Toyota joutuu vaihtamaan yli 100 000 moottoria

Anonyymi-ap

Uusiin autoihin. Lisäksi on vaihteistovikoja niin automaateissa kuin manuaaleissa. Periä hajonnut uusista autoista. Lisäksi jarruvikoja.
Unohtamatta hybrideissä olevia vikoja esimerkiksi hapettuvat korkeajännitejohdot. Aiheuttaa jopa 5000 maksavan korjauksen.
Luotettavaa autoa ei Toyota osaa enään tehdä. Selityksiä toki riittää.

110

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seliseliseli. Toyota on luotettava auto. Näin luottomyyjä minulle kertoi.

      • Anonyymi

        Toyota on uskonto.


      • Anonyymi

        Toyota on kuin Persut, lupaa paljon ja pettää aina ja tulee kalliiksi.


      • Anonyymi

        Luotettavuuden tason määrittely on pudonnut. Turha enää kuvitella, että luotettavuustasoa mitataan samalla tavalla kuin esim 1990 luvulla


    • Anonyymi

      Kyllä Toyota osaisi, mutta kun ei halua kun pitää saada säästöjä ettei mene kupit nurin kun ovat jääneet jälkeen sähköautoissa ja Vety kusi pahimman kerran.

      • Anonyymi

        Ei taida nämä yhteistyöviritykset pelastaa Toyotaa Subarun tai Suzukin kanssa.
        Vain tyhmät ostaa näitä Toyotan ylihintaisia Suzuki tai Subaruja ne kun ei hyviä voi olla.
        Toyotan omat merkit on hajonnu asiakkaiden käsiin oikein urakalla 2023-2024 niin sama kai on odotettavissa näille yhteistyöautoille tapahtuvaksi. Niiden maine kun ei paras ole ollut ainakaan Subaru moottoreiden osalta. Niissä kun tiiviisteet on alkanut vuotaa ja moottorit hajonneet ennenaikaisesti. Eikä bZ4X ollut yhtään sen parempi. Toyota tekee pelkkiä floppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida nämä yhteistyöviritykset pelastaa Toyotaa Subarun tai Suzukin kanssa.
        Vain tyhmät ostaa näitä Toyotan ylihintaisia Suzuki tai Subaruja ne kun ei hyviä voi olla.
        Toyotan omat merkit on hajonnu asiakkaiden käsiin oikein urakalla 2023-2024 niin sama kai on odotettavissa näille yhteistyöautoille tapahtuvaksi. Niiden maine kun ei paras ole ollut ainakaan Subaru moottoreiden osalta. Niissä kun tiiviisteet on alkanut vuotaa ja moottorit hajonneet ennenaikaisesti. Eikä bZ4X ollut yhtään sen parempi. Toyota tekee pelkkiä floppeja.

        Huvittavinta on, kun jossakin tutkimuksessa tai kyselyssä Subaru saatiin luotettavimmaksi autoksi???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida nämä yhteistyöviritykset pelastaa Toyotaa Subarun tai Suzukin kanssa.
        Vain tyhmät ostaa näitä Toyotan ylihintaisia Suzuki tai Subaruja ne kun ei hyviä voi olla.
        Toyotan omat merkit on hajonnu asiakkaiden käsiin oikein urakalla 2023-2024 niin sama kai on odotettavissa näille yhteistyöautoille tapahtuvaksi. Niiden maine kun ei paras ole ollut ainakaan Subaru moottoreiden osalta. Niissä kun tiiviisteet on alkanut vuotaa ja moottorit hajonneet ennenaikaisesti. Eikä bZ4X ollut yhtään sen parempi. Toyota tekee pelkkiä floppeja.

        Eiköhän tässä suurimpana vaarana ole nyt että tunnetusti laatuautoja tehneet Subaru ja Suzuki menettävät osan laadustaan ja maineestaan?


    • Anonyymi

      Sinä kirjoitat sellaisista Toyotan autoista, moottoreista, vaihteistoista joita ei edes myydä Suomessa ja yleisemmin euroopan alueella. Vaan ovat myynnissä lähinnä yhdysvalloisssa, kanadassa. Lisäksi nuo moottorit ovat kohtalaisen uutta tekniikkaa nimenomaan Toyotalle. Ne ongelmalliset moottorit ovat 3.5l V6 tuplaturbolla+ hybridijärjestelmällä. Sitten toisena 2.4l rivi4 bensaturbo. Vanha fakta on edelleenkin se että kaikista luotettavimmat ja pitkään kestävimmät moottorit ovat vapaasti hengittäviä moottoreita.
      https://www.youtube.com/watch?v=-emQC7p75I0

      • Anonyymi

        Toyotan moottoreita ne ovat vaikka ei täällä myytäisi.
        Eipä nuo Toyotan nykyiset vaparit mitään kestä, öljyä kuluu, eikä kestä vaikka ovat onnettoman matalaviritteisiä ja pitäisi kestää, mutta ei vaan kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan moottoreita ne ovat vaikka ei täällä myytäisi.
        Eipä nuo Toyotan nykyiset vaparit mitään kestä, öljyä kuluu, eikä kestä vaikka ovat onnettoman matalaviritteisiä ja pitäisi kestää, mutta ei vaan kestä.

        https://www.youtube.com/watch?v=jhodr_s9o0M
        Toyotan vaparit nimenomaan kestävät hyvinkin paljon kilometrejä kunhan säännölliset huollot, kuten moottorin öljynvaihdot tehdään ajoissa eli esim. moottoriöljyn vaihto enintään 15tkm välein. Mutta jos Toyotalla kaahaillaan niin sitten moottoriöljyn vaihtaminen on tehtävä 10tkm välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=jhodr_s9o0M
        Toyotan vaparit nimenomaan kestävät hyvinkin paljon kilometrejä kunhan säännölliset huollot, kuten moottorin öljynvaihdot tehdään ajoissa eli esim. moottoriöljyn vaihto enintään 15tkm välein. Mutta jos Toyotalla kaahaillaan niin sitten moottoriöljyn vaihtaminen on tehtävä 10tkm välein.

        Tässäpä näyte laiskan vaparin kestävyydestä

        https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA


    • Anonyymi

      Toyota on samalta suunnalta kuin Kiina ja Venäjäkin. En tue.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toivottavasti moottorin virittäjä antoi takuun työlleen.


    • Anonyymi

      Ei tosiaan montaa tonnia kestä ajaa uudet Toyotan moottorit.

    • Anonyymi

      harakiri käy toteen
      mikään ei kestä ikuisesti
      ei edes toitsu

      • Anonyymi

        Ei edes ne hybridit kestä.
        Hassua edes väittää että ne muka kestää.
        Niitä ei voi hoonata eikä porata. Aina koko moottori uusiksi jos on vikaa.
        Kallis siis todella kallis paukku.


    • Anonyymi

      Mahtava urakka taas korjata viallisia autoja.
      Miten se nyt noin huonoja moottoreita tekee Toyota?

      Vaihteistot ja perät vielä hajoilee.

      Mikäs se Corolla Crossin jarruissa on se ongelma?
      Tuntuu ettei hyvää Toyotaa enään löydy.

      • Anonyymi

        TOY-ota osaa tehdä vain leluautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOY-ota osaa tehdä vain leluautoja.

        Vilunkivagen -vai skodakaupustelijaako siellä nyt huolestuttaa Toyotan "ongelmat" vai luotettavuus? Vai sen ylivoimainen suosioko kadehdituttaa? Eikö se kaikkien konsernin pikkusinttien yhteenlaskukaan yhtään enää lohduta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilunkivagen -vai skodakaupustelijaako siellä nyt huolestuttaa Toyotan "ongelmat" vai luotettavuus? Vai sen ylivoimainen suosioko kadehdituttaa? Eikö se kaikkien konsernin pikkusinttien yhteenlaskukaan yhtään enää lohduta?

        Helmitaulutollukka on joutunut suljetulle.
        Toyotan ylivoimainen haluttavuus vei sen voimat.


    • Anonyymi

      Hirmuinen homma ja kallis myös, jos kaikki on rapakon takana?

    • Anonyymi

      Tojotiin jouduttu vaihtamaan ainaki 100 000 000 moottoria, akkua, lämmönvaihdinta, turvatyynyä ym. ym. yms..

      • Anonyymi

        Ei ikinä mitään vain ominausuuksia!


    • Anonyymi

      Näitä kun lueskelee niin ei yhtään hyvää automerkkiä olekaan. Kaikki on paskoi. Paitsi oma millä ajellaan.

      • Anonyymi

        Näinhän tuo menee mutta miksi meidän kansanautoa kutsutaan vikavageniksi ja vilppivageniksi? Kuvastaako tuollaiset nimet niitä "ominaisuuksia"?
        Nimim. Epätietoinen?


    • Anonyymi

      Ei näissä mitään vikaa ole. Nämä on Toyota autoissa ominaisuuksia.

      • Anonyymi

        Ja niitäkin ominaisuuksia on häviävän vähän. Saksalaisissa vikoja riittää, joka päivälle omansa tai useita.

        BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmentoista vuoden ajalta.


    • Anonyymi

      Kärpäsen kakka myyntimääriin suhteutettuna.
      Toyota tekee ennätysmäistä tiliä, eikä kärpäsen kakkojen siivoaminen sitä tiliä hetkauta.

      • Anonyymi

        Eikö elo täällä olekin mahtavaa ja merkityksellistä kun Toyotaa myydään niin paljon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö elo täällä olekin mahtavaa ja merkityksellistä kun Toyotaa myydään niin paljon!

        Sähköautoja myydään tuplasti enemmän kuin Toyota valmistaa autoja.
        Että mikä on paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja myydään tuplasti enemmän kuin Toyota valmistaa autoja.
        Että mikä on paljon?

