Hei mistä mangasta

pallero

Mitä mangaa suosittelisitte minulle? Olen lukenut Ranma½:lta, enkä hirveän paljon pitänyt.

Tahtoisin kokeilla jotain muuta, ei siis Ranmaa eikä Dragon Ballia. Jotain joka on suunnattu hieman vanhemmille kuin vaikka 15v.?

Jos kerrotte jonkun hyvän, niin olisin todella kiitollinen! :)

16

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bella

      ... Että minkälaisesta tykkäät. että näin, minkälaisesta olet kiinnostunut, ja näin? On paljon helpompi suositella eri sarjoja, jos tietää mistä toinen tykkää ^-^;.

    • Hellsinger

      ensin mistä genrestä pidät,silloin pystyy paremmin sanomaan, mutta Hellsingiä mangana suosittelen aina!! XD se menee tuonne gore-puolelle mut on ihan *piiip* hyvä!

      • kuin tätä

        Ranma½:lta ja hieman Dragon Ballia^^

        Tykkäsin kyllä jonkun verran Ranmasta, mutta se oli jotenkin vaisu.

        Kun en ole oikein lukenut niin vaikea sanoa..

        Olisiko joku vähän samankaltainen kuin Ranma½?

        Mitä tarkoittaa genre? Hellsing? En ole kuullutkaan!

        Olen aivan aloittelija näissä..

        Se Fruit basket kuulostaa hyvältä? Olen siitä kuullut puhuttavan?

        Tykkään myös sellaisista joissa on hieman romantiikkaa^^

        Enempää en kyllä osaa sanoa..

        Onko noita yleensä kirjakaupoisssa vai sarjakuvakaupoissa? Voisin käydä vähän silmäilemässä^^

        Kiitos vastauksistanne!


      • Lappa
        kuin tätä kirjoitti:

        Ranma½:lta ja hieman Dragon Ballia^^

        Tykkäsin kyllä jonkun verran Ranmasta, mutta se oli jotenkin vaisu.

        Kun en ole oikein lukenut niin vaikea sanoa..

        Olisiko joku vähän samankaltainen kuin Ranma½?

        Mitä tarkoittaa genre? Hellsing? En ole kuullutkaan!

        Olen aivan aloittelija näissä..

        Se Fruit basket kuulostaa hyvältä? Olen siitä kuullut puhuttavan?

        Tykkään myös sellaisista joissa on hieman romantiikkaa^^

        Enempää en kyllä osaa sanoa..

        Onko noita yleensä kirjakaupoisssa vai sarjakuvakaupoissa? Voisin käydä vähän silmäilemässä^^

        Kiitos vastauksistanne!

        Itse suosittelen seuraavia mangoja:
        Fruits Basket:
        Tytöille suunnattu manga(shoujo-manga, romantiikkaa ja paljon huumoria. Itse ainakin suosittelen, vaikka shoujosta en niin hirveästi tykkääkään.
        http://www.fruits-basket.com/fb_story.htm
        Fullmetal Alchemist:
        Paras manga ikinä(omasta mielestäni xD)
        Kuvaus:
        When two brothers, Edward and Alphonse Elric tried to revive their mother using Alchemy, something went drastically wrong. Edward lost his leg and his arm, and Alphonse lost his entire body. Now, a few years later, Edward becomes what's known as a "State Alchemist" or a Nationally reconized Alchemist. Along with Alphonse, who's spirit has been put into a metal suit of armor, and his Automail leg and arm, the two brothers set out to find a way to restore themselves.

        Ör, en muista jaksa kirjoittaa suurempia kuvauksia, pistän vaan otsikot xD
        -Aquarian age Juvenile Orion(öö..kauniita miehiä xD)
        -Gravitation(homosuhteita)
        -Bleach(shounenia=enemmän pojille suunnattua mangaa)
        Rurouni Kenshin(shounenia)
        Tsubasa:Reservoir Chronicle(ör..romantiikkaa, tämmönen seikkailumanga ^^;)
        -Peace Maker Kurogane(kauniita miehiä, shoujoa)
        -Naruto(shounenia)
        -Cardcaptor Sakura(enemmän tytöille, romantiikkaa)
        -Kare Kano(romantiikkaa)


      • Lappa
        kuin tätä kirjoitti:

        Ranma½:lta ja hieman Dragon Ballia^^

        Tykkäsin kyllä jonkun verran Ranmasta, mutta se oli jotenkin vaisu.

