olen alkoholisti ja nyttenkin n.3 viikon juomaputki alla. olen viimeisten neljän vuoden
aikana ollut eri hoidoissa kuten sairaalassa, katkolla 3 kertaa ja kerran ridasjärvellä.
myös ammattiapu on tuttua. tänään on eka juomaton päivä ja olo on kauhea
kysynkin teiltä kesakustelijoilta kannattaako yöksi ottaa 5 mg medi pam vai onko
se peräti vaarallista? syksyllä lääkäri antoi mukaan 4 tabua ja ohjeisti ottamaan
jos on ihan pakko(niin huono olo), kun päästi pois 1 vrk jälkeen, kun ei löytynyt mitään elimellistä vikaa, kehotti hoitamaan "pään kuntoon", kiitos mahd. vastauksista
etukäteen ja toipumisia. ps olen käynyt päihdehuollon keskusteluryhmässä
allkoholin käyttö
7
315
Vastaukset
- Anonyymi
No jos lääkäri on antanut ne tabletit niin toki voit ottaa ne silloin .
Yritä nyt päästä irti viinasta, niin tulet näkemään että se kannatti. Olen nähnyt monen taistelevat toiset joivat itsensä kuoliaaksi , ja toiset pääsivät eroon kokonaan. Ja sanoivat että eivät olisi kuvitellutkaan että elämä oli niin mukavaa ihan vaan ilman viinaa. Äse on kova urakka mutta lopussa kiitos seisoo. - Anonyymi
Hei. Olen itse raitis alkoholisti. Olen alkoholisti elämäni loppuun asti. Tämä oli AA:n ensimmäinen oppi minulle. Tabut voi auttaa ensimmäiset päivät. Mutta henkinen eroonpääsy vaatii vuosien toipumisen. Kukaan ei pääse irti yksin. En ole onnistunut ilman AA:n apua. Toki en ole, eikä aa ole pahoillaan mistään muusta tavasta. Mä rimpuilin kännissä omin päin 20 vuotta. Etsi oma keinosi!
- Anonyymi
Olen usein miettinyt sitä että mikä ihme saa ihmisen juomaan alunperin . Kun viina tulee niin tärkeäksi että perhe lapset talo ja muu omaisuus laitetaan menemään kunhan vaan saa viinaa.
Ihmisiä kuolee alkoholi myrkytykseen joka viikko, ja silti ei riitä sekään tietoisuus niille jotka vielä elävät . Turrutetaan aivot viinalla vaikka tiedetään että siitä tulee riippuvaisuus.
Monet jotka kärsivät muista vakavista sairauksista eivät saa hoitoa vaivoihinsa , mutta jos on alkoholisti niin on olemassa apua joka puolella. Siltikään eivät ota sitäkään vakavasti. Eräs läheinen kävi kovasti AA ryhmässä tapasi siellä naisen jolla oli sama ongelma ja joivat sitten yhdessä pyhän ajat , siis eivät ottaneet yhteiskunna antamaa apua vakavasti . Lopulta sitten hänkin menehtyi juomiseensa . Siis kaikki hoito mitä sai oli hänelle vaan turhaa .
Samalla toinen ihminen omainen kärsi vakavasta sairaudesta , ei saanut apua vaikka oli raivoraitis , voi vaan ajatella millaiselta se tuntuu sellaisesta joka ei saa tarvitsemaansa apua , mutta alkoholistille löytyy kyllä heti apu , joka puolelta. Tämä läheinen sanoi usein että kai hänenkin pitäis alata juomaan että saisi hoitoa . Jossain on mätää kun samoja ihmisiä pyöritellään hoidossa kerta kerran jälkeen jollain katkolla ja tiedetään etteivät silti tule koskaan lopettamaan vaan kun pääsevät taas pinnalle niin juominen jatkuu.
Niin että joskus sitä on kurkkua myöden. Täynnä sitä epäoikeuden mukaisuutta mitä huomaa , siis ketkä saavat apua ja ketkä eivät .en ole vastaan tietenkään apua jota alkoholistit saava , vaan sitä ettei se monelle näytä auttavan koska eivät ota vakavasti sitä apua minkä saavat
Ja samalla kenenkään ei pitäisi ajatella että jos hän olisi alkoholisti niin saisi kaiken tarvitsemansa avun , mutta raittiina ei saa .