        No se on paljon kun Toyotaa myydään peräti 2 miljoonaa autoa enemmän kuin mitään muuta. Etkö tiennyt?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Elämäni olisi kovin merkityksetöntä ja tyhjää ilman japanilaista kaikkien kadehtimaa ja himoitsemaa Toyotaa. Toyota on minun valoni tässä kylmässä maailmassa.

      • Anonyymi

        Toijota on kaiken pimeyden ja pahuuden merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toijota on kaiken pimeyden ja pahuuden merkki.

        Määkään en sit tykkää ku tojot voitaa kaiken ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määkään en sit tykkää ku tojot voitaa kaiken ,

        Ei se nyt auta itku matkkinoilla. Toyota on kansan itse valitsema luottomerkki meillä ja maailmassa. Ylivoimaisesti. Luottamus pitää ansaita. Tuomio suunnitellusta, törkeästä huijaamisesta tulee pyytämättä niinkuin säälikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määkään en sit tykkää ku tojot voitaa kaiken ,

        Mikä voitto se on kun sähköautoje myyty tuplasti enemmän kuin Tojoja.
        Kerros nyt miten Tojo voittaa yhtään mitään?
        Tuntuu siltä että Tojolla on paniikki päällä kun ostelevat muiden tekemiä sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä voitto se on kun sähköautoje myyty tuplasti enemmän kuin Tojoja.
        Kerros nyt miten Tojo voittaa yhtään mitään?
        Tuntuu siltä että Tojolla on paniikki päällä kun ostelevat muiden tekemiä sähköautoja.

        Nomutta, nyt tuntuu siltä että sinulla on se paniikki kun pitää jo verrata Toyota vs. sähköautot? Toyota on koko maailman ykkönen, etkö tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta, nyt tuntuu siltä että sinulla on se paniikki kun pitää jo verrata Toyota vs. sähköautot? Toyota on koko maailman ykkönen, etkö tiennyt?

        Toyota on saastuttava fossiili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta, nyt tuntuu siltä että sinulla on se paniikki kun pitää jo verrata Toyota vs. sähköautot? Toyota on koko maailman ykkönen, etkö tiennyt?

        No kerro miksi Toyota myy vain 10 Milj. autoa vuodessa ja sähköautoja on jo tänä vuonna 2024 myyty yli 15Milj autoa. Kasvua 25% eli ens vuonna menee jo samalla kasvulla lähen 20Milj autoa. Akkujen kierrätys saadaan vauhtiin jo Kiinassa. Usa tulee heti perässä.
        Nämä nyt vain lisää myyntiä jatkuvasti. Toyotat jää vain seisomaan varastoon ei niitä kukan halua. On se hienoa olla ykkönen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro miksi Toyota myy vain 10 Milj. autoa vuodessa ja sähköautoja on jo tänä vuonna 2024 myyty yli 15Milj autoa. Kasvua 25% eli ens vuonna menee jo samalla kasvulla lähen 20Milj autoa. Akkujen kierrätys saadaan vauhtiin jo Kiinassa. Usa tulee heti perässä.
        Nämä nyt vain lisää myyntiä jatkuvasti. Toyotat jää vain seisomaan varastoon ei niitä kukan halua. On se hienoa olla ykkönen!

        Meilläpäin tuollaista vertailua kutsutaan idiotismiksi. Kertoisitko miksi ne kaikki sähköautomerkit pitää laskea yhteen? Yhden merkin peittoamiseksiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläpäin tuollaista vertailua kutsutaan idiotismiksi. Kertoisitko miksi ne kaikki sähköautomerkit pitää laskea yhteen? Yhden merkin peittoamiseksiko?

        Ilmasto lämpenee mutta polttomoottorisella Toyotalla on siitä huolimatta pakko päästä ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmasto lämpenee mutta polttomoottorisella Toyotalla on siitä huolimatta pakko päästä ajamaan.

        Kuvitteellinen ilmastonmuutos on vain uskonto muiden uskontojen joukossa. Jos uskontosi kieltää sinulta autolla ajamisen, niin osta kauramoottorilla varustettu hevonen.


    • Anonyymi

      100000 autoa korjaamon jonossa = 600 km pitkä jono puskuri puskurissa. On siinä asentajille hommia. Stressin paikka.

      • Anonyymi

        En ole ihan varma mutta se taitaa olla 3pv homma kun purkaa moottorin kasaa uuden ja asentaa autoon. kun se kerrotaan 100 000 niin hetki menee et on kaikki moottorit vaihdettu.
        Tojon muiden ongelmien päälle jonot ei korjaamoilta lopu se on varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ihan varma mutta se taitaa olla 3pv homma kun purkaa moottorin kasaa uuden ja asentaa autoon. kun se kerrotaan 100 000 niin hetki menee et on kaikki moottorit vaihdettu.
        Tojon muiden ongelmien päälle jonot ei korjaamoilta lopu se on varmaa.

