Ammattikorkeakoulut haluavat nimetä tutkintojaan uudelleen, koska nykyisiä nimikkeitä ei arvosteta tarpeeksi.
Syy: Ne ovat tosiasiassa entisen opistotason tutkintoja. Näkeehän sen jo opinnäytetöiden tasosta.
YAMK:n nimike voisi olla "yleinen ammattikorkeakoulututkinto"
Ja muista bro; Vain yliopistosta valmistuu kandidaatteja ja maistereita. Lääketieteen maisteria ei kuitenkaan ole. Lääkäri on Jumalasta seuraava, joten lääkäri on lääketieteen lisensiaatti.
Joku taso pitää sentään olla - lääkäreilläkin.
Ammattikorkeakoulujen tutkintonimikkeet uusiksi
2
154
Vastaukset
- Anonyymi
Entisen opistotason tutkinnot olivat kyllä vaativampia kuin nykyisen ammattikorkean tutkinnot. Myös tutkinnon suorittaneet olivat osaavampia kuin nykyisen ammattikorkean käyneet. Siksi opistotason tutkintoja arvostettiin.
Ammattikorkean tutkinnon suorittaneet yleensä kyllä itse arvostavat tutkintojaan, joskus liikaakin. Mutta mutta muut eivät aihetta arvostukseen näe. Mistähän syystä? Ehkä aihetta ei olekaan! Määrä on jo kauan korvannut laadun. - Anonyymi
Noh noh lääkärikin itse tietää kuolevaisuutensa. Monet heistä ovat hyviä tyyppejä.
Nyt on tosiaan helppoja masters tutkintoja jaossa, etenkin MBA tradenomi ylempi AMK on tosi raflaava tutkinto jonka voi suorittaa vaikka insinööri amk päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.794105- 1613523
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1921912- 441746
- 271737
- 231734
- 571694
- 191587
- 181581