Missä kaikissa tunnetuissa yrityksissä romanit ovat olleet perustajina? Olen tehnyt tutkimusta korkeasti kunnioitettujen romani tutkijoiden kanssa ja tähän mennessä näyttää siltä, että ainakin Valmet ja Nokia ovat paljolti romanien aikaansaannoksia, myöhemmin heidät sitten yhtiökokouksissa lakaistiin sivuun kantaväestön kateuden vuoksi. Olen myös kuullut että ulkomailla ainakin Googlella ja Metalla on töissä ihan tohtoriksi asti väitelleitä IT-alan suomalaislähtöisiä romaneita, lisäksi suomalaiset romanit vaikuttavat ilmeisesti myös muotialalla pitkin eurooppaa esim. Hugo Bossilla ja Chanelilla, näistä tosin ei ole varmaa näyttöä.
Kertokaa tähän lisää näistä vaikutusvaltaisista romaneista joista suomalainen yhteiskunta vaikenee kuin muuri.
Romanit yrityselämässä suomessa ja maailmalla
Anonyymi-ap
8
340
Vastaukset
- Anonyymi
Seuraavaksi varmaan Nokiakin on romanien aikaansaannos. Autokauppoja ovat perustaneet, eivät Valmetia tai Nokiaa. Ei riitä taidot niihin.
- Anonyymi
IKEAn nykyinen toimitusjohtaja on romanitaustainen.
- Anonyymi
Eikö se Grindrin perustaja ole kans kaaleita?
- Anonyymi
Oli toki!
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275