        Kun en ole oikein lukenut niin vaikea sanoa..

        Olisiko joku vähän samankaltainen kuin Ranma½?

        Mitä tarkoittaa genre? Hellsing? En ole kuullutkaan!

        Olen aivan aloittelija näissä..

        Se Fruit basket kuulostaa hyvältä? Olen siitä kuullut puhuttavan?

        Tykkään myös sellaisista joissa on hieman romantiikkaa^^

        Enempää en kyllä osaa sanoa..

        Onko noita yleensä kirjakaupoisssa vai sarjakuvakaupoissa? Voisin käydä vähän silmäilemässä^^

        Kiitos vastauksistanne!

        Hyr, unohdin tuohon pistää >_>

        Tavallisissa kirjakaupoissa on usein pieni valikoima mangaa, esim Akateeminen Kirjakauppa ja Suomalainen kirjakauppa.
        Sitten on näitä mangakauppoja:
        Fantasiapelit
        Kukunor(kallis)
        Fennica Comics
        Goodfellows
        http://www.tky.hut.fi/~otakut/kauppaexq/


      • Hasu-san
        kuin tätä kirjoitti:

        Ranma½:lta ja hieman Dragon Ballia^^

        Tykkäsin kyllä jonkun verran Ranmasta, mutta se oli jotenkin vaisu.

        Kun en ole oikein lukenut niin vaikea sanoa..

        Olisiko joku vähän samankaltainen kuin Ranma½?

        Mitä tarkoittaa genre? Hellsing? En ole kuullutkaan!

        Olen aivan aloittelija näissä..

        Se Fruit basket kuulostaa hyvältä? Olen siitä kuullut puhuttavan?

        Tykkään myös sellaisista joissa on hieman romantiikkaa^^

        Enempää en kyllä osaa sanoa..

        Onko noita yleensä kirjakaupoisssa vai sarjakuvakaupoissa? Voisin käydä vähän silmäilemässä^^

        Kiitos vastauksistanne!

        Mää suosittelen siulle ehdottomasti InuYashaa... Minusta se on hyvä manga^^ Rumiko Takahashi on muuten tehnyt sen kuten Ranmankin (ellet tiennyt xD) InuYashassa on romantiikkaa ja jännitystä... Se onpi aika samantyylinen ku Ranma.. InuYasha on vaan kyllä aika pitkä sarja... Joten kaikkia kirjoja ei kyllä sinänsä kannata ostaa... Rahat saattaa loppua kesken xD
        InuYashaa löytyy Itiksen Akateemisesta ja aivan varmasti Fantasiapeleistä. Fantasiapeleissä on myös kauhiasti muitakin mangoja... Joten siinne sitte ^^ Toivottavasti miusta oli apua!


      • piupau^^
        Lappa kirjoitti:

        Hyr, unohdin tuohon pistää >_>

        Tavallisissa kirjakaupoissa on usein pieni valikoima mangaa, esim Akateeminen Kirjakauppa ja Suomalainen kirjakauppa.
        Sitten on näitä mangakauppoja:
        Fantasiapelit
        Kukunor(kallis)
        Fennica Comics
        Goodfellows
        http://www.tky.hut.fi/~otakut/kauppaexq/

        Tosi paljon kiitosta noista tiedoista!

        Kävinkin tänään tuolla Fennicassa, (tiesin sen jo ennestään) ja ostin Fruits Basketsin ensimmäisen osan. Oli kyllä hintaa! :O Maksaako nämä kaikki Fruitsbasketit 11,50?

        Mutta noi kartat paikkoihin oli tosi hyvät!^^


      • Lappa
        piupau^^ kirjoitti:

        Tosi paljon kiitosta noista tiedoista!

        Kävinkin tänään tuolla Fennicassa, (tiesin sen jo ennestään) ja ostin Fruits Basketsin ensimmäisen osan. Oli kyllä hintaa! :O Maksaako nämä kaikki Fruitsbasketit 11,50?

