Voisiko kihlasormukseen kaivertaa jotain muuta kuin nimen ja päivämäärän? Mitä teidän sormuksisssanne lukee?
Kaiverrus kihlasormukseen?
8
18867
Vastaukset
- miia
kyllä voi, mutta perinteisestihän se menee, että naisen sormukseen miehen nimi ja toisin päin. mutta jos se tuntuu liian perinteiseltä ja tylsältä, niin mielikuvitusta peliin vaan!!! =)
mutta kannattaa kuitenkin päivämäärä laittaa, jos meinee muisti temppuilee, niin ei ongelmia tule =) - tyttönen vain
Ab aeterno - Aikojen alusta asti
Ab imo pectore - Sydämen kyllyydestä
amor prima facie - Rakkautta ensi silmäyksellä
Amor meus - Rakkaani
Amor vincit omnia - rakkaus voittaa kaiken
Te amo - Minä rakastan sinua
Deus Nos Iunxit - Jumalan yhdistämät
Semper Amemus - Rakkautemme on ikuinen /rakkaus on ikuinen
Omnes ad Unum - Kaksin yhdessä
Amor est vitae essentia - Rakkaus on elämän lähde
Novus amor - Ihmeellinen rakkaus
Novus est amor - Ihmeellinen on rakkaus
Semper amamus - Rakastamme ikuisesti (tai ikuisesti rakastavaiset)
Anam Cara - sielunkumppani
Ego dilecto meo et dilectus meus - Minä olen rakkaani ja rakkaani on minun tai minä olen hänen ja hän on minun (raamatun lainaus).
Meorum finis amorum - Viimeinen rakkauteni, ikuisesti
Quod Deus coniunxit homo non separet - Sen minkä jumala on yhdistänyt, älköön kukaan toisistaan erottako.
Ubi tu caius ibi ego caia - Missä ikinä oletkin, olen kanssasi (muinaisen roomalaisen vihkiseremonian osa)
Ex toto corde Et in tota anima - Kaikesta sydämestäni ja sieluni syvyyksistä
Amor est ab aeterno - Rakkaus on ikuista
Amorum semper idem - Ikuisesti muuttumaton rakkaus
No tengo mas que darte - Muuta ei minulla ole antaa kuin sydämeni
Omat suosikkini:
Ubi tu caius ibi ego caia
Amor est ab aeterno
Päivämäärä kuuluu tietysti pakettiin. Mutta noista jomman kumman voisi sitten joskus kaiverruttaa, jos mies kokee tuollaisen lausahduksen myös "omakseen".- Latinaa lukenut
Jos latinaa haluaa kaiverruttaa, kannattaa miettiä mahtuuko vähääkään pidempi lause. Toinen asia mikä tuli mieleen on että kannattaa vielä jostain tarkistaa lauseiden oikeellisuus. Toki latinaa voi suomentaa hyvin monella tavalla, mutta minusta jotkut alla olevat lauseet ovat jossain määrin virheellisiä/suomennos on väärä. Esim. novus=uusi, outo, epätavallinen, ei siis ihmeellinen. Ihmeellinen olisi esim. mirus. Minua ihmetytti myös lause ubi tu caius, ibi ego caia. Caius, oikeammin Gaius on miehen nimi, Gaia naisen. Eli suomeksi=missä sinä Gaius, siellä minä Gaia. Tai sielu ei ole anam, vaan anim(us) pääte. Esimerkkejä on monia. Latina on toki kaunista, mutta tarkastakaa haluamanne lauseen merkitys/kieliopillisuus! :) Onnea vaan kaikille kihlautuneille ja häitä suunnitteleville! :)
- tyttönen vain
Latinaa lukenut kirjoitti:
Jos latinaa haluaa kaiverruttaa, kannattaa miettiä mahtuuko vähääkään pidempi lause. Toinen asia mikä tuli mieleen on että kannattaa vielä jostain tarkistaa lauseiden oikeellisuus. Toki latinaa voi suomentaa hyvin monella tavalla, mutta minusta jotkut alla olevat lauseet ovat jossain määrin virheellisiä/suomennos on väärä. Esim. novus=uusi, outo, epätavallinen, ei siis ihmeellinen. Ihmeellinen olisi esim. mirus. Minua ihmetytti myös lause ubi tu caius, ibi ego caia. Caius, oikeammin Gaius on miehen nimi, Gaia naisen. Eli suomeksi=missä sinä Gaius, siellä minä Gaia. Tai sielu ei ole anam, vaan anim(us) pääte. Esimerkkejä on monia. Latina on toki kaunista, mutta tarkastakaa haluamanne lauseen merkitys/kieliopillisuus! :) Onnea vaan kaikille kihlautuneille ja häitä suunnitteleville! :)
Tämä oli koko ajan mielessä, mutta unohdin lisätä viestini loppuun. Eli ehdottomasti kannattaa tarkistaa, onko lause oikein... toisaalta mitäpä se haittaisi jos vähän pieleen menee, mutta mieluummin ainakin itse tarkastan tai tarkastutan =)
- latinaa joo mutta
outoja käännöksiä todellakin! Älkää uskoko!
- Rna
Meillä lukee minun kihlasormuksessani: Matti & Maija XXXX05 ja miehelläni Maija & Matti XXXX05.
Kihlat oli kyllä perinteiset..
Eli päivämäärä ja nimi- kihlasormuksessa
Kaiverrus Semper amumus ja päivämäärä ja tuo siis tarkoittaa "Rakkautemme on ikuinen"
Naimisiinkin ollaan menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133634
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931014
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993