Mitä sinun rosolliisi tulee ? Minun rosollissani on paljon sipulia ja vähän omenaa
muun lisäksi.
Tykkäätkö rosollista ? Teetkö sen itse ?
9
108
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä se muu sinulla on? Minä kyllä tykkään rosollista ja teen sitä itse. Siihen tulee etikkapunajuurta, keiteyttyä peru naa ja porkjanaa ja suolakurkkua. Plus pinkki kermakastike.
- Anonyymi
Minä en etikkapunajuuria käytä rosolliin.
- Anonyymi
Se muu on ne pääaineet eli tavallinen punajuuri, porkkana, peruna ja suolakurkun paloja.
Kermakastiketta ei laita. Se on jotenkin ihan outo juttu mielestäni kylmien
juuresten kanssa.
- Anonyymi
Tykkään. Teen. Ihan normireseptin aineksista. Silliä enkä sipulia sekaan pane, ne ovat tarjolla erikseen (sipulisilppu & hillosipulit). Vaaleanpunaista kastiketta tietty. Maksapatee sopii tosi hyvin rosollin seuraksi, mielestäni.
- Anonyymi
Minun rosollini on ns sillisalaatti, silppuan sillifileen mukaan. Perunaa, punajuurta, porkkanaa, sipulia, omenaa, juustoa pieninä kuutioina.Tänä vuonna ostan valmiina, jos löydän kaupan hyllyltä. Lisään joukkoon puuttuvat.
Maksapatee on ihan hyvä sillisalaatin kaveriksi minunkin mielestäni.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun rosollini on ns sillisalaatti, silppuan sillifileen mukaan. Perunaa, punajuurta, porkkanaa, sipulia, omenaa, juustoa pieninä kuutioina.Tänä vuonna ostan valmiina, jos löydän kaupan hyllyltä. Lisään joukkoon puuttuvat.
Maksapatee on ihan hyvä sillisalaatin kaveriksi minunkin mielestäni.
Mkr.Siis juustoa? Tuo on ihan outo lisä rosollissa. Mitä juustoa, käykö edam?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis juustoa? Tuo on ihan outo lisä rosollissa. Mitä juustoa, käykö edam?
Emmentalia .se vetää itseensä kosteutta. Teen kastikkeen erikseen. En sekoita sitä rosolliin.
Mkr.
- Anonyymi
Harvemmin itse
Pidän kyllä paljon rosollista, kesät talvet. Rosolli erinomaista grillikyljyksen ja keskarin kans.
Kesäisin sitä ei saa kaupasta, pitää tehdä itse. Sinällään helppo homma, pirusti vaan pilkkomista.
Kaupan rosolli niinkuin pohja, siihen pitää lisätä jotain, ainakin kastike. Helpoin on etikka ja kerma. Mieluusti mustapippuria ja pikku suola.
Hyvä on muuten kylmäsavulohi, ite pidän enenpi, kuin sillistä.
Ennenkin kai mainostanut hittireseptiäni. Porkkana, punajuuri, omena, saksanhkinä, etikkainen majo. Ehkä maustekurkkua ja sipulia. Suolaa ja pippuria.
Rosollia sais olla kaupassa myynnissä koko vuoden.
=DW= - Anonyymi
Minunkin mielestäni rosolli sopii joka vuodenaikaan ja on muunneltavissa, kuten edelliset kirjoittajat kertovat . Saksanpähkinöitä lisäilen muihinkin salaatteihin , miksen voisi rosolliinkin, niistä saa mukavaa suutuntumaa ja proteiinia. Vuohenjuusto ja punajuuri sopivat toisilleen, samoin feta, Makriinan vaihtoehto varmaan myös.
Käytän yleensä rosolliin keitettyä punajuurta ilman etikkaa, napakaksi keitettyä porkkanaa, omenaa tai päärynää ja herkkukurkkua. Kuutioin ne pieniksi eri rasioihin ja yhdistän vasta ennen tarjoilua, näin kauniit värit eivät sekoitu. Kermavaahtokastikkeen tarjoan erikseen, itse sitä en oikeastaan edes kaipaa, enkä silliä salaattiin sekoita myöskään. Joulurosollin teen noin , muulloin saatan paahtaa juurekset ensin uunissa.
Sanojen alkuperät kiinnostavat. Varsinais-Suomessa on nimityksenä ollut sallatti, eipä taittu muuta salaattia entisaikaan tunteakaan. Pohjanmaalla on sanottu sinsalla tai silsalla, lyhenne ruotsin sillsalladista. Rosolli-sanan pohjana on venäjän suolausvettä merkitsevä sana.
Vielä marttavinkki: Jos rosollia jää, siitä saa tehdyksi borssikeiton , vaikkapa kinkunrippeiden höystämänä.
Ramoona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157