        Mutta noi kartat paikkoihin oli tosi hyvät!^^

        Normaalisti yhden mangan hinta on n. 10-12 e, eli kalliiksi voi tämä mangaharrastus tulla :P

        Yleensä Shonen Jumpin mangat(Rurouni Kenshin, Naruto, Bleach jne..) ovat 9.60, Tokyopopilta ja monilta muilta 10,50-12 e.
        Goodfellowsista 10 e Tokyopopin mangat, ja tällä hetkellä on tarjous, 8 e.


      • piupau^^ kirjoitti:

        Tosi paljon kiitosta noista tiedoista!

        Kävinkin tänään tuolla Fennicassa, (tiesin sen jo ennestään) ja ostin Fruits Basketsin ensimmäisen osan. Oli kyllä hintaa! :O Maksaako nämä kaikki Fruitsbasketit 11,50?

        Mutta noi kartat paikkoihin oli tosi hyvät!^^

        Yleensä hinta riippuu siitä miten paljon ostat, ja oletko ns. "kanta-asiakas" :P

        Jos ostat ison läjän mangaa, ym. saa yleensä tuotteista 0.50< suuruisen alennuksen (riippuu nimen omaan siitä miten paljon ostat)
        Tokyopopin mangan hinta on lähes aina 12€, sitten muut erikseen. Hinta pyörii yleensä siinä 10€/manga.


    • Täällä on yleisön antamia arvosanoja eri animesarjoille:

      http://www.kupoli.net/arvostelut

      Kauppojen osoitteetkin on jo annettu, joten eikun ostoksille. Paitsi.. mikäli asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella, niin täytyy tilata. Tietenkin näitä kauppoja (esim. Fantasiapelit) löytyy muistakin kaupungeista. Tarkemmat tiedot löytyvät kauppojen nettisivuilta.

      Hyvää mangaa on kyllä riittämiin. ^^

      • piupau^^

        Tuolla ei kyllä ollut InuYashan arvostelua?

        Mistä sen voisi löytää?


      • Bella
        piupau^^ kirjoitti:

        Tuolla ei kyllä ollut InuYashan arvostelua?

        Mistä sen voisi löytää?

        Kannattaa Googlettaa, sillä löytää kyllä jotakin ^-^.


      • piupau^^
        Bella kirjoitti:

        Kannattaa Googlettaa, sillä löytää kyllä jotakin ^-^.

        Joo googletin kyllä, mutta ei niitä arvosteluja löytynyt..

        Tai sellaisen tahtoisin myös, missä kerrottaisiin yleisesti siitä.


      • piupau^^ kirjoitti:

        Joo googletin kyllä, mutta ei niitä arvosteluja löytynyt..

        Tai sellaisen tahtoisin myös, missä kerrottaisiin yleisesti siitä.

        Lainaan sivulta:
        http://koti.mbnet.fi/palttis/index.php?page=5

        "Inu Yasha 1-15, 17-24, 40 (****)
        Sijoittuu Japanin feodaali-aikaan, jolloin demoneita ja taikuutta riitti vaikka muille jakaa. Sarja kertoo nykypäivän koululaistytöstä, joka joutuu kaivon kautta menneisyyteen, sekä Inu Yashasta, puolidemonista. Huumori on todella harvassa (tosin sitäkin parempaa), toimintaa taas löytyy senkin edestä. Rumiko Takahashi -laatua kuten Ranma ½. Episodeja sarjassa on vaikka kuinka paljon..."

        Ei kovin kummoinen arvostelu, mutta jotain kumminkin. Neljä tähteä on tämä henkilö antanut. Sivulla on myös muita arvosteluja, jotka kyllä mielellään lukee. ^^
        (Tuossa on siis arvosteltu jaksot 1-15, 17-24, 40. Inu Yasha on niin pitkä sarja, että en sitä itse oikein jaksa kerätä.. Enkä ole kovin Rumiko-Fani.. Vaikka hänen töistään tykkäänkin. ^^;


    • joku vaan...

      Magic Knight Rayearth:ia...

      Se on kauniisti piirretty, romantiikkaakin löytyy. Kiva juoni, ei kauhean pitkä (en tiiä onko hyvä asia...)

      Itse pidin ja pidän vieläkin!

    • Anonyymi

      Astra avaruuden haaksirikkoiset on hyvä kirja, ainakin mun mielestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      403
      7737
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      190
      5716
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2231
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1587
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1178
    8. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      8
      1071
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      959
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      902
    Aihe