hän jäi miettimään asiaa ja lupasin soittaa hänelle ensi viikolla.
Yöllä tuo asia pyöri mielessäni ja minua alkoi harmittaa. Olisi ollut helppo viedä kassillinen jotakin jouluruokia, hänen toiveidensa mukaisia. En tietenkään ala mitään suuria toiveita täyttämään, koska olen itsekin pienituloinen ihminen ja töitäkin minulla on vain silloin tällöin.
Tuosta joulukorttiasiasta ajattelin hänelle mainita. Jos vaikka saisin tietää mitä hän sillä tarkoittaa. Ehkä hän ei ole tarkoittanut mitään vaan on ajattelemattomuuksissaan puhunut. Mutta tulee mieleen, että minä en hänelle merkitse edes yhden joulukortin vertaa, vaikka olen vuosien varrella nähnyt paljon vaivaa hänen ilahduttamisekseen. Todennäköisesti jossain vaiheessa tämän kukkaron nyörit sulkeutuvat...
Joulukortit ym. muistamiset
2
82
Vastaukset
- Anonyymi
Jospa hän lähettelee niitä joulukortteja sellaisille jotka asuvat kauempana eikä ole heidän kanssaan juurikaan muuten tekemisissä. Sinua hän näkee useammin ja ei ole nähnyt tarpeelliseksi korttia lähettää kun ne joulun toivotukset voi tavatessa esittää kasvotusten.
En minäkään koskaan kortteja laita sellaisille joita nään usein kasvokkain , laitan vain sellaisille jotka asuvat kauempana muilla paikkakunnilla.- Anonyymi
Ehkäpä. Hän ei odotellutkaan ensi viikkoon, jolloin olin luvannut soittaa, vaan soitti itse tänään. Hänellä olisi ollut aika hintava toivomus, jota en nyt kuitenkaan alkanut toteuttaa. Katsoin verkkokaupoista hänelle kyseistä tuotetta, mutta hänen mielestään se oli liian halpa! Yritin äsken vielä soittaa hänelle, mutta puhelin oli varattu. Hän mainitsi jonkun tuttavansa, joka ehkä voisi hänelle tuon toivomuksen toteuttaa. Saas nähdä. Toistaiseksi jäi vielä mainitsematta tuo joulukorttiasia, kun oli niin kiireisiä asioita hänellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892