Katselen juuri konserttia jossa kerätään rahaa yksinäisyyden helpottamiseksi, enkä ymmärrä lainkaan miten sitä rahalla helpotetaan. Saako sitten maksettuja vuokraystäviä, vai miten? Onhan
tietenkin niitä kaikenmaailman kalliita terapeutteja, jotka rahasta kuuntelevat ihmisten rutinoita
Rahaa yksinäisille
24
335
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä rahat menee Punaiselle ristille ja heillä rahat valeystävien kouluttamiseen. https://rednet.punainenristi.fi/ystavatoiminta
- Anonyymi
Kenen yksinäisyyden puolesta? Ei ainakaan yksinäisen vanhuksen tai muuten vain yksinäisen suomalaisen. Varmaan rahat jaetaan taas yhdistystoiminnoille, kaiken maailman kansojen Suomessa toimivat järjestöt saavat taas siis enemmän rahaa valtion tukien lisäksi, mahdollisesti nuoret syrjäytyneet ( yleensä narkomaanit) myös.
SPR ehkä yrittää auttaa, mutta kun raha menee aina järjestöjen ja yhdistysten kautta, jos SPR itse ottaa sen 20 prosenttia kuluihinsa, se loppu 80 prosenttia myös verottuu helposti isolla lohkolla jo järjestön toimijoiden ahneiden mielien kautta. Mitä lopulta menee kotimaassa oikeaan kohteeseen? Tuskin juuri mitään, ehkä jokin nuori muslimipoikaryhmä saa enemmän yhteistä kerhotoimintaa.- Anonyymi
Sitten ovat vanhojenkin tavat muuttuneet vuosien varrella . Ei nyky tarvitse jotain luokseen virsiä laulamaan tai rukoilemaan vaan. Normaalia puhekaveria jonka kanssa olisi kiva keskustella. Ei vanhat ole mitään höperöitä mitenkään vaan ihan vaan tavallisia ihmisiä kuten aina ovat olleet
- Anonyymi
Miten yksinäisyyttä helpotetaan rahalla? Kuka ne rahat saa?
- Anonyymi
Suomessa tarvitaan rahankeräyslupa, missä jokainen rahankerääjä joutuu selittämään sen, että mihin se raha käytetään.
Jossittelun sijaan kannattaa tutustua kyseiseen / niihin rahankeräyslupiin joihin harkitsee antavansa rahaa. - Anonyymi
Tosiystävyyttä ei toki saakaan. Yhdistyksessä toimivia koulutetaan eli vaikkapa SPR:n "ystävät" suorittavat jonkun kurssin ensin. Yleensä yhdistys maksaa toimijoille matkakulut tarpeen mukaan ja joissain tapauksissa myös palkkiota/palkkaa. Tämmönen ystävätoiminta lienee aina vapaaehtoista.
Se olis hyvä, että noissa keräyksissä olis lupaus siitä, että raha menee lähes kokonaan itse kohteeseen/tarkoitukseen. Isot toimijat varsinkin saavat merkittävän osan tuke myös verovaroista, joiden luulis riittävän yleiskuluihin. Jokainen lahjoittaja voi vaatia, ettei saa käyttää yleiskuluihin mutta tämän toteutuminen ja valvonta on hankalaa.
lajijasuris
- Anonyymi
Nuo rahat ehkä Moskeijoiden itse päätettävien Huumeiden tilaamisiin menevät . Saahan tätä tekopyhää näytelmää kommunistit esittää . Ruotsin lauttaliikenne on kansallemme erittäin vaarallinen .
- Anonyymi
Kamala ajatuskin että pitäisi maksaa ystävyydestä . Siihen on. Tultu että kaikki maksaa. Missä on ihmisten oma aloitteinen hyvyys jolle ei edes voi laittaa hintaa sillä se on arvokkainta maailmassa ei ole niin suurta rahaa olemassakaan että sen voisi korvata. Ennen otettiin ainakin maaseutu kylissä huomioon ihmiset jotka olivat yksin kukaan ei edes ajatellut rahaa ja että siitä pitäisi maksaa että joku välittäisi yksinäisestä ihmisestä .
Jossain on ihmisyyden käsitykset menneet sekaisin .- Anonyymi
Alapa sitten ystäväksi!
Vapaaehtoisille ei makseta kuin korkeintaan matkakuluja. Hyvä huomio, tuo on täydellinen kuvaus nykyajasta.
Mutta sellaisilla ihmisillä jotka eivät ole yksinäisiä on perheet, lapset, työt, vastuut, jne. eikä ylimääräistä aikaa ole jaettavana muille ihan niin vaan. Aika on kallisarvoisin vara mitä ihmisellä on, ja varmasti jokainen sitä myös haluaa säästää itselleen jonkin verran.
Minä itse järjestän aina aikaa tuollaiselle jolla on nuo kaikki mainitsemani asiat elämässään, ymmärrän sen että on kiire, on mentävä ja aikaa on vain vähän, niin silloin minä itse jätän vaikka ruokailun väliin ja sanon että kyllä se sopii. (en tosin itse koe että inhimillisillä asioilla kuten syöminen tai nukkuminen olisi kovin suurta merkitystä). Mutta järjestäisinkö samanlailla aikaa jollekin yksinäiselle, enpä tiedä. Enpä taitaisi. Varmaan miettisin aika paljon sitä että miksi tämä henkilö on yksinäinen.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Hyvä huomio, tuo on täydellinen kuvaus nykyajasta.
Mutta sellaisilla ihmisillä jotka eivät ole yksinäisiä on perheet, lapset, työt, vastuut, jne. eikä ylimääräistä aikaa ole jaettavana muille ihan niin vaan. Aika on kallisarvoisin vara mitä ihmisellä on, ja varmasti jokainen sitä myös haluaa säästää itselleen jonkin verran.
Minä itse järjestän aina aikaa tuollaiselle jolla on nuo kaikki mainitsemani asiat elämässään, ymmärrän sen että on kiire, on mentävä ja aikaa on vain vähän, niin silloin minä itse jätän vaikka ruokailun väliin ja sanon että kyllä se sopii. (en tosin itse koe että inhimillisillä asioilla kuten syöminen tai nukkuminen olisi kovin suurta merkitystä). Mutta järjestäisinkö samanlailla aikaa jollekin yksinäiselle, enpä tiedä. Enpä taitaisi. Varmaan miettisin aika paljon sitä että miksi tämä henkilö on yksinäinen.Hyvä asenne!
- Anonyymi
Ystävyydestä on aina joutunut maksamaan.
Käypää valuuttaa ovat olleet.
Aika. Hyvään ystävyyteen joutuu etsimään ja uhraamaan aikaa. Joskus jopa tietoisesti
Empatia ja sympatia. Ystävästä ja hänen elämäntilanteesta täytyy olla aidosti kiinnostunut.
Yhteiset kiinnostuksen kohteet ja jutun aiheet.
Jos tällaisiin asijoihin ei jostain syystä kykene, niin varmaan joutuukin kompensoimaan niitä jollain muulla.
- Anonyymi
Totta, mediatemppu. Täystyöllisyys muistuttaa samoin että jossain on. Pitää mielen ylevänä sillai.
- Anonyymi
Ei näillä koskaan mitään auteta. Osallistuin joskus moottoripyörällä tapahtumaan jonka tuotot meni eturauhassyövän hoitoon. En vieläkään tiedä miten autoin siinä yhtään ketään ja mistä rahaa muka tuli siitä että ajoin muutaman hullun kilometrin.
- Anonyymi
Mistä lähtien yksinäisyys on ollut kauhistuttavaa, ellei suorastaan rikollista? Miksi yksinäisyyttä vastaan taistellaan kuin ruttoa vastaan?
Yksinäisyys on suurimmalle osalle yksinäisistä oma valinta ja paras olotila. Minä arvostan sitä, että ihminen osaa olla myös yksin, ja arvostan myös sitä, että minäkin saan olla yksin, kun haluan. Toivottavasti minua ja muita yksinäisyydestä nauttivia ei väkisin revitä ihmisjoukkoihin silloin, kun sitä ei vaan jaksa ihmiskohinaa ja sosiaalisuutta.
Kyllä täytyy saada olla myös rauhassa itsensä kanssa. Sitten jaksaa muitakin paremmin, kun huvittaa olla toisten kanssa tai se on välttämätöntä.
Antakaa ihmisten olla rauhassa yksin, jos ja kun ihminen haluaa!- Anonyymi
Yksinhuoltajana arvostan jokaista minuuttia jonka saan olla yksin hiljaisuudessa. Joulu on raskasta aikaa, kun kouluilla on pitkät lomat, ukona pimeä eikä ulkona oleminen innosta ollenkaan samoin kuin kesäloman aikana. Helvetti koko Joulu
- Anonyymi
Mutta yksin viihtyvä ihminen ei välttämättä ole yksinäinen kun taas sata kaveria omaava henkilö saattaa olla yksinäinen. Itsellä ei ole kaverin kaveria enkä ole yksinäinen vaikka olenkin kaiken vapaa-aikani yksin ja välttelen töissäkin ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinhuoltajana arvostan jokaista minuuttia jonka saan olla yksin hiljaisuudessa. Joulu on raskasta aikaa, kun kouluilla on pitkät lomat, ukona pimeä eikä ulkona oleminen innosta ollenkaan samoin kuin kesäloman aikana. Helvetti koko Joulu
Niin, kun ne "ihanat lapset" on kokoajan kotona sinun seuranasi aamusta iltaan asti etkä pääse eroon niistä
- Anonyymi
Jottei nyt mene ihan ufoiluksi, niin tässäpä oletetun konsertin nettisivu.
https://www.helsinkimissio.fi/jouluntahdet/- Anonyymi
Katselin ohjelmaa, se oli sellaista yksinäisyyden kauhistelua, ettei sitä pitkään pystynyt seuraamaan. Suljin TV:n. Pitääkö tosiaan tuollaista esittää jouluna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin ohjelmaa, se oli sellaista yksinäisyyden kauhistelua, ettei sitä pitkään pystynyt seuraamaan. Suljin TV:n. Pitääkö tosiaan tuollaista esittää jouluna?
Melkein yhtä ällöttävää, kuin joidenkin somepostaukset meidän ihanasta joulusta. Lakkaan seuraamasta yhtään mitään, kun aina tulee paha olo ja alkaa oksettaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi törkeetä. Miksi ihmisten pitäisi itse muka jouluna valita, että mitä katsoo ja mitä ei.
Ehkä antaavat rahat yksinäisille ja ne ostaa sillä viinaa.
- Anonyymi
Se on aina luotettava ystävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau343265Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433060Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342936Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1661920Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261456- 341253
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 761169