LÖRTSY ja sen kopiot

Anonyymi-ap

20

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
      Se tässä myös ihmetyttää, että tämä, kaikella kunnioituksella, Sirkka Makkonen, hakee lörtsylle nimisuojaa.
      Sirkkahan on tässä lörtsyasiassa noin 40-vuotta myöhässä, ja sen tekeleet ovat jopa noista piraateistakin häntäpäässä.

LAURIKAINEN ja ehkä Lörtsypojat ovat tuon nimisuojan ansainneet.

• Anonyymi

Makkosella ihan hyvät makeat lörtsyt kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makkosella ihan hyvät makeat lörtsyt kyllä.

Munkkitaikinaan tehdyt. Eihän ne mitään lörtsyjä ole.

• Anonyymi

Tää on vähän sama kuin feikki moottoripyöräkerho.

• Anonyymi

Yksi ja ainoa oikea "lörtsy" on Strömbergin mummun tekemä. Leipomo oli jossain Mirrilässä ja sieltä hän kuskaili lihapiirakoitaan torille myytäväksi joskus 60-luvulla...
      Laurikaiset ilmeisesti lähimpänä aitoa, muut vähän sinne päin. Aitojen savonlinnalaisten lihapiirakoiden resepti meni mummon mukana hautaan. Ne ei todellakaan olleet mitään **tun lörtsyjä.

• Anonyymi

Yks hailee kenen lörtsy on paras tai oikea, torilla voi sitten kesäisin kisata lörtsy raati valmistajien paremmuudesta,,,
      Hakemuksen ovat tehneet yritykset yhdessä: Lörtsypojat, Savonlinnan sokerileipomo, Sirkan Leipomo, Leipomo Laurikainen sekä Leipomo Fast Pie. Lörtsyjä saisivat valmistaa jatkossa vain savonlinnalaiset yritykset.
      Nimisuojattuja ja Alkuperämerkittyjä tuotteita voidaan myydään yli kaksinkertaisella hinnalla verrattuna tuotteisiin ilman alkuperämerkintää kertoo tutkimus.
      https://iprinfo.fi/artikkeli/alkuperamerkinnalla-on-arvoa/

• Anonyymi

Ens kesänä ei alle vitosella enää irtoa lörskää

• Anonyymi

Itse asiassa jopa Lidlin tavalliset lihapiirakat ovat parempia kuin Savonlinnan lörtsyt,
        Kokeile, niin ymmärrät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa jopa Lidlin tavalliset lihapiirakat ovat parempia kuin Savonlinnan lörtsyt,
        Kokeile, niin ymmärrät.

Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta ainoa syötävä on Laurikainen

• Anonyymi

Yrityksillä on kaikki oikeudet hinnoitella itsensä ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeile, niin ymmärrät.

Asennevika havaittavissa? Mutta makunsa se on vakuumitortillallakin... Jani-petterit tykkää Lidlin eineksistä, kun vaan on energy drinkiä mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta ainoa syötävä on Laurikainen

Laurikaisella taitaa olla kai soijaa ja riisiä? Muilla naudanlihaa?

• Anonyymi

Kyllä se Laurikaisen lörtsy on hyvin usein kuiva käntty, missä muutama riisinjyvä tekee seuraa ripaukselle jauhelihaa. On syöty parempia lörtsyjä.

• Anonyymi

Ei ole. Kun ostat ja syöt tuoreena, osuvilla mausteilla.

• Anonyymi

Osta grilliltä, niin ei ole kuivaa.
        Tosin itse tykkään juurikin siitä kuivemmasta versiosta

• Anonyymi

Laurikainen on ykkönen!

• Anonyymi

Joskus aikoinaan kun mentiin duuniin Helsinkiin, niin käytiin laatikollinen hakee Laurikaiselta lörtsyjä ja hyvin teki kauppansa.

• Anonyymi

Heh, samoja hommia aikoinaan. Tosin savonlinnalaisille kaikki piirakat menivät.

• Anonyymi

Lörtsy kuin lörtsy

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3250
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1859
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      140
      1533
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1413
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      93
      1329
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1274
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe