Kaiverrus kihlasormukseen?

minttuli

Voisiko kihlasormukseen kaivertaa jotain muuta kuin nimen ja päivämäärän? Mitä teidän sormuksisssanne lukee?

8

17495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miia

      kyllä voi, mutta perinteisestihän se menee, että naisen sormukseen miehen nimi ja toisin päin. mutta jos se tuntuu liian perinteiseltä ja tylsältä, niin mielikuvitusta peliin vaan!!! =)

      mutta kannattaa kuitenkin päivämäärä laittaa, jos meinee muisti temppuilee, niin ei ongelmia tule =)

    • tyttönen vain

      Ab aeterno - Aikojen alusta asti
      Ab imo pectore - Sydämen kyllyydestä
      amor prima facie - Rakkautta ensi silmäyksellä
      Amor meus - Rakkaani
      Amor vincit omnia - rakkaus voittaa kaiken
      Te amo - Minä rakastan sinua
      Deus Nos Iunxit - Jumalan yhdistämät
      Semper Amemus - Rakkautemme on ikuinen /rakkaus on ikuinen
      Omnes ad Unum - Kaksin yhdessä
      Amor est vitae essentia - Rakkaus on elämän lähde
      Novus amor - Ihmeellinen rakkaus
      Novus est amor - Ihmeellinen on rakkaus
      Semper amamus - Rakastamme ikuisesti (tai ikuisesti rakastavaiset)
      Anam Cara - sielunkumppani
      Ego dilecto meo et dilectus meus - Minä olen rakkaani ja rakkaani on minun tai minä olen hänen ja hän on minun (raamatun lainaus).
      Meorum finis amorum - Viimeinen rakkauteni, ikuisesti
      Quod Deus coniunxit homo non separet - Sen minkä jumala on yhdistänyt, älköön kukaan toisistaan erottako.
      Ubi tu caius ibi ego caia - Missä ikinä oletkin, olen kanssasi (muinaisen roomalaisen vihkiseremonian osa)
      Ex toto corde Et in tota anima - Kaikesta sydämestäni ja sieluni syvyyksistä
      Amor est ab aeterno - Rakkaus on ikuista
      Amorum semper idem - Ikuisesti muuttumaton rakkaus
      No tengo mas que darte - Muuta ei minulla ole antaa kuin sydämeni


      Omat suosikkini:
      Ubi tu caius ibi ego caia
      Amor est ab aeterno

      Päivämäärä kuuluu tietysti pakettiin. Mutta noista jomman kumman voisi sitten joskus kaiverruttaa, jos mies kokee tuollaisen lausahduksen myös "omakseen".

      • Latinaa lukenut

        Jos latinaa haluaa kaiverruttaa, kannattaa miettiä mahtuuko vähääkään pidempi lause. Toinen asia mikä tuli mieleen on että kannattaa vielä jostain tarkistaa lauseiden oikeellisuus. Toki latinaa voi suomentaa hyvin monella tavalla, mutta minusta jotkut alla olevat lauseet ovat jossain määrin virheellisiä/suomennos on väärä. Esim. novus=uusi, outo, epätavallinen, ei siis ihmeellinen. Ihmeellinen olisi esim. mirus. Minua ihmetytti myös lause ubi tu caius, ibi ego caia. Caius, oikeammin Gaius on miehen nimi, Gaia naisen. Eli suomeksi=missä sinä Gaius, siellä minä Gaia. Tai sielu ei ole anam, vaan anim(us) pääte. Esimerkkejä on monia. Latina on toki kaunista, mutta tarkastakaa haluamanne lauseen merkitys/kieliopillisuus! :) Onnea vaan kaikille kihlautuneille ja häitä suunnitteleville! :)


      • tyttönen vain
        Latinaa lukenut kirjoitti:

        Jos latinaa haluaa kaiverruttaa, kannattaa miettiä mahtuuko vähääkään pidempi lause. Toinen asia mikä tuli mieleen on että kannattaa vielä jostain tarkistaa lauseiden oikeellisuus. Toki latinaa voi suomentaa hyvin monella tavalla, mutta minusta jotkut alla olevat lauseet ovat jossain määrin virheellisiä/suomennos on väärä. Esim. novus=uusi, outo, epätavallinen, ei siis ihmeellinen. Ihmeellinen olisi esim. mirus. Minua ihmetytti myös lause ubi tu caius, ibi ego caia. Caius, oikeammin Gaius on miehen nimi, Gaia naisen. Eli suomeksi=missä sinä Gaius, siellä minä Gaia. Tai sielu ei ole anam, vaan anim(us) pääte. Esimerkkejä on monia. Latina on toki kaunista, mutta tarkastakaa haluamanne lauseen merkitys/kieliopillisuus! :) Onnea vaan kaikille kihlautuneille ja häitä suunnitteleville! :)

        Tämä oli koko ajan mielessä, mutta unohdin lisätä viestini loppuun. Eli ehdottomasti kannattaa tarkistaa, onko lause oikein... toisaalta mitäpä se haittaisi jos vähän pieleen menee, mutta mieluummin ainakin itse tarkastan tai tarkastutan =)


      • latinaa joo mutta

        outoja käännöksiä todellakin! Älkää uskoko!


    • Rna

      Meillä lukee minun kihlasormuksessani: Matti & Maija XXXX05 ja miehelläni Maija & Matti XXXX05.

    • Kihlat oli kyllä perinteiset..
      Eli päivämäärä ja nimi

    • kihlasormuksessa

      Kaiverrus Semper amumus ja päivämäärä ja tuo siis tarkoittaa "Rakkautemme on ikuinen"
      Naimisiinkin ollaan menossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe