Hallituksen aikaansaama synkkä muutos työelämässä näkyy kaikkialla.
100000 uutta työpaikkaa oli suuri bluffi, vaikka Orpo vakuutti niitten olevan
varmoja ja totta, ei mitään "toivotaan toivotaan" ajattelua.
Työttömyyden ohella on ennakoimattomien muutosten pelko.
Kukaan ei ole suojassa epävarmuudelta, eivät eläkeläisetkään, joilla on huoli eläkkeen ostovoiman heikkenemisestä ja jopa eläkkeitten leikkaamisesta
"huonoina" vuosina. Mitään ei puhuta eläkkeitten nostamisesta
"hyvinä vuosina", mutta niitähän ei tämän hallituksen aikana tulekaan.
https://yle.fi/a/74-20131633
Työttömyys alkaa muistuttaa pandemiaa, epävarmuus koskee kaikkia
24
140
Vastaukset
- Anonyymi
Työttömyys muistuttaa anemiaa.
Pertikki- Anonyymi
olitko sesinä jolla oli kengännumero ja älykkyysosamäärä vaihtuneet anemiassa
- Anonyymi
Ovatko läheisesi huomanneet ahdinkosi ja hakeneet sinulle apua mielenterveystoimistosta?
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Minä, itse rauhallisuus jos tulisin vielä rauhallisemmaksi en olisi elossa,
Sinähän juokset persujen takia pitkin seiniä.
- Anonyymi
niin siis teitä koskee koska kinuatte tulonsiirtoja toisten veroista
ilman muuta teiltä leikataan
sijoituksessa on aina epävarmuus mutta siellä voi itse päättää ja jos
ymmärtää asian oikein saa rahat kotiin eikä kukaan lindtman pistä niitä
omiin ja kaverien palkkoihin
eli 2025 ei yksityisen sijoittan kannalta tarvitse olla ollenkaan huono
juttu vaan omat finanssit voivat olla täysin kunnossa vaikkan kansantalous Suomessa köhiin Ranskan ja Saksan poliittisen ja taloudellisen kriisin tahtiin
esim. Trump on valttikortti joka pitää ottaa huomioon tiliä sijoituksilla tehtäessä Suomen taloudesta ei mitään takeita, ennusteita tullut pitkin matkaa ja aina pettäneet, ensi vuoden ennuste ei lohduta.
Siinä vaiheessa kun työllisten määrä on lisääntynyt 200 000 työllisellä on tilanne lohdullisempi.
Suomi tarvitsee ainakin tuon 200 000 verran työperäistä maahanmuuttoa lisää.Mikä hinku se on yli seitenkymppisellä vielä päästä töihin, jopa sataan tuhanteen työhön.
Eikö tuo ole jo suuruudenhulluutta ja omien kykyjensä/voimiensa yliarvioimista.Pertikki kirjoitti:
Sullako hinku töihin.
Minäkö huudellut työpaikkojen perään?
Ehei, ei aloitus ole minun.Tellukka kirjoitti:
Minäkö huudellut työpaikkojen perään?
Ehei, ei aloitus ole minun.Ei minunkaan, eikö Orpoa ja Purraa hävetä, Purra kehui eilen, Suomen talous olisi paljon huonommassa jamassa ilman tätä hallitusta, varmaan työllisyyskin, saatana sentään.
- Anonyymi
Yli seitsemänkymppisten kannattaa muistaa mistä ne eläkerahat tulevat.
- Anonyymi
Ei se työttömyys koske ainoastaan Suomea. Koko Euroopassa on työttömyys nousussa ja kaikki odottavat Trumpin virkaanastujaisia ja minkälaista talouspolitiikkaa hänen hallituksensa alkaa tekemään.
Myös automatisaatio tehnyt sen ettei ihmistä juurikaan tarvita muuta kuin rasvaamaan robotin osia tehtaissa.
Voisihan ne ikäluvut 15-74 vuotta muuttaa joita käytetään työttömyyslukuihin.
Alle 18 vuotiailla on oppivelvollisuus ja 15-18 vuotiaita ei edes saisi laskea mukaan työttömyyslukuihin, koska he eivät tulevaisuudessa edes tule saamaan työttömyysavustusta.
Myös 66-74 vuotiaat pitäisi poistaa työttömyysluvuista koska he saavat jo vanhuuseläkettä. - Anonyymi
Tällaista hallitusta ja näin huonoa aikaa ei ole ollut ennen.
90-luvun lamakin kalpenee.- Anonyymi
Syytä Venäjää, jokavuotisia turhia lakkoja sekä Kelan eduuksien väärinkäyttäjiä.
Parisen vuotta seuraaviin eduskunta vaaleihin jollei tämä kaadu sitä ennen.
Antti Lindman varmaan puntaroi kenen kanssa muodostaa hallituksen, olisiko ensi kertaa että kolme vanhaa puoluetta kokoomus ja keskusta olisi yhdessä rintamassa hoitamassa uppovaa laivaa.- AnonyymiUUSI
Eikö ex demarihallituksen tekoset ole enää muistissa? Minä muistan Lipposeen asti. Tuhoa on tiedossa vielä enemmän
- Anonyymi
Epävarmuus aiheuttaa sen että stressi hormoonit nousee pintaan , ja se taas tekee ihmisistä sairaita kun autonoominen hermosysteemi alkaa toimimaan, sille ei ihmiset voi mitään . Joten ilman työtä on monen talous uhattuna . Ja lama iskee ihmisiin . Ja se jos jokinmaksaa yhteiskunnalle.
- AnonyymiUUSI
Työssäolevat maksavat eläkkeemme, olisi tärkeää, että olisi korkea
työllisyys. - AnonyymiUUSI
Ai jessus, oikeestaan olen vähän vahingoniloinen. Nyt pääsevät työttömiksi joutuneet maistamaan samoja haukkumisia, kun aikanaan itse haukkuivat silloisia työttömiä.
- AnonyymiUUSI
Eivät työttömät toisiaan hauku. Persut niitä haukkuu.
- AnonyymiUUSI
Hallitus on teettänyt paljon "sairauksia" alamaisilleen.
Suomihan ei ole enää oikeusvaltio, hallitus pitää ihmisiä alamaisinaan,
joille voi tehdä valtansa turvin tehdä mitä vain.
Oikeusvaltiossa on kansalaisia. - AnonyymiUUSI
Hyvä että viimein tulee esille mikä määrä on liiallisesti palkattua työvoimaa , purkuu hyväveli sisar ja lapset työllistävät kuntatyöt . Ja valtiolla on 10 000 virkahenkilöä palkkalistoilla joiden työ on tarpeeton . Julkinen sektori on norsu posliinikaupassa . Kuten edellisen hallinnon avustuskaarti sukujuhlaa ja rahan kylvöä .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107