Joissain tapauksissa Kelan asumistuki kartuttaa tuensaajan omaisuutta, koska tuella korvataan myös yhtiölainojen rahoitusvastikkeita.
Saksikäsi Riikka apua kaivataan . Oikeassa paikassa.
36
501
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikessa asumisessa on menonsa. Metsämontussa taikka majassa voi asua ilmaiseksi ken sietää.
- Anonyymi
Jotkut pääsevät tai pääsivät ennen helposti työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja kun varma ja katkeamaton tulot tiedossa, niin ostetaan velaksi asunto. Ja kun on eläkeläinen niin KELA maksaa hyvää asumistukea. Kun työkyvyttömyyseläke on jotain 800euroa lisineen kaikkineen. Niin se ei riitä asumikuluihin kuten asuntolaina ja asunnon Yhtiövastike. Näihin työkyvyttömyyseläkeläinen saa hyötyisää oman varallisuuden kartuttavaa tulonsiirtoa KELA,ta. Näin siis KELAn tukijärjestelmä kartuttaa heidän omaisuutta.
MITÄ MIELTÄ TÄSTÄ.- Anonyymi
Eiks yksi koivuhaan , ei koskaan oikeissa töissä oleva.
Omista kaksi asuntoa niissä korkeissa taloissa?
Mietimme usein porukalla miten tämä ihme eläjä joka ei koskaan ole töissä voi omistaa kaksi omaa osakehuoneistoa?
Minä ja vaimoni olemme töissä ja olemme asunneet vuokralla koko ajan.
Onko kela mahdollistanut tämän hänelle.
Vai onko hän lottovoittaja kuten yksi poismuuttanut Riku sitä kovin mainosti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks yksi koivuhaan , ei koskaan oikeissa töissä oleva.
Omista kaksi asuntoa niissä korkeissa taloissa?
Mietimme usein porukalla miten tämä ihme eläjä joka ei koskaan ole töissä voi omistaa kaksi omaa osakehuoneistoa?
Minä ja vaimoni olemme töissä ja olemme asunneet vuokralla koko ajan.
Onko kela mahdollistanut tämän hänelle.
Vai onko hän lottovoittaja kuten yksi poismuuttanut Riku sitä kovin mainosti.Onko tämä se jolla on käärmeitä kotonaan?
Onko tämä se joka viettää aikaa niiden Afrikan miesten kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä se jolla on käärmeitä kotonaan?
Onko tämä se joka viettää aikaa niiden Afrikan miesten kanssa.Ressullakin oli käärmeitä. Kakarat kertoivat. Jostain ne dopamiinit ja huomio on revittävä.
- Anonyymi
Ota pankista velkaa.
Eläkeläinen saa KELASTA enemmän tukia. Koska suuri osa eläkkeestä menee lainanhoitokulut ja asuntolainaan. Tällä tavalla kansaneläkelaitos rikastuttaa eläkeläisen omaa varallisuutta
Eli hän saa tavallaan asunto ilmaseksi.
Asuisi vuokralla mutta noin 20 vuotta vuokralla olet maksanut vuokralaisen asunnon vuokralla.- Anonyymi
Mikä estää sinuakin nauttimasta Kelan runsaskätisyydestä?
- Anonyymi
Rikkaat vain rikastuu. Vaikka KELA, n avulla.
- Anonyymi
Kylläpä se bemarilla ajelukin näyttää loppukeen kun joutui työavuttomuuseläkkeelle. Pyöräilyhommiksi meni, että en valehtelisi noista asumistuista.
- Anonyymi
taas tätä meinaan.
- Anonyymi
Useimmilta edelleen unohtuu Riikan sanoma että kuvasta ei pitänyt tulla julkinen. Näin ei ollut tarkoitus.
- Anonyymi
Miksi luen aina, että seksikäs Riikka. Ihana lukihäiriö...
"PELASTA SUOMI"! - Anonyymi
Persuilla on aika paljon kaikkea mistä ei pidä tulla julkista. Ihan soten Työturvallisuuspäällikkökin kauhistuu eikä olla edes päästy alkuun 😂😂
Korviin kyllä kelpaa supatella ja muuta härvätä toistuvasti..
- Anonyymi
Riikka ehti jo uhriutumaan joulustaankin.
Tuskin on pätevä tehtäväänsä kun on noin suuria arjen hallinnan ongelmia ja pitää perhekin vetää omaan kyvyttömyyteensä.
Ei ole valtion päämiesainesta.- Anonyymi
Puolueen kannatusahdinko sen kun syvenee ja alkaa käydä selväksi ettei "rautarouvuus" oikein kansaan uppoakaan. Ei ihmekään jos alkaa hiukan epätoivo kalvaa kovan porvarilinjan näinä aikoina valinnutta.
- Anonyymi
Nähty tänään kaupassa ja ei tarvitse edes arvata kenenkä kanssa.
- Anonyymi
Miksi näin saa tehdä?
- Anonyymi
Tämä on kova asia.
- Anonyymi
Sehän on ihan ok,jos sulla on omaisuutta niin se pitää vaihtaa käypään rahaan,ja maksaa ihan itse asumisensa,ei kai tossa ole mitään ihmettelemistä ???
- Anonyymi
Tarkoitatko että riikkaa tarvitaan lumihiutaleiden leikkaamiseen aaanelosesta??
- Anonyymi
Omistusasumiseen ei saa enää asumistukea.
- Anonyymi
Minä, jatkuvasti tuhkamunasta haaveileva, saan erilaisia tukia mt-ongelmiini. Minua vaivaa toisten rahallinen menestys.
