pilkunviilaaja ja tarkka joka ajattelee mun olevan jotenki hankala

Anonyymi-ap

Että jos tavaroita on paljon pöydällä ja tukka sekaisin ja otan omaa aikaa kuuntelemalla musaa. Hän on isäni joka pitää mua hankalana välillä kun sanoo sen suoraan minulle. Minä kuitenkin en usko olevani hankala. Teen kotona kotitöitä esim. Hän vain viilaa pilkkua mut yritän toki ymmärtää häntä että kyllä täsä elämässä pitää yrittää ymmärtää että toimeen tulemme kuitenkin että usein asiat sovitaan jos on sanottu hankalasti toiselle kun se kuvio menee usein tai lähes aina niin että isä on vihainen minulle kun pitää mua omalaatuisena että en minä nyt isälleni suutu ja moiti paitsi myönnän sen että saatan olla suuttuessani turhankin negatiivinen ja suurentelen ongelmaa. Isä väittää että olen omapäinen, mutta emmä nyt tiiä oonko minä semmonen koska kyllä minä hänet otan huomioon ihan tarpeeksi hyvin arjessa eli lähden auttamaan esim puuntekohommissa ja sillai ja teen ruoat aina ja jos työkeikalle tulee hälytys niin en seuraa omia mukavuuksiani vaan lähdemme heti työkeikalle.

Isä suhteessa on vielä yks semmone juttu että tuntuu että kun hän on kotona niin alkaa panna kapuloita rattaisiin jos sanon että voinko lähteä jonnekin toiseen kaupunkiin. En uskalla edes koskaan kysyä koska pelkään että panee hanttiin. Ja aina hänen pitää lähteä mun mukaan että yksin en käy missään autolla ajamassa. Silloin kun isäni menee naiskaverinsa luo yökyliin niin silloin yksinään olen käynyt automatkareissuilla.

Eikä isä oikein suvaitse ja hyväksy sitä jos ehdottaisin että voinko mennä viinakauppaan ostamaan perunaviinaa (eikä taida hänelle sopia alkoholitonkaan versio) niin mä otin asian puheeksi eilen niin heti vastaus ja katsekontakti oli minuun äkäinen. Isä perustelee tiukkaa suhtautumista alkoholiin sillä että hän näki nuoruudessa mihin se johti kun velipoika oli kokopäiväjuoppo ja oman siskon mies ihan hullu juoppo ja psykopaatti. Mutta isä ei ehkä ymmärrä sitä että voi rajoittaa minun vapauksiani että isä kai pelkää että ratkeaisin ryyppään mutta niin ei tapahtuisi vaan haluisin juua esim alkoholitonta alkoholia tai alkoholia vain hyvin vähän . Mun alkoholijuomien määrä yhden vuofden aikana on noin 3 pulloa, mut voisin juua enemmän jos asuisin yksin mut alkoholistoa musta ei tulis että sen voin vannoa teille kaikille ja isälleni mut en ole edes uskaltanu puhua näistä asioista isälle koska pelkään että hän suuttuu ja karjaisee minulle päin näkköö.. Valitettavasti tilanteeni on se, että en ole uskaltautunut lähtteen kotoa minnekään kun kärsin henkisistä ongelmista että isä luvannut auttaa ja tukea minua.

Hieno isä hän on uskokaa pois että rakastan häntä yli kaiken.

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

semmone myös että pitää vielä kertua että tota noin että siis isäukkoni kanssa välillä tulee pieniä riitoja jne., mut asiat sovitaan.

minullaki on tota temperamenttia jonku verran että kyllä minäkin sanon vastaan mut välillä en sano hänelle mitään vastaan.

hän pitää mua vahvana ja vertaa äitiini joka äitini vahva&omapäinen.

mut toimeen tullaan ja se on hyvä.

Mut vielä aina hieman ihmetelly sitä että miks rajoittaa esim tuossa että panee kapuloita rattaisiin tossa automatka-asiassa että en uskalla edes ehdottaa että voinko mennä yksin niin eihä se ihan oikein mene noin etten uskalla edes kysyä kun pelkään reaktiota että hieman tuo asia vaivannut toki mua ja myös tuo alkoholiin liittyvä juttu.

myös semmonen tuli mieleeni että ei meinaa hyväksyä mun valintaa syyä maltillisemmin että siitä usein huomauttelee että väittää että menee anoreksiaan vaikkei se mene ja että hän väittää että mä rajoitan hänen syömisiä joka ei pidä paikkaansa että saatan joskus loukkaantua kun hän väittää niin että oon sanonu isälle että osta tuosta makkarapaketti itelles että oon sanonu kyllä isälle että hän saa syyä epäterveellisiä ruokia ,mutta minä en halua.

ihan pikkuasiakin voi mennä isän hermoon että jos mä makuuhuoneesta puhun jotain ja se ei kuulu mun puhetta tai mä en kuule sen puhetta niin siitä hermostuu. Ehkä isän korkea ikä kun on yli 70 vuotias on ehkä aiheuttanu sen viimeisen 3 vuoden aikana että hgermosto rakoilee tavallista hiema enemmän mut on se toisaalta isäni ollu aina hyvin tarkka ihminen ja vähän semmonen mitä tuossa kerroin että kyllä arki isän kanssa sujjuu iha hyvin ettei mitään suurta ongelmaa koidu siitä minulle.

Oon miettiny silti että mitä jos tietämättäni silti kärsin siitä jos hän ei esim halua mun menevän autolla toiseen kaupunkiin tai hakeen sen perunaviinapullon että vaikuttaakohan se kuitenki minuun negatiivisesti en osaa sanoa enkä halunnu miettiä sitä

äiti ja isä erosi . äiti moitti isääni liian omistushaluiseksi ja läheisriippuvaiseksi ja isä ei tykännyt äitini kovakielisistä kommenteista että äiti välillä sanoi tosi ikävästi isälle usein avioriidan aikana ja isä moitti äitiäni maailman monimutkaisimmaksi ja omapäisimmäksi ja sanoi että myös oma napa äidille tärkein.

On nuo vanhempien riidat aikoinaan olleet meille lapsille ikäviä kuultavia. Myönnän sen että kärsitty olemme niistä. Lisäksi koulussa mua kiusattiin joka päivä ja netissä myös kiusattu joka päivä kunnes vuonna 2018 loppui nettikiusaamiseni.

mul on noita touretten, ADHD;n ja aspergerin oireiluja mut niitä diaknooseja ei mulla ole mut mielensairauksia ainaki on kuten lievä skitsofrenia.

• Anonyymi

Älä hyvä ihminen juo alkoholia ollenkaan, jos sinulla on lievä skitsofrenia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2537
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1977
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1527
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe