Traktorimiehet tietää

Anonyymi-ap

Kyse on henkilöautosta. Mutta traktoripalstalla, kun traktorimiehet tietää.

Jos auton lohkolämmitin on talvella jatkuvasti päällä, kun auto on tallissa, voiko tulla jotain haittaa autolle? Unohtuu nimittäin usein päälle, kun ohjaan lämmitystä asunnosta käsin automaattisulakkeella ja se sulake jää usein napsauttamatta off-asentoon. Siis aina kun ajan auton talliin, laitan lohkolämmittimen (600W) johdon paikalleen ja kun seuraavana päivänä on menoa, napsautan sulakkeen on-asentoon, mutta kun se usein siis jää siihen asentoon, eli lohkolämmitin saattaa olla vuorokaudenkin päällä ja heti ajosta tultua laitettu uudelleen moottoria lämmittämään.

12

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitään vaikutusta tai haittaa mihinkään tuollainen pikku lämmitin oli päällä tai ei

• Anonyymi

Sähkönmyyjä saa parhaan hyödyn.

• Anonyymi

Porina käy lohkossa ja tulipalo vaara on todellinen!

• Anonyymi

Joo. Toivottavasti mökkisi palaa, häirikkö.

• Anonyymi

Turha sähkönkulutus ja lämmittimen lyhentynyt käyttöikä.
      Pitempään käytettynä haihduttaa jäähdytysnestettä joten nestetasoa kannattaa seurailla.

• Anonyymi

Voiko aiheuttaa vuotoa? Kerran omistin auton, jonka moottorin alle ilmestyi lohkolämmittimen käytön yhteydessä aina märkä läikkä jäähdyttäjän nesteestä.

• Anonyymi

Nykyautojen lohkolämmittimissä ihan normaali menettelytapa ulkosäilytyksessä. Jatkuvalla käytöllä pitää juuri plussan puolella niin lähtee käyntiin.

• Anonyymi

Väärin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kun 1h on riittävä tai allekin lämmitykseen että kansi lämminnyt riittävästi varmaan käynnistymiseen niin pidempi aika kuluttaa merkittävästi sähköä ja sille tulee hintaa.

Moottorinlämmittimen tehtävä varmistaa helppo käynnistyvyys kaikissa - asteissa. käynnissä moottori lämpenee nopeasti.

Jos vastus on päällä usein ja useita tunteja, yönkin yli eikä nestettä ole uusittu muutaman vuoden välein, neste on varmasti likaista ja epäpuhtaidet palaa vastuksen pintaan paksuksi kerrokseksi.

Vastus palaa nopeammin rikki, likainen neste tuo muita haittoja moottoriin jäähdytysjärjestelmän, lämmityslaitteen osiin.

• Anonyymi

0W- synteettiset moottorissa, niin lämmitintä ei tarvita kuin tosi kovilla pakkasilla, kunhan ajaa moottorin varovasti lämpöiseksi.

Lämmittimen jatkuva käyttö kuluttaa sähköä ja lyhentää vastuksen ikää, kohonnut tulipaloriski myös.

• Anonyymi

Jos on yhtiön talli ja sähköissä ei ole omaa mittausta voi lämmitellä rauhassa muiden kustannuksella niin kauan kun jää kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2497
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      1518
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      843
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe