Ozempic haitat

Anonyymi-ap

Aimmin käytin Ozempicin edeltäjää joka sekin on kerran viikosa pistettävä lääke.
Tänään otin toisen annoksen 0,5 mg ozempiciä.

Pelottaa käykö tämänkin kanssa sama kuin edellisen lääkkeen kanssa.
Silloinhan peräsuoli repesi kun maha oli kivikova. Ei auttaneet laksatiivit, luumut, kuitupuurot, ruisleipä, kuurapuuro. Aamun kauhunhetket olivat huussireissut.
Pakko oli lopettaa sen käyttö, tuskat ketivät pari viikkoa lopettamisen jälkeenkin.

Toistaiseksi kaikki hyvin, ensimmäisellä viikolla ei haittavaikutuksia

Toinen ongelma on säilyvyys jos annos on 0,5 mg ja lääkettä saa vain 1 mg pakkauksessa siitä saa siis kahdeksan viikon annokset. Pakkauksessa sanotaan että kynä on hävitettävä viimeistää kuuden viikon jälkeen ensimmäisestä annoksesta.

4

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En näe ongelmaa siinä, että kynästä saisi 8 annosta. Otat kuusi tai seitsemän annosta, sen jälkeen uusi kynä. Kynä on alunpitäen tarkoitettu neljään 1 mg annokseen, joka on normaali ylläpitoannos, ja siinähän on vain neljä neulaakin. Itse on ostettava lisäneulat, jos ottaa puolikkaita annoksia, jotkut apteekit antaa lisäneulat, jotkut terveysasemat jakavat neulat diabeetikoille.

Itse otan ylläpitoon joka toinen viikko 1 mg ja joka toinen viikko 0,5 mg. Rajallisen säilyvyyden vuoksi kynään jää yksi 0,5 annos. Se menee hukkaan, mutta en sitä ongelmana näe. Minulla on erityiskorvattavuus ja neulat terveysasemalta.

• Minulla chian siemenet ovat auttaneet Ozempicin kanssa mutta ummetus kyllä vaivaa silti. Ottopäivä maanantai niin viikonloput aika normaalit.

• Anonyymi

vaarallista kamaa tuo ozempic.

• Anonyymi

Mulla oli hyvin samanlainen tilanne – parin viikon jälkeen vatsa meni ihan jumiin, eikä edes luumut tai kuitupuurot auttaneet. Kävin lääkärillä ja sain vinkin käyttää apteekin osmoottista laksatiivia. Se auttoi yllättävän nopeasti! Tämä on kuulemma aika yleistä GLP-1-lääkkeissä. Tässä artikkelin alla on lääkärin vastaus, jonka sain sähköpostitse kysyttyäni häneltä Ozempicin aiheuttamasta ummetuksesta: https://medilux.fi/ozempic-face/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7463
    2. 83
      5092
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4889
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4288
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3068
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2709
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      43
      2632
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2267
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2243
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1860
    Aihe