Olin aikeissa ostaa mersun. Käytetty, noin 10 vuotias C tai E.
Suvussa on todella paljon mersumiehiä mutta minulla ei ole ollut yhtään. Myös työkavereissa on mersun omistajia.
Aloin kyselemään että minkälaisia ne on. Näillä ihmisillä on kuitenkin mersua mersun perään joten pakko olla hyvä ja ne kaikki on käytettynä ostettu joten kyllä kestää.
Mutta sieltä tuli sellaista juttua että päättelin jopa ladan olevan parempi auto. Todella moni myös suositteli pitämään touhutonnia tilillä koska vikoja on ja ne maksaa ja niitä tulee usein.
Eikö se mersu olekaan kestävä?
Olen luullut että mersu on laadukas ja kestävä auto
6
213
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikissa autoissa voi tulla vikoja, mutta Mesen osat saattavat olla kalliita.
- Anonyymi
Mersu on kestävä auto, mutta kun ihmiset ostaa niitä yli 500tkm ajettuna, niin ei ne enää siinä vaiheessa uusia ole.
Valitettavaa on se, että kun mersu on kestäväksi tehty auto, osat myös maksaa vähän enemmän kuin tavisautoihin. Minulla on pihalla 9v vanha S212 - koppanen siis E-dieselfarkku. km-lukema 193.500km.
Sitä ennen W211 E sedan-diesel, jonka möin 9v ikäisenä lukemalla 211.000 km.
Niveliä, pakoputkea, laturia ei vielä 200.000 ajettuna mene, eikä öljynkulutusta
ole minkäänlaista.
Mikäli valitsee farkun, sen ilmajousitusta, joka on vakiona, joutuu n. 150.000 km:n välein uusimaan puolen kerrallaan.
Itselläni on kerran uusittu molemmat puolet + kompressori.
Laskun loppusummaa joutuu töiden vastaanottotiskillä jännittämään.
Säästänee töitten määrässä, mikäli vaihtaa molemmat kerralla, enkä ole kuullut yksilöistä, jotka olisivat selviytyneet tästä esim. 250.000km ajettuina.
Useasta tuhannesta puhutaan koko ajan.
Minulla on käsitys, ettei jousitusta halvemmassa paikassa pysty oikeaoppisesti korjaamaan.
Korjatkaa, jos olen väärässä!
2016 vuosimallista lähtien 9 v -automaatti, joista ainakin 9. Suomen oloissa on
hankala.
Aiheuttaa nokeentumista.
Tämän vaihteiston huolto-ohjelma pyytää vaihteistoöljyn vaihtoa n. 100.000km:n välein.
2017-lähtien hieman tehokkaampi uusi 143 kW - OM654-moottori.
Molempia autoja olen huollattanut aukottomasti merkkikorjaamoilla, en tosin
aina Veholla.
En usko, että olisin tyytyväisempi johonkin muuhun, vaikka sillä silmällä katselen
jo nuorempaa.
Osta pois!- Anonyymi
Mersu ratsastaa vain vanhalla maineellaan. Ei todellakaan ole sama laadukas auto mikä se joskus oli. Jo mm ritinämuovin määrä ohjaamossa kertoo karua kieltään. Halvemmalla saa paremmin kasattuja autoja. Ei tartte maksaa ”premium” lisää.
Ja kannattaa muistaa, että yli 200 tuhatta ajettu auto alkaa olla elämänsä loppupuolella. Ei mersuakaan suunnitella kestämään 300t km / 12 vuotta pidempään. - Anonyymi
MERSU ON RAHAKAS AUTO JA TIETENKIN RAHALLA SAA JA ON KESTÄVÄ. LADA ON VAHVA AUTO JA JAKSAA VETÄÄ AUTOJONOA HELSINGISTÄ TAMPEREELLE.
- Anonyymi
No mitäs kaikkea sieltä tuli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133171
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172911Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3761641Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271518- 961362
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531279- 991257
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1861157Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1841154Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1451000