        Pitäiskö sinun mennä psykiatrin vastaanottojonoon? Tuskin kolmen päivän hoito on riittävä mutta ehkä kannattaisi kuitenkin aloittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö sinun mennä psykiatrin vastaanottojonoon? Tuskin kolmen päivän hoito on riittävä mutta ehkä kannattaisi kuitenkin aloittaa.

        Toyotan omistajat ovat varanneet jo kaikki ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajat ovat varanneet jo kaikki ajat.

        Hyvä että tiedostat tilasi ja olet aikoja kysellyt, vaikka ei sinulla ole Toyotaan liittyvää muuta kuin kateus mutta voineehan siitäkin saada traumoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tiedostat tilasi ja olet aikoja kysellyt, vaikka ei sinulla ole Toyotaan liittyvää muuta kuin kateus mutta voineehan siitäkin saada traumoja.

        Sinua ainakin Toyotan isot toistuvat viat traumauttavat ja pahoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ainakin Toyotan isot toistuvat viat traumauttavat ja pahoin.

        On se kumma, että Tojotissa on paljon vikoja, mutta Hinausautot silti raahaavat Saksalais merkkejä Korjaamoihin jotka jo ennestään pullistelevat niitä, mutta Tojotia ei näy korjaamoilla???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, että Tojotissa on paljon vikoja, mutta Hinausautot silti raahaavat Saksalais merkkejä Korjaamoihin jotka jo ennestään pullistelevat niitä, mutta Tojotia ei näy korjaamoilla???

        Kun on hinuriystävällisiä niinkuin meillä on maksavan vakuutusyhtiön tutkimuksissa saksalaisista priimijumeista todettu niin on silloin tietenkin myös korjaamoystävällinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on hinuriystävällisiä niinkuin meillä on maksavan vakuutusyhtiön tutkimuksissa saksalaisista priimijumeista todettu niin on silloin tietenkin myös korjaamoystävällinen.

        Tojolla ei ole tiepalvelua, vain puhelinnumero, josta voi kysellä neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on hinuriystävällisiä niinkuin meillä on maksavan vakuutusyhtiön tutkimuksissa saksalaisista priimijumeista todettu niin on silloin tietenkin myös korjaamoystävällinen.

        Tojoa raahataan kotiin toisella Tojolla ja pimeän aikana, etteivät naapurit näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoa raahataan kotiin toisella Tojolla ja pimeän aikana, etteivät naapurit näe.

        Ha ha ha, meidän kattilakunnassa on yksi toyota ja kaksi rinkelimossea, niin arvaappa millä autolla on hinattu ja mikä on ollut liekan nokassa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoa raahataan kotiin toisella Tojolla ja pimeän aikana, etteivät naapurit näe.

        Onko se sinun ikioma "tutkimus" asiasta kun kateudelleen ei mitään voi ja Toyotan pitkä etumatka ottaa koville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, että Tojotissa on paljon vikoja, mutta Hinausautot silti raahaavat Saksalais merkkejä Korjaamoihin jotka jo ennestään pullistelevat niitä, mutta Tojotia ei näy korjaamoilla???

        Tiedossa on Tojota jonka ongelmat oli liikaa jopa hinausyrittäjälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinun ikioma "tutkimus" asiasta kun kateudelleen ei mitään voi ja Toyotan pitkä etumatka ottaa koville?

        Toyotan omistaa yleensä nuuka setämies tai vaari ja heille auton luotettavuus on tärkeintä ja sitä häpeää, että hinurilla päivänvalossa raskastaan vietäisiin korjaamolle ei kunnia kestä ja siksi se tehdään hämärässä ja mielellään toisen Toyotan omistajan kanssa joka ymmärtää vaikenemisen kultaisen ja sisäisen säännön jota lahko kunnioittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinun ikioma "tutkimus" asiasta kun kateudelleen ei mitään voi ja Toyotan pitkä etumatka ottaa koville?

        Kerro mitä tarkoitat "Toyotan pitkällä etumatkalla"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoa raahataan kotiin toisella Tojolla ja pimeän aikana, etteivät naapurit näe.

        Minä olen kuullut tojoterosta, jolla oli autotalli ja 2 samannäköistä harmaata anjovista. Koko ajan oli yksi luottopeli ajossa ja toinen siellä tallista korjattavana. Naapureille sai kehua, miten on aina luottopeli ajokunnossa.... kukapa sitä nyt jaksaa naapurin auton rekisterinumeroista kirjaa pitää ;-D

        Toimintavarmuus siis saamaa luokkaa kuin Helsingissä taannoin käytetyillä Vauriotram -raitiovaunuilla. Niistäkin aina 50 % rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistaa yleensä nuuka setämies tai vaari ja heille auton luotettavuus on tärkeintä ja sitä häpeää, että hinurilla päivänvalossa raskastaan vietäisiin korjaamolle ei kunnia kestä ja siksi se tehdään hämärässä ja mielellään toisen Toyotan omistajan kanssa joka ymmärtää vaikenemisen kultaisen ja sisäisen säännön jota lahko kunnioittaa.

