Jeesus ei ollut mikään reaalipoliitikko. Mitä hän siis heille sanoisi?
Varmaan sen, minkä Raamatussakin. Viimeisestä tuomiosta puhuessaan Jeesus kertoi, miten pahat teot arvioidaan: ”Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua.”
Mutta sitten on toinen kristillisyys, jota minä en ymmärrä. Se on se armoton usko Yhdysvalloissa, mutta meilläkin. Se on usko, joka tukee Donald Trumpia, palvoo aseita ja kieltää abortit. Se on usko, joka Suomessa kieltää pappeuden naisilta ja hedelmöityshoidot naispareilta. Se on usko, joka kovettaa sydämensä hukkuvilta ja kärsiviltä – mutta sanoo puolustavansa ”kristillistä Eurooppaa”.
Niin, mitähän Jeesus siitä uskosta sanoisi?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010905506.html
Terveisiä Orpolle, Purralle ja erityisesti Kristilliselle Liitolle.
31
222
Vastaukset
- Anonyymi
SDP on ainut puolue, jolla on kristillisten arvojen kanssa yhtenäiset arvot.
Suomen Kristillisdemokraatit ei välitä avuttomien ihmisten toimeentulosta mitään. Se näkyy tässä hallituksessa. Harjoittaa kylmää, kovaa ja itsekästä ja pienituloisista piittaamatonta politiikkaa.
Juhani Simojoki on kirjoittanut kirjan Sosialidemokratia ja kristinusko.
https://www.antikvaari.fi/teos/sosialidemokratia-ja-kristinusko/62a546a5eaa1ec176c56be07
Sosialidemokratia toimii rohkeasti ihmisten kärsimysten ja eriarvoisuuden poistamiseksi kaikkialla maailmassa.
SDP:n periaateohjelma vastaa täysin kristillisiä arvoja:
https://www.sdp.fi/tutustu/tietoa-sdpsta/periaatejulistuksemme/- Anonyymi
Raamattu on ihan selkosuomea: Kun hukkuva huutaa apua, se on Jeesus, joka huutaa. Kun lapsi pyytää leipää, se on Jeesus, joka pyytää.
Miten tämä asia voi olla selvä minun kaltaiselleni ei-uskovalle ihmiselle, mutta niin vaikea monelle, joka itseään kristityksi kutsuu? - Anonyymi
Suomen nykyinen hallitus korostaa puheissaan kansallista turvallisuutta, mutta samaan aikaan monet kansalaiset kokevat, että hallituksen harjoittama politiikka luo väestöön jakolinjoja: se ajaa työntekijät ja työnantajat toisiaan vastaan, heikentää peruspalveluita, etenkin julkisia terveyspalveluita, ja sysää ihmisryhmiä yhteiskunnan laitamille.
- Anonyymi
Hiljaiseksi vetää tuo kaikki yllä oleva totuus.
- Anonyymi
Onpa tosiaan "kristillistä":
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/daa60686-e12b-4d0a-aae3-d200fd22abfe
Puhumattakaan "puolisouskollisesta" Samariinistä.
Joudutte vastaamaan Jeesukselle siitä että väitätte näitä tyyppejä häben edustajikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudutte vastaamaan Jeesukselle siitä että väitätte näitä tyyppejä häben edustajikseen.Etkö hädässäsi muuta keksinyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudutte vastaamaan Jeesukselle siitä että väitätte näitä tyyppejä häben edustajikseen.Sitten on tämä toinen kristillisyys, jota minä en ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudutte vastaamaan Jeesukselle siitä että väitätte näitä tyyppejä häben edustajikseen.Tarkennettuna:
Sitten on tämä toinen Sosialidemokraatteja mustaava kristillisyys, jota minä en ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennettuna:
Sitten on tämä toinen Sosialidemokraatteja mustaava kristillisyys, jota minä en ymmärrä.Olen kriittinen kaikkia puolueita kohtaan. Mutta koska aloituksessa väitettiin SDP:n olevan Kristuksen asialla, tein oikaisun. On Jumalan pilkkaamista väittää että häpeilemättömät ja julkisyntiset ihmiset edustaisivat häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kriittinen kaikkia puolueita kohtaan. Mutta koska aloituksessa väitettiin SDP:n olevan Kristuksen asialla, tein oikaisun. On Jumalan pilkkaamista väittää että häpeilemättömät ja julkisyntiset ihmiset edustaisivat häntä.
Uskomatonta!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitä sitten kokoomuslaiset ja perussuomlaiset ovat? USKOMATON VÄITE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kriittinen kaikkia puolueita kohtaan. Mutta koska aloituksessa väitettiin SDP:n olevan Kristuksen asialla, tein oikaisun. On Jumalan pilkkaamista väittää että häpeilemättömät ja julkisyntiset ihmiset edustaisivat häntä.
Luepas tuo Saarikosken teksti ja SDP:n puolueohjelma uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä asia voi olla selvä minun kaltaiselleni ei-uskovalle ihmiselle, mutta niin vaikea sinulle, joka itseään kristityksi kutsuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on ihan selkosuomea: Kun hukkuva huutaa apua, se on Jeesus, joka huutaa. Kun lapsi pyytää leipää, se on Jeesus, joka pyytää.
Miten tämä asia voi olla selvä minun kaltaiselleni ei-uskovalle ihmiselle, mutta niin vaikea monelle, joka itseään kristityksi kutsuu?Ei Jeesus olisi hukkumassa, eikä apua pyytämässä!
Jeesus käveli vetten päällä!
- Anonyymi
Mulkut saavat vielä rangaistuksensa ilkeistä teoistaan.
- Anonyymi
"Mul kun on pää niin kipee..."
- Anonyymi
Essayah vastustaa naispappeutta. Todella erikoinen tapaus tämä emäntä.
- Anonyymi
Pienituloisten sortaminen on kuulemma sitä oikeaa kristillisyyttä Jeesuksen opeista huolimatta.
- Anonyymi
Tännään Jeesus sanoisi: "Minä tarvitsin hoitoa, mutta sitä he eivät minulle antaneet"
- Anonyymi
Minä olin sairas, mutta eivät he minua hoitaneet.
- Anonyymi
Aloittaja lienee innostunut Saska Saarikosken kolumnista:
"Kristittyjä on lempeitä, mutta myös kovin armottomia
Kolumni|Kun hukkuva huutaa apua, se on Jeesus, joka huutaa, sanotaan Raamatussa."
Otsikkoa voisi kommentoida, kuten muuan kommentoija toisaalla, että
EI JEEUS OLISI HUKKUMASSA, EIKÄ APUA HUUTAMASSA!
JEESUS KÄVELI VETTEN PÄÄLLÄ!- Anonyymi
Saarikoski myös toteaa kolumnissaan:
"Raamattu on ihan selkosuomea: Kun hukkuva huutaa apua, se on Jeesus, joka huutaa. Kun lapsi pyytää leipää, se on Jeesus, joka pyytää."
Sitäkin voisi kommentoida, että
EI JEESUS OLISI LEIPÄÄ PYYTÄMÄSSÄ,
vaan hänellä oli viisi leipää ja kaksi kalaa,
ja hän ruokki niillä suuret joukot ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarikoski myös toteaa kolumnissaan:
"Raamattu on ihan selkosuomea: Kun hukkuva huutaa apua, se on Jeesus, joka huutaa. Kun lapsi pyytää leipää, se on Jeesus, joka pyytää."
Sitäkin voisi kommentoida, että
EI JEESUS OLISI LEIPÄÄ PYYTÄMÄSSÄ,
vaan hänellä oli viisi leipää ja kaksi kalaa,
ja hän ruokki niillä suuret joukot ihmisiä.Ei sellaisen tarvitse leipää pyytää,
joka itse tarvitsijoita ruokkii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaisen tarvitse leipää pyytää,
joka itse tarvitsijoita ruokkii!Sitä paitsi Välimereen hukkuvista
enin osa lienee toisuskoisia,
jotka eivät Jeesuksesta
juuri piitanne... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi Välimereen hukkuvista
enin osa lienee toisuskoisia,
jotka eivät Jeesuksesta
juuri piitanne...Ja jos Jeesus olisi
kykenemätön kävelemään vetten päällä,
tuskin hän niin tyhmä olisi, että lähtisi
urheilemaan Välimerelle jollakin pikkukipolla...
- Anonyymi
Edellä oleviin vastaten, Eihän se Jeesus ole sitä leipää pyytämässä, eikä ole täällä leipää jakamassa. Se on nyt Orpon Purran ja Essayahin tehtävä.
- AnonyymiUUSI
Saarikoski vertaili hädänalaisia, nälkäisiä, veden varaan joutuneita ynnä muita avuntarvitsijoita Jeesukseen...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saarikoski vertaili hädänalaisia, nälkäisiä, veden varaan joutuneita ynnä muita avuntarvitsijoita Jeesukseen...
Eikä vertaillut. Noinko väärin ymmärsit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä vertaillut. Noinko väärin ymmärsit?
Vertaili siten, että kun joku huutaa apua, se on Jeesus.
Ja minkä heille teette tai tekemättä jätätte,
sen te teette Jeesukselle.
Eli avun tarvitsijan auttaminen on kuin Jeesuksen auttamista.
Sitten Saatanan varmasti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vertaili siten, että kun joku huutaa apua, se on Jeesus.
Ja minkä heille teette tai tekemättä jätätte,
sen te teette Jeesukselle.
Eli avun tarvitsijan auttaminen on kuin Jeesuksen auttamista.
Sitten Saatanan varmasti.Minun oli jano, ettekä te vittu antaneet minulle cocista,
ja minun oli nälkä, mutta ette vittu antaneet minulle sipsejä,
ja kun minua vittu väsytti, ette vittu antaneet minulle energiajuomaa,
niin, vittu, saatana...
Ja kun minun teki mieli wapettaa, te ette vittu antaneet
minulle sähkötupakkaa, vittu niin...
- AnonyymiUUSI
Ylivieskan seudun perussuomalaisten puheenjohtaja Tanja Laakkonen ja 12 muuta paikallisyhdistyksen jäsentä erosi puolueesta yöpäivystyspäätöksen takia.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/92226537-5cdf-48ee-965a-104ef4ed5d12- AnonyymiUUSI
Ylivieskan kaupunginvaltuustossa istuva Laakkonen liittyi aikanaan perussuomalaisiin, koska puolue piti huolta heikommista.
Hänen mukaansa paikallispolitiikassa vanhoista arvoista on pidetty kiinni, mutta puolueen johto on ne unohtanut ja tekee kovaa talouspolitiikkaa.
Laakkosen mukaan osa PS:stä eronneista jättää politiikan ja osa etsii uuden puolueen. Hänelle uusi puolue ei ole mikään nykyisistä hallituspuolueista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364215Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31944Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061780
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4461739Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4771594MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar551375Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4641300Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296