Terve,
Osaisiko kukaan sanoa, miten pystyy mittaamaan, toimiiko ABS-anturi / mitä lukemia pitäisi saada ulos, jos anturi on kunnossa ?
Liittyy tilanteeseen, että etupyörän laakeri meni vaihtoon, jonka jälkeen ABS-merkkivalo syttyi. Laakeri on vastaava kuin entinenkin, eli laakerissa on mukana "ABS-tunnistin".
Vika viittaa siihen, että laakerin magneettikehä ei pelitä tai sitten anturi on vikaantunut irtiotettaessa. Jos ABS-anturista saisi mitattua jotain ulos, niin tietäisi kummassa vika on...
Kiitokset vastauksista etukäteen!
ABS-anturin mittaaminen
4
2213
Vastaukset 4
- 100e vahinko
Anturi sökö...ei voi korjata. Ei löydy kuin Biliasta.
- Eurostartti
On hyvin mahdollista,että laakeri on asennettu väärinpäin eli magneettikehä anturista poispäin.Näitä tapauksia on sattunut tietoomme varsin runsaasti ja vieläpä hyvin arvostetuissa korjaamoissakin.Mikäli näin on käynyt on ko.laakeri vaihdettava uuteen sillä irrotettaessa se varmuudella vahingoittuu.
- Laguna -99
Eli eturenkaan laakerinvaihdon jälkeen syttyi "serv" ja "abs" merkkivalot. Merkkiliikkeen mukaan vika voi olla laakerissa tai anturissa (ottivat tästä 1h analyysistä 90€). Pikkukorjaamo jossa taas laakeri vaihdettiin väitti että laakeria ei voi laittaa väärinpäin.
- Lagge -99
Itse laakerin vaihtaneena voin sanoa että laakerin Voi asentaa väärin päin.
NM. Kokemusta on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405