Mitä sinun rosolliisi tulee ? Minun rosollissani on paljon sipulia ja vähän omenaa
muun lisäksi.
Tykkäätkö rosollista ? Teetkö sen itse ?
18
270
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä se muu sinulla on? Minä kyllä tykkään rosollista ja teen sitä itse. Siihen tulee etikkapunajuurta, keiteyttyä peru naa ja porkjanaa ja suolakurkkua. Plus pinkki kermakastike.
- Anonyymi
Minä en etikkapunajuuria käytä rosolliin.
- Anonyymi
Se muu on ne pääaineet eli tavallinen punajuuri, porkkana, peruna ja suolakurkun paloja.
Kermakastiketta ei laita. Se on jotenkin ihan outo juttu mielestäni kylmien
juuresten kanssa.
- Anonyymi
Tykkään. Teen. Ihan normireseptin aineksista. Silliä enkä sipulia sekaan pane, ne ovat tarjolla erikseen (sipulisilppu & hillosipulit). Vaaleanpunaista kastiketta tietty. Maksapatee sopii tosi hyvin rosollin seuraksi, mielestäni.
- Anonyymi
Minun rosollini on ns sillisalaatti, silppuan sillifileen mukaan. Perunaa, punajuurta, porkkanaa, sipulia, omenaa, juustoa pieninä kuutioina.Tänä vuonna ostan valmiina, jos löydän kaupan hyllyltä. Lisään joukkoon puuttuvat.
Maksapatee on ihan hyvä sillisalaatin kaveriksi minunkin mielestäni.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun rosollini on ns sillisalaatti, silppuan sillifileen mukaan. Perunaa, punajuurta, porkkanaa, sipulia, omenaa, juustoa pieninä kuutioina.Tänä vuonna ostan valmiina, jos löydän kaupan hyllyltä. Lisään joukkoon puuttuvat.
Maksapatee on ihan hyvä sillisalaatin kaveriksi minunkin mielestäni.
Mkr.Siis juustoa? Tuo on ihan outo lisä rosollissa. Mitä juustoa, käykö edam?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis juustoa? Tuo on ihan outo lisä rosollissa. Mitä juustoa, käykö edam?
Emmentalia .se vetää itseensä kosteutta. Teen kastikkeen erikseen. En sekoita sitä rosolliin.
Mkr.
- Anonyymi
Harvemmin itse
Pidän kyllä paljon rosollista, kesät talvet. Rosolli erinomaista grillikyljyksen ja keskarin kans.
Kesäisin sitä ei saa kaupasta, pitää tehdä itse. Sinällään helppo homma, pirusti vaan pilkkomista.
Kaupan rosolli niinkuin pohja, siihen pitää lisätä jotain, ainakin kastike. Helpoin on etikka ja kerma. Mieluusti mustapippuria ja pikku suola.
Hyvä on muuten kylmäsavulohi, ite pidän enenpi, kuin sillistä.
Ennenkin kai mainostanut hittireseptiäni. Porkkana, punajuuri, omena, saksanhkinä, etikkainen majo. Ehkä maustekurkkua ja sipulia. Suolaa ja pippuria.
Rosollia sais olla kaupassa myynnissä koko vuoden.
=DW= - Anonyymi
Minunkin mielestäni rosolli sopii joka vuodenaikaan ja on muunneltavissa, kuten edelliset kirjoittajat kertovat . Saksanpähkinöitä lisäilen muihinkin salaatteihin , miksen voisi rosolliinkin, niistä saa mukavaa suutuntumaa ja proteiinia. Vuohenjuusto ja punajuuri sopivat toisilleen, samoin feta, Makriinan vaihtoehto varmaan myös.
Käytän yleensä rosolliin keitettyä punajuurta ilman etikkaa, napakaksi keitettyä porkkanaa, omenaa tai päärynää ja herkkukurkkua. Kuutioin ne pieniksi eri rasioihin ja yhdistän vasta ennen tarjoilua, näin kauniit värit eivät sekoitu. Kermavaahtokastikkeen tarjoan erikseen, itse sitä en oikeastaan edes kaipaa, enkä silliä salaattiin sekoita myöskään. Joulurosollin teen noin , muulloin saatan paahtaa juurekset ensin uunissa.
Sanojen alkuperät kiinnostavat. Varsinais-Suomessa on nimityksenä ollut sallatti, eipä taittu muuta salaattia entisaikaan tunteakaan. Pohjanmaalla on sanottu sinsalla tai silsalla, lyhenne ruotsin sillsalladista. Rosolli-sanan pohjana on venäjän suolausvettä merkitsevä sana.
Vielä marttavinkki: Jos rosollia jää, siitä saa tehdyksi borssikeiton , vaikkapa kinkunrippeiden höystämänä.
Ramoona- Anonyymi
Nyt on telkkarin 3 kanavalla Madter Chefissä rosollikilpailu. Julkkikset väsää rosolleja. Yhden kilpailijan tukka roikkuu ruuassa ja meikit tippuu sinne myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on telkkarin 3 kanavalla Madter Chefissä rosollikilpailu. Julkkikset väsää rosolleja. Yhden kilpailijan tukka roikkuu ruuassa ja meikit tippuu sinne myös.
Yöäk. Onneksi en katso. Ruuanlaittajan huikset pitää olla kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yöäk. Onneksi en katso. Ruuanlaittajan huikset pitää olla kiinni.
Minä katsoin ja kauhistuin Myös sen botoksihuulen kynnet oli melkein kymmensenttiset , ei pitäis ottaa ruoka ohjelmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä katsoin ja kauhistuin Myös sen botoksihuulen kynnet oli melkein kymmensenttiset , ei pitäis ottaa ruoka ohjelmiin.
Yeap, rakennekynsillä ei pitäisi olla asiaa keittiöön sen enempää kuin hoitotyöhönkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yeap, rakennekynsillä ei pitäisi olla asiaa keittiöön sen enempää kuin hoitotyöhönkään.
Ei myöskään irtoripsiä, lävistyksiä eikä tatuointeja. Moni ammattikokki tännä tatskoja, kuvottavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei myöskään irtoripsiä, lävistyksiä eikä tatuointeja. Moni ammattikokki tännä tatskoja, kuvottavaa!
Well, lävistys ei yleisesti ole kädessä, jolla ruokaa tehdään. Eivätkä tatuoinnit tipahda ja tartu ruokiin. Jotta ...
- Anonyymi
En tee jouluruokia ollenkaan. Kaupasta saatan itselleni jotain ostaa jo ennen joulua. Jouluna syömme aikuisten lasteni kanssa itse valmistamiamme tortilloja.
- Anonyymi
Kaupan rosolleista puuttuu sipuli, sitä haluan rosolliin ja suolakurkkua. Omenakuutiot voisi olla piristäviä.
- Anonyymi
"Omenakuutiot" ihan kuuluvat rosolliin reseptin mukaan. Silputtu punasipuli on aattona erikseen astiassa ja kun ruokavieraita ei ole, se menee rosollin sekaan. Suolakurkkua ei syö sillikään, herkku- eli maustekurkku käy hyvin rosollin ainekseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011610- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591000Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49755The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40696Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695