- Anonyymi
Näin se on.. mesimäyrät ja niiden kakarat
- Anonyymi
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikki vastikkeettomat etuudet pitäisi poistaa kokonaan. Jos ei itse pysty itseään elättämään, niin miksi muidenkaan pitäisi elättää?
Tän uudistuksen osalta en silti ymmärrä logiikkaa. Se omistusasuminen on edullisempaa kuin vuokralla asuminen (ei mulla ainakaan olisi varaa maksaa jotain 800-1000e vuokraa asunnosta itselleni ja lapselleni, sen sijaan nyt asumiskulut luokkaa 200e, kun tämä edullinen mökki on maksettu omaksi muutamassa vuodessa). Myös moni muu asu edullisesti (kulut alle 300e/kk) omassa asunnossa (on se sitten osake tai okt). Jos sitten koittaa työttömyys tai sairaus, ja se oma koti on alueella, jossa asunnot ei mene kaupaksi tai menee vain, kun myy sen asunnon ihan pilkkahintaan, niin en kyllä ymmärrä, miten yhteiskunnalle tulee edullisemmaksi pakottaa se ihminen myymään se asuntonsa muutamalla tonnilla ja muuttamaan paljon kalliimpaan vuokra-asuntoon, johon niitä tukia maksetaankin sitten helposti se 500-1000e/kk sen sijaan, että olisi maksettu osa niistä omistusasunnon kuluista 🙄
En myöskään todellakaan ymmärrä, miten yksikään lusmu tukien saaja voi päättää asua pk-seudulla. Yhteiskunnan kannattaisi ennemmin ostaa näille pummeille omat asunnot jostain Keuruulta, jossa sen asunnon hinta on pienempi kuin vuoden vuokrat siellä pk-seudulla 🤔
Ehkä jonakin päivänä täytyy itsekin tuhlata koko omaisuus (mihin tukijärjestelmä kannustaa) ja muuttaa keskelle Helsinkiä nauttimaan runsaista etuuksista ja vielä runsaammasta vapaa-ajasta sponsored by Kela. Ja kyllä, mun mielestä se on todella runsasta, jos asumiskustannusten jälkeen saa 1000e/kk käyttörahaa, enhän mä yhden lapsen kanssa saa sellaista summaa nytkään edes kulutettua!- Anonyymi
Musta myös kaikki itseaiheutetut kulut ja tuet pitää poistaa kuten alkoholismista johtuva työkyvyttömyys, diabeteksen hoitamattomuudesta johtuva työkyvyttömyys jne
- Anonyymi
kyllä, mun mielestä se on todella runsasta, jos asumiskustannusten jälkeen saa 1000e/kk käyttörahaa, enhän mä saa sellaista summaa nytkään edes kulutettua!
Niin et sinä ? Mutta entä se joka asuu Koivuhaassa ja omistaa mitä ties erikoistavaroita kotonaan.
Riku puhu paljon tästä ennen- Anonyymi
Onkos se nyt niin että Kela ( eli osittain valtio ) maksaa osittain sijoittajien asunnot maksamalla tukea vuokralaiselle joka asuu yksityisen vuokra-asunnossa ? Vuokrastahan menee 1/3 veroa , yhtiövastike , meneekö muuta ?
- Anonyymi
Hei lopetetaan tuet myös niiltä sadoiltatuhansilta jotka vain ovat tulleet suomeen pakolais-/turvapaikka statuksella ja verorahoista heidän elämäänsä "tuetaan"🥳 Todellisuudessa he voisivat palata kotimaahansa välittömästi! Me jopa maksamme heidän lomamatkat joita tekevät sinne tasaisin väliajoin! Kyllä on suomessa asiat perseellään oikein huolella!!!🥶
- Anonyymi
periaatteessa se koivuhaan mustavalkoinen tyyppi on siis pystynyt kustannuttamaan valtiolla kämpät ja muutakin omaisuutta itselleen, no nyt en enää yhtään ihmettele, Miten hän on niin rikas.
- Anonyymi
Ihan kiva oma velaton asumus ja kustantaa n. 220€/kk. Varmasti vähemmän kuin keskimääräinen yhtiövastike.
- Anonyymi
Minä nuorena 25 vuotiaana työkyvyttömyyseläkeelle ja oma suuri asuntokolmio. Ja nyt velaton. Saan eläke 970 euroa omat asumismenot kuukaudessa 150 euroa. Loppu jää elämiseen. Leikkaukset eivät ole minuun vaikuttaneet sitten yhtään
Kun oli velkaa sain asumistuki 400e joka kuukausi noin 20 vuotta ajan.
- Anonyymi
Tällä on pyritty katkaisemaan rahavirta valtion kassasta niille, joilla on useampi omistusasunto, joihin he sitten hakevat ja saavat asumistukea. Plus metsänomistajat ym. Myykööt omaisuutensa, jotta pystyvät rahoittamaan itse asumistaan.
- Anonyymi
Asumistuki ohjautuu lyhentämättömänä vauraan kimeerin tilille. Verovaroin ei pidä tukea kimeeri sijoittajaa. 🤔🤑
- Anonyymi
Aika lopettaa koko systeemi. Ei muuallakaan maailmassa tunneta koko systeemiä.
Ihmisten pitää ottaa enemmän vastuuta itsestään ja omasta elämästään. Ei KELAn tuet ole mikään elinikäinen rälssi.
Kyllähän Suomessa lääniä ja mökkejä riittää edulliseen asumiseen 🙂 - Anonyymi
Toisaaltaa on silloin OK ,Jos varaa ostaa oma asunto niin tuet pois ilman muuta.
- Anonyymi
Asunnon velalla ostaneellakin voi tulot romahtaa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1222396- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311070Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942