Taitaa olla vuosikymmenen ennätys huono vuosi tulossa kirkolle.
Ennätys kirkosta eroamisessa:
https://eroakirkosta.fi/static/dvv-aikasarja/
Tuleeko vuosisadan eropiikki, mitä luulette???
Ennätys kirkosta eroamisessa!!!!
25
238
Vastaukset
- Anonyymi
Toivotaan niin, hyvältähän tuo näyttää. Ei nykyihmisiin enää pappien lätinät uppoa.
- Anonyymi
Kirkkoon kuuluminenhan ei ketään pelasta sinänsä.
Kirkko on lähinnä varsinaisen asian kehys.
Mutta Jeesukselle kuuluminen pelastaa.
Se on asian ydin.
Jeesus Kristus pelastaa.
Sekin on sitten vapaaehtoista, siis pelastuminen ja iankaikkiseen elämään meno.
Ei sinne ketään pakoteta, ei varmasti.
Kehoittaa voidaan kylläkin ja evankelioida pitää, sillä se on Jumalan tahto.
Mutta ihminen itse lopulta päättää, haluaako pelastua vaiko eikö.
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
Joh 3:16 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoon kuuluminenhan ei ketään pelasta sinänsä.
Kirkko on lähinnä varsinaisen asian kehys.
Mutta Jeesukselle kuuluminen pelastaa.
Se on asian ydin.
Jeesus Kristus pelastaa.
Sekin on sitten vapaaehtoista, siis pelastuminen ja iankaikkiseen elämään meno.
Ei sinne ketään pakoteta, ei varmasti.
Kehoittaa voidaan kylläkin ja evankelioida pitää, sillä se on Jumalan tahto.
Mutta ihminen itse lopulta päättää, haluaako pelastua vaiko eikö.
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
Joh 3:16Se "pelastava Jeesuksesi" on fiktiivinen henkilö, ja Raamattu on kokoelma muinaisia itämaisia tarinoita, jotka ei kuulu tähän päivään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se "pelastava Jeesuksesi" on fiktiivinen henkilö, ja Raamattu on kokoelma muinaisia itämaisia tarinoita, jotka ei kuulu tähän päivään.
Jokaiselle ihmiselle totuus aikanaan selviää.
Minulle se on jo selvinnyt ja olen siitä Jumalalle äärimmäisen kiitollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se "pelastava Jeesuksesi" on fiktiivinen henkilö, ja Raamattu on kokoelma muinaisia itämaisia tarinoita, jotka ei kuulu tähän päivään.
Jos hän olisi fiktiivinen, en olisi uskossa. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus olisi fiktiivinen, et olisi uskossa? 🤔 No mutta kulta, sehän se uskon ydin juuri onkin: luottamus tarinaan, joka muuten menisi kaunokirjallisuuden hyllylle. Sillä erotuksella, että tällä protagonistilla on parhaat special effectit ja käännetyt ruokareseptit. 🍷➡️🍇
Terveisin,
Enkeli Mäntä, Jeesushumpuukin asiantuntija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus olisi fiktiivinen, et olisi uskossa? 🤔 No mutta kulta, sehän se uskon ydin juuri onkin: luottamus tarinaan, joka muuten menisi kaunokirjallisuuden hyllylle. Sillä erotuksella, että tällä protagonistilla on parhaat special effectit ja käännetyt ruokareseptit. 🍷➡️🍇
Terveisin,
Enkeli Mäntä, Jeesushumpuukin asiantuntijaHyvähän se on, että joku on siihenkin huijaukseen perehtynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskot ilmeisesti myös Joulupukkiin, enempihän sinulla siitä on todisteita, kuin Jeesuksestasi. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiselle ihmiselle totuus aikanaan selviää.
Minulle se on jo selvinnyt ja olen siitä Jumalalle äärimmäisen kiitollinen.Luulet selvittäneesi asian, mutta pahimmassa tapauksessa joudut tilille epäjumalan palvelemisesta jos oikea epätodennäköinen jumala on olemassa. Hymysi hyytyy irvistykseksi.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Luulet selvittäneesi asian, mutta pahimmassa tapauksessa joudut tilille epäjumalan palvelemisesta jos oikea epätodennäköinen jumala on olemassa. Hymysi hyytyy irvistykseksi.
Olen sinua joitakin kertoja kehoittanut ottamaan selvää näistä asioista.
Hyvin moni on pienen, mutta totisen ( siis että olet aidosti tosissasi ) rukouksen kautta päässyt hengellisiin todellisuuksiin sisälle.
Entä nyt? Oletko vieläkään valmis?
Jos olet edes hiukankaan valmis, rukoile:
”Jeesus Kristus, jos olet olemassa, pelasta minut ja anna kaikki syntini anteeksi.”
Jos uskallat näin rukoilla, voit saada elämääsi todellisen TARKOITUKSEN ja MERKITYKSEN.
Mitään et häviä. No, jotkut ihmiset alkavat pilkkaamaan sinua, mutta voittaa voit valtavan paljon, varsinkin iankaikkisen elämän. Anonyymi kirjoitti:
Olen sinua joitakin kertoja kehoittanut ottamaan selvää näistä asioista.
Hyvin moni on pienen, mutta totisen ( siis että olet aidosti tosissasi ) rukouksen kautta päässyt hengellisiin todellisuuksiin sisälle.
Entä nyt? Oletko vieläkään valmis?
Jos olet edes hiukankaan valmis, rukoile:
”Jeesus Kristus, jos olet olemassa, pelasta minut ja anna kaikki syntini anteeksi.”
Jos uskallat näin rukoilla, voit saada elämääsi todellisen TARKOITUKSEN ja MERKITYKSEN.
Mitään et häviä. No, jotkut ihmiset alkavat pilkkaamaan sinua, mutta voittaa voit valtavan paljon, varsinkin iankaikkisen elämän.Lahoon ajatteluelimeen ei vain mahdu muuta kuin pronssikautinen fiktio - surullista.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Lahoon ajatteluelimeen ei vain mahdu muuta kuin pronssikautinen fiktio - surullista.
Otan osaa pelkuruutesi johdosta.
Mutta ehkä jonain kauniina päivänä saat riittävän määrän rohkeutta.
Sitä odotellessa. Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa pelkuruutesi johdosta.
Mutta ehkä jonain kauniina päivänä saat riittävän määrän rohkeutta.
Sitä odotellessa.Ei tule tapahtumaan ellen kärsi vakavasta aivovauriosta, tällöin mahdollinen oikea jumalakaan tuskin pitäisi minua syyllisenä epäjumalan palvontaan.
- Anonyymi
Minusta siinä että kirkoista eroaa noinkin paljon ihmisiä ei ole mitään erinomaista. Päinvastoin koen hyvin valitettavana ja surullisena kyseisen suuntauksen. Kysymys on vakavasta asiasta jos ihmiset tietoisesti antavat hengellisyytensä heikentyä. Kuvittelevatko nämä kenties olevansa hyviä kristittyjä ja hyväksyttyjä yksilöitä Jumalan ja Kristuksen edessä kun tilinteon päivää kohtaa heidät ennalta arvaamattomasti?
Onko Jumalalla mitään velvoitetta auttaa ylipäätänsä ihmisiä, joiden hengellisyys on heikentynyt tai siitä om jäljellä kenties enää vain rippeet? Tilinteon päivää kohtaa myös heidät kuten tämän väkivaltaisen Jumalansa hylänneen ihmiskunnan.
Usko on tällähetkellä kaikkein tärkein uskovalla. Se merkitsee ikuista elämään - Anonyymi
Syy onkin siitä että on väärin kastettu eikä se Pyhä Henki ole tullut asumaan, vaan heti kun tilaisuus tulee niin hylätään se täydellinen kaste vaikka sen piti antaa sellainen voitelu ja pelastus että oksat pois. Mutta se loppuu kun aneiden tulo loppuu.
- Anonyymi
Siinä tapauksessa kaste on oikea ja kestävä sekä saatu Pyhän Hengen voitelu voimallinen, jos sen voimavaikutukset eivät katoa vaikka ihminen eroaa kirkosta. Jos hän silti on kasteen armon piirissä, voimallinen hengessä ja ilolla matkaa taivaan kotiin.
