https://www.ita-savo.fi/paikalliset/8160536
On vain yksi aito lörtsy ja se on LAURIKAINEN.
Muut ovat epäonnistuneita kopioita.
LÖRTSY ja sen kopiot
20
356
Vastaukset
- Anonyymi
Harvinaista yhteistyötä savonnlinnalaisilta yrityksiltä!
https://www.savonlinna.fi/savonlinnalaiset-leipomot-hakivat-lortsylle-eun-nimisuojaa/
Yleensä täällä haukutaan ja parjataan kateellisenan muita,,, - Anonyymi
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Se tässä myös ihmetyttää, että tämä, kaikella kunnioituksella, Sirkka Makkonen, hakee lörtsylle nimisuojaa.
Sirkkahan on tässä lörtsyasiassa noin 40-vuotta myöhässä, ja sen tekeleet ovat jopa noista piraateistakin häntäpäässä.
LAURIKAINEN ja ehkä Lörtsypojat ovat tuon nimisuojan ansainneet.- Anonyymi
Makkosella ihan hyvät makeat lörtsyt kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makkosella ihan hyvät makeat lörtsyt kyllä.
Munkkitaikinaan tehdyt. Eihän ne mitään lörtsyjä ole.
- Anonyymi
Tää on vähän sama kuin feikki moottoripyöräkerho.
- Anonyymi
Yksi ja ainoa oikea "lörtsy" on Strömbergin mummun tekemä. Leipomo oli jossain Mirrilässä ja sieltä hän kuskaili lihapiirakoitaan torille myytäväksi joskus 60-luvulla...
Laurikaiset ilmeisesti lähimpänä aitoa, muut vähän sinne päin. Aitojen savonlinnalaisten lihapiirakoiden resepti meni mummon mukana hautaan. Ne ei todellakaan olleet mitään **tun lörtsyjä. - Anonyymi
Yks hailee kenen lörtsy on paras tai oikea, torilla voi sitten kesäisin kisata lörtsy raati valmistajien paremmuudesta,,,
Hakemuksen ovat tehneet yritykset yhdessä: Lörtsypojat, Savonlinnan sokerileipomo, Sirkan Leipomo, Leipomo Laurikainen sekä Leipomo Fast Pie. Lörtsyjä saisivat valmistaa jatkossa vain savonlinnalaiset yritykset.
Nimisuojattuja ja Alkuperämerkittyjä tuotteita voidaan myydään yli kaksinkertaisella hinnalla verrattuna tuotteisiin ilman alkuperämerkintää kertoo tutkimus.
https://iprinfo.fi/artikkeli/alkuperamerkinnalla-on-arvoa/ - Anonyymi
Ens kesänä ei alle vitosella enää irtoa lörskää
- Anonyymi
Itse asiassa jopa Lidlin tavalliset lihapiirakat ovat parempia kuin Savonlinnan lörtsyt,
Kokeile, niin ymmärrät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa jopa Lidlin tavalliset lihapiirakat ovat parempia kuin Savonlinnan lörtsyt,
Kokeile, niin ymmärrät.Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta ainoa syötävä on Laurikainen
- Anonyymi
Yrityksillä on kaikki oikeudet hinnoitella itsensä ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile, niin ymmärrät.Asennevika havaittavissa? Mutta makunsa se on vakuumitortillallakin... Jani-petterit tykkää Lidlin eineksistä, kun vaan on energy drinkiä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta ainoa syötävä on Laurikainen
Laurikaisella taitaa olla kai soijaa ja riisiä? Muilla naudanlihaa?
- Anonyymi
Kyllä se Laurikaisen lörtsy on hyvin usein kuiva käntty, missä muutama riisinjyvä tekee seuraa ripaukselle jauhelihaa. On syöty parempia lörtsyjä.
- Anonyymi
Ei ole. Kun ostat ja syöt tuoreena, osuvilla mausteilla.
- Anonyymi
Osta grilliltä, niin ei ole kuivaa.
Tosin itse tykkään juurikin siitä kuivemmasta versiosta
- Anonyymi
Laurikainen on ykkönen!
- Anonyymi
Joskus aikoinaan kun mentiin duuniin Helsinkiin, niin käytiin laatikollinen hakee Laurikaiselta lörtsyjä ja hyvin teki kauppansa.
- Anonyymi
Heh, samoja hommia aikoinaan. Tosin savonlinnalaisille kaikki piirakat menivät.
- Anonyymi
Lörtsy kuin lörtsy
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853250Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921859Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871703- 1401533
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621413
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur931329Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001274- 861247