Ammattikorkeakoulut haluavat nimetä tutkintojaan uudelleen, koska nykyisiä nimikkeitä ei arvosteta tarpeeksi.
Syy: Ne ovat tosiasiassa entisen opistotason tutkintoja. Näkeehän sen jo opinnäytetöiden tasosta.
YAMK:n nimike voisi olla "yleinen ammattikorkeakoulututkinto"
Ja muista bro; Vain yliopistosta valmistuu kandidaatteja ja maistereita. Lääketieteen maisteria ei kuitenkaan ole. Lääkäri on Jumalasta seuraava, joten lääkäri on lääketieteen lisensiaatti.
Joku taso pitää sentään olla - lääkäreilläkin.
Ammattikorkeakoulujen tutkintonimikkeet uusiksi
2
254
Vastaukset
- Anonyymi
Entisen opistotason tutkinnot olivat kyllä vaativampia kuin nykyisen ammattikorkean tutkinnot. Myös tutkinnon suorittaneet olivat osaavampia kuin nykyisen ammattikorkean käyneet. Siksi opistotason tutkintoja arvostettiin.
Ammattikorkean tutkinnon suorittaneet yleensä kyllä itse arvostavat tutkintojaan, joskus liikaakin. Mutta mutta muut eivät aihetta arvostukseen näe. Mistähän syystä? Ehkä aihetta ei olekaan! Määrä on jo kauan korvannut laadun. - Anonyymi
Noh noh lääkärikin itse tietää kuolevaisuutensa. Monet heistä ovat hyviä tyyppejä.
Nyt on tosiaan helppoja masters tutkintoja jaossa, etenkin MBA tradenomi ylempi AMK on tosi raflaava tutkinto jonka voi suorittaa vaikka insinööri amk päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655440Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti862770- 2742551
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191914Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2341606Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561231Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131133- 881115
- 901106