        Lahkon kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu myös, että auto pitää viedä katsastukseen katsastushuollon kautta, "ettei tule virheellisiä tilastomerkintöjä".

        Muilla merkeillä ajavat vievät auton viallisena katsastukseen ja antavat katsastajan etsiä, mikä koiranluu tai alustan pusla siellä on vaihtoa vailla. Diagnoosin kanssa osat mätänetistä ja ne leivotaan paikoilleen itse tai halvassa nyrkkipajassa.

        Katastajan tekemä vianhaku maksaa muutaman kympin (uusintakatsastuksen hinta) vs .merkkihuollon vianhaku (vähän ½ h hintaan 110 €/h) + merkkihuollon osahinnat ja työveloitus päälle. Mutta näistähän ei kylillä huudella, lahko kieltää sen.

        Muotia on myös auton tervaaminen (ruostumisen hidastamiseksi) sekä paikkahitsailu navetan takana, jos moiseen on mahdollisuus. Myös purkuosat tekevät hyvin kauppansa.... mutta ikinä koskaan mitään vikaa ollut eikä ruostetta, jos joku ulkopuolinen kysyy kuulumisia. Syvällä on tojotistin häpeä, kun luottopeli vaatiikin rassausta useamman kerran vuodessa. Kokemuksesta puhun, tästä taudista parantuneena.

        Kaikkihan muistaa myös, että tohjon merkkiosatkin surkeinta kuraa? Ainakin jossain muinaisessa TM vertailussa tohjon öljynsuodatin oli "no name" tarvikesuodattimiakin kehnompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mitä tarkoitat "Toyotan pitkällä etumatkalla"?

        Tohjo on ollut edelläkävijä kaikenlaisissa huijauksissa. Esim. japaninponit, turvatyynyjen määrän liioittelu, päästöhuijaukset (näitä on ollut useampaan kertaan), hallitsemattomat kiihtymiset (todellinen syy buginen ohjelmisto, mutta kusetus onnistui), kolaritesteissä huijaus

        https://www.nytimes.com/subscription/onboarding-offer?EXIT_URI=https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html&auth=register-google1tap&campaignId=7JFJX®ister=google1tap

        ^äh tuo onkin nyt maksumuurin takana. Mutta jutussa kerrottiin, että koko USAn autokannan päästöt kasvussa, vaikka tavoitteet tietenkin päinvastaiset, ja merkittävä syy päästöjen kasvuun on siinä, että tojolootien todellinen kulutus ja CO2 päästöt ovat hurjasti valmistajan lupauksia suuremmat.

        Aikamoinen saavutus tohjolta kääntää koko USA autoliikenteen päästöt kasvuun vanhanaikaisen moottoritekniikkansa avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjo on ollut edelläkävijä kaikenlaisissa huijauksissa. Esim. japaninponit, turvatyynyjen määrän liioittelu, päästöhuijaukset (näitä on ollut useampaan kertaan), hallitsemattomat kiihtymiset (todellinen syy buginen ohjelmisto, mutta kusetus onnistui), kolaritesteissä huijaus

        https://www.nytimes.com/subscription/onboarding-offer?EXIT_URI=https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html&auth=register-google1tap&campaignId=7JFJX®ister=google1tap

        ^äh tuo onkin nyt maksumuurin takana. Mutta jutussa kerrottiin, että koko USAn autokannan päästöt kasvussa, vaikka tavoitteet tietenkin päinvastaiset, ja merkittävä syy päästöjen kasvuun on siinä, että tojolootien todellinen kulutus ja CO2 päästöt ovat hurjasti valmistajan lupauksia suuremmat.

        Aikamoinen saavutus tohjolta kääntää koko USA autoliikenteen päästöt kasvuun vanhanaikaisen moottoritekniikkansa avulla.

        Huom tohjo aina meuhkaa hypetyksistä, mutta maailmanlaajuisesti on silti myyty enimmäkseen vanhanaikasta polttomoottoritekniikkaa. Ei tohjolta oikein onnistunut dieselien eikä bensaturbojenkaan teko.

        USA:ssa pickupit iso osa markkinaa ja tällä alueella tohjo hankkinut kyseenalaista mainetta valmistamalla juoppoja autoja.

        Tohjo on jämähtänyt viime vuosituhannelle. Sieltä ne hypetykset on peräisin ja 25 vuotta sitten hössötettiin kovasti myös vedystä. tohjon johto on pahasti fossiloitunut, kun edelleen takertuu näihin ideoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkon kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu myös, että auto pitää viedä katsastukseen katsastushuollon kautta, "ettei tule virheellisiä tilastomerkintöjä".