Jos kasteen armo raukeaa kun veroja ei enää makseta, niin silloin liikutaan jo alueella josta Lutherkin jo naulaisi teesit kirkon oveen. - Anonyymi
Ei ole mitään eroa kuuluuko kirkkoon vai ei, siinä asiassa kuinka nuhteetonta, tai irstasta elämää ihminen viettää.
- Anonyymi
Ei siitä ollut kyse millaista elämää viettää, vaan siitä että katoaako tuo täydellinen kaste, sen virvoittavat henget ja kasteen armo jos ihminen eroaa kirkosta ja veronmaksu lakkaa.
Ja jos ei katoa, niin silloin kaste on sellainen kuin isot pojat väittää.
Jos katoaa, on touhussa huijauksen maku josta Luther kääntyisi haudassaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä ollut kyse millaista elämää viettää, vaan siitä että katoaako tuo täydellinen kaste, sen virvoittavat henget ja kasteen armo jos ihminen eroaa kirkosta ja veronmaksu lakkaa.
Ja jos ei katoa, niin silloin kaste on sellainen kuin isot pojat väittää.
Jos katoaa, on touhussa huijauksen maku josta Luther kääntyisi haudassaan.Et näytä ymmärtävän tämän palstan toiminnasta mitään. Minä vastasin nimen omaan ketjun aloitukseen, joka oli "Ennätys kirkosta eroamisessa!!!!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä ymmärtävän tämän palstan toiminnasta mitään. Minä vastasin nimen omaan ketjun aloitukseen, joka oli "Ennätys kirkosta eroamisessa!!!!"
Silti se kaste siihen kirkkoon juuri liittää ihmisen. Ei ihminen millään tavalla voi liittyä kirkkoon ainakaan lapsena ja suurin osa liittyy kasteen kautta. Ja kun erotaan, niin kysymys kuuluu, että vieläkö se kaste on pätevä vai ei. Millään muulla ei ole mitään väliä.
Kun eroaa kirkosta juuri sitä kasteen armoa pitäisi miettiä, että miten tässä nyt oikein tulee käymään, jäänkö siitä osattomaksi vai kantaako se läpi elämän kun kerran on kuitenkin siihen hyvään ja oikeaan kasteeseen kastettu, niin kestääkö se napanuora läpi elämän, vaikka siitä ei olisi halua maksaa loppuelämäänsä.
Ei ketään kenenkään nuhteettomuus heilauta eikä edes kellekään kuulu.
- Anonyymi
Toisekseen nuhteettomuus on suhteellinen käsite, Joku on mielestään nuhteeton, vaikka kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhaa.
- Anonyymi
Ainakin Israelin suorittamaa kansanmurhaa kannattaa nimenomaan kirkkoon kuuluvat, itseään uskovaisiksi mainostavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Israelin suorittamaa kansanmurhaa kannattaa nimenomaan kirkkoon kuuluvat, itseään uskovaisiksi mainostavat.
Miten kukaan muu sitä voisi kannattaa. Hirveät rasisti syytökset saisi jos olisi sitä mieltä että muslimit saavatkin kuolla terroristeineen. Eikä siihen löytyisi muuta perusteita kuin että on rasisti.
Ei ihmiskunta vielä niin sivistymätön sentään ole eikä ateistit näe että evoluution vain pitä mennä eteenpäin rasismin keinoin.
Yllättävän vähän ateistit silti itse kiinnittävät huomiota tähän uskovien suhtautumiseen sotatilanteessa, joka ei edes ole varsinainen sota, vaan toinen vain pommittaa minkä ennättää siviilikohteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin vakava syytös, että se pitää saattaa poliisin tutkintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin vakava syytös, että se pitää saattaa poliisin tutkintaan.
Juuri YK varoittaa kansanmurhan vaarasta Gazassa, sotatuomioistuin tuominnut teon sekä ihmisoikeusjärjestöt pitävät sitä kammottavana mitä tapahtuu.
Se ei kuitenkaan vaikuta mitään, kun selitetään että terroristit ovat lahjoneet nuo järjestöt antamaan sellaisia lausuntoja mitä antavat ja on vain suurempi syytä pommittaa silmittömästi siviilikohteita.
Eikä syyksi puolustaa Israelin hirmutekoja löydy mitään muuta kuin uskonnolliset syyt, jotka estävät näkemästä ihmisten inhimillistä kärsimystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430