Moro!
Olen Turun amiksesta ja n. 2-3kk sitten tuli tiedoksi erästä S24 keskustelusta että kaksoistutkinnossa (tai amiksessa) ei olekkaan penkkareita (https://keskustelu.suomi24.fi/t/12277535/amiksen-juhlat).
Kyllä, se on liian vanha (2014 vuodelta), mutta suomessa jokatapauksessa harvoin vaihtuu mitään.
Nytten löysin Turun Amiksen Tiktok sivuston josta löytyi video 2023 (https://www.tiktok.com/@taiturku/video/7198207191592029446?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7445379140771726881) ja 2024 (https://www.tiktok.com/@taiturku/video/7333574569820720416?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7445379140771726881) vuodelta jossa he arvostelevat toistensa penkkari puvut, nii nyt tuli se kymysys taas ylös.
Lopulta en voinu löytää mitään infoo paitsi se postaus ja pari tiktok videota. Opettajilta nolottaa kysyä koska amis ei ole paras paikka ja kertoa jollekkin että ei ole rahaa penkkareihin ei ole paras tapa viettää aikaa.
TL;DR Onko amiksessa (tai ainaski Turun Ammatti-instituutissa) penkkareita kaksoistutkinnon opiskelijoille?
Onko amiksessa penkkareita?
8
75
Vastaukset
- Anonyymi
Ei amiksessa ole koskaan ollut penkkareita. Eihän amiksessa ole abejakaan, vaikka jotkut osallistuvat ylppäreihin, mutta se tapahtuu lukion puolella.
Penkkarit on vain lukiolaisten juttu. Abit ajelevat kuorma-autoilla, kiljuvat ja jakavat karkkia... Muutakin hulinaa on. Säännöllinen koulu on ohi. Amislaisilla on silloin tavallinen koulupäivä ja koulu jatkuu toukokuun loppuun.- Anonyymi
Eli se on vain lukiolaisille? Onks sama vastaus kaksoistutkinnon opiskelijoille?
- Anonyymi
Lukiolaiset järjestävät penkkarit omassa koulussaan, he tekevät sen itse. Koulu ei niitä penkkareita järjestä. Amislaiset eivät järjestä penkkareita. Pieni vähemmistö amislaisista tekee kaksoistutkinnon, heilläkin amisopinnot jatkuvat toukokuun lopulle. Aihetta koulun päättäjäisiin ei ole vielä helmikuussa.
- Anonyymi
Miten ni? Eikö lukio maksa kaikesta ja saa ne rekat sinne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ni? Eikö lukio maksa kaikesta ja saa ne rekat sinne?
Lukio ei järjestä penkkareita vaan lukiolaiset itse! Penkkarit eivät kuulu opetukseen, penkkarit on lukiolaisten oma asia. Lukiossa ei ole pakko olla penkkareita.
Sitten kun kaksoistutkinnon opiskelijat alkavat itse järjestää penkkareita, niin sitten on heilläkin penkkarit. Ei niitä koulu järjestä oppilaille.
- Anonyymi
Penkkareihin ei todellakaan ole pakko osallistua, jos ei halua. Eikä tarvitse selittää mitään rahasta tai muusta, riittää ettei halua. Ei penkkarit ole kaikkien juttu. Itsekään en penkkareihin aikoinani osallistunut, ja se ei vaikuttanut mihinkään mitään.
- Anonyymi
Eiku minä näin miten se menee ja haluaisin samaa, mut mun frendi sano että kaksoistutkinto on Lukio ja YO-kokeet miinus kaikki kiva eli penkkarit, vanhojen tanssit jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku minä näin miten se menee ja haluaisin samaa, mut mun frendi sano että kaksoistutkinto on Lukio ja YO-kokeet miinus kaikki kiva eli penkkarit, vanhojen tanssit jne.
Sun frendi on oikeassa muuten, mutta kaksoistutkintoon ei sisälly lukiota. Vain amis, joitain lukiokursseja niissä aineissa, jotka aikoo kirjoittaa, ja ylppärit. Kaksoistutkinnon oppilaat ovat amislaisia ja heille on kaikki amiksen juhlat, huvit ja ilot. Kaksoistutkinto tarkoittaa, että on amistutkinto ja ylioppilastutkinto. Koko lukio ei kaksoistutkintoon sisälly etkä saa lukion päättötodistusta.
Puhutaan kolmoistutkinnosta, jos käy amiksen rinnalla koko lukion ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Amis ja koko lukio yhtä aikaa on kuitenkin useimmiten mahdottomuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107141Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2891008