- Anonyymi
Itse meni sekaisin Risolidista mitä mulle annettiin. Jatkoin vain juomista sairaalan jälkeen. Olen ratistunut aa:ssa. Rinnalla oli kaupungin päihdepalvelut ( ja antabus 3 kk). 'Heittivät' 'valmiina' ulos vuoden jälkeen. Nyt olen ollut aa:saa mukana yli 5 vuotta ja viina ei enää keikuta elämää suuntaan tai toiseen. Piti juoda niin kauan ettei ollut enää vaatimuksia, esteitä, selityksiä vain toive (ei toivo), ettei tarvitsisi kuolla viinaan, niin aa:kin kävi. Ei ollut paikalla ketään veneen alta tullutta. Käy kokeilee. On vain yksi pääsyvaatimus, 'Halu lopettaa juominen.' Ei mitään muuta😕.
- Anonyymi
Hei. Nykyään alkoholisti on työssäkäyvä, perheellinenkin, koulutettu, talo, akka ja kultainen noutajat tyyppi. Tai elämän laitaa kulkeva viinan ylläpitämä mies - tai naisolettu. Viina vain on tullut tärkeimmäksi elämässä. Juodaan liikaa, liian usein, liian väärään aikaan ja viina on mukana kaikessa. Kuten minulla 30 vuotta. Selvät kuukaudet, viikot, päivät, tunnit oli kurjaa. Piti jäädä vaihtoehdoksi kuolema niin kaikki keinot kelpasi. Mene lähimpään AA:ryhmään. Menetä 1 juomapäivä, vedä kännit, tee se useasti ja tuumaa kumpi on sun juttu. Ai ihanaa oksentaa verta iltapäivällä ja koittaa loiventaa kaljalla. Oi niitä aikoja kun löysin korjaavan aamuryypyn. Se oli vain yksi alkoholismin tunnusmerkkejä. Muista jättää aina aamukalja. Vai olisko muutama kuitenkin parempi? Vain itsestä on kysymys,🙏
- Anonyymi
Pitää priorisoida asioita ja ajatella loogisesti milloin on terveydellekin hyväksi käyttää alkoholia ja suunnitella käyttäminen.
Jotkut hyvin tekniset hommatkin voivat olla hankalia tehdä humalassa, tulee helposti enemmän vahinkoa jos edes yrittää.
Tuollainen juttu että jokualkoholiveron korottaminen EI vähennä mitään alkoholin käyttöä vaan ehkä lisää sitä koska ihmiset siirtyvät halvempiin ja vaarallisempiin aineisiin kuten ponrikka ja muut kotiviinit jne..- Anonyymi
Ihan tyypillistä jorinaa.
Kuinka moni perhe on rikkoontuneet alkoholin vuoksi ja kuinka moni lapsi ei ole saanut isästään muuta kun harmia. Mutta viinaa kun vetää naamansa niin elämä hymyilee. Sanot pontikasta ja koti viinistä jonain vaihtoehtona muutaman tunnin humalaan . Miksi ei aikuinen ihminen ota vastuuta elämästään vaan kerta kerran jälkeen palaa samoihin rutiineihin juomisensa kanssa. Sanotaan että alkoholismi on sairaus, minulle se on egoistisen ihminen tapa olla välittämättä lapsistaan ja muista kanssaihmisistä ja ennekaikkea itsestään
Oma isoisäni oli alkoholisti ja sen saivat hänen lapsensa kokea monella eri tavalla, siis mitään isän kuvaa hän ei antanut lapsilleen ainoastaan huolia . Minä rakastin pappaani pienenä hän oli aina kiltti minua kohtaan enkä ollut edes tietoinen lapsena että mitään viinaa on edes olemassakaan isompana tajusin ettei hän ollut koskaan selvinpäin.
Yksi hänen viidestä lapsestaan peri isänsä alkoholismin . Niin että miksi ne hoidot eivät auta
Näille koskaan ,sillä ei ole kovinkaan monesta tullut raitista siitä huolimatta että saavat yhteiskunnalta kaiken avun .siis vastuu omasta elämästä jätetään yhteiskunnalle ja taas katkolle kun aikansa törppäilee .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834363- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951940- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591