Englantilainen Abi purskahtaa nauruun, kun kuulee, että Rovaniemellä keskustellaan liikaturismista.
– Siis oikeasti, ettekö te halua turisteja? Tämä on ensimmäinen vierailumme Lappiin ja emme ole kuulleet tällaisesta keskustelusta.
Abin perhe etsii Rovaniemeltä romanttista valkoista joulua. Perheen lapset ovat jo sen löytäneet kävelykadun ensimmäisestä lumikinoksesta, josta heitä on vaikea saada eteenpäin. Suomen hintataso on brittiperheelle korkea.
– Mielestämme Englannin hinnat ovat korkeat, ja maksamme täällä samoista tuotteista enemmän kuin kotimaassa, joten Suomi on kallis.
Perhe maksaa yhdestä hotelliyöstä yli 700 euroa.
– Se on todella paljon, mutta haluamme antaa lapsillemme elämyksiä jouluisin. Tänä vuonna se on lumi, joulupukki ja porot ja jos olemme onnekkaita, näemme myös revontulet. Siitä me olemme valmiit myös maksamaan. Olemme matkustelleet paljon ja muualla esimerkiksi hotelliyöt ovat olleet edullisempia.
Kahden lapsensa kanssa matkustavat naiset ovat haltioissaan lumesta kuten lapsetkin. Aikuiset ovat halunneet tuottaa lapsille joulun iloa. Perhe majoittuu hotellissa.
– Hotelli on todella kallis ja hinta ei ole vastannut sitä, mitä odotimme. Maksamallamme hinnalla olisi pitänyt saada jotain enemmän, jotain yllätyksellistä, luksusta, mutta huone on aivan tavallinen hotellihuone.
– Haluan myös lapsien oppivan lomallaan, että Suomi ja Lappi on muutakin kuin joulupukki. Se avartaa ja opettaa ymmärtämään erilaisuutta, erilaisia kulttuureja.
Abi ei koe, että perheen pitäisi vähentää lentomatkustamista, sillä ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa myös perheen muilla elämäntapaan liittyvillä valinnoilla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b8806f3c-90a9-4717-b303-1e5b03909228
Rovaniemi vai Pattaya?
6
68
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Aloitus liittyy miten pattayan matkailuun??
- AnonyymiUUSI
Rovaniemeläiset liimatehtaan haistelijat halusivat tehdä itsestään tärkeän keksimällä että Rovaniemellä on liikaturismia. Kukahan suomalainen haluaisi jouluksi Rovaniemelle? Vittuun tästä maasta mahdollisimman kauas haluaa suomalainen. Lämpimään!
700 euroa yhdestä yöstä Rovaniemellä hotellihuoneesta??? Ei oo todellista??? Sillä rahalla pitäisi olla jo viisi tonttutyttöä odottelemassa huoneessa ja kyselemässä mitä Herra haluaisi tehdä ensimmäisenä, vai aletaanko vaan ryyppäämään ja naimaan.- AnonyymiUUSI
Mie en menin Roihin vaikka maksasivat sen 700
Pitää muistaa että tämä Jouluviikko on Rovaniemen matkailussa se ultimaattinen TOP HIGH SEASON viikko tuon Joulun takia, Tällä viikolla pelkästään Rovaniemen kentälle saapuu ulkomaan lentoja vilkkaimpina päivinä luokkaa 30-40 lentoa tämän päälle muut Lapin kentät joista osa matkalaisista käy myös Rovaniemellä. Sekä VR:n junat kulkevat täysinä Rovaniemelle. Tästä johtuu se että kaikki mahdolliset majoitukset täynnä ja hinnat sen mukaisia. Vielä Marraskuussa ja jopa Joulukuun alussa saa ravaniemeltäkin ihan kohtuuhintaista majoitusta.
Itse tälläkin hetkellä kirjoistan tätä tekstiä yhdessä Lapin matkailukohteessa jossa ollut sesonkitöissä jo toistakymmentä vuotta ja nämä ulkolaisetkin turistit tulleet hyvin tutuiksi joten uskoisin että olen jollain tavalla perillä siitä mitä kirjoitan.
Suomalaisen on vaikeaa välillä käsittää mitä taasen joku muu pitää Suomessa eksoottisena, hienona ja ovat valmiita maksamaan tietyistä asioista isojakin summia.
Tänäin esimerkiksi on uutisoitu kun 240milj.€ vuodessa tienaava jalkapalloilija Cristiano Ronaldo on tullut Lappiin joulun viettoon ja on ollut perheineen Rovaniemellä Joulupukkia tapaamassa.
- AnonyymiUUSI
Valittajia on aina. Jotkut ei ole tyytyväisiä missään. Siihen voi vaikuttaa kuitenkin itse valinnoillaan että valitettavaa tulisi mahdollisimman vähän, koska tuskin kukaan varta vasten haluaa matkustaa jonnekin valittamaan ja etsimään sieltä mahdollisimman paljon valitettavaa? Valittajan suurin ongelma on asenneongelma, eikä se kohde.
- AnonyymiUUSI
Tiedän yhden. Muutti 2015 Hua Hiniin, valitti 9,5 vuotta ja pakeni viime hetkellä Vantaalle vaimon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510182
- 816773
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424857- 614507
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella684211Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313789- 472878
- 362645
- 402290
- 2161912