        Muilla merkeillä ajavat vievät auton viallisena katsastukseen ja antavat katsastajan etsiä, mikä koiranluu tai alustan pusla siellä on vaihtoa vailla. Diagnoosin kanssa osat mätänetistä ja ne leivotaan paikoilleen itse tai halvassa nyrkkipajassa.

        Katastajan tekemä vianhaku maksaa muutaman kympin (uusintakatsastuksen hinta) vs .merkkihuollon vianhaku (vähän ½ h hintaan 110 €/h) merkkihuollon osahinnat ja työveloitus päälle. Mutta näistähän ei kylillä huudella, lahko kieltää sen.

        Muotia on myös auton tervaaminen (ruostumisen hidastamiseksi) sekä paikkahitsailu navetan takana, jos moiseen on mahdollisuus. Myös purkuosat tekevät hyvin kauppansa.... mutta ikinä koskaan mitään vikaa ollut eikä ruostetta, jos joku ulkopuolinen kysyy kuulumisia. Syvällä on tojotistin häpeä, kun luottopeli vaatiikin rassausta useamman kerran vuodessa. Kokemuksesta puhun, tästä taudista parantuneena.

        Kaikkihan muistaa myös, että tohjon merkkiosatkin surkeinta kuraa? Ainakin jossain muinaisessa TM vertailussa tohjon öljynsuodatin oli "no name" tarvikesuodattimiakin kehnompi.

        Vaikka Toyotan ylivoimainen etumatka harmittaa niin kannattaako tuota kateudensekaista typeryyttään tulla tänne suoleen jakamaan kun täyspäiset nauraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Toyotan ylivoimainen etumatka harmittaa niin kannattaako tuota kateudensekaista typeryyttään tulla tänne suoleen jakamaan kun täyspäiset nauraa?

        Tollolootan merkittävin sa(a)vutus on siis kääntää koko USA autoliikenteen päästöt uudelleen kasvuun. Vaikka sielläkin on tehty kovasti töitä päästöjen pienentämiseksi.

        Syynä tohjojen vanhanaikaiset ja juopot moottorit, jotka kuluttavat paljon valmistajan lupauksia enemmän. Tosin USA:ssa lätkäistiin tohjolle isot sakot tästä syystä.

        Suomessa vaan hys hys. Vaikka meilläkin tollolootan latauskelvoton hypetys oli HS koeajoissa ensimmäinen auto, jonka todellinen kulutus oli 50 % valmistajan lupauksia (NEDC) suurempi!

        Toki perinteitä on myöhemmin jatkettu, mieleen jäänyt mm. VHS, joka PKS työmatkaliikenteessä hotki jotain 7,5 l/100 km. Muilta merkeitä saa autoja, jotka menee 20 % pienemmällä kulutuksella vailla mitään hypehömpötyksiäkin. Kas kun niissä on pieni bensaturbo ja kaksoiskytkinvaihteisto, joita tohjo ei vieläkään ole oppinut valmistamaan.


    • Anonyymi

      Saksalaisia romuja hinataan kaverien avulla, vakuutusyhtiön piikkiin, yhteiskunnan kustannuksella ja jätetään metsiin lahoamaan.

    • Anonyymi

      Vanhat Toyotat on täyttä laatua jos vaan ei pellit happane. Uudemmissa vähän sitä sun tätä alkanut kuulemma olla...

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojon viat vain vähentyvät valmistuksen lisääntyessä.

      Näitä taas hinataan kaikkien eniten:
      Iltalehti,
      saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Toyota kilpailee jo Fordin kanssa siitä et kumpi joutuu vaihtamaan enemmän moottoreita takuuaikana. On se hienoa olla ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kilpailee jo Fordin kanssa siitä et kumpi joutuu vaihtamaan enemmän moottoreita takuuaikana. On se hienoa olla ykkönen.

        Myynnissä ykkönen, moottorinvaihtojen ennätystä pitää klonksvagen tytäryhtiöineen, öljynkulutus, soikeat männät, venyvät jakoketjut ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myynnissä ykkönen, moottorinvaihtojen ennätystä pitää klonksvagen tytäryhtiöineen, öljynkulutus, soikeat männät, venyvät jakoketjut ym.

        Toyota veti jo ässän hihasta kun moottoreiden lisäksi hajosi vaihteistot ja perät.
        Koko auton tekniikka on siis täysin sutta ja sec undaa.

        Mutta ymmärrän harmisi. Toyotan kokonaisvalmistusmäärä putosi Miljoona autoa.
        Aika merkittävä pudotus jos se jatkuu myös 2025.
        Uutuuden on surkeeta laatua ja niitä ei tehdä tarpeeksi.
        Toisaalta pettyneet asiakkaat ei enään uutta osta ainakaan Tojoa.
        Onnea sitten selityksille kun Toyota ei edes korjaa vikoja eli omia mokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kilpailee jo Fordin kanssa siitä et kumpi joutuu vaihtamaan enemmän moottoreita takuuaikana. On se hienoa olla ykkönen.

        Tojo teki ennätyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo teki ennätyksen.

        Totta.

        Autovalmistajien taistelussa Toyota oli myös ylivoimainen YKKÖNEN. Japanilaisvalmistajan autoja ensirekisteröitiin 12464 kappaletta, siinä missä KAKKOSsijan saavuttanut Volvo ylsi 7 801 rekisteröintiin.

        Niin teki näinkin huonossa taloustilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Autovalmistajien taistelussa Toyota oli myös ylivoimainen YKKÖNEN. Japanilaisvalmistajan autoja ensirekisteröitiin 12464 kappaletta, siinä missä KAKKOSsijan saavuttanut Volvo ylsi 7 801 rekisteröintiin.

        Niin teki näinkin huonossa taloustilanteessa.

        VW-konserni vain myi paljon enemmän. Tojo taisi tehdä ennätyksen markkinaosuuden romahduksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Autovalmistajien taistelussa Toyota oli myös ylivoimainen YKKÖNEN. Japanilaisvalmistajan autoja ensirekisteröitiin 12464 kappaletta, siinä missä KAKKOSsijan saavuttanut Volvo ylsi 7 801 rekisteröintiin.

        Niin teki näinkin huonossa taloustilanteessa.

        Yarista ja Yaris Crossia. Ei käy kateeksi ostajia.


    • Anonyymi

      Toyo on halpuuttanut jo liikaakin?

    • Anonyymi

      Toyota huolloissa riittää urakkaa pitkäksi aikaa ja taas korjaamatta tuhansia autoja.
      Varmasti todellisuus on kymmeniä tuhansia autoja jää korjaamatta. Koska Toyota huijaa niiden olevan muka kunnossa.

      • Anonyymi

        Ja lahkolaiset nielee kiltisti tappionsa. Kuten aina ennenkin. Vrt D4D ongelmat, öljyrengasongelmat....


    • Anonyymi

      Miten mahtaa sujua sähköautojen akkuvaihdot Toyotan huollossa niitä ja sähkömoottoreita aletaan vaihtaa uusiin urakalla kohta.
      Sitten taas selitellään.

      • Anonyymi

        Miksi sitä kansanautoa kutsutaan vikavageniksi?
        Mimim.
        Epätietoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä kansanautoa kutsutaan vikavageniksi?
        Mimim.
        Epätietoinen

        Minustakin se on viaton, mitä nyt ölppää menee, jakoketjut rallattelee ja dsgeet nykinykinykii ja kolisee.


    • Anonyymi

      Hurjaa on Toyotan luotettavuus nykyaikana.

      • Anonyymi

        Hurjaa on teiten varret täynnä hyytyneitä TOYOTIA.HII


    • Anonyymi

      Toyota on halpuuttanut laatunsa rupusakkiin. Paljon vikoja, ongelmia ja ruostetta.
      Ennen Toyotaa pystyi perustelemaan luotettavuudella ja tyytyä surkeisiin ominaisuuksiin, mutta nyt ei ole enää mitään perustelua valita Toyota.

    • Anonyymi

      Kyllä on laadunvalvonta huipussaan, jos 100000 moottorista koneistuslastut jää puhdistamatta ennen kuin se virhe huomataan.

    • Anonyymi

      Toyotalta outo kommentti:
      "Toyota huomauttaa, että tämä korjaustoimenpide koskee vain (ainakin toistaiseksi) sen V35A-kaksoisturboahdistettujen 3,4-litraisten V-6-moottorien ei-hybridiversioita; hybridiversiot (saatavilla Tundrassa) voivat silti tarjota käyttövoimaa moottorin vikaantuessa sähkömoottoriensa ansiosta"
      Ajele sähköllä max muutama kilsa, jos kone sammuu/leikkaa kiinni.

      • Anonyymi

        Takaisinvedon koko (102292 ajoneuvoa), korjauksen monimutkaisuus (noin 13-21 tuntia työtä/auto) ja tarvittavat resurssit (teknikot, huoltopaikat, laina-autot) tekevät tästä toiminnasta yhtä pelottavan ja kalliin. Moottori painaa 400 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaisinvedon koko (102292 ajoneuvoa), korjauksen monimutkaisuus (noin 13-21 tuntia työtä/auto) ja tarvittavat resurssit (teknikot, huoltopaikat, laina-autot) tekevät tästä toiminnasta yhtä pelottavan ja kalliin. Moottori painaa 400 kg.

        Näin se vastuunsa tunteva rehellinen valmistaja toimii! Ei jätä kuluttajaa maksajaksi. On niitäkin valmistajia joilla "käyttäjävirhe" tunnetaan takuuna tehdas- ja suunnitteluvikojen korvaajana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vastuunsa tunteva rehellinen valmistaja toimii! Ei jätä kuluttajaa maksajaksi. On niitäkin valmistajia joilla "käyttäjävirhe" tunnetaan takuuna tehdas- ja suunnitteluvikojen korvaajana?

        Toyota korjaa vasta sitten kun on ihan pakko kun kuluttaja viranomainen uhkaa sakoilla. Näin Toyota toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vastuunsa tunteva rehellinen valmistaja toimii! Ei jätä kuluttajaa maksajaksi. On niitäkin valmistajia joilla "käyttäjävirhe" tunnetaan takuuna tehdas- ja suunnitteluvikojen korvaajana?

        Olisi kannattanut pitää huolta laadusta jo työstövaiheessa. Olisi säästynyt työtä ja dollareita.


    • Anonyymi

      Pitkään Toyota taisteli Usassa vastaan pick-upien ennen aikaisen ruostuminen ja runkojen katkeilun tapauksessa ja Usan kovin tiukka kuluttaja suoja lopulta pakotti Toyotan vaihtamaan aitoihin runkoja 36 miljardin dollarin edestä.
      Melkoinen keissi.

      • Anonyymi

        Vain linkki puuttuu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että sitä kansanautoa kutsutaan vika- ja vilunkivageniksi, klonks- ja poksvagenikin ovat varsin yleisiä hellittelynimiä! Onko se nimi enne tulevasta? Mitä se nyt tarkoittaa että " katto on jo tulessa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että sitä kansanautoa kutsutaan vika- ja vilunkivageniksi, klonks- ja poksvagenikin ovat varsin yleisiä hellittelynimiä! Onko se nimi enne tulevasta? Mitä se nyt tarkoittaa että " katto on jo tulessa"?

        Kylläpä Toyotan sudet ja ongelmat käy omapojan sielun ja mielen päälle oikein kunnolla.
        Et taida saada unta ensi yönäkään, hihii!


      • Anonyymi

        Väärin, VW on korjannut ja korvannut kyseiset ongelmat jos asiakas on itse noudattanut huolto-ohjelmaa. Kannattaisi kirjoitella joskus totuuden mukaisesti.


    • Anonyymi

      Usa:ssa Volkkari joutui ostamaan takaisin 500000 päästömanipulaatoitua autoaan. Että on muutkin Autovalmistajat vaikeuksissa romujensa kanssa!

      • Anonyymi

        Juu, VW päivitti kyseiset autot ja myi ne asiakkaille ja ne vietiin käsistä hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, VW päivitti kyseiset autot ja myi ne asiakkaille ja ne vietiin käsistä hetkessä.

        paaliin ne meni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paaliin ne meni..

        Ei, kyllä ne myytiin ja menestys oli huimaa. Kannattaa lukea lehtiä ja pysyä ajassa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä ne myytiin ja menestys oli huimaa. Kannattaa lukea lehtiä ja pysyä ajassa mukana.

        Pomolle 7 vuotta lusittavaa ja konsernille kymmenien miljardien sakot törkeästa ja tarkoituksellisesta huijauksesta? Miten onnistui niinkuin omasta mielestäsi?


    • Anonyymi

      Pysytäänkö asiassa, eli Toyotan ongelmassa. Ei se häviä, vaikka yrittää käännellä keskustelua toisaalle.

      • Anonyymi

        Nomutta, on se varmaan iso ongelma olla ylivoimaisesti koko maailman ylivoimainen ykkönen! Myydyin , ostetuin ja suosituin? Kyllä se nyt huolestuttaa, eikö? Toyotan omistajana ei minulla ole pienintäkään huolta. Haittaak se?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta, on se varmaan iso ongelma olla ylivoimaisesti koko maailman ylivoimainen ykkönen! Myydyin , ostetuin ja suosituin? Kyllä se nyt huolestuttaa, eikö? Toyotan omistajana ei minulla ole pienintäkään huolta. Haittaak se?

        Eniten ongelmia? Harva merkki joutuu vaihtamaan yli 100 000 moottoria vähän ajettuina uusiin.

        Lisäksi vähän ajettuina Toyota syttyvät tuleen ja palavat käyttökelvottomiksi.
        Ja ongelmia riittää muutenkin. Jostain syystä ei tunnu Toyotan rakileet kestävän yhtään mitään. Se on hyvin vahva vaikutelma nyky Tojoista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten ongelmia? Harva merkki joutuu vaihtamaan yli 100 000 moottoria vähän ajettuina uusiin.

        Lisäksi vähän ajettuina Toyota syttyvät tuleen ja palavat käyttökelvottomiksi.
        Ja ongelmia riittää muutenkin. Jostain syystä ei tunnu Toyotan rakileet kestävän yhtään mitään. Se on hyvin vahva vaikutelma nyky Tojoista.

        Voiha sitä Toyotan ylivoimaisuutta noinkin yrittää musertaa kun harmittaa!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      481
      4191
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3156
    3. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1490
    4. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1294
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      22
      1277
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

      Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1242
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

      Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      972
    8. Olet mun herkkä kohta

      Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      969
    9. Kaipaan ja ikävöin sua

      Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      904
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

      Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      71
      897
    Aihe